June 18, 2001
Nu var det inte den lönen utan det utöver den jag pratade. Men visst, jag gillar inte att vissa har höga löner och andra inte.
Du har helt rätt i att merparten av de svenska företagen förmodligen inte har överskott. Men, det är bland de små företagen som motsatsen är vanligast, och det är även där lönerna är mer jämnlika. Det är i större, mer opersonliga företag som pengarna är mest ojämnt fördelade.
May 10, 2002
PaiN, asså nu har alla vänsterpartister blivit terrorister? " så ungvänster ska rädda världen... genom att sponsra terrorist organisationer ? eller gå ut och provocera poliser? vänster visar verkligen vad de går för"
vet du att ung vänster sponsrar terrorister?
är ung vänster som provocerar poliser?
har dina föräldrar lärt dig det? så fort du ser nån terrorist på t.ex tv, är det första du tänker då att det är nån vänsterpelle? är alla moderater snälla gossar och flickor som alltid gör rätt och alltid har rätt? men du är ju fortfarande ett barn så du är väl rätt lätt påverkad
October 27, 2001
abishai, jag tycker du ska ta en titt på tråden om "värst på internet?"
Självaste ledaren av ungvänster filmades när han provocerade poliser, fakta abishai, fakta...
Voodoozz, delvis palestinierna, nee de är inget fel att sponsra lidande människor, men ska vi följa pengarna och ser vart de går? hepp, tänkte väl det...
August 17, 2002
Jerry wrote: [quote=-BlueLynx-] Nepp, det du förespråkar är att staten skulle vara överbestämmande och kränka individens frihet, alltså en diktatur där du inte får vara mer än medel, inget överflöd, allt till kooperativet, monotont och inhumant.
Frågan var om ni tror att överflöd på ett ställe leder till underskott på ett annat med tanke på att det inte finns oändliga resurser. Vad tror du om det?
Det du tidigare talade om var att alla skulle ha det lika.
Då sade jag att det inte gav plats för något överflöd varken matrealistiskt eller boendemässigt etc. vilket är väldigt fel. En stat skall aldrig begränsa en individ på det sättet.
Jag pratade inte om resurser av något slag vilket du gjort antydningar av i din respons. Trots att det var en feltolkning fattar jag fortfarande inte syftet med den...
August 17, 2002
abishai wrote: PaiN, asså nu har alla vänsterpartister blivit terrorister? " så ungvänster ska rädda världen... genom att sponsra terrorist organisationer ? eller gå ut och provocera poliser? vänster visar verkligen vad de går för"
vet du att ung vänster sponsrar terrorister?
är ung vänster som provocerar poliser?har dina föräldrar lärt dig det? så fort du ser nån terrorist på t.ex tv, är det första du tänker då att det är nån vänsterpelle? är alla moderater snälla gossar och flickor som alltid gör rätt och alltid har rätt? men du är ju fortfarande ett barn så du är väl rätt lätt påverkad
Du håller ju väldigt mogen debatton grabben...
Ung vänster sponsrar en Palestinsk organisation som av Amnesty International klassas som en terrorist-organisation.
Ung vänster i sig provocerar inte poliser men många medlemmar av UV gjorde det under EU-mötet i Göteborg t.ex., Ja
Då du hävdar att PaiN skulle va lättpåverkad för att tro på saker baserat på fakta är du allt ute och seglar. Du verkar dock vara en väldigt lättpåverkad person som direkt köper vänsterns lögner och hyckleri.
August 17, 2002
Voodoozzz wrote: Jag tror Pain menar att ungvänster stödjer palistinierna. Inte för att det är något fel med det.
Inte något fel att stödja palestinerna?
Är du något insatt i detta över huvud taget?
Eller har dina vänsterpolare sagt att du ska hålla på palestina?
Palestiner är vildar som har en sjuk människosyn, där kvinnor förtrycks som i övriga arabvärlden och där barnen hjärntvättas i skolan att bli Israel-hatare. Såg ett TV-reportage om detta, tror faktiskt det var i SVT!!!
Dom lär upp en hel generation att hata ett folk. Det utsatta folket Judarna i Israel har fått stå emot många onda krafter under årtusenden men även på senare tid under andra världskriget då dom tyska antisemiterna försökte utplåna detta sköra och förtryckta folkslag. Idag ser vi en liknande hetsjakt där inhumana terroristgrupper jagar detta folk som inte har nått annat att sätta emot än militärer. Terrorister är sjuka personer, att stödja terrorister är sneppet värre eftersom det inger förtroende i dessa sjuka själar att det gör rätt, vilket det absolut inte är.
Ung vänster borde ställas in för rätta, åtminstone de ansvariga och kan lätt få livstids fängelse för min del.
August 17, 2002
får väl även kommentera dig skiroy..
Ctrl+Copy & Ctrl+Paste eller vad ska man säga?
Efter lite korta efterforskningar har visst denna Carl Hamilton varit väldigt aktiv i Aftonbladet och kan därmed kopplas samman med korrupt socialdemokrat/vänster-politik. Skev verklighetssyn är ju något som präglar denna sida som jag nu fått se och sett i många år.
Mina källor var bl.a. en person som skriver landets Samhällskunskapsböcker men även och indirekt en tidningsredaktör.
2 källor som i sin tur har väldigt pålitliga kontakter.
Men vad jag vet så har det väl alltid funnits 2 sidor...
rätt och fel, godhet och ondska, höger och vänster...
August 17, 2002
Voodoozzz wrote: http://www.etc.se/radikala/tem.....umber=7802
Har ingen anning om det är en helt vänster patriotisk men jag tror inte det....
FYI dom är vänster-radikaler
July 19, 2001
Jag orkar inte läsa hela denhär tråden eftersom att alla sådana här är likadana bara att orden är lite randomised typ...
Men en grej som iallafall är kul är att de flesta i ung vänster pratar välldigt snabbt och låter sig alldrig bli avbruten men ändå så avbryter dom andra hela tiden.. Det tyder på att personen känner sig underlägsen... :rollsmile:
September 5, 2001
andy wrote: Jag är arbetare och fackiligt aktiv moderaterna är min naturliga fiende dom vill avskaffa mig helt och hållet genom att ta bort förtroendemannalagen.
Då vågar ingen jobba fackligt och arbetsgivaren styr som han vill det innebär sämre arbetsmiljö och hårdare arbetsklimat.
Arbetsgivaren kallar er medarbetare när de går bra och kostnadspost när han vill spara.
Arbetsgivarna genoförde en sköt dig själv och skit i andra kampanj för en 10-12 år sedan dom lyckades få en del att anamma den iden hör jag.
Den iden gav individuell lönesättning som i sin tur innebär att jag som arbetare med kollektiv avtal har bättre lön än de flesta tjänstemän med slicka röv avtal (chefer undantaget).
Läs moderaternas partiprogram dom hycklar inte har du det inte väldigt bra ställt så kommer dom att sparka dig i röven.
Mindre skatt skitbra vad ska vi dra in på? jo samma som alltid de svaga dom skriker minst när man slår på dom.
Mer vinster till företagen ger mer pengar till alla? japp alla aktieägarna och förstås lite bonus till percy, knegarna får en klapp i ryggen och kallas medarbetare.
jag håller med till 100%. Moderaternas politik är gynsamt och väldigt bra...dvs för moderaterna. Alla andra får sköta sig själva.
June 18, 2001
Ja, Palestina är fullt av terrorister... Det är säkert religion, eller vad tror ni?.....
Vad f*n är "de har inget annat att sätta emot än militärer" för kommentar egentligen?
Israel har redan fått större delen av deras gemensamma land, men det är tydligen inte nog. De sätter in militärer och ockuperar försvarslösa palestinska områden, helt emot fredsfördraget i Oslo. Jag uppmuntrar verkligen inte självmordsbombningarna, men är de inte resultatet av Israels militära insatser, så säg? Fast det är klart, med en uniform är allt våld befogat och det är självklart den starkes rätt att hävda äganderätt på vad han vill. Det finns fler länder med samma syn, inga namn nämnda. Det finns en lösning på konflikten, Israel drar tillbaka sina styrkor och lämnar åt Palestina vad som rättmätligen är deras.
Och blåing, mitt inlägg om resurser/rikedom går ut på följande: Är det rätt att någon blir rik med följd att vågskålen tippar och någon annan blir fattigare?
October 27, 2001
Jerry, du glömmer att lägga till att alla militära aktioner utförs som hämnd för självmordsbombningarna. När parterna sitter vid förhandlingsbordet och är nära en lösning för hamas ryck och skickar iväg sina hjärntvättade små pojkar, puhh, inget fred idag heller, bra jobbat hamas. Man skulle ju kunna gå in på vems landet är egentligen, men det får någon annan göra, för jag orkar inte sitta och slösa min tid på alla terrorist-älskare och USA-hatare.
August 17, 2002
hawkie wrote: [quote=andy]Jag är arbetare och fackiligt aktiv moderaterna är min naturliga fiende dom vill avskaffa mig helt och hållet genom att ta bort förtroendemannalagen.
Då vågar ingen jobba fackligt och arbetsgivaren styr som han vill det innebär sämre arbetsmiljö och hårdare arbetsklimat.
Arbetsgivaren kallar er medarbetare när de går bra och kostnadspost när han vill spara.
Arbetsgivarna genoförde en sköt dig själv och skit i andra kampanj för en 10-12 år sedan dom lyckades få en del att anamma den iden hör jag.
Den iden gav individuell lönesättning som i sin tur innebär att jag som arbetare med kollektiv avtal har bättre lön än de flesta tjänstemän med slicka röv avtal (chefer undantaget).
Läs moderaternas partiprogram dom hycklar inte har du det inte väldigt bra ställt så kommer dom att sparka dig i röven.
Mindre skatt skitbra vad ska vi dra in på? jo samma som alltid de svaga dom skriker minst när man slår på dom.
Mer vinster till företagen ger mer pengar till alla? japp alla aktieägarna och förstås lite bonus till percy, knegarna får en klapp i ryggen och kallas medarbetare.
jag håller med till 100%. Moderaternas politik är gynsamt och väldigt bra...dvs för moderaterna. Alla andra får sköta sig själva.
Ni lever för att misstolka, ingen idé att diskutera med er...
Moderaternas politik bygger på att man tar vara på individens egna styrka istället för att staten håller i trådarna.
Sen hawkie då du säger "Alla andra får sköta sig själva" så borde du väll ha vett nog att förstå att inget politiskt parti skulle göra något sådant!
August 17, 2002
Jerry wrote: Ja, Palestina är fullt av terrorister... Det är säkert religion, eller vad tror ni?.....
Som jag nämnde i mitt inlägg läxas barnen upp i skolan att hata Israel. Många överväger säkert då att bli självmordsbombare eftersom då dom utfört det hemska dådet kommer dom till Allah-himlen och får 40 fruar.
Mmm, så dumma är dom att dom tror på något sådant.
Du verkar inte ha någon större grad av allmänbildning då du i ditt resonemang hävdar att det inte skulle va religion, om jag uppfattat din betoning rätt.
Jerry wrote: Vad f*n är "de har inget annat att sätta emot än militärer" för kommentar egentligen?
Jag menar exakt det jag säger, du vet, Israel sjunker inte så lågt som att använda självmordsbombare, som avsiktligt attackerar civila mål.
Jerry wrote: Israel har redan fått större delen av deras gemensamma land, men det är tydligen inte nog. De sätter in militärer och ockuperar försvarslösa palestinska områden, helt emot fredsfördraget i Oslo. Jag uppmuntrar verkligen inte självmordsbombningarna, men är de inte resultatet av Israels militära insatser, så säg? Fast det är klart, med en uniform är allt våld befogat och det är självklart den starkes rätt att hävda äganderätt på vad han vill. Det finns fler länder med samma syn, inga namn nämnda. Det finns en lösning på konflikten, Israel drar tillbaka sina styrkor och lämnar åt Palestina vad som rättmätligen är deras.
Försvarslösa palestinska områden säger du? Det kryllar av terrorister och militära aktivister i hela palestina-området. Israel har ställt ultimatum om att fler terrorattacker kommer leda till återockupering av palestinska områden. Lyssnar dom djävulska självmordsbombarna på det? Vill dom ha fred med Israel? Nej.
Med sånn inställning förtjänar dom Israels offensiv och har även gjort sig skyldiga till den genom sina ständigt forsättande självmordsbombningar.
Jerry wrote: Och blåing, mitt inlägg om resurser/rikedom går ut på följande: Är det rätt att någon blir rik med följd att vågskålen tippar och någon annan blir fattigare?
Väldigt barnsligt kommentar, du borde förstå att det är mer avancerat än 1+1=2. Visst har alla företag/privatpersoner svackor men även uppgångar, det varierar hela tiden.
June 18, 2001
PaiN wrote: Jerry, du glömmer att lägga till att alla militära aktioner utförs som hämnd för självmordsbombningarna. När parterna sitter vid förhandlingsbordet och är nära en lösning för hamas ryck och skickar iväg sina hjärntvättade små pojkar, puhh, inget fred idag heller, bra jobbat hamas. Man skulle ju kunna gå in på vems landet är egentligen, men det får någon annan göra, för jag orkar inte sitta och slösa min tid på alla terrorist-älskare och USA-hatare.
Bombningarna började som ett svar mot ockupationen eftersom de inte hade något annat medel att uttrycka sin protest. Sedan att den är en mycket konstig protest utförd av ganska vrickade människor håller jag med om. En annan punkt du har glömt är att det inte är den palestinska staten som utför terrordåden. Jag anser det inte rätt att sätta in militära aktioner mot civila som hämnd för några fås missgärningar, inte från någon sida. Saken är den att Sharon har möjlighet att avbryta sin ockupation medan Arafats makt över de idioter som huserar i hans land inte är i närheten lika omfattande.
Och Israel tog första steget genom att påbörja ockupationen så att det skulle vara ett gensvar på bombningarna är rena lögnen.
Jag älskar inte terrorister, tvärtom. Jag hatar inte heller USA. Jag hatar dock USA's militära ledare som offrar oskyldiga liv i sin jakt på terroristerna. Bush kan hoppa från närmsta stup vad mig anbelangar.
June 18, 2001
-BlueLynx- wrote:
Som jag nämnde i mitt inlägg läxas barnen upp i skolan att hata Israel. Många överväger säkert då att bli självmordsbombare eftersom då dom utfört det hemska dådet kommer dom till Allah-himlen och får 40 fruar.
Mmm, så dumma är dom att dom tror på något sådant.
Du verkar inte ha någon större grad av allmänbildning då du i ditt resonemang hävdar att det inte skulle va religion, om jag uppfattat din betoning rätt.
Och de få självmordsbombare som finns ska få stå för hela Palestina?
Nej, det är inte religion, då skulle varenda palestinier gå och bomba ihjäl sig själv. Att vissa fanatiker misstolkar religionen och använder den i brottsliga syften är väl ofrånkomligt. Tydligen ska det dock skyllas på religion så fort någon främmande kultur utför någonting brottsligt. Ja, ned med kristendomen säger jag då (korsriddare, du minns).
Var kamikaze-piloterna under andra världskriget också ute på korståg?
Jerry wrote:
Jag menar exakt det jag säger, du vet, Israel sjunker inte så lågt som att använda självmordsbombare, som avsiktligt attackerar civila mål.
Nej, de attackerar civila mål med militär kraft istället. Idiotiskt från båda håll.
Jerry wrote:
Försvarslösa palestinska områden säger du? Det kryllar av terrorister och militära aktivister i hela palestina-området. Israel har ställt ultimatum om att fler terrorattacker kommer leda till återockupering av palestinska områden. Lyssnar dom djävulska självmordsbombarna på det? Vill dom ha fred med Israel? Nej.
Med sånn inställning förtjänar dom Israels offensiv och har även gjort sig skyldiga till den genom sina ständigt forsättande självmordsbombningar.
Mm, sant, men du kan inte jämföra civila aktivister med Israels överlägsna militär. Man har rätt att försvara sig, inte sant? Observera återigen att jag inte stöder attacker mot civila.
Samma sak gäller omvänt; släpper Israel ockupationen slutar självmordsbombningarna. Men, det verkar inte Sharon förstå utan han fortsätter skylla på bombningarna för att kunna fortgå med sina militära aktioner.
Jerry wrote:
Väldigt barnsligt kommentar, du borde förstå att det är mer avancerat än 1+1=2. Visst har alla företag/privatpersoner svackor men även uppgångar, det varierar hela tiden.
Det var en simpel ideologisk fråga, jag ifrågasatte dess korrekthet själv i mitt första inlägg om detta.
Men, ånyo, är det verkligen inte 1+1=2? Kan ALLA bli rika?
2 Guest(s)