August 21, 2001
jag har själv otroliga problem med att komma upp om mornarna.
Slutade med att jag bad mor min ringa och väcka mig.
Så varje morgon ringer hon och diskuterar världsproblem med mig tills jag åtminstone är uppe ur sängen.. Kommer man väl upp från sängen brukar det fungera bra efter det.
Det fungerar faktiskt bra. Jobbigt bara när hon var i grekland i en vecka nu.. kom inte i tid till jobbet en enda dag..
November 26, 2002
Mind wrote: ja, du ska undvika att ställa klockan så den ringer när du sovit 5 timmar.
då är man inne i sin djupaste remsömn, vaknar man då blir man trött hela dagen.bättre att sova 3 timmar än 5 timmar.
Remsömnen behöver inte komma efter 5 timmar. Det är ca 60-90 min-cyklar man sover då man går igenom alla 4 sömnfaser.
July 8, 2003
Hmm.. Alltså det bästa du ska göra är att så fort som möjligt hoppa in i duschen på morgonen...
Jag har iaf hittat en bra ballans. Sover tills jag vaknar, vaknar alltid innan klockan ringer (idag vaknade jag 06:40 och klockan skulle ringa 07:10). Låg och drog mig ett tag sen gick jag upp, pigg som en lärka...
Ett tips är att du ska lägga dig tidigt, typ 22:00 i en vecka i sträck. Din kropp kommer lära sig till slut och den kommer inse att den kan sova till du är pigg. Jag har ju iofs tur som inte beöver mer än 7 timmars sömn. Iofs jobbigt när man lägger sig tio och vaknar fem på morgonen ibland men det är bättre än att sova för länge.
Försök sova innan tolv för det är då du får den bästa sömnen.
September 3, 2001
jag brukar lägga mobilen med larm på ganska långt från sängen...... den tjuter något ganska otroligt.
Och sen så måste man gå ända från sängen för att stänga av den, då lägger jag mig på golvet en stund...
det kalla golvet får mig att bli kall och börja vakna.
Men oftast så tänker jag "äh... individuellt val.... jag tar sovmorgon i stället"
Sn00ze knappen är annars ganska fin 🙂
February 21, 2003
Kame_boy wrote: Sn00ze knappen är annars ganska fin 🙂
Men ack så farlig
Callister wrote: När mamma väcker mig så säger jag "jaja jag är vagen"..
En personlig väckare borde man ha. En klasskompis till mig är förjäklig med sömnen så vi får ibland ringa honom en timme innan skolan börjar för att han ska komma i tid. Men vi ringer bara om vi behöver honom av nån anledning hehe :bgrin:
September 13, 2002
måste man gå upp.. så vaknar man
jag försov mig jämt i skolan.. bodde närmast å kom sist.. varenda dag.. brukade slinka in mellan 0830 - 1000..
men nu när jag jobbar å går upp vid 06 så har jag inga störe problem att vakna..
då e det värre på eftermiddagsveckorna, då e det svårt att komma upp innan 12...
jobba natt e ännu kuligare.. sova fram till 16 - 19 på eftermiddagen.. 😀
men jag tror också att allt handlar om att man måste komma på hur månbga timmar man måste sova föratt vara utvilad..
å som jag sade tidigare.. måste man verkligen upp, så kommer man upp
August 20, 2001
heimdal wrote: måste man gå upp.. så vaknar man
jag försov mig jämt i skolan.. bodde närmast å kom sist.. varenda dag.. brukade slinka in mellan 0830 - 1000..
men nu när jag jobbar å går upp vid 06 så har jag inga störe problem att vakna..
då e det värre på eftermiddagsveckorna, då e det svårt att komma upp innan 12...
jobba natt e ännu kuligare.. sova fram till 16 - 19 på eftermiddagen.. 😀men jag tror också att allt handlar om att man måste komma på hur månbga timmar man måste sova föratt vara utvilad..
å som jag sade tidigare.. måste man verkligen upp, så kommer man upp
Så är det alltid... den som bor närmst kommer sist...
3 Guest(s)