Vad tillför arabländerna världen för goda saker?|Page 6|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad tillför arabländerna världen för goda saker?
Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 804
sp_UserOfflineSmall Offline
717223
September 10, 2004 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=Öwall]Den här tråden har fått mig att tänka efter.
Vi skulle ju kunna utveckla lite bomber eller kemiska vapen eller vafansomhelst och blåsa iväg alla länder vi inte gillar eller inte tillför någonting till världen. Sen kan vi med våran överlägsna teknologi bosätta deras områden och vips så har vi löst problemet med befolkningsökningen. Om vi blåser bort alla människor från afrika, asien och sydamerika så kommer vi nästan tredubbla vårt lebensraum, samt att vi kommer bli av med alla kulturella motsättningar eftersom det kommer bildas ett någorlunda homogent samhälle.
Är inte det en alldeles lysande idé?

Jag svarar på din "idé" som om jag inte visste att den var ironisk.

Det räcker att bomba arabländerna, de andra påverkar inte världen på samma sätt. I arabländerna är varje religös fanatiker en stor potentiell fara för resten av världen.

Afrika påverkar inte oss med sin fattigdom, det är bara de själva som lider, och jag tycker självklart att vi ska hjälpa dem eftersom det endast är ledarna man har att skylla där, folket i sig vill bara leva sina liv lugnt ostört och har som enda mål att överleva. Afrika har såklart sin AIDS att oroa sig över, och oroa andra länder/kontinenter, men det kan hjälpas genom att inte låta de smittade lämna landet. Brutalt men effektivt.

Sydamerika har sitt kokain, det skulle kanske kunna sätta dem som 2a på bomblistan, men då får vi återigen tänka på att det är ett fåtal personer som skapar problemen. Där kan lite napalm från USAs sida hjälpa saken.

Kina tycker jag vi kan låta vara, de tillför såpass många goda ting till teknologin, och de gör såvitt jag vet inget för att förpesta resten av världen, de satsar på att göra det inrikes istället.

Du tänker inte globalt :bgrin:

Kina är ett potentiellt hot, tänk på alla avgaser när dom kommer igång med bilar på riktigt.
Det är ett stort land med en hel del resurser, vad händer när som knappar in på oss med kärnvapen osv. som västvärlden och ryssland i stort sett haft monopol på. Då kan plötsligt en annan världsdel också bestämma vilka dom vill utrota, kan det vara oss?

Nej spräng gulingarna innan det är för sent!

(nej jag vill inte nuka kineserna på allvar...)

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
717233
September 10, 2004 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

det kanske bör tilläggas att ett arabland och ett muslimsk land inte är samma sak.

och att inte alla terrorister är muslimer, ex: ETA, IRA mfl.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
717234
September 10, 2004 - 7:58 pm
sp_Permalink sp_Print

kina är inget hot om man säjjer så. i alal fall inte mot oss så långt ifrån dem. de kan utan allt att säta in akkt för mycket ta över närliggande folkrika små längder då de har vapen(gammla vapen) och manskraft.
Kina är i sig en supermakt då man omöjligen skulle kunna ta över deras land och ta det i besättning i fullo då de antagligen skulle gå galna om man nu fick för sig att invadera dem och de var nästan slut för kineserna. kineserna är ändå reko och vi släpper den här dumma iden om att "nuka" alla (även då det är på skämt).

vi kan väll säjja så här att om man bortser från den saken att arabländerna bidrar med olja, diverse livsmedel, arkitektur, kirurgi, turism (folk reser dig och ja de kan resa någon annan stans men de reser dit), musik och allt annat de nu kan tänkas göra som andra skulle vilja ha/använda eller dyligt så är de bara skit. om vi nu bortser från allt sverige gör och har som andra vill leka med eller dyligt så är vi också ett onödigt land eller hur? jag förstår era meningar men man kan inte strunta i vad som är och ibland även vad som var.

Vitamin-C
Member
Medlem
717237
September 10, 2004 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

förresten har inte IRA blivit lugna gossar nu på senare dagar?

Krqagyzzz
Member
Medlem
717252
September 10, 2004 - 8:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: förresten har inte IRA blivit lugna gossar nu på senare dagar?

jo men jag kom inte på något bättre exempel som alla skulle kunna känna till, IRA är ändock gansak kända.

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
717263
September 10, 2004 - 8:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: kina är inget hot om man säjjer så. i alal fall inte mot oss så långt ifrån dem. de kan utan allt att säta in akkt för mycket ta över närliggande folkrika små längder då de har vapen(gammla vapen) och manskraft.
Kina är i sig en supermakt då man omöjligen skulle kunna ta över deras land och ta det i besättning i fullo då de antagligen skulle gå galna om man nu fick för sig att invadera dem och de var nästan slut för kineserna. kineserna är ändå reko och vi släpper den här dumma iden om att "nuka" alla (även då det är på skämt).

vi kan väll säjja så här att om man bortser från den saken att arabländerna bidrar med olja, diverse livsmedel, arkitektur, kirurgi, turism (folk reser dig och ja de kan resa någon annan stans men de reser dit), musik och allt annat de nu kan tänkas göra som andra skulle vilja ha/använda eller dyligt så är de bara skit. om vi nu bortser från allt sverige gör och har som andra vill leka med eller dyligt så är vi också ett onödigt land eller hur? jag förstår era meningar men man kan inte strunta i vad som är och ibland även vad som var.

