August 11, 2005
Lodisen wrote: Det är väl ganska nödvändigt? Jag tappade bort mitt pass i helgen, och tro på fan att det kommer en fifflande neger och försöker byta kort på det till sitt eget. DÄRFÖR behövs det Ras/Hudfärg i passet, enligt mig iaf. 🙂 Inte att det skulle stoppa fiffel, så att folk kan tömma ens konton och så, men det skulle definitivt göra saken svårare.
Du tappade bort ditt pass och en fifflande neger försöktye direkt sätta in sitt eget kort i den?
Är inte i mina ögon något nödvändigt.
February 19, 2004
Lodisen wrote: [quote=csm101][quote=Lodisen]Nej, men "Hudfärg" inkluderat i pass då? Amerikanarna har vad jag vet "Race" i sina handlingar.
Att amerikanerna har det gör det inte rätt.
Men förstår inte varför det skulle behövas sån information i pass.
Det är väl ganska nödvändigt? Jag tappade bort mitt pass i helgen, och tro på fan att det kommer en fifflande neger och försöker byta kort på det till sitt eget. DÄRFÖR behövs det Ras/Hudfärg i passet, enligt mig iaf. 🙂 Inte att det skulle stoppa fiffel, så att folk kan tömma ens konton och så, men det skulle definitivt göra saken svårare.
Jag är inte helt säker om det funkar helt än, men det ska funka så att när man drar ditt passa så kommer info och bilder komma upp om dig på datorn vilket gör det omöjligt kunna fejka grejer som att klistra ut bilden och sätta dit ny. (Samt att de nya passen är "hårda" och inte ett vanligt papper. Du har även en bild av dig "tryckt" fysiskt med hål eller hur man ska säga. Om du håller passet mot något ljus uppträder en andra bild av dig som är ganska omöjlig att fejka.)
Jag håller med resten. Enligt min egen mening så ska det inte ens säga vilket kön man är av.
August 28, 2004
Ang wrote: [quote=Lodisen][quote=csm101][quote=Lodisen]Nej, men "Hudfärg" inkluderat i pass då? Amerikanarna har vad jag vet "Race" i sina handlingar.
Att amerikanerna har det gör det inte rätt.
Men förstår inte varför det skulle behövas sån information i pass.
Det är väl ganska nödvändigt? Jag tappade bort mitt pass i helgen, och tro på fan att det kommer en fifflande neger och försöker byta kort på det till sitt eget. DÄRFÖR behövs det Ras/Hudfärg i passet, enligt mig iaf. 🙂 Inte att det skulle stoppa fiffel, så att folk kan tömma ens konton och så, men det skulle definitivt göra saken svårare.
Jag är inte helt säker om det funkar helt än, men det ska funka så att när man drar ditt passa så kommer info och bilder komma upp om dig på datorn vilket gör det omöjligt kunna fejka grejer som att klistra ut bilden och sätta dit ny. (Samt att de nya passen är "hårda" och inte ett vanligt papper. Du har även en bild av dig "tryckt" fysiskt med hål eller hur man ska säga. Om du håller passet mot något ljus uppträder en andra bild av dig som är ganska omöjlig att fejka.)
Jag håller med resten. Enligt min egen mening så ska det inte ens säga vilket kön man är av.
Jodå, jag är mycket väl medveten om att det är väldigt svårt att fiffla med pass nu för tiden, dock så försökte han, vilket jag fick höra genom ett par kompisar.
Varför skulle inte ens kön stå med på passet, eller syftar du på något annat?
October 18, 2006
Dani wrote: Abort borde förbjudas, konservativ tanke kanske men det står jag fast vid. Risken finns att det missbrukas och det gör det i många fall idag.
Jag håller med.
För sakens skull så kanske man skulle kunna tillåta abort när mammans liv är i allvarlig fara eller då graviditeten uppstått efter våldtäkt eller incest.
Enligt tillgänglig statistik så var det 70 aborter som utfördes 2006 där skälet var våldtäkt eller incest. Ett visst mörkertal får man kanske räkna med men totalt utfördes 36000 aborter så andelen som inte använder abort som ett preventivmedel är försvinnande liten, långt under 1%.
February 19, 2004
Dani:
Alldeles riktigt. Den tanken måste var ifrån tidigt medeltid innan allmännbildningen började anses viktigt.
Det är ju en jäkligt stor skillnad på om staten betalar för aborten eller de drabbade. Men med argumentet att det borde förbjudas, d vs att du inte kan göra abort oavsett om du betalar för det är i samma klass som massmord när du runkar. (riktigt troende katoliker runkar inte, eller har sex på "skoj")
Vi ska nog också sluta med att ge blod till varandra, det lär ju blanda synderna och smutsa ner själen.
October 18, 2006
Ang wrote: Men med argumentet att det borde förbjudas, d vs att du inte kan göra abort oavsett om du betalar för det är i samma klass som massmord när du runkar. (riktigt troende katoliker runkar inte, eller har sex på "skoj")
Vi ska nog också sluta med att ge blod till varandra, det lär ju blanda synderna och smutsa ner själen.
Det är inte alls samma saker, långt därifrån.
Ingen människa dör när du ger blod, vilket någon gör vid en abort.
När du runkar så saknas de grundläggande förutsättningrna för mänskligt liv eftersom någon befruktning aldrig skett så inte heller det är samma sak som en abort.
February 19, 2004
Jag vet dock inte hur många ggr jag har sagt det innan i denna tråden. Så länge barnet inte är fött så betyder den endast något för föräldrarna. Sen när barnet föts så blir det utanför föräldrarnas makt för barnet kommer ifrån dag ett från födslen kosta samhälelt resurser samt att den kommer skapa band med andra människor och därmed har en betydelse för samhället.
Vem skulle bry sig om Anna gör abort förutom Anna själv?
Ang wrote: Dani:
Alldeles riktigt. Den tanken måste var ifrån tidigt medeltid innan allmännbildningen började anses viktigt.Det är ju en jäkligt stor skillnad på om staten betalar för aborten eller de drabbade. Men med argumentet att det borde förbjudas, d vs att du inte kan göra abort oavsett om du betalar för det är i samma klass som massmord när du runkar. (riktigt troende katoliker runkar inte, eller har sex på "skoj")
Med en smula allmänbildning torde man veta att man inte levererar foster med picken.
Ge blod är inte nödvändigt.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 20, 2001
ilg@dd wrote: [quote=Ang]Dani:
Alldeles riktigt. Den tanken måste var ifrån tidigt medeltid innan allmännbildningen började anses viktigt.Det är ju en jäkligt stor skillnad på om staten betalar för aborten eller de drabbade. Men med argumentet att det borde förbjudas, d vs att du inte kan göra abort oavsett om du betalar för det är i samma klass som massmord när du runkar. (riktigt troende katoliker runkar inte, eller har sex på "skoj")
Med en smula allmänbildning torde man veta att man inte levererar foster med picken.
Tror nog han menade att spermierna dör...
DiDi wrote: [quote=ilg@dd][quote=Ang]Dani:
Tror nog han menade att spermierna dör...
Då borde han ha formulerat sej annorlunda.
Vi pratar ju trots allt om abort, vilket innebär avlivning av människofoster.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 9, 2005
Jag tycker att abort ska vara helt öppet, inom dom rimliga gränser som vi har idag alltså. Om någon ung blir gravid och inte vill ha barn och samtidigt känner att man inte kommer att klara av det så ska man kunna göra abort. För om man skulle förbjuda aborter skulle det bara leda till att gravida kvinnor skadar sig själva eller för delen att barn föds som inte blir ordentligt omhändertaget av föräldrarna/föräldern, börjar missköta sig i skolan och bara får problem i livet.
Jag säger inte att alla skulle bli så, inte alls, men det är i alla fall större risk att det blir så än om man har föräldrar som gör mer än att bara inte bry sig. Jag tycker inte att man kan ta ett liv innan det är fött eller kan klara sig själv, så det är därför inte ett hemskt mord med abort i mina ögon. Det är värre att tvinga någon gå igenom livet utan att någon bryr sig (i alla fall i början av livet) än att ta abort på något som egentligen inte lever.
DiDi wrote: Jo, men nu gjorde han ju en jämförelse. Att förbjuda abort helt är som att "föbjuda" att man får runka eller ha sex för skojs skull...
Rätta mig om jag har fel Ang.
Det är en rejäl skillnad på att abortera ett foster och att flöjta.
3 Guest(s)