Vad står högern för!!!|Page 9|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad står högern för!!!
PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
sp_UserOfflineSmall Offline
199734
September 8, 2002 - 6:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är ditt intryck. Eftersom du föraktar dem så mkt vill du bara höra dåliga saker.

Jag tror nog att alla kommer vinna på att Sverige får en ny regering. Jag är inget bortskämt barn och är inte über-rik men jag tycker att moderaternas ideer är väldigt bra, kanske inte alla, men merparten.

kalle_1
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 206
199742
September 8, 2002 - 6:59 pm
sp_Permalink sp_Print

jag röstade på moderaterna i förföra valet men är idag mer självständig
nej jag föraktar inte moderater men politiker för dom snackar skit

funderade på att rösta på folkpartiet för jag trodde dom hade en mer humanistisk tro på människa men ångrat mig

? Att ställa krav är att bry sig! tror jag också fast typiskt så drar man det förlångt högern alltså

för friskolor men inte vinst givande skolor varför 13 % vinstmarginal och sedan aktieutdelning det gör att man blir tveksam

socialbidrag ska blir till lån det är så totalt sjuk så att man blir rädd

anledning till att jag är kritisk till sådan politik det är att en dag kanske du/jag sitter med en obotlig sjukdom som gör att du inte kan jobba mm vad gör du då om du inte kan leva på bidraget?
privata lösningar kolla bara på usas sjukvård dyrast ivärlden men knappast bäst 10-15 % av bnp ??

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
199791
September 8, 2002 - 9:35 pm
sp_Permalink sp_Print

snabb kolla igenom och jag svara på en sak nu 😛 själv tycker jag att frihet är pengar

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
199979
September 9, 2002 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var "ta frihet - ge frihet" som jag ansåg istället borde uttryckas "ta pengar - ge pengar".
Nej, man blir inte lycklig av pengar, men man blir olycklig av brist på pengar. Det finns gränser; man ska inte behöva vända på varje krona, man ska ha råd att åka på semester, man ska kunna köpa ett klädesplagg man gillar, man ska ha nog med pengar för att kunna ta lån till ett hus osv. Men, man behöver för den skull inte vara så ekonomiskt oberoende att man egentligen inte behöver arbeta utan bara gör det för att tjäna ännu mer pengar, man ska inte tillskansa sig rikedomar utöver det nödvändiga när andra inte ens klarar sina grundläggande utgifter. Först och främst ska man se till att alla uppnår en ekonomisk ställning som ger den frihet jag nämnde ovan, sedan kan man börja tala om att sko sig själv och samla på sig onödiga saker. Till dess att människor börjar känna medmänsklighet kan detta inte uppnås på något annat sätt än medelst en vänsterdriven politik. Vi ska inte heller tro att borgerlig och social politik är två vägar till samma mål, för den första har en helt annan idéologi än den sistnämnda, en idéologi som hävdar att personlig frihet (därmed menat att kan man, så ska man roffa åt sig allt man vill ha) går före solidaritet och rättvisa. Jag är inte sen att säga att inget parti för en perfekt politik, eller ens en godtagbar sådan, men att välja ett parti där idéologin i sin grund är helt åt skogen är att kväva "utopin" i sin linda. Jag betackar mig förövrigt alla kommentar till mitt ordval "utopi"; jag är nämligen realistisk, det är därför jag förespråkar vänsterpolitik framför högerpolitik.

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
200060
September 10, 2002 - 6:46 am
sp_Permalink sp_Print

Vad är det för struntprat du kommer med Jerry?

Pengar är ju ett verktyg för en avancerad byteshandel. Man blir lycklig utav det man gör. Om jag blir lycklig av att köpa ett nytt datorspel, blommor till min flickvän så är ju pengar verktyget för att byta mina datorkunskaper i en lång kedja av reaktioner mot datorspel/blommor.

Sen en fråga till din kommunisthjärna. Vem är det som bestämmer vad som är nödvändigt i mitt liv?

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
200083
September 10, 2002 - 7:42 am
sp_Permalink sp_Print

Öhm jag tycker det mesta för att inte säga all politik är skit alla politiker är hyklare och lögnare. Sådär nu va det sagt.

En överskattad modefluga. // F. d. kommunikationsminister Ines Uusmann (s) om Internet.
Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss. // Lennart Nilsson, riksdagsman (s)

Detta va två från vänsterhållet finns säkert massa från högern också.
USA är inte så bra land men man kan ställa sig frågan är det bättre i Ryssland och NordKorea? Tänk på alla naturresurser som Ryssland har fan att de inte har kunnat göra nått vettigt av dem. Sen ni alla vänsternissar som skriker att USA är det sämsta som finns då kan nu sluta köpa INTEL eller AMD och sitta utan dator. Och någon MS produkt ska ni absolut inte använda för de där 3 företagen är väl de värsta kapitalistföretagen som finns skulle jag tro.

