Vad står högern för!!!|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad står högern för!!!
PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
sp_UserOfflineSmall Offline
193283
August 16, 2002 - 4:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry, jag bara undrar om man ska ta er på allvar, era tankegångar och inlägg är ju inte så övertygande. Jag är bara 17 och har jag någonstans skrivit att jag skulle vara vuxen? Har jag skrivit att NI ska vara tysta?

Jerry, kul att anmärka på andras brister för att framstå som "bättre". Det blir nog bra Jerry, rösta du för Sossarna eller Vänstern eller vf du vill. Men du kommer ingenstans på smutskasta mig? Rätta mig om jag har fel.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
193303
August 16, 2002 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Citat:
Men, klart bidrag kommer betalas till dem som inte KAN arbeta, det förstår väl du oxå. Eftersom fler latmaskar kommer att arbeta och betala den sänkta skatten och konsumera mera för de får mer pengar över så kommer mer pengar in och endel kommer självklart gå till dem. Istället för att sådana med handikapp får mindre pengar för det ligger en bunt lata människor och bara suger pengar ur systemet som det är nu får de förmodligen mer pengar.

Pain:

Hallå och kom ner en smula på jorden...du nervärderar dom som är arbetslösa som faktiskt vill arbeta men inte får ett jobb...det har idag skett en slakt i företagen i Sverige enbart för att uppvisa en "fin" årsredovisning och för att VD,direktörerna,cheferna ska få en trevlig bonus.

Se bara på Ericsson förfarande..är det etiskt riktigt?
Nej skulle inte tro det...hur kan man bli belönad med en saftig bonus fast dom har misslyckas att driva företaget.Ja det är vi många som funderar över!

Latmaskar...skulle inte tro det!
Det finns som sagt många som vill arbeta och givetvist finns det människor som inte vill arbeta...det kommer det alltid att finnas oavsett vilken regering vi har och vilka skatter vi har.

Sedan så kan det diskuteras vilka sänkta skatter vi får om Moderaterna tar "över", vi kan ju alltid titta i backspegeln och vi som minns Firma Bildts och Wibbles "den enda vägen" politik minns nog också vilken ekonomisk kaos detta orsakade.

Faktum är att Moderaterna i dagsläget lovar sänkta skatter men säger inget mer om varför vi ska lägga en röst på dem.Det ges inga svar på hur det ska finansieras men underförstått så kommer detta att drabba dom mindre gott ställda.
Historien har visat att så är fallet,faktum är att Moderaternas taktik inför valet är att prata så lite politik som möjligt men smutskasta så mkt som möjligt.

Till er övriga...smutskasta gärna politiken i tråden men inga personliga påhopp om jag får be!

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
193308
August 16, 2002 - 6:14 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN wrote: Jerry, jag bara undrar om man ska ta er på allvar, era tankegångar och inlägg är ju inte så övertygande. Jag är bara 17 och har jag någonstans skrivit att jag skulle vara vuxen?

Nej, men allt är relativt och du säger att alla andra är omogna. Så, endera vill du mena att du är mer vuxen eller också får jag tolka det som att du menar att du är lika omogen och i såfall ska du inte yttra dig i den saken. Hur du än menar är dina kommentarer knappast sakfrågor värda att ta upp.

PaiN wrote: Har jag skrivit att NI ska vara tysta?

Abishai har du uttryckligen sagt ska "lägga ned". Oss andra attackerar du med fraser som: "som vanligt kommer Jerry med sina totalt förvridna åsikter".

PaiN wrote: Jerry, kul att anmärka på andras brister för att framstå som "bättre".

Och det är inte vad du gör? Det är precis det jag stör mig på hos dig. Du kommer med ad hominem-angrepp så fort någon säger något som inte passar dig eller du inte kan svara på. Se mitt förra svar för exempel.

PaiN wrote: Det blir nog bra Jerry, rösta du för Sossarna eller Vänstern eller vf du vill. Men du kommer ingenstans på smutskasta mig? Rätta mig om jag har fel.

Du har inte fel, men lev som du lär och argumentera mot åsikter och inte mot personer. Med det menar jag personer i detta forum, inte politiker som du gärna få spy galla på.

Ska vi sluta klaga på varandra nu? Överens?

Jerry
Member
Medlem
193313
August 16, 2002 - 6:28 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote:
Historien har visat att så är fallet,faktum är att Moderaternas taktik inför valet är att prata så lite politik som möjligt men smutskasta så mkt som möjligt.

Precis...

PaiN
Member
Medlem
193322
August 16, 2002 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry, angående abishai kan du ju bara ta och titta på hans inlägg, kanske för lätt, men endå.
Visst vi kan sluta klaga på varandra. Men jag måste få chans att försvara mig från dina påhopp. Du låter rätt vuxen, men du pratar om dig själv som du vore fjortis, om man vill ta det bokstavlig. Om du ändå är vuxen och sitter här i tråden så måste du ju vara patetiskt, som du själv beskrev.

Skiroy, hej. Jag nedvärderar inte arbetslösa, bara dem som du själv erkänner, som inte vill arbeta, trodde det var självklart. Men de som vill ha arbeten idag har nog större möjlighet under ett högerstyre att få jobb. Jag vet inte hur du införskaffar information om partierna, men det jag hör om och om igen som t.ex. Bo Lundgren snackar om, cirkeln (jag får väl dra den igen) Mer pengar till företagen, mer pengar till anställda och mer personal, de anställda konsumerar mer (mer pengar till företagen) och mer arbetare betalar den sänkta skatten. Genom denna cirkel (som sossarna lyckats omvända och göra alla + till -) kommer moderaterna klara av ekonomin.

Att peka på hur "dåliga" moderaterna var under deras tid vid makten, kanske man skulle kolla lite mer hur läget var då. Fast det lär ju upprepas, hoppas bara folket har lite mer förståelse denhär gången. Ekonomin var dålig, ja, som nu. Då fick mer parten av befolkningen nog och röstade på högern. Att hoppa upp vid ratten av Sverige är som att bli kapten på ett sjunkade skepp. Först måste man täppa till alla hålen, försöka stabilisera ekonomin. Detta går inte på nolltid, efter som skeppet var halvvägs under ytan. Så när man som kapten lyckats täppa till hålen och pumpat ur rätt mycket vatten. Då blir besättningen kräsna och säger, vi vill inte ha något vatten alls, du e ju kapten, du skulle ju rädda skeppet. Folket röstar då på sossarna för de tror att de klarar det bättre och hur ligger vi till idag? Det ser ut som det kommer bli en liten repris, men som sagt, jag hoppas Sveriges befolkning har mer tålamod denhär gången.

(Jag vill inte på något sätt nedvärdera er med en barnslig förklaring, endast för att förtydliga, jag har skrivit samma sak i andra trådar här på forumet och eftersom ingen verkar ha läst det, så kanske någon båt-intresserad läser mitt inlägg iallafall. 😉 ) Jag kan skriva en clean variant utan båtars inblandning, säg bara till.

[edit: jag editerade lite]

skiroy
Member
Medlem
193324
August 16, 2002 - 7:07 pm
sp_Permalink sp_Print

PaiN:

Hahahaha...ja jag fick i varje fall ett gott skratt om din "båtförklarning" 🙂
Vi kan ju alltid diskutera detta detta mer ingående när det gäller ekonomiskt politik men ingen vill väl på fullt allvar att vi ska göra det göra det sämre för dom som redan har det dåligt ställt!

Sänkta skatter löser inte alla problem utan skapar enbart nya..det gäller att hitta en balans där...det tror jag att du håller med om!

