May 19, 2003
Gueno wrote: Jag är för dödsstraff.
Jag är för omedelbar utvisning av krimminella (stava?) invandrare.Dödsstraff på:
Pedofiler, mord och grov misshandel.Utvisning:
Grövre brott som ger fängelse.
Kan man inte sköta sig i Sverige har man inget här att göra. Punkt slut!
"Jag är för omedelbar utvisning av krimminella (stava?) invandrare."
Håller helt med. Dom har fått chansen att komma hit och få det bra, då ska dom fan uppföra sig.
Dödsstraff på:
Pedofiler, mord och grov misshandel.
Njae, kanske lite att ta i, men lång tid i fängelset.
January 12, 2004
Jag är för omedelbar utvisning av krimminella (stava?) invandrare.Dödsstraff på:
Menar du utan undantag?
July 23, 2002
Jag är för omedelbar utvisning av krimminella (stava?) invandrare.Utvisning:
Vilka menar du med begreppet invandrare? De allra flesta som brukar kallas för invandrare är svenska medborgare. Liiiiiiite svårt att utvisa svenskar ur Sverige.
Angående personer utan svenskt medborgarskap som begår brott i Sverige så sker utvisningar redan idag så vitt jag vet.
March 28, 2005
Vad för straff ger 250KM/h med Z3 då? :bgrin:
Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt
December 29, 2004
denstore wrote: [quote=nilsrock] Angående personer utan svenskt medborgarskap som begår brott i Sverige så sker utvisningar redan idag så vitt jag vet.
Det är extremt sällsynt. Det brukar oftast finnas förhindrande omständigheter.
Som vad då? Kommer man hit och begår brott så ska man utvisas varesig man blir torterad eller inte. Man skulle ha tänkt på det innan man utförde brottet.
January 21, 2004
dåren wrote: [quote=denstore][quote=nilsrock] Angående personer utan svenskt medborgarskap som begår brott i Sverige så sker utvisningar redan idag så vitt jag vet.
Som vad då? Kommer man hit och begår brott så ska man utvisas varesig man blir torterad eller inte. Man skulle ha tänkt på det innan man utförde brottet.
Isåfall ska man väl bli utvisad om man redan bor här också, eller? Är en "svensk" mindre kriminell än en "invandrare" om de begått samma brott? jag bara undrar..
December 29, 2004
Fia.B wrote: [quote=dåren][quote=denstore][quote=nilsrock] Angående personer utan svenskt medborgarskap som begår brott i Sverige så sker utvisningar redan idag så vitt jag vet.
Isåfall ska man väl bli utvisad om man redan bor här också, eller? Är en "svensk" mindre kriminell än en "invandrare" om de begått samma brott? jag bara undrar..
Inte om man redan är medborgare. Då ska man ha samma straff som alla andra.
March 14, 2004
denstore wrote: [quote=nilsrock] Angående personer utan svenskt medborgarskap som begår brott i Sverige så sker utvisningar redan idag så vitt jag vet.
Vad är dom "förhindrande omständigheterna" för några då?
June 3, 2001
obelix wrote: Menar du utan undantag?
Ja!
salman wrote: Du glömde våldtäkt
Ja det gjorde jag.
räkan wrote: Vad för straff ger 250KM/h med Z3 då? :bgrin:
Då bör man få belöning av staten. :bgrin:
nilsrock wrote: Vilka menar du med begreppet invandrare? De allra flesta som brukar kallas för invandrare är svenska medborgare. Liiiiiiite svårt att utvisa svenskar ur Sverige.
Det beror på hur länge dom har vart här.
Det borde vara som på körkort.
Prövotid.
Minst 10 år ska det vara.
July 23, 2002
Gueno wrote:
[quote=nilsrock]Vilka menar du med begreppet invandrare? De allra flesta som brukar kallas för invandrare är svenska medborgare. Liiiiiiite svårt att utvisa svenskar ur Sverige.
Det beror på hur länge dom har vart här.
Det borde vara som på körkort.
Prövotid.
Minst 10 år ska det vara.
En svensk medborgare är en svensk medborgare. Oavsett om han heter Anders eller Achmed.
Om man accepterar någon som en medborgare i sitt land, dvs ger dem medborgarskap så måste de bli en riktig medborgare. Man kan inte dela upp medborgarskapet i olika klasser. Samma regler måste gälla för alla.
Med prövotide antar jag att du menar tiden som måste gå innan man får bli svensk medborgare. Då är 10 år väldigt lång tid. Jag tycker att det är ohållbar att människor ska stå utanför samhället på så sätt under så lång tid. Det bidrar inte direkt till någon smidig integration.
May 1, 2005
Tycker att dödsstraff borde vara et krav. Men bara om det verkligen var ett mord eller liknande (om det alltså finns vattentäta bevis på det). Ta tillexempel de där jävla feministsvinen (tycker inte illa om feminismen, bara om dessa personer) som slog ner tre män för att de var på väg in/ut ur en porrklubb. Då kan ju dödsstraff också vara bra att har, för de tre männen blev ju nedslagna av en liten skitanledning, så de som gjorde det borde också skjutas, jag betalar till och med ammunitionen om det behövs. Och så borde det bli längre fängelsestraff om man skadar någon svårt eller liknande. Sverige är helt klart skitmesiga när det kommer till att straffa folk! Och det där med EU gör ju inte saken bättre, de förbjuder väl dödsstraff (rätta mig om det var fel) eller? Och just tack vare att dödsstraff inte finns så blir det överfullt i fängelsena, så att fångarna får dela rum, vilket int eär speciellt bra om man nu vill att fångarna ska leva under färngelsevistelsen. Och detta med "vård" som det så vackert heter, vad FAN I HELVETE är det för skitsnack?"!??!?!?!?!? Jag blir så jävla trött på dessa kärringar (män också) som sitter och säger med en snäll röst till nyheterna att "vi kan ju inte vara så hårda att vi sätter dem i fängelse. Dessa personer behöver ju vård, för de är ju sjuka." Sånt är irriterande som fan, för fångarna lurar bara de sackars läkarna och psykologerna som undersöker dem.
Nåja, skriv gärna om ni hålelr med eller inte, men citera mig först.
Henke
July 27, 2002
Avrättning pga. grov misshandel var den största överdrivningen.
Om jag slår någon med ett järnrör så ska jag väl inte behöva dö för det.
En sak jag é säker på är i alla fall att man ska ha kvar vården, psykiskt sjuka ska behandlas och intergeras i samhället igen, inte sitta i fängelset och utveckla sin psykiska sjukdom, som de gör om de får sitta där de inte ska..
May 10, 2005
Word.
Annars tycker jag också att fångar borde göra något slavarbete, för vad gör de nu, inte ett skit?
🙂
2 Guest(s)