February 12, 2002
BelGarath wrote: ser egyptisk/keltisk/indisk ut
Jopp, har du nån aning var man kan hitta "den gamla" betydelsen för den?
Kronos wrote: Hmm, tror att det är symbolen för tempelriddarorden.
Poäng! Tempelriddarordern använder den som sin symbol idag.. Vad är Tempelriddarordern för typer? Nån som har nån information om dessa?
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=BelGarath]ser egyptisk/keltisk/indisk ut
Jopp, har du nån aning var man kan hitta "den gamla" betydelsen för den?
Kronos wrote: Hmm, tror att det är symbolen för tempelriddarorden.
Poäng! Tempelriddarordern använder den som sin symbol idag.. Vad är Tempelriddarordern för typer? Nån som har nån information om dessa?
Tempelriddareorder består mest av "betydelsefulla" herrar oftast i lokala näringslivet, som har dessa ordnar som "ryggdunkarföreningar"
Liknande "ryggdunkare" finner du i typ Lions och Rotary..
Ungefär som barnens "Hemliga klubben" fast med vuxna män..
Det förekommer tydligen hemliga ritualer vid invigning i dessa. Man kan få väldigt betydelsefulla uppdrag..En bekant till mej är t.ex "Whiskeyförvaltare", det innebär att han har hand om en whiskeyportfölj med nån pava av finare årgång i. Vad jag förstått så skall han helt enkelt bara ha den portföljen hemma, i säkert förvar..
😎
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
July 4, 2003
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=Kronos]Hmm, tror att det är symbolen för tempelriddarorden.
Det är ett väldigt slutet sällskap som, om jag inte blandar ihop det med nått annat, ibland beskrivs som sektliknande. Det går många rykten om dom som har med skumma ritualer och sånt att göra men vad som är sant och inte har jag ingen aning om.
Vad dom egentligen sysslar med eller vill uppnå vet jag inte.
Kronos wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Kronos]Hmm, tror att det är symbolen för tempelriddarorden.
Det är ett väldigt slutet sällskap som, om jag inte blandar ihop det med nått annat, ibland beskrivs som sektliknande. Det går många rykten om dom som har med skumma ritualer och sånt att göra men vad som är sant och inte har jag ingen aning om.
Jag var och spekulerade på en fastighet där en ordern var inhyst..
Blev lite förvånad när jag såg att i ett av rummen fanns en typ tron. Rummet i sej var så mörkt/svart det kunnat bli, svarta målningar/tapeter + att samtliga fönster i rummet var svartmålade..
Hörde senare på omvägar att många ordensbröderna blivit tämligen upprörda över att en ordenbroder släppt in mej och respektive i lokalen utan deras vetskap..
Så nog är det nått skumt med dessa ordnar..
😎
*Edit*
Och JA, visst kan man nog kalla det för sektliknande..Bestående av enbart män..
Lite gay över det hela tycker jag..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 16, 2004
ilg@dd wrote: [quote=Kronos][quote=-=*ThE_cRoW*=-][quote=Kronos]Hmm, tror att det är symbolen för tempelriddarorden.
Jag var och spekulerade på en fastighet där en ordern var inhyst..
Blev lite förvånad när jag såg att i ett av rummen fanns en typ tron. Rummet i sej var så mörkt/svart det kunnat bli, svarta målningar/tapeter + att samtliga fönster i rummet var svartmålade..
Hörde senare på omvägar att många ordensbröderna blivit tämligen upprörda över att en ordenbroder släppt in mej och respektive i lokalen utan deras vetskap..
Så nog är det nått skumt med dessa ordnar..
😎
*Edit*
Och JA, visst kan man nog kalla det för sektliknande..Bestående av enbart män..
Lite gay över det hela tycker jag..
Akta dig så de hemliga männen inte tar dig. 😛
Det kanske var männen i svart. (Män I Black(engelskans ord för svart))
February 12, 2002
Tack för de bra svaren, kommer med lite nya funderingar om ett tag i den här tråden. Finns de i många länder?
Tempelriddarorden ringde liksom upp mig å frågade om ja liksom ville leda dem in i det nya årtusendet. Så tänkte bara liksom höra va de var för typer så ja liksom hade en aning va jag gav mig in i liksom.
Alla behöver vi få ha nått speciellt å hemligt ibland, nått som gör att ett unikt sandkorn i öknen spelar roll. Liksom... Män med en lag, i sökande av en vision kan väl inte vara så svåra att ge en dröm, ett mål som helgar alla medel?
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Tack för de bra svaren, kommer med lite nya funderingar om ett tag i den här tråden. Finns de i många länder?
Tempelriddarorden ringde liksom upp mig å frågade om ja liksom ville leda dem in i det nya årtusendet. Så tänkte bara liksom höra va de var för typer så ja liksom hade en aning va jag gav mig in i liksom.
Alla behöver vi få ha nått speciellt å hemligt ibland, nått som gör att ett unikt sandkorn i öknen spelar roll. Liksom... Män med en lag, i sökande av en vision kan väl inte vara så svåra att ge en dröm, ett mål som helgar alla medel?
*rotflmao*
Skulle tro det..
😀 😀 😀 😀
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Avundsjuk?
På en kille med mytomaniska tendenser??
Inte precis..
Jag är inte med i någon tempelriddarorden förvisso, men jag vet med säkerhet att det inte raggas medlemmar på det sättet..
Enda chansen (i alla fall i mina hemtrakter) att bli upptagen i en sådan orden är på rekommendation av en äldre ansedd medlem + att övriga ordenbröder godkänner detta, du skall ha gjort någon slags nytta/insats i det lokala näringslivet och/eller har väldigt gott ställt..
Du skall även ha ett totalt klanderfritt förflutet, iaf officiellt.
Att dom skulle ha gjort ett totalt lappkast vad gäller intag av nya medlemmar faller mej föga troligt.
*Edit*
Det är alltså frågan om att personen bör ha högt anseende hos typ en majoritet av medborgarna i samhället, och oftast en äldre person.
Vilket jag (Jag kan ha fel) inte kan tänka mej ang. dej..
Men du kan vara en hyvens kille för det.
November 27, 2003
Bara jag som får flashbacks från "The Simpsons - Homer the great" när Homer blir inbjuden till the Stonecutters ?
http://www.thesimpsons.com/epi.....e/0612.htm
Crow: någon driver med dig
//Andreas
March 10, 2002
Delph1 wrote: Bara jag som får flashbacks från "The Simpsons - Homer the great" när Homer blir inbjuden till the Stonecutters ?
http://www.thesimpsons.com/epi.....e/0612.htm
Crow: någon driver med dig
//Andreas
Den episoden är så himla bra. 😀
July 14, 2004
Tempelriddarnas orden är ju sketgammal
dom härstamma från 1200-talet tror jag, inte säker, dom var ett gäng som kom undan med massa guld och skatter från...nåt... minnet sviker, ledsen, men jag vet att det är nåt sånt, dom var definitivt überrika vad jag minns, dom bildade orden för att vakta och förvalta skatten och göra den större.
jag har absolut inget bevis på vad jag påstår är sant eller att det ens är så. Det är bara nåt som ligger i bakhuvudet, minns att jag läst en serie om dom i kalle anka också 😛
2 Guest(s)