Min var en Compaq Deskpro 2000 tror jag den hette.
Hade en P133
16MB EDO RAM (Byggde ut till häftiga 32MB ganska snabbt)
1,5GB maxtor HDD
integrerad grafik.
Soundblaster AWE 32 ljudkort.
8x CD
Windows 95B
15" skärm
Lexmark 1020(Svindyra patroner)
Personaldator, beställdes i Februari -97(Skithäftig då), och levererades Juli -97 (200MMX släpptes i samma veva)
Sitter med tangentbordet från den ännu, men det är väl det enda som finns kvar av den.
😉
*Edit*
Hittade bild på mitt paket.
[Image Can Not Be Found]
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
January 4, 2001
Första egna datorn var en Gateway 486:a, 66Mhz och hör och häpna, 16mb i ram! Snacka om att det var ett monster på sin tid. Var till och med fulltower chassi. 😀 Till denna följde oxå en härlig 14" skärm 🙂
Edit: Hittade en bild på paketet. 😀
[Image Can Not Be Found]
Respekt! :hb:
MrWeizel wrote: Hum, första datorn familjen fick hem var en fetecool AST 486a. Bör ha varit runt -94
Dregglet infann sig hos många av pappas kompisar, och allt den användes till var Doom II, Wolfenstein 3D och BC Racer 😛
Första riktiga spelet jag inhandlade till min burk var Duke Nukem 3D..
Jäklar vilken realistisk och grym grafik jag tyckte det var då..
Fast det tog nog en 14 dagar innan jag fått spelet att fungera.
Hade inte sett datorer annat än lillebror med sin Commodore 64 då.
Ni må tro att han drägglade över min 1,5GB då..Vad skulle jag med en så megastor disk till??
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 16, 2004
Coore wrote: Första egna datorn var en Gateway 486:a, 66Mhz och hör och häpna, 16mb i ram! Snacka om att det var ett monster på sin tid. Var till och med fulltower chassi. 😀 Till denna följde oxå en härlig 14" skärm 🙂
haha önskade man hade sånt chassi 😀 hade själv en som låg ner så man ställde skärmen på datorn ;D
March 23, 2003
Fan va alla verkar unga här inne.
Min var en 486:A SX 25 Mhz, 120 mb HDD, 4mb RAM. Var iaf en 15" skärm till.
Uppgradera iaf efter ett år till en DX75 overdriveprocessor, 8mb RAM och en extra 800 MB HDD. :bgrin:
*EDIT* Ja just jävlar, det var en Compaq ProLinea...fan va dålig den var...tack vare den hatar jag Compaq. 👿
April 2, 2004
Hellspawn79 wrote: Fan va alla verkar unga här inne.
Uppgradera iaf efter ett år till en DX75 overdriveprocessor, 8mb RAM och en extra 800 MB HDD. :bgrin:
Ung och ung..39 nu..
Hade inte sett en vanlig PC förrän dom drog in nätverk på jobbet..Fick möjlighet att köpa en då..
Till en början var jag väldigt anti till dessa elektroniska mojänger..
Idiotförklarade chefen när han skulle visa hur det funkade på Win NT.."Sen när du skall stänga av, så klickar du bara på start"???
"Va ska vi med sånt skit till??"
"Klicka på start för att stänga av??"
*Edit*
Ångra inte att jag köpte den första datorn, nu när man funnit många användningsområden på dom
July 16, 2004
Hellspawn79 wrote: Fan va alla verkar unga här inne.
Klart man är ung 😉 18 år. fick första datorn genom farsans jobb 😀
Lirade Doom och quake i smyg när inte morsan var hemma då
January 8, 2003
Första familjedatorn var en AMD K6-2 450 mhz Maxtor 6 gig hd 8mb integrerad Trident cyberblade som snodde av det lilla 64mb ram som fanns. Försökte uppa med en 128mb sticka men den vägra hitta minnet. Denna köptes mellandagarna 98-99. Första egna var en AMD Duron 800 med TT Volcano 2 kylare, hela 37,5 gig Siemens/Fujitsu silent drive, 128mb stickan från familjens dator, TNT 2 vanta senare GF 2 MX, Enlight miditower låda med 250W psu och så köpte ja en Acer DVD 16 läsare som var hightech sommarn 99 när jag byggde den själv å allt.
Kan nämna att mitt första egenhändiga bygge blev till 2000 på våren..
Innehållande ett Abit ZM6(Eller om det hette ZM8)
Celeron 533
1x samsung 64MB PC133
3D Blaster TNT2 M64 16MB SDRAM
Körde alltså med min Compaq P133 fram till dess.
November 29, 2004
Compaq 133mhz eller nåt, den där svarta, liggande skiten.
Fast den var egentligen inte min, så en AMD K6 400mhz, voodoo2, asus mobo, 10gb, 64mb ram... hade en dator där emellan också, men kommer inte ihåg nåt av den iaf, Cirius 133mhz CPU eller nåt.
Vem läser sånna här inlägg egentligen?
September 13, 2001
Jag hade en denna datorn.
This model (the B2) is the second of eight models of the worldss first laptops.
http://www.obsoletecomputermus...../bondwell/
Den andra datorn jag hade var en 286:a, stats på den kommer jag inte ihåg, och den är skrotad för längesedan.
Därimot har jag kvar den första bärbara datorn.
3 Guest(s)