PaiN
Member
Medlem
193330
August 16, 2002 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

iKKe 😛
denna båtsmannen håller ikke med. Sänkta skatter leder till fler jobb och det leder direkt till fler skattebetalare och det tycker jag låter staBilT. Genom detta kan man t.o.m. gå plus (oMG) och om man går plus betyder det att man kan ge mer pengar till de behövande.
Som du sa "men ingen vill väl på fullt allvar att vi ska göra det göra det sämre för dom som redan har det dåligt ställt!" precis, ingen vill det, jag fattar att dom som har det dåligt ställt ser på dedaer moderaterna i deras kostymer och hör löften om sänkta skatter och tänker "jag betalar ju inte skatt så de kan ju bara ta o ********" fast de kan ju få arbete eller högre bidrag ifall de inte kan arbeta.

Så i slutändan gynnar moderaterna allt och alla, iaf alla.

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1130
193344
August 16, 2002 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Så i slutändan gynnar moderaterna allt och alla, iaf alla.

Det finns ett land som vi alla vet har fått ha högerpolitik även när "vänstern" har varit i makten. Ett land som är moderaternas långsiktiga mål.... USA Är usa det land som gynnar alla eller är det de rika som gynas mest av politiken i USA? Även om demokraterna styr både klokare humanitärt och ekonomiskt så är de betydligt mer höger än sossarna i sverige.

Det finns två länder i Europa där vänstern har styrt ganska ohindrat sedan andravärlds kriget Sverige och Väst-Tyskland/enade Tyskland båda länderna har ovanligt höga skatter och båda länderna har väldigt bra skydds-system. (Är inte helt säker på tyskland men sossarna har iaf inte gått helt obemärkt fram men nu är det väl KD som styr...fråga inte mig)

Vilket av de här två systemen tar bäst hand om de svaga?

Pain jag är tröt på ditt prat om att moderaterna skulle vara frälsningsarmens närmaste medhjälpare. Moderaterna står för en egoistisk politik som gynar de starka och är mindre trevlig för de svaga. Alla får tycka som de vill men man ska stå för det man tycker! Om du tittar dig runt så har alla andra (än dig) som har tänkt rösta på moderaterna uppgivit ett mer eller mindre egoistiskt skäl, inget fel med det för moderaternas politik är egoistisk.

Btw mycket kloka ord skiroy!

-BlueLynx-
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 34
193368
August 16, 2002 - 9:50 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy, du skriver:
"vi kan ju alltid titta i backspegeln och vi som minns Firma Bildts och Wibbles "den enda vägen" politik minns nog också vilken ekonomisk kaos detta orsakade."

Där gav du dig ut på djupt vatten. Om du är något insatt i politiken så borde du veta att då de Borgerliga partierna tog över styret i början av 1990-talet låg landet i en ekonomisk svacka, en svacka som inget högerparti hade skapat utan Socialdemokraterna. Det som den Borgerliga regeringen fick göra var att till viss del lägga undan vallöften och koncentrera sig på att sanera den ekonomiska nedgången. Folket var givetvis blinda och fokuserade enbart på att inga vallöften hölls och därmet var förlusten i kommande val ganska förutsägbar.
Sverige har faktiskt denna Borgerliga regering att tacka för att dom rätade ut den fallande kurva som förföljt landet under en tid, det har faktiskt socialdemokrater medgivit.

sen kommer du till detta:
"Faktum är att Moderaterna i dagsläget lovar sänkta skatter men säger inget mer om varför vi ska lägga en röst på dem.Det ges inga svar på hur det ska finansieras men underförstått så kommer detta att drabba dom mindre gott ställda.
Historien har visat att så är fallet,faktum är att Moderaternas taktik inför valet är att prata så lite politik som möjligt men smutskasta så mkt som möjligt."

Du verkar finna det mycket roligt att hålla för öronen då det kommer till fakta. Får väl ta och rabla upp lite kort om vad moderaterna vill... Moderaterna vill sänka vissa skatter och rent ut av slopa vissa.
Det kommer inte ske över en natt utan successivt verkställas.
Företagsklimatet i Sverige måste bli vänligare och småföretagare skall ha det lättare med mindre omständigheter som idag stryper dom.
Eftersom ni varit inne lite på arbetslöshet så kan man ju säga några ord om det också...
Sverige kommer bli företagsvänligare, alltså kommer vi få fler företag, dvs. fler arbetstillfällen. Folk kommer bli sysselsatta istället för att vara bidragstagare vilket minskar utgifterna på den punkten.

-BlueLynx-
Medlem
193375
August 16, 2002 - 10:15 pm
sp_Permalink sp_Print

får väl ta och kommentera ditt senaste inlägg också Voodoozzz...
"Det finns ett land som vi alla vet har fått ha högerpolitik även när "vänstern" har varit i makten. Ett land som är moderaternas långsiktiga mål.... USA Är usa det land som gynnar alla eller är det de rika som gynas mest av politiken i USA? Även om demokraterna styr både klokare humanitärt och ekonomiskt så är de betydligt mer höger än sossarna i sverige."

"Vänstern" har aldrig haft makten i USA. Det är 2 högerpartier, det ena är mer höger än det andra men ingen av dom är dock högerextrema.
Skulle tippa på att det är 1 % av USA's befolkning som har mindre bra levnadsförhållanden, vilket inte är så stor del av hela mängden men ändå människor... svårt o hitta nån ursäkt där.
USA är dock inte enbart negativt utan i rollen som världspolis har de även gjort många bra saker och gett ett välbehövlit och justifierat stöd till Israel för att statuera ett exempel. Ett land och folk som länge lidit kval mot vildar i form av nazister och nu palestinska terrorister. Lite offtopic men tar gärna en diskussion om det med någon.

sen säger du detta:
"Det finns två länder i Europa där vänstern har styrt ganska ohindrat sedan andravärlds kriget Sverige och Väst-Tyskland/enade Tyskland båda länderna har ovanligt höga skatter och båda länderna har väldigt bra skydds-system. (Är inte helt säker på tyskland men sossarna har iaf inte gått helt obemärkt fram men nu är det väl KD som styr...fråga inte mig)"

Sverige har ett skydds-system ja.. ett system som knappast styrker individen utan snarare får den att känna sig värdelös.. ett arbetsklimat där folk i vissa fall blir bestulna på hälften av lönen... sen frågar man säg varför folk blir utbrända!?!? Får man inga pengar för slitet är det klart att man inte står ut hur länge som helst, nedskärningar, ökat tryck på kvarvarande personal... fler bidragstagare... vilket perfekt skydds-system. Socialdemkraterna tar död på Sverige, men folk inser inte det...

sen kommer vi då till ditt sista stycke som är ren vänsterpropaganda:
"Moderaterna står för en egoistisk politik som gynar de starka och är mindre trevlig för de svaga. Alla får tycka som de vill men man ska stå för det man tycker! Om du tittar dig runt så har alla andra (än dig) som har tänkt rösta på moderaterna uppgivit ett mer eller mindre egoistiskt skäl, inget fel med det för moderaternas politik är egoistisk."

Som sagt... vanlig blaskig vänsterpropaganda som, som vanligt aldrig har nån realism i sig, endast avsiktliga feltolkningar och allmän hjärntvätt.

Jerry
Member
Medlem
193376
August 16, 2002 - 10:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Hm...får alla mycket pengar blir det inflation då inte resuserna räcker till; trots allt är pengar bara ett medel att införskaffa andra varor. Så, för att uppnå allomfattande rikedom måste vi mjölka ur denna planet ännu mer. Alternativt kan vi jämnställa den nuvarande rikedomen genom att låta alla vara "medelrika".
Väldigt naivt argumenterat, jag vet, men tror ni inte det ligger lite sanning i detta?

-BlueLynx-
Medlem
193379
August 16, 2002 - 10:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Hm...får alla mycket pengar blir det inflation då inte resuserna räcker till; trots allt är pengar bara ett medel att införskaffa andra varor. Så, för att uppnå allomfattande rikedom måste vi mjölka ur denna planet ännu mer. Alternativt kan vi jämnställa den nuvarande rikedomen genom att låta alla vara "medelrika".
Väldigt naivt argumenterat, jag vet, men tror ni inte det ligger lite sanning i detta?

Nepp, det du förespråkar är att staten skulle vara överbestämmande och kränka individens frihet, alltså en diktatur där du inte får vara mer än medel, inget överflöd, allt till kooperativet, monotont och inhumant.

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
193387
August 16, 2002 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Orkar inte skrivaegentligen är lite tröt men reagerade på

Skulle tippa på att det är 1 % av USA's befolkning som har mindre bra levnadsförhållanden

Fakta:
1. En fjärdedel av barnen i USA lever under fattigdomsgränsen.
2. 13,3%av befolkningen lever under existensminimum alltså 35,6 miljoner amerikaner. (från 97 och då var antalet som levde under existensminimum minskande )
3.30 miljoner människor i USA har ingen sjukförsäkring ca 11-12%.
4. Cirka 40 procent av alla tillgångar i USA är koncentreras till en procent av befolkningen.

Är det de här sammhälet vi vill ha..inte jag men moderaterna.

Ge upp både moderaternas politik och USA´s är "mindre lyckad" . USA har STORA problem och USA är ju moderaternas mål för Sverige, säg inget om det. Rösta moderaterna om du vill låssas inte vara någon social arbetare.

Uppgifterna är från etc http://www.etc.se har ingen aning om de är vänster anhängare men fakt är fakta.

-BlueLynx-
Medlem
193391
August 16, 2002 - 11:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Voodoozzz, nu får du allt redovisa dina källor där... vissa fakta låter som ren vänsterpropaganda... jag känner doften av ett flitigt användande av länklistan på http://www.ungvanster.se ....

om du verkligen tror att moderaterna strävar efter sådan statistik som du lade fram där så har du en otroligt skev verklighetsbild och borde inte va berättigad att rösta i Sverige.

Din sista mening var lite otydlig, du kanske kan förtydliga dig lite?
"Rösta moderaterna om du vill låsas inte vara nångon social arbetare."

Nu drar jag mig tillbaka för dagen, God Natt

voodoozzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
193399
August 16, 2002 - 11:55 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.etc.se/radikala/tem.....umber=7802

Har ingen anning om det är en helt vänster patriotisk men jag tror inte det....

Jag tror inte moderaterna strävar efter att få en stor del av Sveriges befolkning att leva under existensminimum men jag tror den leder till det.

"Rösta moderaterna om du vill låsas inte vara nångon social arbetare."

Betyder: Rösta på moderaterna om du vill men men låsas inte göra det för de svaga.

Var inne på både ungvänster och muf, det första jag läste på ungvänster var "Vi tar upp kampen för en rättvisare värld"
Och på muf "Din trygghet. Din framtid. Allt annat betyder mindre."

Jag vet att det egentligen inte säger nånting men det var bara en liten...tankestälare.

Ska oxå sova nu God natt

skiroy
Member
Medlem
193414
August 17, 2002 - 2:15 am
sp_Permalink sp_Print

-BlueLynx-:

Citat:
Där gav du dig ut på djupt vatten. Om du är något insatt i politiken så borde du veta att då de Borgerliga partierna tog över styret i början av 1990-talet låg landet i en ekonomisk svacka, en svacka som inget högerparti hade skapat utan Socialdemokraterna. Det som den Borgerliga regeringen fick göra var att till viss del lägga undan vallöften och koncentrera sig på att sanera den ekonomiska nedgången. Folket var givetvis blinda och fokuserade enbart på att inga vallöften hölls och därmet var förlusten i kommande val ganska förutsägbar.
Sverige har faktiskt denna Borgerliga regering att tacka för att dom rätade ut den fallande kurva som förföljt landet under en tid, det har faktiskt socialdemokrater medgivit.

Det finns en svacka här i ditt argument...Den borgerliga regeringen rätade inte ut den fallande kurva du talar om...tvärtom ska du veta...Ta nu och läs en bok som heter "Att Leda Sverige In I Krisen" av Carl Hamilton och Dag Rolander...dessa killar är inte direkt kända för "socialpolitik".

