October 22, 2002
Death On Wings wrote: Fick just reda på att jag hadde ett jobb om jag ville ha det på måndag den 26e så nu blir det inget mer sovande för min del. Ska börja 06.00.
Grattis till jobbet!
Själv går man och lägger sig mellan 05-06. Svårt att lägga sig direkt när man kommer hem från jobbet. Måste varva ner lite vid datorn först 🙂
December 31, 2001
fisken wrote: [quote=Death On Wings]Fick just reda på att jag hadde ett jobb om jag ville ha det på måndag den 26e så nu blir det inget mer sovande för min del. Ska börja 06.00.
Grattis till jobbet!
Själv går man och lägger sig mellan 05-06. Svårt att lägga sig direkt när man kommer hem från jobbet. Måste varva ner lite vid datorn först 🙂
Tackar, vad gör man inte för lite nya dator delar ? 😛
April 13, 2004
Relaxia wrote: [quote=obelix]Vissa är morgonmänniskor, andra är nattugglor, sen har vi dessa som är varken eller.
Eller både och...
Är ju underbart att sitta vid datorn o meka på nätterna. Fast samtidigt är det skönt att komma upp tidigt på morgonen.
Kan tipsa lite oxå 🙂
PMA (Positiv Mental Attitude / Positiv Mental Attityd ) är en skön grej som funkar bättre än man kan tro. Funkar så att du tex repeterar för dig själv ett klockslag på morgonen massor av gånger tyst för dig själv innan du somnar.( Du måste dock räkna med att få tillräckligt med sömn oxå, dvs 6-8h ) Har du lyckats trycka in meddelandet i ditt undermedvetna kommer du vakna vid den inprentade tiden. Med tiden blir det lättare.
Många kanske har lagt märke till att iaf under skoltiden då man ofta går till skolan samma tidpunkt 5ggr i veckan och klockan ringer samma tid varje dag, att du vaknar precis innan väckarklockan ringer.
Hur kan det komma sig? (spoooky!!) 😮
Jo det är lite läskigt. Brukar vakna 7.00 utav klockan, sedan vaknar jag runt 7.00 på lördag också. 😕 Sedan på lördag så bara för att jag är van att äta frukost efter 7.00 så är jag hungrig när jag vaknar / vaknar av hunger, vilket jag tycker är jobbigt. Bara för mig det är så?
November 5, 2001
Neam wrote: Jo det är lite läskigt. Brukar vakna 7.00 utav klockan, sedan vaknar jag runt 7.00 på lördag också. 😕 Sedan på lördag så bara för att jag är van att äta frukost efter 7.00 så är jag hungrig när jag vaknar / vaknar av hunger, vilket jag tycker är jobbigt. Bara för mig det är så?
Nä, på helgerna vaknar jag kl. 06.00 för då är det revelj. Fast man somnar om ganska lätt. 🙂
July 18, 2003
Fan vad ni sover, jag brukar gå och lägga mig vid 4-5 på natten och sedan upp vid 9-10 tiden (nu när jag har semester och går andra skift). Jobbigt när man jobbar första skift dock, upp vid kl5 och när man har sovit 2-3 h så är man rätt seg ett tag men det brukar släppa vid 6-7 tiden.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
August 20, 2001
Neam wrote: Jo det är lite läskigt. Brukar vakna 7.00 utav klockan, sedan vaknar jag runt 7.00 på lördag också. 😕 Sedan på lördag så bara för att jag är van att äta frukost efter 7.00 så är jag hungrig när jag vaknar / vaknar av hunger, vilket jag tycker är jobbigt. Bara för mig det är så?
Jo jag brukar också vakna samma tid på helgerna som på vardagar... Fast det är oftast för att jag måste på toa eller nåt 🙄 🙂
November 22, 2001
Läskigt.
Idag skulle jag till tandläkaren kl 10.
Detta hade jag helt glömt av, men som tur var hade jag satt mobilen på väckning redan när jag fick tiden för några dagar sedan.
Det läskiga är att jag vaknade några minuter innan mobilen började pipa, precis som om jag undermedvetet visste att jag skulle upp. (fattade inte varför telefonen ringde förrän jag öppnade den o såg att det stod "påminnelse, tandläkaren").
May 17, 2002
Json_81 wrote: Läskigt.
Idag skulle jag till tandläkaren kl 10.Detta hade jag helt glömt av, men som tur var hade jag satt mobilen på väckning redan när jag fick tiden för några dagar sedan.
Det läskiga är att jag vaknade några minuter innan mobilen började pipa, precis som om jag undermedvetet visste att jag skulle upp. (fattade inte varför telefonen ringde förrän jag öppnade den o såg att det stod "påminnelse, tandläkaren").
hur överlevde egentligen människosläktet innan mobiltelefonen med kallender uppfanns?
3 Guest(s)