Vad vill ni bli när ni blir Stora|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vad vill ni bli när ni blir Stora
Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
sp_UserOfflineSmall Offline
262942
January 31, 2003 - 9:39 am
sp_Permalink sp_Print

shlumpen wrote: Jag vill gå på KTH och bli ingenjör. Sen vetefan vad som händer...

samma här.. vill läsa till civilingenjör med datorsäkerhet som inriktning... lite drygt att plugga så länge bara.. 🙁

phantom
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 270
262961
January 31, 2003 - 10:36 am
sp_Permalink sp_Print

hmm jag skulle vilja bli musiker...med rock eller nånting....annars så är väl astronaut nånting...

tom491
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 194
262983
January 31, 2003 - 11:16 am
sp_Permalink sp_Print

ville bli arkeolog, av någon underlig anledning ..

jobbar som IT-ansvarig ..

tänkte avsluta med att sitta på någon korallstrand i söderhavet, grilla en fisk och titta på solnedgången 🙂

Garfzez
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
263000
January 31, 2003 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

jag vill bli tjock, fet, rik och lycklig! Jag vill ha fet jevla bil. Stor jevla dator. Sommar året runt! Vackra flickor i mitt knä. Pool i trädgården. Bastu i källarn. Jag vill ha större stereo. Mer musik. Och vill inte jobba en dajevel till i resten av mitt liv. Så det så.

edit: och så önskar jag att canadensarna erkände sin ondskefullhet..

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
263024
January 31, 2003 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

vetefan vad jag vill bli...
just nu går jag nån pissig utbildning på gymnasiet och lär mig en massa saker som jag aldrig kommer ha nytta av och blir absolut ingenting... kommer inte heller kunna använda linjen till att plugga vidare eftersom det är alltför tråkigt för att jag ska orka hålla mig i skolan tillräckligt mycket för att få betyg...

för tillfället är planen att fylla 20 (ett år kvar) och sen utbilda mig till plåtslagare...

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
263034
January 31, 2003 - 12:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Garfzez wrote: jag vill bli tjock, fet, rik och lycklig! Jag vill ha fet jevla bil. Stor jevla dator. Sommar året runt! Vackra flickor i mitt knä. Pool i trädgården. Bastu i källarn. Jag vill ha större stereo. Mer musik. Och vill inte jobba en dajevel till i resten av mitt liv. Så det så.

Apropå din sign och din "edit"...

Skulle inte bli förvånad om det till och med visar sig att du är en Kanadensare själv 😛

the_wiz
Medlem
Forum Posts: 170
263265
January 31, 2003 - 7:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ska bli astrofysiker 😀

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
263269
January 31, 2003 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Garfzez wrote: jag vill bli tjock, fet, rik och lycklig! Jag vill ha fet jevla bil. Stor jevla dator. Sommar året runt! Vackra flickor i mitt knä. Pool i trädgården. Bastu i källarn. Jag vill ha större stereo. Mer musik. Och vill inte jobba en dajevel till i resten av mitt liv. Så det så.

vad fan ska du med bil,brudar,bastu & pool till... du kommer ju sitta framför din feta dator hela tin iallafall.. wink

nevermind wrote: Är utagen till Flygbasjägargruppchef i lumpen :), funderar på att kanske gå officerhögskola fast har egentligen ingen aning.

flygbasjägare=blöjjägare/fuskjägare osv.. finns många skällsord för dem.. förtrykta stackare som inte har ett liv, och måste gå med sin gay basker å vara allmänt fula-.. ska du vara på F7? eller,,, ja låg som flygmek (innan de gjorde om tjänsten till 1 månad lök & 10 månader skog, förut va den 9månader lök & 2 månader jobbig skog) :bgrin:

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
263270
January 31, 2003 - 7:38 pm
sp_Permalink sp_Print

the_wiz - ska eller vill bli? 🙂 Är det teknisk fysik i Uppsala som gäller?

the_wiz
Medlem
Forum Posts: 170
263275
January 31, 2003 - 7:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: the_wiz - ska eller vill bli? 🙂 Är det teknisk fysik i Uppsala som gäller?

Vill bli... har jag tur finns det nån bra utbildning på LTH i Lund wink

Måste först gå ut den vanliga skolan

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
263297
January 31, 2003 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

gick datorteknisk utbildning men jag vet egentligen inte vad jag vill bli, privat tränare på gymet skulle vara skönt..
Men annars så skulle jag gärna vilja få en kanonidé o driva ett fett företag 🙂

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
263311
January 31, 2003 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vill skapa ett stort jävla imperium, så att mina produkter finns i princip överallt.

Ett företag som jag beundrar och respekterar fett mycket är siemens, asså när du går till tandläkaren stöter du på siemens apparater, datorer, vitvaror, telefoner, röntgen apparater, element, toaletter, bankautomater, mobilbasstationer....

Arny
Member
Medlem
Forum Posts: 2842
263363
January 31, 2003 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote:
hemskt vad alla utbildar sig till mycket..
ja utbildade mig till svetsare men tillslut hamnade ja som montör på volvo car corporation motor i skövde, byggandes 5 cyl turbomotorer hela dagarna.. wink

Är också på Volvo i Skövde fast går i skolan fortfarande (3:an NV/EL). När skolan slutar till sommaren så börjar jag jobba på Volvo. Vet inte som vad än men har sökt praktik till IT-avdelningen, El-installation och Mek-UH fast man hamnar väl på monteringen tillslut iaf 🙁

ulvfanstyget
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 149
263404
February 1, 2003 - 12:42 am
sp_Permalink sp_Print

aargh jag är rädd för att jag nog är stor redan och vafasiken har jag blivit? äldre...

här går man och kommer in på en bra utbildning efter gymnasiet..
sen när man är klar med den så finns knappt den branschen längre =P jippiieeee (design/it) sikken fet miss..

/it-uffe

nevermind
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 458
263412
February 1, 2003 - 1:20 am
sp_Permalink sp_Print

nevermind wrote: Är utagen till Flygbasjägargruppchef i lumpen :), funderar på att kanske gå officerhögskola fast har egentligen ingen aning.

flygbasjägare=blöjjägare/fuskjägare osv.. finns många skällsord för dem.. förtrykta stackare som inte har ett liv, och måste gå med sin gay basker å vara allmänt fula-.. ska du vara på F7? eller,,, ja låg som flygmek (innan de gjorde om tjänsten till 1 månad lök & 10 månader skog, förut va den 9månader lök & 2 månader jobbig skog) :bgrin:

Jag vet inte vart du har fått din info ifrån men har en kompis som ligger där nu och det är ingen lek direkt. För övrigt så sökte jag just till flygvapnet för att dom har mer pengar = bättre utrustning. "förtrykta stackare"...jag hoppas hur som helst på en vettig utbildning.

kottetrance
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1189
263459
February 1, 2003 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

Det jag pluggar till =o) 3D - Artist

http://www.sofe.nu

Jerry
Member
Medlem
Forum Posts: 4381
263492
February 1, 2003 - 11:31 am
sp_Permalink sp_Print

ulvfanstyget wrote: aargh jag är rädd för att jag nog är stor redan och vafasiken har jag blivit? äldre...

sen när man är klar med den så finns knappt den branschen längre =P jippiieeee (design/it) sikken fet miss..

/it-uffe

Vad är design/it?

Shlumpen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1302
263515
February 1, 2003 - 12:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Jag vill skapa ett stort j**la imperium, så att mina produkter finns i princip överallt.

Ett företag som jag beundrar och respekterar fett mycket är siemens, asså när du går till tandläkaren stöter du på siemens apparater, datorer, vitvaror, telefoner, röntgen apparater, element, toaletter, bankautomater, mobilbasstationer....

Och pacemakers...
Min farsa jobbade på Siemens Elema förut, kan väl säga att han plockat hem ett _antal_ oscilloskop och andra apparater :bgrin:

Eva01
Medlem
Forum Posts: 124
263680
February 1, 2003 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Nått innom data branchen skulle vara OK! 🙄
Typ, programmerare!

ulvfanstyget
Medlem
Forum Posts: 149
263681
February 1, 2003 - 4:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jerry wrote: [quote=ulvfanstyget]aargh jag är rädd för att jag nog är stor redan och vafasiken har jag blivit? äldre...

/it-uffe

Vad är design/it?

Erm design för it eller nått..
Eller ja design i alla fall.
Jobb finns det inga hur som helst.

/uffepuffe

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 251
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL