January 17, 2002
Dehman wrote: [quote=CoLiC][quote=obelix][quote=CoLiC][quote=obelix]En lång och rik kulturhistoria.
Åter igen: Det spelar ingen roll vad de gett oss för tusen år sedan, det handlar om vad de tillför världen nu. Kan ni inte fatta det?
Utan det som har hänt förr, hade vi inte haft det vi har idag...
vi hade stannat kvar på Hedenhös stadiet.
GAHHH! Fatta att jag inte är ute efter att diskutera vad de gjort för världen innan! Jag är ute efter att diskutera att de inte gör ett piss för oss idag.
Vadå? Vad leder diskussionen till? Vad är det du vill få ut? Förstår inte riktigt. :-k
Kvällsnöje
January 12, 2004
CoLiC wrote: [quote=obelix][quote=CoLiC][quote=obelix]En lång och rik kulturhistoria.
Åter igen: Det spelar ingen roll vad de gett oss för tusen år sedan, det handlar om vad de tillför världen nu. Kan ni inte fatta det?
GAHHH! Fatta att jag inte är ute efter att diskutera vad de gjort för världen innan! Jag är ute efter att diskutera att de inte gör ett piss för oss idag.
Ok, vad tillför andra till världsordningen då?
January 17, 2002
obelix wrote: [quote=CoLiC][quote=obelix][quote=CoLiC][quote=obelix]En lång och rik kulturhistoria.
Tja, majoriteten kör inte med självmordsbombare och terrorister iaf
EDIT: Iof samma sak
January 12, 2004
CoLiC wrote:
Så majoriteten av invånarna i Arabvärlden är självmordsbombare och terrorister... :-k
Skulle inte det innebära att dom skulle självdö som folk då? :-s
Då har du juh inget att klaga på... :bgrin:
January 17, 2002
obelix wrote: [quote=CoLiC] Ok, vad tillför andra till världsordningen då?
Så majoriteten av invånarna i Arabvärlden är självmordsbombare och terrorister... :-k
Skulle inte det innebära att dom skulle självdö som folk då? :-s
Då har du juh inget att klaga på... :bgrin:
Tja, du ska nog se att om vi lämnar dem ifred i 10 år så tar de kål på sig själva... Jag förespråkar den idén.
January 17, 2002
bjorne wrote: [quote=CoLiC]Vi svenskar tillför medicinsk teknik som räddar tusentals liv.
Vi tar inte betalt för det då?
Bara för att du anser att olja inte är bra så betyder det inte att det är så.
Olja får våran värld att gå runt.
Vi tar det den här vägen då:
Vilka tror du pressar oljepriserna?
January 17, 2002
bjorne wrote: [quote=CoLiC][quote=bjorne][quote=CoLiC]Vi svenskar tillför medicinsk teknik som räddar tusentals liv.
Hur skulle vi annars kunna utveckla den?
De tar ut mer än de behöver ta ut. De uttnyttjar sjuka.
Knappast, skaffa fakta
October 24, 2002
CoLiC wrote: [quote=bjorne][quote=CoLiC][quote=bjorne][quote=CoLiC]Vi svenskar tillför medicinsk teknik som räddar tusentals liv.
Knappast, skaffa fakta
Nä, så läkemedelsbranchen går inte med vinst?
Vem som pressar oljepriserna? Jo visst de höjer priserna på oljan för att de kan och inte behöver. Precis som alla med monopool brukar göra.
July 19, 2001
Dree-Q wrote: svenskar är väl internationellt sätt sedda som fega, osäkra och saknar attidyd
det var det flera som sagt till mig när jag har varit utomlands och kompisar som bor i utlandetskämt åt sido...
jag tycker man ska undvika att generalisera.
Grejjen är ju att det stämmer... Det finns inte många svenskar som vågar säga att de inte vill att det ska komma in fler invandrare i landet om det står en sådan i närheten.. Det är patetiskt.
January 17, 2002
bjorne wrote: [quote=CoLiC][quote=bjorne][quote=CoLiC][quote=bjorne][quote=CoLiC]Vi svenskar tillför medicinsk teknik som räddar tusentals liv.
Knappast, skaffa fakta
Vem som pressar oljepriserna? Jo visst de höjer priserna på oljan för att de kan och inte behöver. Precis som alla med monopool brukar göra.
Jovisst, men det gäller medicin, nu talar vi nya behandlingsmetoder. Nog för att de kan kosta men de räddar endå liv
October 24, 2002
CoLiC wrote: [quote=bjorne][quote=CoLiC][quote=bjorne][quote=CoLiC][quote=bjorne][quote=CoLiC]Vi svenskar tillför medicinsk teknik som räddar tusentals liv.
Knappast, skaffa fakta
Jovisst, men det gäller medicin, nu talar vi nya behandlingsmetoder. Nog för att de kan kosta men de räddar endå liv
Haha, hävdar du att de inte går med vinst? Gör du inte det så är det desamma som att de utnyttjar situationen att folk är sjuka.
3 Guest(s)