July 27, 2002
Studiebidraget skulle ju höjas precis som barnbidraget, december skulle man ju få retroaktivt dessutom, alltså 300 kr extra (eftersom höjningen skedde i oktober). Man skulle alltså få 1250 kr denna månad och 1050 i framtiden.
http://www.ssu.se/index.php?p=.....038;a=1704
SSU höjde studiebidraget!
En enhällig partikongress röstade för SSUs krav på att höja studiebidraget med 100 kronor per månad. Segern nåddes efter att SSUs ordförande Anna Sjödin starkt argumenterat för ungdomars sak och fått de 350 ombuden med sig. Från och med nu kommer barnbidraget och studiebidraget att ligga på samma nivå.
Ringde till CSN och hörde och de typ: öhh näj, riksdagen har inte beslutat om det. DET STÅR JU PRECIS ATT DET GÅTT IGENOM PÅ OVANSTÅENDE LÄNK!
Pantskallen sa även att det "kanske" kunde hända under 2006, jag fattar ingenting?
Det var även någon som sa att riksdagen beslutat om det, men att det måste beviljas först ?? (av vem?? )...
öh
February 21, 2003
heh... har du börjat lita på sossar?
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
August 7, 2003
1) Ännu så länge röstas inte Sveriges lagar igenom på sossarnas partikongress.
2) Det finns samarbetspartier som måste förhandlas och snackas med.
3) Varför höja nu, det är bättre att kunna lova samma sak flera gånger och dessutom kunna köpa röster med höjningen. "Rösta på oss så får du högre studiebidrag (hrm hrm, kanske... om 5 år... om inte vi höjer nån annan skatt och inget annat händer som... öhm, dåliga tider)
November 1, 2002
July 27, 2002
Extatic wrote: Till råga på allt så får man väll bara halva studiebidraget för december månad.
Anledningen är att vi bara går i skolan 20 dagar av 31. j**la idioter, vi är berättigade till 617 spänn.
Det har jag inte märkt. Har det varit så förut?
Snåla jävlar iaf...
June 23, 2002
Extatic wrote: Till råga på allt så får man väll bara halva studiebidraget för december månad.
Anledningen är att vi bara går i skolan 20 dagar av 31. j**la idioter, vi är berättigade till 617 spänn.
Dehman wrote: Jag får hela mitt studiebidrag.
Det beror på detta antagligen; http://csn.se/Aktuellt/Aktuell.....uellSida=1
EDIT: Har förresten också fått hela studiebidraget.
January 25, 2004
December 15, 2002
macrus wrote: [quote=Extatic]Till råga på allt så får man väll bara halva studiebidraget för december månad.
Dehman wrote: Jag får hela mitt studiebidrag.
Det beror på detta antagligen; http://csn.se/Aktuellt/Aktuellt.asp?intNumber=603&nyheterAktuellSida=1
EDIT: Har förresten också fått hela studiebidraget.
Jahaaa okej...
Men då får alltså jag också hela mitt studiebidrag 😀 Fan va gött.
August 30, 2005
Izmeth wrote: [quote=Collateral]Det ska ju höjas för värnpliktiga också med en 10 per dag.
ska det inte bli 73kr/dag eller nåt har jag för mig.. men vafan lite pengar extra från militären e inte fel
kommer ihåg min första lön ifrån lumpen på 50 kr och man fick gå till posten och lösa in den och det kostade 25kr. sen fick vi en höjning till 60kr perdag eller nåt sånt.
1 Guest(s)