Jag kommer rösta höger i år troligen inte på moderaterna utan på folkpartiet för de vågar ta debatten mot idioterna i SD samt att de vågar ta upp frågan om invandrare och att faktiskt vi har misslyckats med våran integrationspoltik.... Folkpartiet vill sänka skatterna men inte lika mycket som moderaterna detta tycker jag låter lite vettigt iaf men jag är väl som de allra flesta i detta landet kan inte alls så mycket som man borde kunna om politiken och vad partierna står för.

Men jag vet iaf att det var vänsternissar som slog sönder Göteborg. Och skyll fan inte på polisen för det va inte de som krossade rutorna och slog sönder sina egna bilar. Nej de sköt på folk istället. Och då kan man ju fråga sig varför inte polisen har/hade vattenkanoner och tårgas.

Som sagt blir nog folkpariet i år. För jag har sommarjobbat och 33% skatt på lönen och dessa vårdköer vill inte jag ha.....

Sådär varsågod och skrika på alla mina felaktigheter =)

Men kom ihåg alla politiker är hycklare och lögnare både höger och vänsterpolitker. Sen kan ni säga va ni vill.

EDIT: Jag har hört ryktas nu om att Centern vill ha bredband åt alla det låter ju bra! Tror jag ändrar min röst, jepp rösta på partier bara för att de tycker bra i en fråga äger. btw vart tog bredbandfrågan vägen i denna valkampanjen? Jävla hycklar politiker i år är det inte ett jävla ord om bredband.

Bol^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
200090
September 10, 2002 - 7:50 am
sp_Permalink sp_Print

Kan inte alla sätta sig i en ring, nakna och sjunga coumbajah tillsammans ? Så blir allt mycket trevligare.
😀

Alternativt lyssna på Doktor Kosmos - Borgarsvin 😀

(Inget seriöst inlägg så smustkasta inte mig i en vecka för det nu)

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
200103
September 10, 2002 - 8:03 am
sp_Permalink sp_Print

Bol^ detta är en sk politisk debatt dvs man ska smutskasta andra sidan så mycket som möjligt och dölja svagheterna i sin politik så bra man kan, så inget kan bli seriöst här laugh

Bol^
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 434
200112
September 10, 2002 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

Jojo.. sant förvisso 😀

Tänker ändå inte lägga mig i denna debatt, människor har olika åsikter, och det kan ingen debatt säga vad som är rätt eller fel om.

abishai
Member
Medlem
200147
September 10, 2002 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

bredband åt alla behöver väl inte jag precis inte bry mig om pga jag har redan bredband som är snabbt o billigt, men måste hålla med dig då att fp har en hel del rätt, gillar deras "Män ska ha lika hög lön som kvinnor." skyltar också 🙄

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
200436
September 11, 2002 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

69link wrote: Vad är det för struntprat du kommer med Jerry?

Pengar är ju ett verktyg för en avancerad byteshandel. Man blir lycklig utav det man gör. Om jag blir lycklig av att köpa ett nytt datorspel, blommor till min flickvän så är ju pengar verktyget för att byta mina datorkunskaper i en lång kedja av reaktioner mot datorspel/blommor.

Sen en fråga till din kommunisthjärna. Vem är det som bestämmer vad som är nödvändigt i mitt liv?

Pengar är inte mer nödvändigt för ditt patetiska leverne än för någon annans. Och din lycka ska inte komma på bekostnad av någon annans olycka.

abishai
Member
Medlem
200439
September 11, 2002 - 12:32 pm
sp_Permalink sp_Print

jag blir då lyckligare när jag har pengar än när jag inte har pengar, och så är det nog

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
200479
September 11, 2002 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: Pengar är inte mer nödvändigt för ditt patetiska leverne än för någon annans.

Quepasa? Hur kan någon säga det? Det är ju upp till mig om jag exempelvis vill hålla på med en billig eller dyr sport. Smakar det så kostar det.

Jerry wrote: Och din lycka ska inte komma på bekostnad av någon annans olycka.

Jag håller fullständigt med dig. Samtidigt ska ingens ovilja stå ivägen för en annans vilja.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
200494
September 11, 2002 - 3:16 pm
sp_Permalink sp_Print

socialdemokraterna höjer skatterna o ger bidrag o paraboler till invandrare medans vi andra måste arbeta för att kunna flytta hemifrån ungefär utan att behöva ta lån. det är ju ren uppmuntring till invandrare att inte arbeta!

Vi kan inte vara beroende av bidrag!

NBK
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
200507
September 11, 2002 - 3:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, ja, ni kan ju sluta tjata nu - det blev väl uppenbart vad högern står för igår när uppdrag granskning sändes på TV. Rassar hela bunten - "Danmark, vi älskar er!!".