Jag sa inte att Kina var ett hot i nuläget utan kan komma att bli i framtiden.

Vitamin-C
Member
Medlem
717269
September 10, 2004 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

kina är ett jäkligt stort hot i dagsläget. det är även ryssland, britterna, fransoserna, israelerna och amerikanarna om man ska penis mäta í förödelse. men sen så förstår jag vad du menar så vi behöver inte gå vidare i det hoppas jag om inte nu någon annan vill skriva lite om detta.

Jo men jag kom inte på något bättre exempel som alla skulle kunna känna till, IRA är ändock gansak kända.

förstår vad du sade men ville bara kolla om jag hade rätt om hur det stod till i världen =)

Urax
Kommer du hit ofta?
Medlem
717282
September 10, 2004 - 8:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: kina är ett jäkligt stort hot i dagsläget. det är även ryssland, britterna, fransoserna, israelerna och amerikanarna om man ska penis mäta í förödelse. men sen så förstår jag vad du menar så vi behöver inte gå vidare i det hoppas jag.

Det jag menade med mitt första inlägg var att när vi ändå är igång så kan vi spränga allt och alla, vilket kan tolkas som en ironi... eller? 😛

Vitamin-C
Member
Medlem
717289
September 10, 2004 - 8:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Urax wrote: Det jag menade med mitt första inlägg var att när vi ändå är igång så kan vi spränga allt och alla, vilket kan tolkas som en ironi... eller? 😛

vi säjjer väll så då 😉

pcw
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 853
717648
September 11, 2004 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

Ännu en intelligent tråd av CoLiC.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
717652
September 11, 2004 - 10:57 am
sp_Permalink sp_Print

De som utvecklar ICQ kommer väl från Irak?

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
717670
September 11, 2004 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

bjorne wrote: De som utvecklar ICQ kommer väl från Irak?

Det var Israeliskt från början iallafall, vad jag vet.
Var de kommer ifrån vetefan.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
717676
September 11, 2004 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

boogey wrote: [quote=bjorne]De som utvecklar ICQ kommer väl från Irak?

Det var Israeliskt från början iallafall, vad jag vet.
Var de kommer ifrån vetefan.

Så var det 🙂

Kizo
Member
Medlem
Forum Posts: 5235
717678
September 11, 2004 - 11:43 am
sp_Permalink sp_Print

Ni får ursäkta, men jag orkar inte läsa igenom alla svar.
Men jag har sett flera som undrat vad Sverige tillfört?
Och om det inte redan nämnts:

Det var väl vi som kom på mjölktetran?

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
717689
September 11, 2004 - 12:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Kizo wrote: Ni får ursäkta, men jag orkar inte läsa igenom alla svar.

ja men det räknas inte, det är nämligen bara det som i skrivande stund tillförs som räknas.
dynamit och skiftnycklar hit eller dit, det spelar ingen roll.

Kizo
Member
Medlem
717692
September 11, 2004 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Öwall wrote: [quote=Kizo]Ni får ursäkta, men jag orkar inte läsa igenom alla svar.

ja men det räknas inte, det är nämligen bara det som i skrivande stund tillförs som räknas.
dynamit och skiftnycklar hit eller dit, det spelar ingen roll.

Blondiner!

[Gamepredator] Sulan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1705
717874
September 11, 2004 - 3:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Bönder

Kizo
Member
Medlem
717885
September 11, 2004 - 3:36 pm
sp_Permalink sp_Print

BLONDA BRUDAR!
Sen om dom är bönder, spelar ingen roll.

Krqagyzzz
Member
Medlem
717889
September 11, 2004 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

solventilen,

edit: såg inte att Skiftnyckeln redan var nämnt, sorry Övall.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
717903
September 11, 2004 - 3:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Så ni tror att bönder och blondiner skulle vara något unikt för Sverige? Svenska bönder är fasen nästan lika fjolliga som de franska, och gnäller över att EU-bidragen inte räcker till. Traktordemonstrationer känns mest patetiskt.
Blondiner är det mest överskattade kjoltygen som finns. De tror fasen jämt att de är något, och har klarat sig genom livet på att vara just blonda.

Nä ,om det skall vara något vi bör vara stolta över, så är det traditionen av jämlikhet och hög snittutbildning. Vem bryr sig om gödsel och bimbos i långa loppet?

Att jag sedan fördrar brunetter och rödhåriga varje dag i veckan har ju knappt med saken att göra. 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 121
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL