Vad som skulle rädda fler liv...!|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad som skulle rädda fler liv...!
Metz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1533
sp_UserOfflineSmall Offline
645965
June 15, 2004 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker man kan införa skottpeng på langare och knark-kungar/smugglare så får vi se hur mkt knark det blir sålt då 😀

Tintin
Member
Medlem
Forum Posts: 2239
645966
June 15, 2004 - 10:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Vamp wrote:
Alltså, hade "fjortisarna" fixat tvålen med det, eller var det bara "fel" på tvålen? Om det nu var "fel" på tvålen, vem kommer då på idén att börja dricka den? :cy:

Det var alkohol i tvålen.
Kommer ihåg det där, massa snack om det ett tag.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Tintin
Member
Medlem
645969
June 15, 2004 - 10:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Metz wrote: tycker man kan införa skottpeng på langare och knark-kungar/smugglare så får vi se hur mkt knark det blir sålt då 😀

Där håller jag nästan med dig.
Att sälja droger står jag verkligen inte bakom.
Att odla Cannabis hemma kan jag ta så länge det inte säljs vidare till andra(läs ungar) men de som livnär sig på att få ner unga människor i knarkträsket genom att sälja sitt fulhasch och heroin borde låsas in för all evighet. Gärna pumpa i dem ett par rejäla doser av sitt eget skit två gånger om dagen och kolla resultaten efter ett par år.

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
646089
June 16, 2004 - 9:03 am
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: [quote=Vamp]
Alltså, hade "fjortisarna" fixat tvålen med det, eller var det bara "fel" på tvålen? Om det nu var "fel" på tvålen, vem kommer då på idén att börja dricka den? :cy:

Njaä, det var inte alkohol i den. Där fanns ett ämne i den som tillsammans med saltsyran i magen omvandlades till ghb tror jag det var... eller nått liknande.
Kan ändå inte förstå hur desperat man måste vara för att faktiskt dricka tvål. Fy fan för den lede!!

x-per
Member
Medlem
Forum Posts: 3038
646091
June 16, 2004 - 9:08 am
sp_Permalink sp_Print

Det är alkohol i nästan varenda tvål.......fyndiga dom där stackars små liven!

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
646348
June 16, 2004 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: http://www.aftonbladet.se/vss/.....__,00.html

För h*****e, det skulle bli mycket mindre sånthär om man gav dem ett diagram på doseringar på olika droger. Vi kan inte stoppa droganvändningen, så vi borde minimera risken för dödsfall/olyckor direkt relaterat till intag istället.

Undrar hur mycket dödstalen hade sjunkit i sånna här fall om det fanns en bra lista att gå efter då man doserar? Tänk er alla små fjortisar som blir bjudna på tex GHB, istället för att dosera rätt häver dom ett glas istället...

CoLiC For stadsminister

Tror du även på tomten? laugh

Det skulle inte hjälpa med en "doseringstabell"...
Det kommer alltid att finnas individer som är ännu mer korkade och IQ befriade än dom som testar droger, dvs dom som testar sina gränser...

Nä, ditt förslag var lika korkat som förslagen "Släpp drogerna fria" folket brukar komma med...

Snap
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 334
646353
June 16, 2004 - 3:49 pm
sp_Permalink sp_Print

En doseringstabell är ingen bra lösning då säkert fler skulle testa drogerna. Då det står hur mycket ex. en tjej med X antal kilo kan inta. Jag menar en doseringstabell skulle göra så man tror att en drog är mindre farlig. Dessutom så finns det så många olika varianter/kvalitéer på droger så att det skulle vara olika för samma sort av en drog. Vilket skulle kunna leda till döden om nån drog skulle vara starkare än vad den ska och man tar enligt tabbellen och tror att det ska gå bra.

Tintin
Member
Medlem
646360
June 16, 2004 - 4:11 pm
sp_Permalink sp_Print

obelix wrote:
Tror du även på tomten? laugh

Det skulle inte hjälpa med en "doseringstabell"...
Det kommer alltid att finnas individer som är ännu mer korkade och IQ befriade än dom som testar droger, dvs dom som testar sina gränser...

Nä, ditt förslag var lika korkat som förslagen "Släpp drogerna fria" folket brukar komma med...

Snap wrote: En doseringstabell är ingen bra lösning då säkert fler skulle testa drogerna. Då det står hur mycket ex. en tjej med X antal kilo kan inta. Jag menar en doseringstabell skulle göra så man tror att en drog är mindre farlig. Dessutom så finns det så många olika varianter/kvalitéer på droger så att det skulle vara olika för samma sort av en drog. Vilket skulle kunna leda till döden om nån drog skulle vara starkare än vad den ska och man tar enligt tabbellen och tror att det ska gå bra.

Ja det är ju bättre att de som väljer att prova droger inte vet ett smack om hur mycket som kan intas innan det garanterat ger överdos...hmm

De som vet om dosering och ändå väljer att ta mer än rekommenderat får ju helt enkelt ligga där och sakta känna hur livet försvinner medan de skakar och har kramper...:D

Att alla droger ska släppas fria tycker inte jag är en bra idé, dock finns det droger som är mindre farliga för oss än alkohol som är olagliga endast för att de som bestämmer har lyssnat på USA och följer deras utveckling angående lagar mot dessa droger.
Som tur är blir visst fler och fler Europeiska länder varse om detta och släpper dessa droger så gott som fria....:P

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

Snap
Kommer du hit ofta?
Medlem
646374
June 16, 2004 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Alltså det jag menar är att en doseringstabell skulle leda till att allt mer prövar droger. Om man testar mindre farligare droger så kommer det oftast den dagen då man testar väldigt farliga droger.
Tänk också på att ju mer du andvänder en drog desto större dos behöver du för att uppnå samma effekt. Skulle det då finnas en tabell för dem som missbrukat droger länge och dem som testar första gången ? Jag tror ganska starkt på att en doseringstabell inte skulle funka i längen!

Tintin
Member
Medlem
646447
June 16, 2004 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja de som missbrukar droger lär nog vara medvetna om hur mycket som ska tas i varje dos och de märker rätt väl om det de tar inte räcker.

De flesta som överdoserar med partydroger är folk som inte testat drogen många gånger.

Om det skulle finnas en doseringstabell, hur svårt det än skulle vara att göra en sådan, så skulle i alla fall de som väljer att prova veta på ett ungefär hur mycket av det som kan tas på en gång....vilket de flesta inte har en aning om idag. Nog ofta deras kompisar som säger: "Ta så här mycket, det blir säkert bra"

Min fiskeblogg:
specimenfiske.se

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
646992
June 17, 2004 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN: Ingen skillnad i smak på HB och köpt sprit.

Snap
Kommer du hit ofta?
Medlem
646997
June 17, 2004 - 2:15 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]MULLVADEN: Ingen skillnad i smak på HB och köpt sprit.

beror på vem som gör den 😛

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
647352
June 17, 2004 - 9:53 pm
sp_Permalink sp_Print

När vi proffs (bönder) håller på så smakar det alltid jävligt bra...

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
647416
June 17, 2004 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]När vi proffs (bönder) håller på så smakar det alltid jävligt bra...

När jag kommer tillbaka till uppsala i juli får du bjuda mig på bondfest så får du visa vad kvalitets HB e...
För den HBn jag smakade på en gång var så jävla äcklig. o dessutom var jag då rätt dragen oxå.. men den smaken slog igenom...
den kvällen hade jag bara druckigt Absolut Vodka...

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
647509
June 18, 2004 - 1:32 am
sp_Permalink sp_Print

Tintin wrote: [quote=Vamp]

nepp inte alkohol! dock är många tvålar alkolid-baserade 😉

det va GBL i tvålen.. GBL är ett medel som används i vägarbete och vid rengöring av tex klotter. GBL går att på ett enkelt sätt göra om till systerdrogen GHB.. vilket GBL ändå blir i kroppen om man äter upp det..

skillnaden mellan GBL och GHB är att GBL smakar starkare och tas i mindre doser.. man mår även sämre dagen efter av GBL (eftersom det måste omvandlas i kroppen).

GBL slår även snabbare än GHB, ungefär som Heroin slår snabbare än Morfin (just på grund av att Heroin omvandlas till Morfin i kroppen, dock RUSKIGT fort :P)

(gjorde ett specialarbete om psykadeliska droger)

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
647517
June 18, 2004 - 1:48 am
sp_Permalink sp_Print

hmm joo you got a point there... men jag vet då inget om illegala droger så jag skriver inget...

Helix
Member
Medlem
Forum Posts: 4867
647527
June 18, 2004 - 2:01 am
sp_Permalink sp_Print

Vad sägs om att låta idioterna bara dö? Fatta vad mycket det kostar att vårda sådana idioter.. Är man dum nog att hålla på med sådant får man stå sitt kast.. Jag ser hellre att personer som behöver pengarna får de i stället för att pundarjävlar som dessa idioter stjäl pengarna.

Jingizu
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 375
647532
June 18, 2004 - 3:09 am
sp_Permalink sp_Print

HELIX, se på problemet praktiskt, knarkare A behöver sin fix, han slår sönder ett skyltfönster, plockar med sig 12 videoapparater som han säljer skitbilligt och får en fix..

detta kostar massor av pengar! securitas för att laga rutan, eventuellt kan företaget inte ha öppet på hela dagen om polisen inleder en förundersökning (dock inte troligt).

sedan ska försäkringsbolaget ersätta videospelarna.

sedan all pappersexercis..

och allt detta för en fix som kostar ~ 1200 kr på gatan...

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
647549
June 18, 2004 - 6:53 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker Helix såg saken praktiskt...

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
647808
June 18, 2004 - 2:52 pm
sp_Permalink sp_Print

[Gamepredator wrote: Sulan]När vi proffs (bönder) håller på så smakar det alltid jävligt bra...

Det är bara för att ni är härdade av dyngan.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 65
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL