Vad tror ni om den här hemabioanlägningen?|Page 5|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad tror ni om den här hemabioanlägningen?
-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
sp_UserOfflineSmall Offline
426143
October 2, 2003 - 11:13 am
sp_Permalink sp_Print

Nu är jag igång igen! 😀

Vad gör man för att få ljudet från tvn till recivern om man inte har någon out på tvn?
Jag vill ju ha så att jag hör allt ljud från kabletvn i sorundhögtalarna..

Edit: Jag har förresten inte köpt något system ännu, har inte plats så jag ska göra de direkt när jag flyttat hemifrån.. (Vilket är ganska snart..)
Så ni kan fortfarande ge tips på vad jag ska köpa.. (inom 4-6 tusings gränsen)

Jag har börjat fundera på ett sånt här http://www.netonnet.se/item.as.....?iid=50339 i stället men jag vet inte.. Är skillnaden nog stor mot det här http://www.netonnet.se/item.as.....?iid=50374 för att motivera 2000? Tänk nu på att jag studerar och inte jobbar så jag är lite low on cash... 🙁

Dadde
Member
Medlem
Forum Posts: 2868
427782
October 4, 2003 - 1:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Köp dendära sladden med scart på ena sidan och rca på andra sidan, så kopplar du den mellan tvn å stereon. Det dära kitet med högtalarna med 3 6,5 tumshögtalare verkar coolt. Synd att du inte kan lyssna på grejerna innan du bestämmer dig.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
427926
October 4, 2003 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Dadde wrote: Köp dendära sladden med scart på ena sidan och rca på andra sidan, så kopplar du den mellan tvn å stereon. Det dära kitet med högtalarna med 3 6,5 tumshögtalare verkar coolt. Synd att du inte kan lyssna på grejerna innan du bestämmer dig.

Jo det är dumt. 😕 Men man verkar ändå få mer för pengarna på netonnet, nu kan jag ju inte så mycket men här i skellefteå på hifi afärerna får man typ ge dubbla föer ett liknande system.

Men men det finns ju ingen out på tv'n? Du menar att jag kan sätta den i vilken som helst å förvänta mig att få ljud i högtalarna? 😕 Är det bara så enkelt?

Dadde
Member
Medlem
428193
October 4, 2003 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Jadå, sladden "extraktar" ljudet från scarten till rca kontkterna sen så finns det alltid en massa ingångar på nya förstärakere så du kan koppla in den på tex tv i förstärkaren. senare när du uppgraderar med en stationär DVD så får du köpa en hyfsad koaxial kontakt till tycker jag så du kan avnjuta Dolby Digital å speciellet DTS EX som är optimalt. Har ju själv en 7.1 här hemma med 15" CerwinVega! i min lilla 2a å fysatan vilket ljud här e. har 25kg 10or bak + 2 vanliga surround med.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
428665
October 5, 2003 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Dadde wrote: Jadå, sladden "extraktar" ljudet från scarten till rca kontkterna sen så finns det alltid en massa ingångar på nya förstärakere så du kan koppla in den på tex tv i förstärkaren. senare när du uppgraderar med en stationär DVD så får du köpa en hyfsad koaxial kontakt till tycker jag så du kan avnjuta Dolby Digital å speciellet DTS EX som är optimalt. Har ju själv en 7.1 här hemma med 15" CerwinVega! i min lilla 2a å fysatan vilket ljud här e. har 25kg 10or bak + 2 vanliga surround med.

Va bra. Tackar för svaret!
Jag ska köpa till en sån här dvd spelare http://www.netonnet.se/item.as.....?iid=50911 .

Det du hade lät ju inte som det skulle vara allt för illa? 🙂
Vad har du för saker mer exakt?

Jag håller på och söker en lägenhet så de blir nog en 2a för min del med och fylla tv rummet med ljud.
Jag tänkte kanske köpa till en sån här subwoofer http://www.netonnet.se/item.as.....?iid=49284 . Verkar vara billig och bra och duga som bas till mitt system. Eller vad tror ni?

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
428774
October 5, 2003 - 2:39 pm
sp_Permalink sp_Print

KÖP INTE!!! RIKTIG DYNGA!

Dadde
Member
Medlem
428816
October 5, 2003 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag jobbade i Danmark förra året å tjänade lite för mycket pengar för min egen hälsa 😛 . Då när jag fick min första mega lön så stack jag in till Hifi klubben i lund å tittilitutade lite å hipp som happ så var jag ägare till 2 st Cerwin Vega LS 15. Dessförinnan så hade jag detta: En cerwin Vega center LS 6C heter den. Å sen lånade jag fassans Technics 60w x4 hemmabio förstärkare till dom hade jag mina Brendle 25kg 10or 15kg baslåda å bakhögtalare som jag köpt billigt av en kompis. Hittade en billig philips 32" wide tv för 7000. Senare på hösten köpte jag en riktig förtärkare, det blev Denon AVR 3802 105W till 7 högtalare. man märkte direkt ett stort lyft när mna kunde använda riktigt didital ljud för första gången. Några månader senare uppgraderade jag till en riktig DVD med det blev Denon DVD 2800. Progressive scan å bättre bild å ljud. HDCD är speiellt coolt. Så nu har man grejer så man står sig ett tag. Kablaget är något som man inte får glömma de håller i 40 år minst så det är ju bra att köpa det som behövs å inte använda skit kablarsom följer med de saker man köper.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
428860
October 5, 2003 - 5:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: KÖP INTE!!! RIKTIG DYNGA!

Vilket? :cy:

Dadde
Member
Medlem
429721
October 6, 2003 - 4:29 pm
sp_Permalink sp_Print

du kanske ska ta ett välbetalt jobb idanmark som jag hade? Så kan du dra på stort å köpa grymma grejer. Personen i fråga menade kanske att eltax inte är bra eller basen bara? jag tycker det är ok ljud i dom man får vad man betalar för.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
429740
October 6, 2003 - 4:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Dadde wrote: du kanske ska ta ett välbetalt jobb idanmark som jag hade? Så kan du dra på stort å köpa grymma grejer. Personen i fråga menade kanske att eltax inte är bra eller basen bara? jag tycker det är ok ljud i dom man får vad man betalar för.

Nja möjligheten till det är nog långsökt just nu mens jag studerar på högskola men när man gått ut börjar väl kosingen rulla in hoppas jag..

Men de kostar ju 6 laxar på en affär så kostar de ju dryga hälften till det borde väl vara ganska bra ljud i sånna.
Om annat har ni nå tips på nått som låter bättre för samma pengar?

Basen är ju billig så den kräver jag inte så mycket av så jag hoppas det var den han mena var kass..

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
430217
October 7, 2003 - 8:20 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Dadde]du kanske ska ta ett välbetalt jobb idanmark som jag hade? Så kan du dra på stort å köpa grymma grejer. Personen i fråga menade kanske att eltax inte är bra eller basen bara? jag tycker det är ok ljud i dom man får vad man betalar för.

Nja möjligheten till det är nog långsökt just nu mens jag studerar på högskola men när man gått ut börjar väl kosingen rulla in hoppas jag..

Men de kostar ju 6 laxar på en affär så kostar de ju dryga hälften till det borde väl vara ganska bra ljud i sånna.
Om annat har ni nå tips på nått som låter bättre för samma pengar?

Basen är ju billig så den kräver jag inte så mycket av så jag hoppas det var den han mena var kass..

Krqagyzzz du kan ju inte bara ge en komentar och sedan inte förklara dig.. Vad var det som var kasst? :arg:

Dadde
Member
Medlem
430427
October 7, 2003 - 1:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo det måste nog vara relaterat till att mindre högtalare inte levererar så djup eller hög bas. Själva märket Eltax tycker jag är ok, har lyssnat på ett par som var ditlånade till en polares fest. Det var en liten smal modell med bas därnere på sidan. Det räcker ju att baslådan kan vara igång när man ser film och att den kan tillföra lite av den lägre basen, krav på att den ska hänga med på disco volymer och skaka om huset ska man ju inte ha på den ju. Saknar du lite av det lägsta i basen är det säkert ett bra tillval när man ser film.

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
430434
October 7, 2003 - 1:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Dadde wrote: Jo det måste nog vara relaterat till att mindre högtalare inte levererar så djup eller hög bas. Själva märket Eltax tycker jag är ok, har lyssnat på ett par som var ditlånade till en polares fest. Det var en liten smal modell med bas därnere på sidan. Det räcker ju att baslådan kan vara igång när man ser film och att den kan tillföra lite av den lägre basen, krav på att den ska hänga med på disco volymer och skaka om huset ska man ju inte ha på den ju. Saknar du lite av det lägsta i basen är det säkert ett bra tillval när man ser film.

Förstår inte riktigt.. 😕
Jag tänker i alla fall mest ha det jag rabblet upp som musikanläggning och till hemmabio inte för att skaka om hela huset.(lär bli vräkt då 😕 ) Tänkte ha det i en 2a på 61m2 i tvrummet.

Dadde
Member
Medlem
430448
October 7, 2003 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Det kommer säkert fungera mycket bra. Det jag menar är att de inte kommer skaka i hela huset på högsta volym å tur är väl det, grannarna gillar inte riktigt när jag gör det hemma hos mig wink .

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
430454
October 7, 2003 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Dadde wrote: Det kommer säkert fungera mycket bra. Det jag menar är att de inte kommer skaka i hela huset på högsta volym å tur är väl det, grannarna gillar inte riktigt när jag gör det hemma hos mig wink .

Kan förstå det. Var på lägenhetsvisning igår och de som hade lägenheten under spela så det lät som festival och alla lamper utanför skakade.. 😀
Personen från "hyresförmedlingen" (Skebo) blev mindre glad å ringde på.. laugh
Killen blev lite rädd när han öppnade och det stod en biffig tant där (fet) och sa "Jag är från skebo vi har lägenhetsvisdning sänk volymen!! Så här får det ju inte vara!!! 👿 👿 👿 "
I alla fall så hade killen en av de snyggaste tjejer jag sett i hela mitt liv. :heart:

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
434474
October 12, 2003 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: KÖP INTE!!! RIKTIG DYNGA!

Du vågar fortfarande inte backa upp din kommentar..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 579
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL