April 22, 2007
Hej allesammans! 🙂
Jag har nu under en tid haft fundering på att införskaffa en ny mobiltelefon så jag skulle behöva er hjälp till att få tips om prisvärda och bra telefoner runt typ 1500-3000 kronors klassen eller dylikt.
Det som känns mest aktuellt i dagsläget är nån variant av Sony Ericssons mobiler, nåväl kom med förslag.
Funktioner som jag vill ska finnas är GSM, kamera, blåtand och den ska kunna spela upp mp3 osv osv. Thx in advance! :blink:
December 27, 2003
jag köpte en K750i förra veckan
2MP kamera med autofokus, riktigt bra bilder
MP3
bra batteritid
Bluetooth och IR
kan flashas om till en w800i om så önskas.
Faktum är att fuktionerna är exakt samma, förutom vad knappen ovanför spaken gör på telefonenra. W800 går direkt till Mp3-spelaren, k750 har genvägar, där mp3 ingår om man vill
February 23, 2004
Jag skulle vilja rekommendera två mobiler , lite beroende på användningsområde samt intresse.
Sony Ericsson K800/K810i Underbar fotomobil, har nästan allt.... eller iaf hade tills Nokia N95 kom ut. grym mobil bra batteritid också
Sony Ericsson W850: Mycket bra mobil det också, underbart ljud i den med andra lurar.....grym medisapelare och i mitt tycke härligt utseende.
Dessa två är iaf i mitt tycke två enormt bra lurar.
May 8, 2001
Jag har en K750 som jag är nöjd med förutom att mp3-spelaren är kass (inte ljudet utan interfacet). Antingen så kan du ju som sagt flasha den till W800 eller så köper du en W810. Jag röstar för W810, lite dyrare men (enligt mig) snyggare och så slipper du flasha.
EDIT: För ca 3000 får du iof en K800... Den är ju roligare kanske, speciellt om du tycker att kameran är viktig.
Desktop: Gigabyte GA-MA770-DS3 | AMD Phenom II 955 BE | 8GB PC6400 | Samsung 1TB + 500GB | Powercolor HD3870
3DMark 2006: 11932 3DMark Vantage: P5137
Laptop: Macbook Pro 2012 | 8GB | Samsung 830 128GB SSD
HTPC: Mac Mini | 3GB | 500GB
April 22, 2007
Hexxy wrote: Jag skulle vilja rekommendera två mobiler , lite beroende på användningsområde samt intresse.
Sony Ericsson K800/K810i Underbar fotomobil, har nästan allt.... eller iaf hade tills Nokia N95 kom ut. grym mobil bra batteritid också
Sony Ericsson W850: Mycket bra mobil det också, underbart ljud i den med andra lurar.....grym medisapelare och i mitt tycke härligt utseende.
Dessa två är iaf i mitt tycke två enormt bra lurar.
Instämmer, mobilerna där ser grymt schyssta ut. Frågan är ju vilken av dessa man ska ta? W850 kostar ju en hel del om man säger så, men K800 eller K810i vilken väljer man?
April 22, 2007
Hur är de förresten med w610i och k550i, och sen även nokia 5500?
http://www.inwarehouse.se/Prod.....8;node=610
http://www.inwarehouse.se/Prod.....8;node=610
http://www.inwarehouse.se/Prod.....8;node=607
Kan de va nåt?
February 23, 2004
Jag tycker du främst skall titta på en 3G-mobil , inte så mycket pga funktionerna utan pga täckningen/mottagningen. GSM-mobiler tenderar att ha sämre antenn vilket ger lite sämre mottagning., detta gäller oberoende av operatör.
Av K800/K810 så skulle jag personligen ta K800 då den har lite bättre knappar... det är nämligen bara en försumbar skillnad dem emellan.
Så en K800 + minneskort modell 512 MB/1GB är en bra combo ... samt ev ett Bluetooth-headset för smidigare kommunikation.
HTC är vad man kallar " Smartphone " dvs med operativsystem och tryckkänslig skärm i vissa fall.... lite som Sony-Ericsson P990i men bättre.
Jag själv är lite tveksam till dessa " mobiler " men många verkar gilla dem... ett tips... kika och om möjligt testa nån innan du bestämmer dig.
November 22, 2001
Hexxy wrote: Jag tycker du främst skall titta på en 3G-mobil , inte så mycket pga funktionerna utan pga täckningen/mottagningen. GSM-mobiler tenderar att ha sämre antenn vilket ger lite sämre mottagning., detta gäller oberoende av operatör.
Det där är rätt ointressant om man bor i de civiliserade delarna av Sverige.
Köp inte en K750i utan välj W810i.
Snyggare design, färdigflashad, bättre skärm och sen vet jag inte om minneskort och de bra hörlurarna ingår till k750?
Iofs kanske du vill ha mer än 512MB ändå.
1 Guest(s)