Val-resultatet|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Val-resultatet
69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
sp_UserOfflineSmall Offline
412565
September 14, 2003 - 7:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Asch, faan va pinsamt av det svenska folket.

Undrar hur många av NEJ-sägarna som har haft helt oväsentliga skäl till att rösta NEJ?

Hört skräckexempel på detta typ:
- "Min gamla mammas argument för nej var att fastighetsskatten är så hög"

- "Ökar handeln så bidrar vi ju till miljöförstöringen. Därför röstar jag nej för miljöns skull"

VD på Spendrups berättade att dom idag exporterar ca 2% av sitt sortiment. Skulle det bli ett JA så trodde han att det skulle kunna öka till 22%. Blir det ett NEJ så trodde han att det skulle bli svårt.

edit: stavfel

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
412567
September 14, 2003 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Stupid Ass wrote: funderade me på dom ogiltiga o kom fram till att ja kanske inte klistrade igen kuväret ordengligt :cy:

jag fuktade ihop mitt på mitten lite bara..

å de va 41 ogiltiga i mitt distrikt :cy: :cy:

JA % NEJ % Blank % ogiltiga röster %
Kullen 664 49,8 628 47,1 40 3,0 41 1332 78,8

jävla JA område man bor i då.. 🙁

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
412568
September 14, 2003 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

twinsen wrote: Kom ihåg att Jesus HATAR alla som inte röstar.

Nee.. Jesus hatar alla som röstar JA. 🙄

Jiggly
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1103
412584
September 14, 2003 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker det är dåligt av svenska folket att inte göra en förändring, men som sagt var man får rösta för sig själv. Själv tyckte jag absolut att JA hade varit på sin plats.

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
412591
September 14, 2003 - 7:50 pm
sp_Permalink sp_Print

oxygenial wrote: [quote=Stupid Ass]ja närmar sig... nån som tror att dom faktiskt KAN gå om???

Det får man väl hoppas på, så att detta landet som gått back efter att vår enda kund de senaste 50 åren, NAZI TYSKLAND, inte funnits sedan 1945.
Nu har vi gått back i 50 år, dags för förändring eller?

vår enda kund dom senaste 50 åren har inte funnits på 50 år??

luddigt och paradoxalt värre....

du har nog inte förstått att vår största enskilda kund dom senaste 50 åren har varit USA..

gått back senaste 50 åren??? kära lilla du, sverige har haft väldigt stor tillväxt sedan andra världskriget och vi ligger väldigt bra till på välfärdstoppen!!

läs på innan du kommer med sånna uttalande SNÄLLA

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
412607
September 14, 2003 - 8:04 pm
sp_Permalink sp_Print

NEJ VANN!!!!!!!! HOOORAAAY!

NO PENIS-MONEY FOR SWEDEN!

Twinsen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1842
412611
September 14, 2003 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote: [quote=twinsen]Kom ihåg att Jesus HATAR alla som inte röstar.

Nee.. Jesus hatar alla som röstar JA. 🙄

Egentligen. Men du förstår väl hur mycket ett sådant uttalande skulle skrämma alla barn är på NH. 😉 Ingen skulle ju våga rösta JA, och då är det ingen sport.

69link
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1398
412624
September 14, 2003 - 8:15 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: du har nog inte förstått att vår största enskilda kund dom senaste 50 åren har varit USA..

gått back senaste 50 åren??? kära lilla du, sverige har haft väldigt stor tillväxt sedan andra världskriget och vi ligger väldigt bra till på välfärdstoppen!!

Jag håller inte med Oxygenials uttalande till fullo. Utav dom senaste 50 åren har vi i början haft 25 års försprång. De senaste 25 åren har vi inte haft kvar "smörgåsbordet" vi hade från andra världskriget.

Jag håller EJ heller med dig om att vi ligger bra till på välfärdstoppen. Har du aldrig varit utomlands? Faktum är att Sverige har inte under de senaste 30 åren lyckats bygga ett nytt storföretag. De storföretag vi "har" kvar är mycket äldre än så samt sålda till utländska ägare.

Vi har problem med Vård och omsorg (ruskiga köer)
Vi har skurit ner det svenska försvaret till obefintlighet (vi är inte klara med nedskärningar där än).

pompougnac
Member
Medlem
Forum Posts: 3109
412627
September 14, 2003 - 8:16 pm
sp_Permalink sp_Print

fattar ni inte att vi visst kommer att införa euro, det är bara en fråga om tid. folkomröstningar är bara rådgivande, och euron är ett naturlig steg för alla medlemmar i eu.

MrWeizel
Member
Medlem
412638
September 14, 2003 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

69link wrote: [quote=MrWeizel]du har nog inte förstått att vår största enskilda kund dom senaste 50 åren har varit USA..

Jag håller inte med Oxygenials uttalande till fullo. Utav dom senaste 50 åren har vi i början haft 25 års försprång. De senaste 25 åren har vi inte haft kvar "smörgåsbordet" vi hade från andra världskriget.

Jag håller EJ heller med dig om att vi ligger bra till på välfärdstoppen. Har du aldrig varit utomlands? Faktum är att Sverige har inte under de senaste 30 åren lyckats bygga ett nytt storföretag. De storföretag vi "har" kvar är mycket äldre än så samt sålda till utländska ägare.

Vi har problem med Vård och omsorg (ruskiga köer)
Vi har skurit ner det svenska försvaret till obefintlighet (vi är inte klara med nedskärningar där än).

jodå, varit i grekland, spanien och thailand, vi har det bra här i sverige...

storföretag bygger man inte upp över en natt, dock så är 30 år för lång tid utan att ha byggt upp något, håller med dig på den punkten...

Twinsen
Kommer du hit ofta?
Medlem
412641
September 14, 2003 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: fattar ni inte att vi visst kommer att införa euro, det är bara en fråga om tid. folkomröstningar är bara rådgivande, och euron är ett naturlig steg för alla medlemmar i eu.

Dom har sagt att denna folkomröstning ska vara beslutande. Hoppas man kan lita på det.

Sen förstår jag inte varför Person säger att vi ska folkomrösta om det igen efter ett NEJ. Ett nej är väl ändå ett nej, folket har sagt sitt och ska så vara. Inget annat. Har vi haft ytterligare en omröstning om när kärnkraften ska läggas ner? Eller kanske pensionssystemet? Nej. Ibland förstår jag verkligen inte hur dom tänker.

MrWeizel
Member
Medlem
412644
September 14, 2003 - 8:28 pm
sp_Permalink sp_Print

pompougnac wrote: fattar ni inte att vi visst kommer att införa euro, det är bara en fråga om tid. folkomröstningar är bara rådgivande, och euron är ett naturlig steg för alla medlemmar i eu.

nej och ja...

nej, det är inte tvunget att vi inför euron... inte så länge svenska folket inte vill det

ja, dom är "bara" rådgivande, men det är bara formellt det är så, vill se den regering som går emot en folkomröstning i dagens läge (dra plz inte upp folkomröstningen om högertrafik 1967, helt annat läge)

vi kommer kanske inte vara EU-medlemmar för all framtid? kommer skrivas in i stadgarna att man kan gå ur, det hade helt klart gynnat sverige, och majoriteten vill inte vara med

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
412659
September 14, 2003 - 8:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Nannana :rollsmile:

*firar*

Edit: Nu är det ut ur EU som gäller

[ToMaHaWk]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1422
412668
September 14, 2003 - 8:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Catstyle wrote: Nannana :rollsmile:

*firar*

Edit: Nu är det ut ur EU som gäller

Jag firar med dig! *häller upp en skvätt whiskey & tänder en god kuban*

kran
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1022
412674
September 14, 2003 - 9:00 pm
sp_Permalink sp_Print

konserativa fiskmåsar, efersträvare...

sverige är alltid fega o ska kolla "hur det går" - ett annat exempel är ju andra värdskriget... FEGT SVERIGE

Guest
Member
Medlem
Forum Posts: 9344
412676
September 14, 2003 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

kran wrote: konserativa fiskmåsar, efersträvare...

sverige är alltid fega o ska kolla "hur det går" - ett annat exempel är ju andra värdskriget... FEGT SVERIGE

Vad skulle Sverige gjort istället för att vara neutrala tycker du?

Dratt sig in i kriget?

Och är det en dålig utveckling ska man säga nej.

Twinsen
Kommer du hit ofta?
Medlem
412679
September 14, 2003 - 9:04 pm
sp_Permalink sp_Print

kran wrote: konserativa fiskmåsar, efersträvare...

Fegt och fegt, hade det blivit bättre om vi gett oss in i kriget? Bara för att visa oss "modiga"?

MrWeizel
Member
Medlem
412681
September 14, 2003 - 9:05 pm
sp_Permalink sp_Print

jo, det hade varit så jävla smart att gå in i andra världskriget med tyskar i norge och danmark... fan det smartaste vi gjort hittills...

EMU och EU är projekt som jag ger 10 år innan dom är körda i botten och upplöses...

tänk om alla länder som inte inför Euron blir uteslutna? fan va gutt de hade varit 😀

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
412682
September 14, 2003 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

twinsen wrote: [quote=kran]konserativa fiskmåsar, efersträvare...

Fegt och fegt, hade det blivit bättre om vi gett oss in i kriget? Bara för att visa oss "modiga"?

hehe, jag hade en diskussion med en bosnier som tyckte att vi svenskar var fega för vi aldrig krigade.
Han slutade argumentera när jag frågade vems hus som var mest sönderbombat =)

Öwall
Member
Medlem
Forum Posts: 4377
412683
September 14, 2003 - 9:08 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: tänk om alla länder som inte inför Euron blir uteslutna? fan va gutt de hade varit 😀

det håller jag med om lite, ska vi inte ha emu kan vi lika gärna strunta i eu också.
lite fånigt att bara köra på halvhjärtat

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 260
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL