August 11, 2005
Vitamin-C wrote:
sant, jag får någ kolla med några bekanta som har till skilnad från mig, blivit på smällen förut 😉
kan vara kul att se hur lång tid det tog innan de förstod att de var gravida, eller snarare, hur länge det tog innan de kände av det.
Glöm inte att fråga om de ville ha barn eller ej innan graviditeten, för vill man ha barn så lär man ju uptäcka det direkt då man förbereder sig på ett annat sätt än om man inte vill ha barn och inte tänker på det =)
men det med p-piller så är det ett preventiv medel jag inte tycker om, käns säkrare med kondom, men alla föredrar vi olika saker.
http://netdoktor.passagen.se/d.....temID=3442
Säkrare än kondomer.
ilgadd
Jag måste erkänna att jag gillar ditt sätt att totalförneka och avfärda relevant fakta lite som det passar dig.
Men bara så du vet så är det svårt att bli tagen på allvar med ett sånt argumentationsteknik.
csm101 wrote:
ilgadd
Jag måste erkänna att jag gillar ditt sätt att totalförneka och avfärda relevant fakta lite som det passar dig.Men bara så du vet så är det svårt att bli tagen på allvar med ett sånt argumentationsteknik.
Ok.. och ett bra exempel på detta hittar jag var? Häromsistens diskuterades en bekant till mej som Obelix insisterade sej känna bättre än jag ifall det är den debatten du missuppfattat.
Du verkar känna till det bättre än mej, själv känner jag inget av något sådant.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 11, 2005
ilg@dd wrote:
Ok.. och ett bra exempel på detta hittar jag var?
[---]Du verkar känna till det bättre än mej, själv känner jag inget av något sådant.
bara ett exempel:
Gå tillbaka till andra inlägget på sidan fem så ser du "Inte i min värld", där du med andra ord helt avfärdade något som... är...
January 12, 2004
ilg@dd wrote: Häromsistens diskuterades en bekant till mej som Obelix insisterade sej känna bättre än jag ifall det är den debatten du missuppfattat.
Det jag gör är att jag försöker se saker ur olika synvinklar (som tex då jag skrev att det finns de som ljuger, de som helt enkelt inte visste om det samt de som förträngt det), du ser bara en, den som passar dig och din värld.
Och när det gäller det mänskliga psyket och hjärnans funktioner så är jag intresserad i hur det funkar i den grå massan... :bok:
May 17, 2004
csm101 wrote: http://netdoktor.passagen.se/d.....temID=3442
Säkrare än kondomer.
där ser man, aja, får väll hålla mig till att jag tycker det är onödigt att pumpa kroppen full med hormoner i onödan 😎
csm101 wrote: [quote=ilg@dd] Ok.. och ett bra exempel på detta hittar jag var?
[---]Du verkar känna till det bättre än mej, själv känner jag inget av något sådant.
bara ett exempel:
Gå tillbaka till andra inlägget på sidan fem så ser du "Inte i min värld", där du med andra ord helt avfärdade något som... är...
Det där med att man 2002 skrev in i lagen att homosexuella skall betraktas som en folkgrupp rör mej lika mycket i ryggen om om man skulle börja klassa SD eller HA som folkgrupp.
Jag ser ingen som helst anledning till att betrakta dessa som en folkgrupp. Däremot ser jag ingen anledning att dessa skall diskrimineras ostraffat, men det gäller alla minoriteter, även SD. Att lagen säger en sak, och jag tycker annorlunda är jag nog knappast ensam om. Jag kommer t.ex aldrig att betrakta homofili som normalt, ej heller homosexuella, SD eller HA som en folkgrupp, däremot motsäger jag mej inte deras existensberättigande, så nu kan vi lämna det ämnet.
obelix wrote: [quote=ilg@dd]Häromsistens diskuterades en bekant till mej som Obelix insisterade sej känna bättre än jag ifall det är den debatten du missuppfattat.
Det jag gör är att jag försöker se saker ur olika synvinklar (som tex då jag skrev att det finns de som ljuger, de som helt enkelt inte visste om det samt de som förträngt det), du ser bara en, den som passar dig och din värld.
Och när det gäller det mänskliga psyket och hjärnans funktioner så är jag intresserad i hur det funkar i den grå massan... :bok:
Eftersom det i det fallet handlade om en specifik person jag relaterade till, så ser jag ingen anledning att spekulera i annat än hur det egentligen var i det fallet. Klart det finns andra personer i andra situationer, dock är det inget jag varit inne på.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 11, 2005
Vitamin-C wrote: [quote="csm101http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=3442
Säkrare än kondomer.quote]där ser man, aja, får väll hålla mig till att jag tycker det är onödigt att pumpa kroppen full med hormoner i onödan 😎
Jo de har ju tyvärr sina biverkningar, men det beror helt på individen och hur mycket denne kan acceptera som ok innan den slutar medtex p-piller.
@ilgadd: Never the less så är de en folkgrupp, bara du som inte vill tyca det 8vilket du får) och vilket är det jag syftade på.
csm101 wrote:
@ilgadd: Never the less så är de en folkgrupp, bara du som inte vill tyca det 8vilket du får) och vilket är det jag syftade på.
Med stor säkerhet är det nog många med mej som tycker det där är politisk BS..
August 11, 2005
ilg@dd wrote: [quote=csm101] @ilgadd: Never the less så är de en folkgrupp, bara du som inte vill tyca det 8vilket du får) och vilket är det jag syftade på.
Och som redan framkommit så är det en hel del som anser att det du skriver angående det där är lika mycket BS.
Men förstår inte problemet dock. En grupp med människor som delar en egenskap = folkgrupp, hur kan det vara svårt att greppa?
September 12, 2001
ilg@dd wrote: [quote=obelix][quote=Vitamin-C] märker man att mensen har uteblivit, så ska man då direkt kolla upp om man är gravid. skulle man vara det, så för man då ta sitt beslut. som ett exempel då.
Kvinnor kan ha blödningar och vara gravida.
Sedan har vi de som inte har mens, hur ska de få en misstanke om gravididet?
En del kvinnor kan vara rejält korkade också, t.ex hon som åkte in på sjukan för magsmärtor och födde en 4 kilos pojke.. Helt ovetande om att hon var gravid..
Ibland vet man inte om du verkligen är vid dina sinnes fulla bruk när du skriver inlägg.
Korkade säger du tvärsäkert i din värld och den är utrustad med skygglappar deluxe säger jag. Jag kan ta ett exempel jag har på nära håll och det är en kvinna som upptäckte att hon var gravid först i åttonde månaden utan att det märktes ett dugg.
Överviktig? inte ett dugg. Utan det handlar om en kvinna som i princip tränade som en elitidrottare och dessutom är en karrirärkvinna med utbildning som du bara kan drömma om.
Korkad? Du håller visserligen hårt på dina åsikter men du generaliserar väl så mycket. Ibland blir bara befängt att läsa vissa inlägg skrivna utav dig.
Detta inlägg av dig här är bara en i raden av många...
ilg@dd wrote: Inte i min värld.. Vilket borde framgått i mitt senaste inlägg.. Det är i mina ögon en avart i minoritet..
Ett exempel till på detta.
skiroy wrote: [quote=ilg@dd][quote=obelix][quote=Vitamin-C] märker man att mensen har uteblivit, så ska man då direkt kolla upp om man är gravid. skulle man vara det, så för man då ta sitt beslut. som ett exempel då.
Kvinnor kan ha blödningar och vara gravida.
Sedan har vi de som inte har mens, hur ska de få en misstanke om gravididet?
En del kvinnor kan vara rejält korkade också, t.ex hon som åkte in på sjukan för magsmärtor och födde en 4 kilos pojke.. Helt ovetande om att hon var gravid..
Ibland vet man inte om du verkligen är vid dina sinnes fulla bruk när du skriver inlägg.
Korkade säger du tvärsäkert i din värld och den är utrustad med skygglappar deluxe säger jag. Jag kan ta ett exempel jag har på nära håll och det är en kvinna som upptäckte att hon var gravid först i åttonde månaden utan att det märktes ett dugg.
Överviktig? inte ett dugg. Utan det handlar om en kvinna som i princip tränade som en elitidrottare och dessutom är en karrirärkvinna med utbildning som du bara kan drömma om.
Korkad? Du håller visserligen hårt på dina åsikter men du generaliserar väl så mycket. Ibland blir bara befängt att läsa vissa inlägg skrivna utav dig.
Detta inlägg av dig här är bara en i raden av många...
ilg@dd wrote: Inte i min värld.. Vilket borde framgått i mitt senaste inlägg.. Det är i mina ögon en avart i minoritet..
Ett exempel till på detta.
Jag vidhåller med bestämdhet att damen ifråga var och är fortfarande korkad å det grövsta, till saken kan också läggas att hon hade inte en aning om vem som kunde vara pappa till barnet.
Visst, jag kan ta att du anser det vara befäng etc etc, men till saken hör att detta var en specifik dam, dvs inte i närheten av ett generaliserande, dock betvivlar jag att hon är ensam om denna prekära situation. Antar att en smiley hade passat bra efter "En del kvinnor kan vara rejält korkade också, t.ex hon som åkte in på sjukan för magsmärtor och födde en 4 kilos pojke.. Helt ovetande om att hon var gravid..".
Hur det var med din dambekanta gravida idrottskvinna ser jag ingen anledning att kommentera, för mina skygglappar gör att jag inte kan uttala mej om fall och människor jag inte känner till, tvärtemot vissa andra ska väl tilläggas.
😛 Vad vet du om mina utbildningar förresten?
Sen kan du ju förklara det befängda i meningen du citerar, för enligt vad jag kan få det till är homosexuella en avart, dvs följer inte mallen för det "normala", och att det sen är en minoritet kan väl knappast ens någon i homolobbyn förneka.
csm101 wrote: [quote=ilg@dd][quote=csm101] @ilgadd: Never the less så är de en folkgrupp, bara du som inte vill tyca det 8vilket du får) och vilket är det jag syftade på.
Och som redan framkommit så är det en hel del som anser att det du skriver angående det där är lika mycket BS.
Men förstår inte problemet dock. En grupp med människor som delar en egenskap = folkgrupp, hur kan det vara svårt att greppa?
Så då anser du att t.ex HA och SD kan betraktas som folkgrupper?
January 12, 2004
ilg@dd wrote:
Ett litet tips för framtiden, tala gärna om när du pratar om en bekant, vilket jag antar att du gjör just här, för jag misstänker att jag inte är ensam om att du pratade mer generellt här, dvs om en du hade läst om.
4 Guest(s)