January 28, 2003
Mind wrote: men vad fan vill ni när ni hälsar på nån främling då ?
vara allmänt trevlig?
vad vet jag...
jag hälsar ofta på folk jag cyklar förbi och sånt, dock bor jag i en liten by där man känner typ alla på nåt sätt...
och dessutom jobbar i en affär i byn, och småstadsfolk har för jefla bra minne
January 17, 2002
Mind wrote: [quote=Hauk]Om personen som hejjar är en tjej, så, visst 🙂
inte denna gången, nu pratar jag om en afrikan som var ganska osynlig i morgon mörkret, speciellt med en kepps på.
Dom ska man ju vara snälla mot, dom kommer till sverige med tanken att det är ett underbart land där alla är snälla, sen kommer du och tittar på honom som om han vore utvecklingsstörd, han är bara glad och vill vara snäll mot dig, han blir ju sårad om du bara går förbi honom...!
Nä, skärpning Mind, man ska hälsa på folk! Brukar jag göra iaf, och jag tycker det är trevligt att få ett svar!
November 6, 2001
Var i San Francisco nyligen, och där är _alla_ butiksinnehavare/personal/vakter så förbannat "trevliga". Kommer in i affären, "Hi, how are you?" får man uppkört rätt i ansiktet. Mumlar ett litet "Fine, how are you?" ner i marken och kollar vidare medans de håller stenkoll på ens minsta rörelse. Och tro inte att de hälsar för att vara vänliga. Nädå, på amerikanska verkar "Hi, how are you?" sagt i en affär betyda ungefär "Ska du köpa nåt, snorunge? om inte så kan du dra åt helvete". Blev så innerligt irriterad efter ett par gånger...
Folk som säger hej på gatan irriterar mig också, särkilt om det är nån man känner lite halvt, så man känner sig tvingad att svara. Totala främlingar ignorerar jag bara.
February 12, 2003
Vaaa är det någon mer än jag som råkat ut för denna otrevliga händelse!
Ok jag berättar då!
Igår när jag cyklade hem från stationen så kommer en liten varelse på sisådär 8-9 år och cyklar i runt 45-89 km/h å precis när han ska passera mig så säger ungen Hej å innan jag visste ordet av så sa jag också hej!
Hmm vart är värden påväg!
February 21, 2003
Mind wrote: som vanligt knatade jag till bussen med en raskt takt på morgonen så står det nån nisse som jag Aldrig sett förut och plockar skräp med en sådan plocktjofräs och lägger i en soptunna, jag bara sneglade och knatade förbi så säjer mäniskan Hej ! av ren reflex så säjer jag hej med ett lite lätt förvånat tonläge.
detta är inte första gången nån total j**la främling säjer Hej till mig utan vidare.
händer fan ofta nu för tiden, varför hälsar folk på en ?!visst, får man ögonkontakt med busschaffisen så säjer dom oxå hej. WHY ?
dom har fått order från bossen att vara trevlig mot kunden och hälsa men igentligen varför bryr dom sig ? bryr dom sig ?
Det kallas för Göteborgsgemenskap Mind
Det är oftast de lite äldre kommunalarbetarna som brukar hälsa då och då.
September 13, 2002
visst kan man säga hej.. men de å ju som sagt jobbigt när den man möter säger hej precis i mötesögonblicket.. för då hinner man inte säga hej "till" personen, utan efteråt å de känns dumt, sen om man låter bli att svara känner man sig lite halvrutten ändå..
en annan sak e ju att om man träffar på "arbetskamrater", dvs de på jobbet man inte pratar med, på krogen elelr liknande, å de börjar vara jättetrevliga å pratar massor.. känns skumt
February 1, 2002
Sånt där förvirrar mig med 🙂 det är rätt ofta folk hejjar utan jag vet vem det är, speciellt när man kör bil.. o de är ingen i stan med likadan bil som mig..
Jag brukar bli så förvånad att jag glömmer att hejja tillbaks 🙂
O igår kom det några ungar o sa Hej Daniel.. Vill du köpa julgran?
Hur fan vet dom vad jag heter tänkte jag men spelade med..
Ehh... vadå för julgran, då pekade de mot en kontainer o bredvid den låg det en gran helt utan barr från förra året typ...
20:- skulle jag få den för inte ett öre mindre sa de, då kom deras barnvakt ut *drool* och hejjade..
Och när man är ute med hunden och möter en annan hund med husse/matte och hundarna ryker ihop så hejjas det jämt.
Och långtradar chaffisar vinkar också till varandra, likaså de som kör buss..
August 12, 2003
haha, var i Willys idag. så satt det nån lite skit unge i nån vagn där. hans föräldrar var nån annastans. iaf, jag var på väg förbi han o helt plötsligt så började han "hej hej hej hej hej!!!". då vart jag fan sur. hade sån jävla lust o smälla till skiten. han bara sitter där, glor på mig o säger hej. jag sa iaf inte hej tillbaka. JAG HATAR BARN!!!!
September 29, 2003
1 Guest(s)