August 17, 2002
Vodoozzz, såg att du skrivit ett väldigt långt och, som jag trodde, seriöst inlägg men då du säger att du tror religionen inte spelar nån roll så faller hela ditt stycke. PaiN replikerade korrekt, religionen har i allra största grad med saken att göra förutom det utbredda Israel-hat som existerar bland Palestinerna. Jag säger inte att alla är emot Israel men stora delar av befolkningen har just detta hat. Jag har sett dokumentärer om detta och självmordsbombarna på TV där saker och ting klarnar. Som jag tidigare sagt undervisar palestinska lärare barnen i att hata Israel. Dom läste upp hat-verser i kör. Självmordsbombarna tror faktiskt blint på att dom kommer till himmlen och får 40 fruar. De intervjuade en misslyckad gripen bombare och han erkände att han var dum nog att tro på det.
Sen förkastar du Gud så lätt, du måste va ateist.
Religionen är ju det som varit konfliktorsaken om man går tillbaka många år.
Då jag nämnde "Östvärlden" i ett tidigare inlägg så var det främst Mellanöstern jag syftade på. Bush gick dock faktiskt ganska hårt fram mot Kina i början av hans mandatperiod. Jag tror saken hade något att göra med handel. Dagens situation mellan länderna är jag inte så insatt i.
Sen frågar du om jag är rasist?! Absolut Nej.
Du påstår att Islam är en kärleksfull religion och att inga kvinnor förtrycks. Lever du på en annan planet? Kvinnor har det hur dåligt ställt som helst där! Dom har absolut inget att säga till om, får endast gå hemma och ta hand om allting. De får inte gifta sig med vem de vill och blir fasansfullt behandlade om de bryter mot någon regel. Har du hört talas om hedersmord?
"Judarna har hela västvärlden att leva i" säger du.
Judarna är ett heligt folk som utsatts för terror i årtusenden, kan dra hela historien om du vill, har nämligen gjort ett arbete om det.
Landet Israel tillhör Judarna. Palestinerna är inget exceptionella och har hela östvärlden till sitt förfogande.
I diskussioner som denna sker mycket generaliseringar och jag vill då nämna att jag inte är emot fullhjärtat fredliga Palestiner som är berädda att göra kompromisser med Israel.
August 17, 2002
Min åsikt om USA är redan uttalad, du får väl ha din uppfattning om du vill då.
Angående Israel/Palestina-konflikten anser jag i högsta grad att det är goda mot onda. Det är skillnad på Millitärer och Självmordsbombare.
Att använda militär är i stort sett en klinisk krigsföring inriktad på terrorister. Självmordsbombare är otroligt feg och smutsigt stridsverktyg som dels är avsett för militär men även civila. Det är skillnaden!
Det kallar jag verkligen 2 olika sidor.
Sen säger du "Vem ska avgöra vilka som ska bli rikast då? Helt uppenbart har det ingen betydelse hur mycket alla kämpar, någon kommer alltid hamna i ekonomiskt underläge. Du håller med mig i detta, tycker du det är rätt?"
Den som avgör hur långt man kommer i livet är enbart människan själv.
Är du välutbildad kommer du med största sannolikhet att få ett välbetalat jobb, eftersom du spenderat X antal år extra på studier och kommit upp i en högre nivå av utbildning.
Ska köra detdär testet på DN.se nu och leta upp TV-tider på repreisen av gårdagens debattprogram som jag tycker att ni alla borde sett på.
August 17, 2002
Jahopp, såhär blev resultatet, ingen direkt överraskning...
M 87%
Fp 73%
Kd 73%
C 63%
S 16%
Mp 12%
V 10%
Som sagt, ni som missade SVT's debattprogram igår, glömm inte att se reprisen på torsdag klockan X. Programmet avspeglade de olika alternativen mycket bra, trots att frågepanelen enbart bestod av vänster-partister. SSU visade även hur mogna de var genom att utanför fönstrena på lokalen stå och sjunga "Vi älskar göran" och viftade med sina flaggor.
Skymtade dock nått plakat med texten "Bosse - Göran 1 - 0"
Nu kommer jag inte va här förrän på söndag, så simma lugnt.
Hej då!
June 18, 2001
Huruvida man är iklädda gröna uniformer eller ej avgör inte om man är god eller ond. Å andra sidan anklagar jag inte soldaterna utan Sharon. I Palestinas fall är det självmordbombarna själva som är idioter.
Alla kan inte läsa till de mest högavlönade jobben, efterfrågan saknas (oberoende om så alla i Sverige vore lika ambitiösa). Sedan beror det helt enkelt på vad man läser till, inte hur länge man läser. Fel att vissa intressen ska gynnas mer än andra.
Jag såg debatten. Den som skötte det bäst var Maria någonting.. (heter hon så?) från Mp. Hon uttryckte de klaraste och bästa åsikterna.
Själv tyckte jag den enda som var omogen var den otroligt motbjudande moderaten (hur personerna stod såg man ganska väl på vilka uttalanden de applåderade) i publiken som formade en talande mun med handen och hånlog när...vem var det...Maud Olofsson (är osäker) pratade.
January 30, 2001
October 27, 2001
mika: Ja.
Jerry, jag tänker inte kommentera dina inlägg för det blir bara påhopp på dig även fast det är ditt eget fel så respekterar jag att du inte försöker döjla något.
Talande tystnad? kan tyda på att folk har liv? Man kanske inte sitter o hårdbevakar en tråd där vissa tror att det går ut på "mest inlägg vinner och innehållet kvittar" och lägger ner sin själ i att misstolka och dela med sig med av sina tolkningar.
July 2, 2001
mika_adler wrote: Kan någon svara ärligt? Är man en sympatiskt och humanistisk individ som bryr sig om andra om man röstar åt höger?
Ja absolut, bara för att du tror på kapitalet som en rättvis modell att styra med så betyder det inte att man saknar förnuft.
Större delen av bägge sidor (Höger/Vänster) vill att folk i samhället ska ha det bra, ingen större skillnad där. Skillnaden är bara i hur man ska göra. Högern tror att det behövs en morot framför åsnan för att den ska gå. Vänstern tror att man behöver bara tala om för åsnan att den ska gå.
June 18, 2001
PaiN> Det tog relativt lång tid innan tråden besvarades. Med den glöd som alla skriver här verkar det konstigt att ingen svarar på flera dagar. Är den någon formell moderatsiesta?
69link> Man ska alltså manipulera "åsnorna" att tro att de bestämmer själva när man egentligen bestämmer lika mycket som de elaka i vänstern skulle ha gjort? Nej, så fördärvade tror jag inte ens högern är, men din analogi var lite...ehm...cynisk 🙂
July 29, 2005
högern = frihet för dom slom har mycket mindre frihet för dom fattiga
vänstern = mindre frihet dom slom har mycket mer frihet för dom fattiga
säger dom annat det en ren lögn
problemmet är att vänstern är så top styrd och stelbenta
högern bryr sig bara om dom i toppen och straffar dom som har det svårt/fattiga
du har din fria vilja att välja så som föräldrar sjukdomar t ex scitzofreni damp bli påkörd av en rattfull och hamna i rullstol resten av ditt liv :cy:
December 26, 2001
Sant! Pengar gör ingen lycklig och ingen får mer frihet av pengar. Det där med pengar inte ger frihet kommer säkert nån o säger emot men JAG påstår att man får lika mycket tvång som frihet av pengar. Högerns moto borde vara "större ekonomisk frihet" och inte "störe frihet". Men desto mer pengar man har desto mer ekonomiska tvång har man......
October 27, 2001
Tack alla vänster nissar, varje inlägg av er får mig att brista ut i hejdlöst skratt.
Ok, ni säger, pengar gör inget lycklig, ger ingen frihet. Men om någon skulle ta alla era pengar, skulle ni känna er lyckliga och fria då? (ok, var bara tvungen att se det ur en barnslig/vänster-missförstånd vinkel)
Eftersom ni är så tröga så får jag väl skriva det igen. Högern står för frihet till alla. Lägre skatt, mera arbeten, mera skattebetalare, mera pengar till allt och alla!
Han har fel på samtliga punkter..
"vänstern = mindre frihet dom slom har mycket mer frihet för dom fattiga " är vi lite sjuka här eller? ska vi beröva rika människor på sin frihet?
"högern bryr sig bara om dom i toppen och straffar dom som har det svårt/fattiga" Straffar? ger dem arbete eller högre bidrag om de inte kan arbeta, du kanske har förvrängda bilder av straff, men jag kallar det inte straff.
Resten kunde jag inte tyda...
Frihet är valmöjlighet, att inte bli slussad till dit Göran vill att du ska. Vi kanske ska slopa allmän rösträtt och diktatur? För det är väl det bästa sättet att uppnå eran så kallade frihet.
och sen abishai, du svarade just på tråden så..
July 29, 2005
i vilket land i världen står högern för frihet för alla?
högern i länderna i latinamerika, sydamerika mm
tyvärr så är högern ett väldigt kalla när det gäller människor
vänstern lägger alla i samma pott och allt ska vara lika för alla vilket är fel tycker jag
men jag tycker att moderater/högern gör likadant alla ar lika
alla med problem av olka typer är personer med samma ovilja att jobba det är i alla fall den inställning som ni visar upp
ni högern verkar inte förstå att ni visaar upp en väldigt arrogant och egoistisk inställning typ bry dig enbart om dig själv skit i andra då kommer allt att ordna sig
2 Guest(s)