March 10, 2002
Jag försover mig typ tre gånger i veckan.
Idag vaknade jag klockan två när klockan började ringa sju. 😀
Har verkligen problem med att vakna, brukar ha en väckarklocka, mobilen och vanliga telefonen men vaknar ändå inte.
Någon som har förslag på vad jag skall göra för att vakna?
August 24, 2002
hm... ser du det som ett problem?
jag har en kompis, han sover när han är trött. Och det tycks endast inträffa under skoltid. Men ändå är han i top-form med studierna osv.
har en annan äldre vän som har tre väckar klockor och efter en månad har han lärt sig singnalen och fortsätter sova trotts att det lever helvete i resten av huset! ..
April 16, 2003
Som jag ser det har du vant dig vid att vara uppe sent. Dags att vända på uret.
Tränar du eller är du annars i bra form? Gå ut och spring en sväng (alt. promenera i rask takt) strax innan du lägger dig. Om kroppen är trött så kanske huvudet följer efter...
Sover du länge på helgerna? Alltså längre än elva-tolv? Sluta med det. Gå upp tidigare.
Äter du näringsriktig mat? I långa loppet så kanske även det hjälpa.
Om inget annat fungerar:
Säg åt familjen att väcka dig "no matter what". Alltså ta till såna drastiska åtgärder som vatten, kallt och hälla. Är dom hårda och gör det så kommer du lära dig ganska kvickt att gå upp i tid om mornarna.
November 16, 2002
Hihihi dehman jag har exakt samma problem kan fan inte vakna lr gå upp för den delen heller
vet inte jag har oxå utvecklat nån sorts "Anti MoM Defense System", för varje gång hon ska väcka mig när klockan inte väcker mig så ber jag henne fara o flyga i sömnen utan att jag har nått minne utav detta... känner mig lite elak mot min mor som bara vill mitt bästa
kan vakna ibland av klockradion men somnar bara om...helt hopplöst
har funderat på om det inte är så att man vänjer sig vid en viss rington på väckarklockan man har lr radion så det kanske är en idé att byta lite då o då så man inte vänjer sig 😀
1 Guest(s)