November 5, 2002
Har inte läst i tråden förut men nu efter 181 inlägg kan det ju vara dags 🙂
Läste bara första sidan, och sista då, och kan ju förstå vad Colic menar med tråden med tanke på all terror och krig som ägt rum på sista tiden. Själv är jag usel på politik och är inte säker på var denna terror och oroligheter kommer ifrån, men vad jag är ganska såker på är att den inte alltid har funnits.
Tex min morfar när han var i livet jobbade en del nere i Iran och Irak. Han och mormor var ju tillomed på semester där nere förr i tiden. Varför är det uteslutet idag? Vad kan det bero på? Religion? Tror inte riktigt på det då jag inte tror att religionen har ändrats på senare tid då den har några tusen år på nacken.
Nåja, nog från mig. 🙂
March 20, 2003
Relaxia wrote: Har inte läst i tråden förut men nu efter 181 inlägg kan det ju vara dags 🙂
Läste bara första sidan, och sista då, och kan ju förstå vad Colic menar med tråden med tanke på all terror och krig som ägt rum på sista tiden. Själv är jag usel på politik och är inte säker på var denna terror och oroligheter kommer ifrån, men vad jag är ganska såker på är att den inte alltid har funnits.
Tex min morfar när han var i livet jobbade en del nere i Iran och Irak. Han och mormor var ju tillomed på semester där nere förr i tiden. Varför är det uteslutet idag? Vad kan det bero på? Religion? Tror inte riktigt på det då jag inte tror att religionen har ändrats på senare tid då den har några tusen år på nacken.
Nåja, nog från mig. 🙂
nejnejnej, nu är du helt fel ute, denna tråden handlar om bönder.....
January 18, 2004
...
man får inte diskutera isreal i längre en 3 posts innan topicen stängs ner...
Men denna topic som startar med att "Arabländer tillför bara skit"...
forshame...
Ok nu ska jag berätta något trevligt.
Det var europa som först drog dit ner och satte sin imperialistiska stempel på allt... sen sket vi i dom, sen kom vi tillbaka senare för att vi ville ha olja...
De har aldrig bett om att bli industrealisirade... och terrorister finns det överallt... irland, usa, cuba, kina, japan, indien, pakistan, ryssland, mexico mm.fl....
Kina avrättar årligen 50 000+... jag hör ingen "big brotehr" usa som träder fram för att inrätta demokrati...
nej, för kina har ju ingen olja eller andra intressen...
Sudan, som exporterar mycket mycket olja, rör ingen... även fasten det sker massmord på 40 000 där... mer en halva befolkningen lider av kritisk svält... och sjukdomar härjar... men vem bryr sig? De ger ju oss olja fortfarande!
(vem det nu var som sa att man kunde andvända betong iställer för asfalt... betong är dyrare, sämre för naturen, och man kan inte köra på det, sliter sönder däcken för mycket och det går sönder enkelt av sprickor/värme/kyla....)
Jag tycker arabländerna tillför lika mycket skit som alla andra länder..
Vi i sverige har ju störst export på små sk*t ungar som vill ändra världen... men som börjar här?... landet med största sociala skydd i hela världen...
+ Älskar deras kakor =) Och kaffe.
Utan arabländerna skulle vi inte haft några kunskaper om antiken, det var mellanöstern som bevarade alla skrifter från grekland och romarriket när det föll...
Det finns OÄNDLIGT med saker att peka ut, leta bara på google..
Slute skapa någon rasistisk syn på det hela bara för att du är blind.
May 11, 2002
March 21, 2003
Krehlmar wrote:
Kina avrättar årligen 50 000+... jag hör ingen "big brotehr" usa som träder fram för att inrätta demokrati...
nej, för kina har ju ingen olja eller andra intressen...
Inte bara de,t jag hörde att USA hade frihandel (inga avgifter mer än skälva frakten) ut ur Kina så att alla stora företag kunde ha sina fabriker där och betala arbetarna svält lön utan att konsumenterna får reda på detta....
Sen att bara utala sig om att arabländerna skulle vara onödiga är som att säga att WWII var bra.... :bgrin:
Jag tror att det är religionen som gjort att folk tyckt illa om arabländerna.
Bla pga deras syn på kvinnor , klass indelning men även deras olika levnadsätt(folk blir rädda för det dom inte förstår) och att religiösa extremister påstår att det är deras gud som vill att de ska utföra terror dåd....
November 5, 2001
sPaZz wrote: [quote=Arny]Livet är inte rättvist. En del har det bättre än andra vilket vissa har svårt att acceptera. Så är det bara!
Det stämmer men det behöver väl inte hindra att man kämpar för att andra också ska få det bättre?
Absolut inte. Bara man spelar efter spelets regler (alla gör faktiskt inte det). Den absoluta utopin är att alla har det lika bra. Tyvärr är det än så länge bara en utopi och jag vet inte hur man ska få den beverkligad på ett vettigt sätt.
March 15, 2002
Arny wrote: [quote=sPaZz][quote=Arny]Livet är inte rättvist. En del har det bättre än andra vilket vissa har svårt att acceptera. Så är det bara!
Det stämmer men det behöver väl inte hindra att man kämpar för att andra också ska få det bättre?
Absolut inte. Bara man spelar efter spelets regler (alla gör faktiskt inte det). Den absoluta utopin är att alla har det lika bra. Tyvärr är det än så länge bara en utopi och jag vet inte hur man ska få den beverkligad på ett vettigt sätt.
'
Nej det är väl den eviga frågan. 🙂
March 20, 2003
sPaZz wrote: [quote=Arny]Livet är inte rättvist. En del har det bättre än andra vilket vissa har svårt att acceptera. Så är det bara!
Och vem, förutom jag, har rätt att döma vad som är "bättre"?
November 5, 2001
Relaxia wrote: Nej. Den eviga frågan är: Vad är meningen med livet? 🙂 Att få till den absoluta utopin kanske 🙄
Meningen med livet: 42
March 15, 2002
Pim_ wrote: [quote=sPaZz][quote=Arny]Livet är inte rättvist. En del har det bättre än andra vilket vissa har svårt att acceptera. Så är det bara!
Alla?
March 20, 2003
sPaZz wrote: [quote=Pim_][quote=sPaZz][quote=Arny]Livet är inte rättvist. En del har det bättre än andra vilket vissa har svårt att acceptera. Så är det bara!
Alla?
Så svenska folket skulle må bättre om alla konverterade till den muslimska tron för att muslimerna tycker att de har det bättre än kristna?
March 15, 2002
Pim_ wrote: [quote=sPaZz][quote=Pim_][quote=sPaZz][quote=Arny]Livet är inte rättvist. En del har det bättre än andra vilket vissa har svårt att acceptera. Så är det bara!
Alla?
Så svenska folket skulle må bättre om alla konverterade till den muslimska tron för att muslimerna tycker att de har det bättre än kristna?
Har jag sagt det?
Förörvigt så syftade jag inte på något specifikt fall utan det var snarare en reaktion på uttalandet om att världen inte är rättvis.
Världen är inte rättvis men istället för att bara acceptera detta så finns det ju organisationer som arbetar i t.ex. arabländerna för att folk där ska få det bättre.
2 Guest(s)