August 19, 2001
PaiN wrote: ja tänk du på de abishai
Hehe..
Ja du. Jag måste säga att jag håller med dig . Jag kommer utan tvekan rösta höger när jag får röst rätt.
Jo abishai,Varför rösta på nått annat när man har de bra?
Jo för att få de bättre såklart. Och jag tror bestämmt att Moderaterna skulle göra de bättre.
June 18, 2001
Huruvida man tolkar min slutkommentar som ett politiskt argument eller som ironi kring den urspårade debatt som brukar bli resultatet på detta forum varierar nog från individ till individ. Jag får väl erkänna att jag visste att någon skulle nappa på betet och ta det seriöst. Uppenbarligen griper du - liksom dina blå förebilder - efter halmstrån varhelst du kan finna dem. Men jag förstår dig, det är allt du har.
Moderaterna har aldrig klarat av vänsterriktade populariteter utan har alltid hänfallit till smutskastning. Se till exempel på fallet Palme.
M:s kampanj verkar ha två huvudmål: att smutskasta sina motståndare samt att rikta blicken bort från sin egen politik (vilken inte håller såvida man inte har ett hjärta av stål och en total brist på ekonomiskt sinne).
Ett exempel jag ofta tar upp är M:s valaffischer. Vad säger de om moderaternas egna parti? Ingenting. De säger bara hur dålig S:s politik är. Okej, låt oss anta att S bör bytas ut fortast möjligt, men varför ska vi då rösta på M?
Apropå meningsfulla kommentarer. Hon, Tove, ordförande i MUF, har i ett uttalande sagt att Göran Persson bör försvinna och lämna oss ifred. Hur relevanta är sådana utlåtanden i politiken? Var inte Perssons matvanor i hetluften för ett tag sedan också?
Är inte mellanöstern en viktig punkt?
December 26, 2001
(vilken inte håller såvida man inte har ett hjärta av stål och en total brist på ekonomiskt sinne).
Sant moderaterna lovar ett bättre/mer pengar till skola/sjukvård/försvar/polis/äldreomsorg mm mm. Och samtidigt lägre skatter. Alltså ökade utgifter och minskade inkomster ...man behöver verkligen ha helt avsaknad av ekonomiskt sinne för att rösta på dem. Sedan att M lyckades skaffa en statsskuld på lite drygt 1000miljarder föra gången de satt vid makten säger ju sitt. Jaja jag vet att ekonomin inte var på top då men moderaterna lyckades verkligen förstöra den totalt.
Sedan är ju bo Lungren ett hot mot demokratin. Bara för att många tror att politik är tråkigt behöver man ju ha en partiledare, som viserligen får alla andra politiker att framstå som standup komiker men sjäv måste vara höjden av tråkighet. Många ungdomar är lite små egoistiska och dras mot högern men när de ser Bo så tänker nog de flesta "politk är nog inte min grej iaf" . Det är inte bra för något parti.
October 27, 2001
Som vanlig kommer jerry med sina totalt förvridna åsikter. Moderaterna vill att folk ska få upp ögonen för hur dåligt landet styr, smutskastning? NEJ, förtydligande av fakta. Kom inte släpandes med mellanöstern igen, plz. Men som jerry skriver ju allt på skämt så vem ska ta honom trovärdigt?
Vooodoozz, jag tänker f*n inte sitta här igen och berätta. Du vet hur de ska göra, men vägrar bara insé. Jag har skrivit det om och om igen i de andra trådarna. Gå tillbaKa och läs.
May 10, 2002
PaiN wrote: Som vanlig kommer jerry med sina totalt förvridna åsikter. Moderaterna vill att folk ska få upp ögonen för hur dåligt landet styr, smutskastning?
Du har ju själv skrivit och jag har sett det på tv när du och moderater har om och om igen sagt att sossarna gör fel och drar ner sverige mot botten osv, det kan man smutskastning..
NEJ, förtydligande av fakta. Kom inte släpandes med mellanöstern igen, plz. Men som jerry skriver ju allt på skämt så vem ska ta honom trovärdigt?
jag vet inte om jag kan ta det seriöst för jag tar inte alls politik seriöst men seriöst nog för att betraktas som märkbart
Vooodoozz, jag tänker f*n inte sitta här igen och berätta. Du vet hur de ska göra, men vägrar bara insé. Jag har skrivit det om och om igen i de andra trådarna. Gå tillbaKa och läs.
..om och om och om och om igen.. säger då det, nu erkänner du att du försöker med att hypnotisera folk med dina upprepelser :cy:
December 26, 2001
abishai du tillför inte så mycket...
Pain jag vet att du har för klarat det i den andra tråden. Men om jag tror du har sagt allt du vill ha sagt i den precis som jag har sagt allt jag ville ha sagt i den. Så om nån av oss ska få säga nåt så får vi dra upp gammla ämnen. Och nån ny kanske läser det och kiommer på nåt helt nytt som ingen av oss hade tänkt på......... nja vi försöker väl båda övertyga folk att rösta på S respektive M 😕
October 27, 2001
abishai, lägg ner med dina meningslösa inlägg. Ska vi gå in på varför jag behöver skriva det om och om igen? jo för att vissa "människor" vägrar antingen läsa eller fatta vad jag skriver. Om smutskastning är att peka på fakta kan man ju säga smutskastningn om allt... En dag kanske ni kan se på perspektiv på saker och ting, först då förstår ni er på Sveriges situation.
..och för att få en liten fin avslutning: 99% av alla sossar och vänsterpartister har vuxit upp i sosse och vänster hem, man blir inte en sosse/vänsterpartist man föds till det. Men det finns fortfarande hopp för er! :bgrin:
December 26, 2001
Jo de flesta sossar har vuxit upp i ett sosse-hem men de flesta moderater över 30 har nog vuxit up moderat/höger-hem eller är egenföretagare (för moderaterna är det parti som best företräder egenföretagarna) Inan 30 så är det nog ganska blandat hos moderaterna för moderaterna är ett "ungdoms-parti" och ungdomar kommer ju från alla sorters familjer 😛 . Sedan är ca 50% av sveriges befolkning uppvuxna i sosse hem (även vp då). Men om jag minns rätt så är sossarna det starkaste partiet bland invandrarna vilka ganska säkert inte har vuxit up i ett "svenskt" sosse-hem.
October 27, 2001
Mm, precis. Det jag tycker är lite dåligt var att för inte så länge sedan tvingades folk in i Sossarna för att de gick med i LO och eftersom svenskar är ett välidgt lat folkslag så har de inte orkat bry sig, de är medlemmar och går och röstar. Då kunde de alltså inte vinna väljare på att de förde bra politik, utan större delen blev indrivda i partiet och nu kan de sitta avslappnade med sina trogna väljare. Jag vet, de måste orka sig till val-båset, då måste de bry sig om politik. Men eftersom de dagligen på tv visar skandaler och Sveriges ekonomiska nedgång, men lik förbannat går de o röstar på de skyldiga, det är vad jag kallar hjärntvättning.
January 17, 2002
Sänkt skatt = fler RIKTIGA jobb = fler betalar skatt = högre inkomster till statskassan.
Höga skatter = färre jobb = fler måste leva på bidrag = lägre inkomster till statskassan.
Varför har sossar i allmänhet så svårt att fatta det?
Jag vill iaf inte betala 65-70% av min inkomst i skatt bara för att alla arbetslösa (och skygga) ska kunna unna sig all tänkbar lyx.
Högern får min röst. Som alltid!
October 8, 2001
rem700 wrote: Sänkt skatt = fler RIKTIGA jobb = fler betalar skatt = högre inkomster till statskassan.
Höga skatter = färre jobb = fler måste leva på bidrag = lägre inkomster till statskassan.
Varför har sossar i allmänhet så svårt att fatta det?
Jag vill iaf inte betala 65-70% av min inkomst i skatt bara för att alla arbetslösa (och skygga) ska kunna unna sig all tänkbar lyx.
Högern får min röst. Som alltid!
Tänk om du själv skulle vara arbetslös då?
aldrig blir nån nöjd 🙄
June 28, 2001
Hmm.. jag röstar nog på moderaterna när jag får rösträtt... fick 84% på dem på tv4as valtest. Jag kommer rösta på högern däför: Bättre för småföretagare, slopa lyxskatter av alla de slag, bättre miltär (som tack vare sossarna nästan är borta). Hårdare invandringspolitik!!! Om invandring fortsätter som den gör just nu och vi svenskar föder lika många barn så kommer det finnas fler invandrare i sverige än svenskar år 2008 vilket är skrämmande! Invandrare som är över 50 och kommer till sverige gör inget annat än snyltar socialbidrag som de som jobbar o har det hyfsat bra betalar med alla skyhöga skatter som sossarna har satt. De som borde få bidrag är folk i åldern 18-35 som är arbetslösa. Och jag skulle gärna se ett krav för invandrare som kommer hit att man skaffar ett jobb i sverige om man ska bo här. Om man kommer till sverige och inte tillför nått till landet så kan man lika gärna stanna kvar i där man bor. Det med att polisen är hårdare mot invandrare tycker jag e bra. T.ex i uppsala där jag bor kan man inte gå genom city själv utan några invandrare kommer fram o säger "ey svenne vafan hit me mobilen fan, ja svär jag har en kniv" Med tanke på att invandrare utgör under 10% av landets befolkning och 85% i fänglserna i landet borde man vara hårdare mot invandrare. Men sossarna tycker det är bra att att invandrare kan komma hit o snylta socialbidrag LR ? har de tänkt att göra nåt åt saken? verkar inte så... tack för mig. kritisera gärna
December 26, 2001
LOL tala om att göra moderaterna en björntjänst :hehe: .
1. Va fan ska vi ha en stark militär till. Vi har ju inget krig runt hörnet så att säga. Militärens uppgift är att ta hand om översvämningar mm och att delta i fredsbevarande uppdrag. OM vi skulle bli hotade av något annat land så är vi förorade iaf, hur mycket pengar vi än har slängt på militären. Sverige är ett litet land och vi har inte råd med någon störe militär.
2. Det är väl ganska naturligt att lyx beskatas högre än vanligt....
3. Invandringen är nödvändig och invandrarna är lika mycket svenskar som vi! Du sa själv att de föds få svenskar och hur blir det då.... allt färe som ska försörja allt fler. Man kan inte tvinga invandrarna att skaffa ett jobb även om det är både bra för dem och för samhället. Sverige har ingen arbetskrafts-invandring utan de som kommer hit, kommer hit på "humanitära" grunder. De kan alltså inte stanna i sitt hemland av en eller annan anledning.
4. Sedan att brotsligheten iaf sägs vara högre hos invandrarna och förmodligen är det (kan du vissa en länk till den där undersökningen, och ingen http://www.vi-vitta-ska-härska.se tack ). Beror på att vi i sverige är dålig på att ta imot de som kommer till vårt land. Och istället för att göra invandrarna till en tillgång gör vi dem till en belastning.
5. Varför skulle enbart arbetslösa mellan 18-35 få bidrag. Vad ska hända med de som är över 35 då och som av en eller annan anledning inte kan få ett arbete?
Tycker att du med din syn på invandrare borde överväga Svergedemokraterna. Inte för att jag tycker att de på något sätt ska få någon röst men vi lever ju i en demokrati och då är det väl naturligt att man röstar på det parti som har en så lik uppfatning som man själv har.
July 16, 2001
Jag är inte så insatt i partipolitik.
Jag är antifeminist (http://www.antifeminist.nu) och drogliberal.
4 Guest(s)