Peter Kvists (m) benämning av Sverigechilenarna: "De Pinnochett inte hann med".

Rätt kul när dom bakade in MUF´s egen Uncle Tom´s (Tove Livendal, eller vad hon nu heter) TV-kampanj om tollerans för mångfald. Hehe, det bästa jag sett hittills.

Men visst är det kul när ruttna träd avverkas på detta sätt - det värsta är ju bara att det politiska landskapet förvandlas till ett kalhygge om man väljer att vända upp och ner på varje sten.

dree
Member
Medlem
200512
September 11, 2002 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

NBK wrote: Ja, ja, ni kan ju sluta tjata nu - det blev väl uppenbart vad högern står för igår när uppdrag granskning sändes på TV. Rassar hela bunten - "Danmark, vi älskar er!!".

Peter Kvists (m) benämning av Sverigechilenarna: "De Pinnochett inte hann med".

Rätt kul när dom bakade in MUF´s egen Uncle Tom´s (Tove Livendal, eller vad hon nu heter) TV-kampanj om tollerans för mångfald. Hehe, det bästa jag sett hittills.

Men visst är det kul när ruttna träd avverkas på detta sätt - det värsta är ju bara att det politiska landskapet förvandlas till ett kalhygge om man väljer att vända upp och ner på varje sten.

skulle dom använda lika smutsig journalistik mot vänsterpartister så skulle nog dom inte vara så rena heller!

NBK
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
200524
September 11, 2002 - 4:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Dree-Q wrote:
skulle dom använda lika smutsig journalistik mot vänsterpartister så skulle nog dom inte vara så rena heller!

Tydligen har du inte sett programmet, för då hade du vetat att de besökte alla de stora partiernas valstugor.

Ha, ha, du är som den där gubben som trots att han såg sitt nylle på TV vägrade erkänna att det var han. Har du sett "Raw" med Eddie Murphy, då han beskriver sin polares rektion när hans tjej ser honom gå ut från en annan tjejs lägenhet efter att ha varit otrogen. "-It wasn´t me. -But I SAW you!!!! -It wasn´t me. -Hmm, ok, maby it wasn´t you...".
LOOOL, det är kul att se ruttna politiker falla 😀

dree
Member
Medlem
200527
September 11, 2002 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

NBK wrote: [quote=Dree-Q] skulle dom använda lika smutsig journalistik mot vänsterpartister så skulle nog dom inte vara så rena heller!

Tydligen har du inte sett programmet, för då hade du vetat att de besökte alla de stora partiernas valstugor.

Ha, ha, du är som den där gubben som trots att han såg sitt nylle på TV vägrade erkänna att det var han. Har du sett "Raw" med Eddie Murphy, då han beskriver sin polares rektion när hans tjej ser honom gå ut från en annan tjejs lägenhet efter att ha varit otrogen. "-It wasn´t me. -But I SAW you!!!! -It wasn´t me. -Hmm, ok, maby it wasn´t you...".
LOOOL, det är kul att se ruttna politiker falla 😀

jag tror att vänstern sa också lite bara att dom inte visade det för journalisterna som gjorde det ville måla upp att moderaterna var rasister

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
200538
September 11, 2002 - 4:47 pm
sp_Permalink sp_Print

NBK wrote: [quote=Dree-Q] skulle dom använda lika smutsig journalistik mot vänsterpartister så skulle nog dom inte vara så rena heller!

Snicksnack. En del av gubbarna som frågades ut var rena rötägg, inget snack om saken. Men du får tänka på att en del av det du såg i TV har klippts ut ur sitt sammanhang och att dom har fått ledande frågor.

Och, om du öppnar ögonen så är det ju tyvärr inte helt ovanliga åsikter bland alla smygfrämlingsfientliga.

För att återgå till ditt skitsnack, från aftonbladet:
- "SVT:s reportageteam besökte ett 50-tal valstugor i 30 kommuner runt om i landet under årets valrörelse: 17 socialdemokratiska, 17 moderat, 6 folkpartistiska, 6 kristdemokratiska och en vänsterpartistisk.
Med dold kamera gav sig en reporter in i diskussioner med starkt främlingsfientliga undertoner. Men i bara två valstugor fick reportern mothugg."

http://www.aftonbladet.se/vss/val2002/story/0,2789,203649,00.html

Du kan ju knappast peka på Moderaterna som generella rötägg med den "undersökningen".

abishai
Member
Medlem
200557
September 11, 2002 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

asså politik är ju bara smutskastning typ, det är så roligt att höra bo lungren prata om vad man ska göra bättre då säger han alltid nånting om att sossarna har gjort uberfel och dom ska göra bättre, säger sossarna att dom ska göra nåt bättre så säger han att dom gör det ännu bättre för att dom sänker skatterna.. voivoi

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 78
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL