Vad vet ni om den här symbolen?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad vet ni om den här symbolen?
Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
sp_UserOfflineSmall Offline
865106
March 28, 2005 - 8:03 am
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: Tempelriddarnas orden är ju sketgammal

dom härstamma från 1200-talet tror jag, inte säker, dom var ett gäng som kom undan med massa guld och skatter från...nåt... minnet sviker, ledsen, men jag vet att det är nåt sånt, dom var definitivt überrika vad jag minns, dom bildade orden för att vakta och förvalta skatten och göra den större.

jag har absolut inget bevis på vad jag påstår är sant eller att det ens är så. Det är bara nåt som ligger i bakhuvudet, minns att jag läst en serie om dom i kalle anka också 😛

Jag har den serien förresten 😉

Lite info: ttp://freepages.history.rootsweb.com/~catshaman/m03munk/032cisterc.htm

//Andreas

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
865133
March 28, 2005 - 9:32 am
sp_Permalink sp_Print

När jag är färdigpluggad ska jag starta en egen herrklubb.¨
Där ska det drickas konjak i läderfåtöljer samtidigt som det spelas tv-spel för fullt 😉

zubbe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 633
865146
March 28, 2005 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

Här är lite regler (lagar) från en loge om du vill läsa:
http://www.oddfellow.org/storl.....1_v_13.pdf
Tempelriddarna är säkert nåt liknande, har haft flera bekanta som är/har varit "medlemmar" i loger, själv anser jag mest att det är klubbar för inbördes beundran, det är inte speciellt svårt att bli medlem men många loger har ganska höga avgifter.
Politiker är ofta med i loger, var ligger då deras sympatier? i logen eller partiet?

kORRELITO
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 639
865148
March 28, 2005 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print
[Image Can Not Be Found]
Andreas Galistel
Member
Medlem
865176
March 28, 2005 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

Eric aka jaguLaren wrote: *egenskaper*

Det kopplade inte på en gång, men sen så :)R

//Andreas

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
865224
March 28, 2005 - 1:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Eric aka jaguLaren]*egenskaper*

Och jag fattade inte alls. embarassed

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
865251
March 28, 2005 - 2:43 pm
sp_Permalink sp_Print

MjöLnE® wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Men asså är ni seriösa? Tycker synd om er... 🙁

Men asså e DU seriös?? 😕 I såna fall tycker nog rätt många här synd om DEJ.

När människor som ilg@dd liksom kommer med sånna där utlägg, efter min liksom mycket seriösa redogörelse över varför, liksom. Så kan man ju bara börja undra. Framför allt vad som driver sådana som honom och varför energi liksom ska läggas ner på ett så, i sånna fall uppenbart hopplöst fall, liksom... Varför irritera sig liksom? Min slutsats är att DU har totalt i avsaknad av liksom. Visa att du är bättre än så genom att inte irritera dig eller lägga ner energi på sånna där kommentarer liksom.

dom härstamma från 1200-talet tror jag, inte säker, dom var ett gäng som kom undan med massa guld och skatter från...nåt... minnet sviker, ledsen, men jag vet att det är nåt sånt, dom var definitivt überrika vad jag minns, dom bildade orden för att vakta och förvalta skatten och göra den större.

jag har absolut inget bevis på vad jag påstår är sant eller att det ens är så. Det är bara nåt som ligger i bakhuvudet, minns att jag läst en serie om dom i kalle anka också 😛

Ja har också läst den Don Rosa serien, han är en av mina stora idoler. 😀 Men asså de är lite saker ja blandar ihop.
Tex tempelriddarna, korsriddarna, frimurarordern åsså till sist, iluminatra, finns de eller är de bara ett hjärnspöke från min sida kvar från tombraider?
I nationaltreasure snackas de ju om alla 3 förstnämda där? Vilka roller har var och en av de spelat i historien?

Andreas Galistel
Member
Medlem
865304
March 28, 2005 - 5:14 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: [quote=Delph1][quote=Eric aka jaguLaren]*egenskaper*

Och jag fattade inte alls. embarassed

Det är egenskaperna för bilden 😉

Högerklick -> Egenskaper 🙂

//Andreas

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
865320
March 28, 2005 - 6:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja, det fattade jag, men jag ser inte det roliga i det. Det är ju bara en vanlig egenskaper-ruta (måhända från nån annan browser, men ändå), eller är det något speciellt jag missat?

PaiN
Member
Medlem
Forum Posts: 2534
865328
March 28, 2005 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

snyde wrote: Ja, det fattade jag, men jag ser inte det roliga i det. Det är ju bara en vanlig egenskaper-ruta (måhända från nån annan browser, men ändå), eller är det något speciellt jag missat?

"Vad vet ni om den här symbolen" - Kråkan

Eric visade vad han visste om symbolen. :]

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
865488
March 29, 2005 - 1:48 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=MjöLnE®][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Men asså är ni seriösa? Tycker synd om er... 🙁

När människor som ilg@dd liksom kommer med sånna där utlägg, efter min liksom mycket seriösa redogörelse över varför, liksom. Så kan man ju bara börja undra. Framför allt vad som driver sådana som honom och varför energi liksom ska läggas ner på ett så, i sånna fall uppenbart hopplöst fall, liksom... Varför irritera sig liksom? Min slutsats är att DU har totalt i avsaknad av liksom. Visa att du är bättre än så genom att inte irritera dig eller lägga ner energi på sånna där kommentarer liksom.

Ja har också läst den Don Rosa serien, han är en av mina stora idoler. 😀 Men asså de är lite saker ja blandar ihop.
Tex tempelriddarna, korsriddarna, frimurarordern åsså till sist, iluminatra, finns de eller är de bara ett hjärnspöke från min sida kvar från tombraider?
I nationaltreasure snackas de ju om alla 3 förstnämda där? Vilka roller har var och en av de spelat i historien?

Kan nog lugnt påstå att dom finns. Eller HAR funnits.

Det finns nästan alltid en sannning bakom myter, dock så kan dom te sig långtifrån myten wink

Har ju fått en insikt i oddfellow orden (Far är med) och jag kan nog lugnt säga att den kan finnas utan påstådd existens om du fattar vad jag menar wink

Och det är nog mycket möjligt att jag blandar ihop massa grejor, dom ligger i samma "fack" i mitt huvud om man säger så 😛

Lycka till, och alla ni som hackar på Kråkan för hans funderingar kan väl ta o göra oss alla en tjänst: Köp en Mars-resa!

Fortsätt Fundera Crow 😛

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
865534
March 29, 2005 - 8:18 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=MjöLnE®][quote=-=*ThE_cRoW*=-]Men asså är ni seriösa? Tycker synd om er... 🙁

?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

MjöLnE®
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 156
865543
March 29, 2005 - 8:43 am
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: Min slutsats är att DU har totalt i avsaknad av liksom.

embarassed
Sorry cRoW...missade din ironi i det hela embarassed trodde först att du mena
allvar med liksom inlägget.

Ber om ursäkt för det.

peppe20
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1432
865554
March 29, 2005 - 9:29 am
sp_Permalink sp_Print

min far är med i tempelridarorden och en dag frågade jag massa frågor om den, 60-70% av frågorna fick han inte svara på..
enda jag fick reda på vara att man är med i orden för att förbättra sin
självbild (?) och han var i 9'onde graden som man måste varit medlem i 30 år för att få bli osv..
jag fick också se bilder på 2-3 salar i det huset dom äger och har sina cermonier i. (dom äger 5-6 höghus i centrala borås och hyr ut!)

Alla som är med i orden (tom. vaktmästaren!) bidrar till den med att tex fixxa med räntefria lån och sånt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 236
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL