January 5, 2002
http://www.aftonbladet.se/vss/.....94,00.html
Scrollar ni ner lite så ser ni att det berättas om Johanna, 18.
Johanna är 18 år och för henne slutar också den här fredagskvällen i Stockholm allt för tidigt.
Akut alkoholförgiftad har hon hittats på en soffa på hamburgerrestaurangen Burger King vid Stureplan i centrala Stockholm.
Strax innan Johanna föll ihop hade hon delat en halvflaska vodka med sin kompis.
Lite enkel matematik här, en halvflaska är detsamma som en kvarting, alltså 35cl. Detta har hon alltså delat med sin kompis, vilket betyder att hon fått i sig 17,5 cl vodka. Hur i h-e lyckas man bli akut alkoholförgiftad på det? Eller är det Aftonbladet man ska skylla på, som vanligt? Fan vad de ska överdriva. 😕
February 21, 2003
står strax innan... hon har nog dessutom druckit mer innan den halva kvartingen...
P5E64 WS EVOLUTION | INTEL Q9650 CORE2QUAD@3000 | 8 GB | CLUB 3D 4870X2 | 2xSamsung SM 2493HM 24""@1900x1280 | Windows 7 Ultimate 64
September 12, 2001
Nu ska ni inte automatiskt tro att Aftonbladet bara hittar på här.
Någonstans kommer informationen om att hon skulle ha dryckit si eller så ifrån.
Dessutom...det är en tonåring vi talar om här.
Vad är det som säger att hon enbart har delat på en kvarting, vad vet vi vad hon har dryckit före då?
Inte ett skvatt...
March 27, 2003
Krqagyzzz wrote: Det är aftonbladet, bli inte förvånade. De kan få en förkylning till att bli dödssjukdom och att åka 80 på en 90 väg till "en vansinnesfärd".
Precis så är det, dom är helt sannslösa när det gäller att förstora upp saker... Därför har jag slutat läsa/bry mej för i 9/10 fall är det en baggatell (stava? 😛 )i grunden...
August 16, 2002
kay låter som sist jag blev riktigt packad, typ ett år sen.. satt på burger king med en polare o käka o drack vodka samtidigt... fett dålig kombination... vi blev utslängda efter att jag spytt ner typ ett bord o en soffa o grejjer...
tur att man inte dricker nuförtiden då
February 3, 2003
Det är sant. Det finns folk (idiotiskt nog) som tar ett par klunkar matolja och börjar supa sedan... Dom märker ju inte av något direkt..Men när det slår till sedan så slår det till rejält. Sedan finns det dom skumma typerna som kan ta en flaska vodka för sig själv och sedan bete sig som om dom var helt nyktra. Att killen kunde stå upp var otroligt men att han fortsatte att dricka efter det var sjukt.
Man ska dricka med måtta.
March 20, 2003
LorD_Kvadd wrote: Det är sant. Det finns folk (idiotiskt nog) som tar ett par klunkar matolja och börjar supa sedan... Dom märker ju inte av något direkt..Men när det slår till sedan så slår det till rejält. Sedan finns det dom skumma typerna som kan ta en flaska vodka för sig själv och sedan bete sig som om dom var helt nyktra. Att killen kunde stå upp var otroligt men att han fortsatte att dricka efter det var sjukt.
Om han kunde stå upp var han uppenbart kapabel att dricka mer, jag ser inte problemet...
February 12, 2002
Pim_ wrote: [quote=LorD_Kvadd]Det är sant. Det finns folk (idiotiskt nog) som tar ett par klunkar matolja och börjar supa sedan... Dom märker ju inte av något direkt..Men när det slår till sedan så slår det till rejält. Sedan finns det dom skumma typerna som kan ta en flaska vodka för sig själv och sedan bete sig som om dom var helt nyktra. Att killen kunde stå upp var otroligt men att han fortsatte att dricka efter det var sjukt.
Om han kunde stå upp var han uppenbart kapabel att dricka mer, jag ser inte problemet...
Der att du förvaltar arvet efter Hauk bra..
February 3, 2003
Pim_ wrote: [quote=LorD_Kvadd]Det är sant. Det finns folk (idiotiskt nog) som tar ett par klunkar matolja och börjar supa sedan... Dom märker ju inte av något direkt..Men när det slår till sedan så slår det till rejält. Sedan finns det dom skumma typerna som kan ta en flaska vodka för sig själv och sedan bete sig som om dom var helt nyktra. Att killen kunde stå upp var otroligt men att han fortsatte att dricka efter det var sjukt.
Problemet var att han skulle köra en 20-30 mil nästa dag på morgonen... Vilket han gjorde.
December 4, 2002
Hah rolig artikel *sitter här fuller*
17.5 cl är ju inge.. jag beställer själv "tior" på krogen dvs 10cl drinkar o tar lätt 2-3 såna efter jag förfestat på typ 25cl sprit eller 8 cider 50cl 4.5or.. jag är 179lång och väger 69 kilo bara (mycket vältränad)
men aja aftonbladet som överdriver imo..
1 Guest(s)