April 23, 2003
Ni som har det lätt o stiga upp på morgonen vag gör ni för nått då eller dagen innan, har varit skitseg varje morgon nu har inte ens orkat öppna ögonen förräns kl 15 eller 16. Några tips så man vaknar lite tidigare och inte missar halva dagen?
Jag försöker lägga mig vid 01:00 dagligen.
December 31, 2001
Grayfox wrote: Ok om man typ pumpar lite (tränar) innan man lägger sig, kan det hjälpa?
Har inte hjälpt mig i alla fall 🙂 Vist man blir tröttare för stunden men man sover fanimej lika länge.
Enda tips som jag kan ge dig är att köra ett 24 tim race och inte lägga dig förens 18.00 nästa dag och på så sätt komma in i rätt dygnsrytm
November 29, 2003
Hur i h*lvete lyckas du gå upp runt 05 om du lägger dug runt 23-24?
Jag lägger mig runt 22 och har probs att vakna 06 tur man börjar jobba 09. 😛
Marron wrote: Jobbar nu men har inga problem med att gå upp vid 5:30 (då vissa tydligen går och lägger sig :P)... lägger mig vid 23-24..
Sover la till 9-10 annars om jag har varit uppe lite senare och inte har nåt att göra den dagen
October 24, 2003
Är det ingen som har en förälder som kommer och skriker när man sover vid 11.00? Då blir jag väckt iaf 😀 varken jag vill eller inte..
Jag brukar iaf gå å lägga mig 3-4 och gå upp då vid 11, det blir 7-8 timmar vilket är lagom 😀 Hur man kan gå upp kl. 17 seems odd to me 😉
Som många tidigare sagt så blir man piggare av motion, just nu är jag dålig på det själv, och jag tycker mig ha blivit lite mer morgontrött också.
Dessutom är det lättare att somna om man motionerat!
May 1, 2003
whak wrote: Hur i h*lvete lyckas du gå upp runt 05 om du lägger dug runt 23-24?
Jag lägger mig runt 22 och har probs att vakna 06 tur man börjar jobba 09. 😛[quote=Marron]Jobbar nu men har inga problem med att gå upp vid 5:30 (då vissa tydligen går och lägger sig :P)... lägger mig vid 23-24..
Sover la till 9-10 annars om jag har varit uppe lite senare och inte har nåt att göra den dagen
Nej nej.. inte så tidigt som 5.. 5:30 - 6 brukar det bli..
Nej jag vet inte, är väl ny dator som lockar 😛
Nämen jag har aldrig haft problem med att gå upp tidigt, har man bara tagit sig upp är det lungt.
January 11, 2003
Det enda som egentligen verkar få upp en på morgonen är om man måste... typ med jobb.
Varför "försvinner halva dagen" bara för att man är vaken halva natten???
...du är jue ändå vaken rätt många timmar om man tex går o lägger sig 5 och varknar 15. Om din kropp vill göra det så låt den göra det, för det kommer en dag (enligt vad man har hört) då man inte kan sova längre (om man ska tro de äldre)
2 Guest(s)