Vakten misshandlade min familj|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vakten misshandlade min familj
xobos
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 120
sp_UserOfflineSmall Offline
1127479
March 29, 2007 - 3:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Darakir wrote: Bra att du anmälde!
Hoppas nu det går bra, såna här rötägg ska inte gå runt med bricka och tro att de kan slå folk ostraffat.
Jag håller tummarna!

Det är klart att det tar hårt, och att man blir chockad efter en sån här händelse, men det kanske ändå kan kännas bra på något sätt att du nu vet hur du reagerar i en nödsituation. Du tappade inte huvudet, utan agrade kallt och tog kort för att kunna bevisa saker senare, det var riktigt starkt gjort!

Vakten har jämt kunna gömma sig bakom sina brickor. Dem slår folk och änmäler dem för våld mot tjänsteman. Tack för det 🙂

Det är jag glad för att inte jag tappade huvudet, för nu finns det bevis. Har nog skrivit det tidigare, men vill verkligen sätta ditt den här vakten. För det gjorde extremt ont och se sin familj bli slagna på de viset.

Tack som sagt för alla inläggen! Min bror har kontaktat ett tv-program som var intresserade o ta upp det här.

obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
1127486
March 29, 2007 - 3:37 pm
sp_Permalink sp_Print

xobos wrote: Vakten har jämt kunna gömma sig bakom sina brickor. Dem slår folk och änmäler dem för våld mot tjänsteman. Tack för det 🙂

Tyvärr så är det sant i många fall.

Kommer ihåg när farsan jobbade som väktare på stenåldern (detta var på 70-talet).

Han hamnade inför rätta för misshandel av en av Sveriges dåvarande top 10 skurkar (denna var en av de farligaste).
Han hade låtit denna personen slå första slaget och låtit vittnen se det, sedan hade han slagit denna personen sönder och samman så att han hamnade på sjukhus.

Dommarens kommentar efter frikännandet var:
"Snälla, slå inte så hårt nästa gång, det börjar bli lite ledsamt att se dig här nu..."

Även när jag jobbade som väktare på 90-talet så var det fritt fram att slå på "buset" som det hette.

Han jag ersatte hade för vana att slå först och skita i att fråga, och han hade aldrig åkt dit för misshandel, det var uppdragsgivaren som ville ha bort honom pga den ev dåliga publiciteten som kunde komma.

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1127523
March 29, 2007 - 6:17 pm
sp_Permalink sp_Print

BloodMan wrote: Tragiskt men vinna mot väktare är fan nästan omöjligt det går bara inte.

Du får gärna skilja på Väktare och Ordningsvakt tack.

En ordningsvakt har polismans befogenheter på sitt förordnande, en väktare har inga.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1127733
March 30, 2007 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=BloodMan]Tragiskt men vinna mot väktare är fan nästan omöjligt det går bara inte.

En ordningsvakt har polismans befogenheter på sitt förordnande, en väktare har inga.

Spelar ingen större roll i realiteten då du inte har en chans att vinna juridiskt.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
1127751
March 30, 2007 - 4:49 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: [quote=hawkie][quote=BloodMan]Tragiskt men vinna mot väktare är fan nästan omöjligt det går bara inte.

Spelar ingen större roll i realiteten då du inte har en chans att vinna juridiskt.

men en Väktare har varken handbojor eller batong. wink

hawkie
Member
Medlem
1127781
March 30, 2007 - 7:45 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=Tyrfing][quote=hawkie][quote=BloodMan]Tragiskt men vinna mot väktare är fan nästan omöjligt det går bara inte.

Till Tyrfing, det spelar visst roll.

En kille som blir misshandlad av en vakt/väktare kommer att få rätt i domstol förutsatt att han är oskyldig. MEN då måste han verkligen vara oskyldig, inte vara dömd tidigare etc. Ord mot ord blir svårt, men det är lika mycket lotteri som om du och jag skulle gå till rätten.

Till mullvaden:

Väktare har alltid haft rätt till batong, dock ej expanderbar.

I nya FAP 579-2, från Rikspolisstyrelsen så får väktare bära både handfängsel och expanderbar batong, förutsatt att de har utbildningen. Det är ganska nytt så det är inte så många som har det än.

Till trådskaparen:

Jag tror och hoppas ni vinner detta, ser solklart ut från mitt perspektiv. Vakterna tar helt fel beslut, man ska inte slå obeväpnade barn med batong oavsett situation.

Bjornstrom
Member
Medlem
Forum Posts: 3485
1127786
March 30, 2007 - 7:56 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote:
En kille som blir misshandlad av en vakt/väktare kommer att få rätt i domstol förutsatt att han är oskyldig. MEN då måste han verkligen vara oskyldig, inte vara dömd tidigare etc. Ord mot ord blir svårt, men det är lika mycket lotteri som om du och jag skulle gå till rätten.

Grabben är du naiv? Hur många väktare / ordningsvakter har blivit dömda i Sverige för "övervåld" osv?

Min tanke generellt om väktare är att många är idioter. Tror dom är några poliser.. Att bli väktare etc. i Sverige är fan ett skämt.. Någon vecka utbildning så är du klar :S tycker det skulle vara mycket hårdare och svårare.. Ungefär som polisutbildningen men då skulle även väktarna få bära pistol osv..

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
1127791
March 30, 2007 - 8:43 pm
sp_Permalink sp_Print

hawkie wrote: [quote=MULLVADEN][quote=Tyrfing][quote=hawkie][quote=BloodMan]Tragiskt men vinna mot väktare är fan nästan omöjligt det går bara inte.

Skitsnack, för den delen så ska du ens komma till domstol och det är nästan en omöjlighet om du inte har så pass överväldigande bevis som den här grabben värkar ha?

Måste fråga har du eller nån av dinna polare fått stryk av väktare nångång och har det hänt oproviserat nångång?

Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
1127828
March 30, 2007 - 11:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: [quote=hawkie][quote=MULLVADEN][quote=Tyrfing][quote=hawkie][quote=BloodMan]Tragiskt men vinna mot väktare är fan nästan omöjligt det går bara inte.

Skitsnack, för den delen så ska du ens komma till domstol och det är nästan en omöjlighet om du inte har så pass överväldigande bevis som den här grabben värkar ha?

Måste fråga har du eller nån av dinna polare fått stryk av väktare nångång och har det hänt oproviserat nångång?

ja, två av mina polare var påväg hem då det kom fram 3 st vakter och fällde en replik snarlik "har ni ngt på er" svar, "nej" sen så skulle vakterna muddra dem och mina polare vägrade, vakterna slog då till den ena i huvudet.

kithiva
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 656
1127906
March 31, 2007 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

Du har fotobevis om händelsen.

Det om nått borde hålla i rätten.
Om inte, ja då bevisar det bara vilket sjukt land som vi bor i egentligen.

xobos
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 120
1127915
March 31, 2007 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

kithiva wrote: Du har fotobevis om händelsen.

Det får man göra, borde vara sjukt om inte det höll. Aftonbladet ville komma hem till oss och intervjua oss. Vet inte om det blir bättre om det kommer ut till media?

hawkie
Member
Medlem
1127926
March 31, 2007 - 2:03 pm
sp_Permalink sp_Print

Bjornstrom wrote: [quote=hawkie] En kille som blir misshandlad av en vakt/väktare kommer att få rätt i domstol förutsatt att han är oskyldig. MEN då måste han verkligen vara oskyldig, inte vara dömd tidigare etc. Ord mot ord blir svårt, men det är lika mycket lotteri som om du och jag skulle gå till rätten.

Grabben är du naiv? Hur många väktare / ordningsvakter har blivit dömda i Sverige för "övervåld" osv?

Min tanke generellt om väktare är att många är idioter. Tror dom är några poliser.. Att bli väktare etc. i Sverige är fan ett skämt.. Någon vecka utbildning så är du klar :S tycker det skulle vara mycket hårdare och svårare.. Ungefär som polisutbildningen men då skulle även väktarna få bära pistol osv..

Du kan inget. Det finns inget som heter "övervåld", inte heller något som heter tjänstefel.

Jag vet 2 ordningsvakter som blivit dömda för misshandel.

Edit: Och 1 väktare.

hawkie
Member
Medlem
1127927
March 31, 2007 - 2:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Tyrfing wrote: [quote=hawkie][quote=MULLVADEN][quote=Tyrfing][quote=hawkie][quote=BloodMan]Tragiskt men vinna mot väktare är fan nästan omöjligt det går bara inte.

Vad är skitsnack? Tror du det är så lätt för en väktare(som inte har några befogenheter alls) att misshandla något och komma undan med det? VAKNA.

Ordningsvakter är en annan femma, dessa är oftast fler och den som blir misshandlad är oftast berusad. Därför är det svårt att fälla 2 vakter för misshandel om man själv varit så packad att man inte minns något.

Ni måste lära er skilja på väktare och ordningsvakt, jag tror inte ni kan skillnaden.

MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
1128023
March 31, 2007 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

xobos wrote: [quote=kithiva]Du har fotobevis om händelsen.

Det får man göra, borde vara sjukt om inte det höll. Aftonbladet ville komma hem till oss och intervjua oss. Vet inte om det blir bättre om det kommer ut till media?

Klart du ska ut med det i Media. häng ut vaktjävlarna !!

om ni förlorar i rätten kan ju aftonbladet alltid skriva om hur mycket vårt rättssystem suger.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 354
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL