February 9, 2002
Visst var det inte enbart moderaterna, utan hela jävla patrasket till politikerkår. Reportern påpekade dock att det var genomgående så att Moderaterna var de värsta nassarna.
Är det så att han har vänstern för ögonen, att det hela är en konspiration och smutskastningskampanj mot moderaterna alena? Hehe, vill ni läsa om konspirationsteorier så kan ni ju följa länken i min signatur istället 😀
Men det är lika tillfredsställande att se en genomfalsk socialdemokratisk politiker få sin karriär krossad som en falsk moderat politiker. De är visserligen människor, men de har ett större ansvar då de ska representera folk. Jag tror till och med att en kristdemokrat började gråta - han torkade en tår iaf 😀
August 7, 2001
NBK wrote: Visst var det inte enbart moderaterna, utan hela j**la patrasket till politikerkår. Reportern påpekade dock att det var genomgående så att Moderaterna var de värsta nassarna.
Är det så att han har vänstern för ögonen, att det hela är en konspiration och smutskastningskampanj mot moderaterna alena? Hehe, vill ni läsa om konspirationsteorier så kan ni ju följa länken i min signatur istället 😀
Men det är lika tillfredsställande att se en genomfalsk socialdemokratisk politiker få sin karriär krossad som en falsk moderat politiker. De är visserligen människor, men de har ett större ansvar då de ska representera folk. Jag tror till och med att en kristdemokrat började gråta - han torkade en tår iaf 😀
förnuftigt sagt =)
July 2, 2001
NBK wrote: Visst var det inte enbart moderaterna, utan hela j**la patrasket till politikerkår. Reportern påpekade dock att det var genomgående så att Moderaterna var de värsta nassarna.
Javisst, men två frågor:
1. Vad spelar det för roll att Reportern säger att Moderaterna skulle vara värre när han inte frågat alla grupperingar? Hur många nassar finns det i dom av reportern orepresenterade partierna?
2. Hur många smygrasister och främlingsfientliga har vi runtomkring oss? Eller är det bara politiker som är rötägg?
September 12, 2002
Här inte läst igenom hela tråden av ett enda skäl, det är mest skitsnack!
Jag personligen kommer i valet rösta på M, dock Fp i kommunvalet. Och varför? För att dom rika ska få mer pengar? För att sjukvården ska börja kosta pengar för den enskilde individen som inte ens får sitt bostadbidrag längre? För att dom som bor på gatan ska frysa ihjäl? För att jag vill stoppa invandringen? Nej, så är det inte. Inte ens nära.
Jag har en egen syn på hur jag vill att ett land ska styras och fungera. Den har jag kortfattat tänkt förklara nu.
Ett land som Sverige skulle kunna liknas som vilket företag som helst. Målet är ett positivt eller åtminstone +/-0 resultat.
Landet har inkomster, via skatt och utgifter som sociala skyddsnät, sjukvård, skola mm mm.
Jag tycker att socialdemokraterna missbrukar möjligheterna i detta land.
Jag vill att det ska finnas ett socialt skyddsnät, man ska inte hamna på gatan om man inte verkligen går in för det, vilket så är fallet idag, om man inte går in för det så gör man det inte. Det är alltså precis vad man kan kräva av ett socialt skyddsnät.
Det stora felet enligt mig är hur man handhar dom enorma resurser som finns att tillgå. Genom EFFEKTIVISERINGAR, inte neddragningar. Utan genom att effektivisera den offentliga sektorn kan man nog få en bättre sjukvård till ett bättre pris. Då menar jag privatiseringar. Men sjukvård och skola ska självklart fortförande vara en medborgerlig rättighet i Sverige vilket jag inte hört någon moderat hävda något annat i. Vad jag menar är att få en högre kvalitet på vård och skola med ett enkelt medel som kallas konkurrens. Det gynnar konsumenter och även den som betalar notan som även fortsättningsvis betalar. Du går till doktorn och opererar höftleden inom en överskådlig framtid och säger "Skicka räkningen till Bosse." (Den tänkta statsministern.) Förstår ni vad jag menar.
Sen kommer sänkta skatter medföra mindre fiffel, så om man sänker skatterna med säg 10% så kanske 10% av dom som fifflar med skatterna slutar upp med det för att det inte är lika lönsamt längre Vilket medför att skatteintäckterna inte sjunker med 10% för det, och dessutom kommer många som är beroende av bidrag ha möjlighet att klara sig på sin egen lön. Vilket jag tycker borde vara ett mål här i livet, ingen vill väl vara beroende av någon annan, inte ens staten. Ett långsiktigt mål ska vara att ingen skall behöva bidrag för att klara vardagen. Alla ska få skäligt betalt för sitt arbete och kunna leva på sin lön utan att först skatta 5000:- på sina 15000:- för att sedan få igen 2000:- i bidrag.
Företagsklimatet är också väldigt viktigt för en ökad tillväxt. Ett företagsklimat som ska vara bland dom bästa i världen är att, inte önska, utan att kräva av en regering. Företagen ska flytta från England och hit inte tvärtom, detta skapar arbete som genererar mer skatteintänkter och mindre behov av bidrag till dom arbetslösa eftersom dom inte längre är det.
En till viktig sak är att staten/kommunen INTE ska driva företag. Det är sällsynt nu jämfört med för 10år sen men bara här i Skellefteå har jag ett mycket bra exempel på ett café/lunchrestaurang som heter Brinken som drivs av Kommunen som indriekt konkurrerar med Skellefteås alla privatägda caféer och restauranger, ge mig ett skäl till att detta ska vara ok? Staten driver ett företag och om så behövs pumpar dom in skattepengar för att driva det år efter år samtidigt som en annan privatägd restaurang måste stänga p.g.a statens lunchrestaurang som i sin tur leder till än mindre intäckter för staten.
Det här är hur jag vill att det ska vara, det ni vänsteranhängare verkar ha fått om bakfoten är att M ska sänka skatterna innan pengar finns vilket vad jag har förstått är fel eftersom deras MÅL är att sänka skatterna för att dom ser sig kunna klara dom åtaganden dom har med mindre pengar på några års sikt. Detta är dock med vissa undantag som dubbelbeskattning på aktieaffärer, fastighetsskatt och annat som dom vill slopa med detsamma, vilket är helt rätt eftersom befängda skatter som dom inte borde ha tagits i bruk fårn första början.
MVH Adam Lundström.
September 12, 2002
Henrik aka [NH wrote: ZeNNaN]jadu adam, ett kaxigt inlägg för att vara ditt första. Om du vill att folk ska läsa dina inlägg så får du själv visa att du respekterar andras åsikter. Att kalla allt i denna tråden skitsnack, får inte dig att framstå i mer seriös dager. Bara ett tips..
Första och första, jag har haft ett annat nick här för kanske ett halvår ett år sen men det är bortslarvat därför har jag en ny. Dessutom tycker jag inte att jag på något vis disrespekterar andras åsikter, det jag tycker är att folk i allmänhet och ni på NH i synnerhet verkar ha fått en sned bild på vad M står för. Därför tycker jag det var dags för ett inlägg eftersom många här verkar diskutera EMOT högern med sådana som bara kan häva ur sig saker som smutskastning och annat som är mer eller mindre BS-Bullshit-Skitsnack.
May 10, 2002
"Jag har en egen syn på hur jag vill att ett land ska styras och fungera. Den har jag kortfattat tänkt förklara nu."
och så scrollade jag ner och slutade läsa.. ÅRETS LÄNGSTA!
men nu asså, håkan, en del här har inte pluggat in alla vallöften och allt om politik, alla här får inte rösta nu till valet, en del skriver bara in inlägg för att jävlas med andra! så tro inte allt du ser är dödligt seriöst :eye:
August 7, 2001
hmm men det bästa av allt är ju en diktatur med en VÄLDIGT bra person som diktator... nu menar jag ingen Hitler eller Stalin eller nått sånt! jag menar att då behöver inte förslagen gå egenom femtielva granskningar o 75 röstningar så det tar flera år innan det går igenom o så. men problemet är ju att få fram den perfekta diktatorn... vi människor har ju en tendens att bli maktgalna.
December 19, 2000
Spiken wrote: [quote=Henrik aka [NH]ZeNNaN]jadu adam, ett kaxigt inlägg för att vara ditt första. Om du vill att folk ska läsa dina inlägg så får du själv visa att du respekterar andras åsikter. Att kalla allt i denna tråden skitsnack, får inte dig att framstå i mer seriös dager. Bara ett tips..
Första och första, jag har haft ett annat nick här för kanske ett halvår ett år sen men det är bortslarvat därför har jag en ny. Dessutom tycker jag inte att jag på något vis disrespekterar andras åsikter, det jag tycker är att folk i allmänhet och ni på NH i synnerhet verkar ha fått en sned bild på vad M står för. Därför tycker jag det var dags för ett inlägg eftersom många här verkar diskutera EMOT högern med sådana som bara kan häva ur sig saker som smutskastning och annat som är mer eller mindre BS-Bullshit-Skitsnack.
Du får ha precis vilken åsikt du vill.
Det vara bara ett tips....
July 2, 2001
@Spiken,
till skillnad från dig så tycker jag att denna tråden har haft bra argumentation från bägge sidor och inte alls är skitsnack. En sådan här tråd är ju inte bra för att konvertera folk till sitt parti, utan att reflektera över olika människors åsikter. Även fast jag till stor del inte håller med Jerry, NKB och andra så är det intressant att läsa vad dom tycker och försöka förstå varför dom tycker så som dom gör.
I övrigt så håller jag med dig i det mesta du skrev. Dock så tror jag inte på att privatisera allt. Ta ett vattenverk/avloppsverk som exempel, visst kan man säkert drifta det till lägre pris i privat ägo. Men jag misstänker att det kan bli många tvistefrågor när olika privata vattenverk skyller på varandra vid en eventuell konflikt och att kostnaden på något sätt ändå hamnar hos staten.
June 28, 2001
ingen är perfekt va
och det jag precis läste om att moderaterna vill att sverige ska bli som usa hoppas jag inte stämmer, jag har nämligen röstat på dom och jag gillar inte usa något vidare.
sen så var det ju faktistk moderater som utryckte sina personliga åsikter om invandrare och inte partiets, men det e ju klart som fan att folk med pengar blir sura om det kommer hit massa folk från andra sidan jorden och lever på deras skattepengar för att ingen vill ge dom jobb av lite varierande anledningar.
visst jag tycker synd om uteliggare men narkomaner o skit borde ju inte få socialbidrag för att sponsra sitt knark, sen måste dom ju endå själa saker för ca 30 000 i månaden för att ha råd med resten av knarket.
1 Guest(s)