Jag säger bara att i denna bok så är kritiken svidande mot den då rådande politik som mer eller mindre baserades på en envishet näst intill galenskap utan lyssna på signalerna som fanns..förvisso så fanns det en en hel del att städa upp upp efter det förra styret...det går inte att förneka men vad värre är.

Backa tillbaka och fundera sedan över vad herr Bohman sysslade med som finansminister innan dess...jo det slutade med att vi hade en enormt stor utlandsskuld som bara har överträffats av av "firma Bildt och Wibble.

Deras största misstag var att tro att man kan låna sig ur skulderna!

Förövrigt så berodde den fallande svenska kronan i detta läge på att Sveriges 20 största exportföretag spekulerade mot den egna valutan i hopp om en devalverad valuta vilket dom själva tjänade stora pengar på.

Jerry
Member
Medlem
193422
August 17, 2002 - 6:36 am
sp_Permalink sp_Print

-BlueLynx- wrote:
Nepp, det du förespråkar är att staten skulle vara överbestämmande och kränka individens frihet, alltså en diktatur där du inte får vara mer än medel, inget överflöd, allt till kooperativet, monotont och inhumant.

Frågan var om ni tror att överflöd på ett ställe leder till underskott på ett annat med tanke på att det inte finns oändliga resurser. Vad tror du om det?

andy
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 234
193432
August 17, 2002 - 7:51 am
sp_Permalink sp_Print

Jag är arbetare och fackiligt aktiv moderaterna är min naturliga fiende dom vill avskaffa mig helt och hållet genom att ta bort förtroendemannalagen.
Då vågar ingen jobba fackligt och arbetsgivaren styr som han vill det innebär sämre arbetsmiljö och hårdare arbetsklimat.
Arbetsgivaren kallar er medarbetare när de går bra och kostnadspost när han vill spara.
Arbetsgivarna genoförde en sköt dig själv och skit i andra kampanj för en 10-12 år sedan dom lyckades få en del att anamma den iden hör jag.
Den iden gav individuell lönesättning som i sin tur innebär att jag som arbetare med kollektiv avtal har bättre lön än de flesta tjänstemän med slicka röv avtal (chefer undantaget).
Läs moderaternas partiprogram dom hycklar inte har du det inte väldigt bra ställt så kommer dom att sparka dig i röven.
Mindre skatt skitbra vad ska vi dra in på? jo samma som alltid de svaga dom skriker minst när man slår på dom.
Mer vinster till företagen ger mer pengar till alla? japp alla aktieägarna och förstås lite bonus till percy, knegarna får en klapp i ryggen och kallas medarbetare.

PaiN
Member
Medlem
193483
August 17, 2002 - 10:58 am
sp_Permalink sp_Print

Andy, läst tråden?
Kul att peka på ett fall (percy), väldigt begåvat. Inse att mer pengar i företagen leder till bättre arbetsförhållanden och högre löner.

och voodoozzz, så ungvänster ska rädda världen... genom att sponsra terrorist organisationer ? eller gå ut och provocera poliser? vänster visar verkligen vad de går för...

Jerry
Member
Medlem
193491
August 17, 2002 - 11:20 am
sp_Permalink sp_Print

Det finns tydligen överskott på pengar redan nu i många företag. Att chefer får ut stora bonusar är ingen ovanlig företeelse. De får pengar för att de är duktiga och utför precis det de har en lön för att utföra. Redan de pengarna skulle kunna förbättra arbetsförhållandena - om även så marginellt - om de användes vettigare. För att inte tala om fallskärmar... att få betalt för att man INTE utför sitt jobb.

Det är svårt att lita på att en förbättrad ekonomi för ett företag skulle gynna arbetarna nämnvärt. Speciellt eftersom det med skarp gränsdragning är just cheferna som är moderater och de som försöker övertyga oss om detta.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 83
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL