Våldsamma datorspel|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Våldsamma datorspel
Cezar
Member
Medlem
Forum Posts: 2708
sp_UserOfflineSmall Offline
1
March 6, 2004 - 1:49 am
sp_Permalink sp_Print

https://www.nordichardware.se/skrivpa/

Tycker TV och media har helt rätt. Så himla patetiskt av NH att skriva ett sådant här brev! Det är ju på tok för mycket våld och till mesta dels av folket som spelar spelen kan inte hantera det. Folk som inte har någe liv sitter hemma och spelar datorspel och blir sedan helt knäppa..... Varför inte insê, vad tjänar ni på att protestera och varför så nödvändigt att spela ? Rädda era "liv" ?...

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
561603
March 6, 2004 - 1:51 am
sp_Permalink sp_Print

asså de e fan våldtäkt o sen ban på ditt inlägg.. ne men jag tycker det är helt rätt, dokumentären var ju fett vinklad...

Cezar
Member
Medlem
561605
March 6, 2004 - 1:53 am
sp_Permalink sp_Print

Från USA har vi fått höra allt från att Doom skulle förvandla våra ungdomar till satanister till att Counter-Strike lär folk att sikta med automatvapen. säger Anton.. Ja men det finns det ju bevis på ? Folk i USA som beställer vapen och köper skott på K-mark sedan gör cs taktiker och går till skolan och dödar ~15 personer..

Keffing
Member
Medlem
561609
March 6, 2004 - 2:01 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: Från USA har vi fått höra allt från att Doom skulle förvandla våra ungdomar till satanister till att Counter-Strike lär folk att sikta med automatvapen. säger Anton.. Ja men det finns det ju bevis på ? Folk i USA som beställer vapen och köper skott på K-mark sedan gör cs taktiker och går till skolan och dödar ~15 personer..

ehh... är du seriös med inlägget eller? kan ju föreställa mig Jim Bob och hans kusin när dom är påväg till skolan med automatvapen...
-"fejka b1, planta b2!"

Cezar
Member
Medlem
561610
March 6, 2004 - 2:01 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: asså de e fan våldtäkt o sen ban på ditt inlägg.. ne men jag tycker det är helt rätt, dokumentären var ju fett vinklad...

Förstår varför folk som dig blir upprörda.. Gör något vettigt än att säga så mogna saker som våldtäkt m.m på internet ? Kan tänka mig att man blir helt knäpp av att sitta och spela dem så "intressanta" shut em up' spel som verkligen får ens fantasi i spel. Man får säkert ut något av det. 😮

Cezar
Member
Medlem
561615
March 6, 2004 - 2:05 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: [quote=Cezar]Från USA har vi fått höra allt från att Doom skulle förvandla våra ungdomar till satanister till att Counter-Strike lär folk att sikta med automatvapen. säger Anton.. Ja men det finns det ju bevis på ? Folk i USA som beställer vapen och köper skott på K-mark sedan gör cs taktiker och går till skolan och dödar ~15 personer..

ehh... är du seriös med inlägget eller? kan ju föreställa mig Jim Bob och hans kusin när dom är påväg till skolan med automatvapen...
-"fejka b1, planta b2!"

Var du ironisk eller försökte du ha kul på riktigt ? Det är ju riktigt tragiskt. Det borde bli strängare med åldersgräns, dock så laddar snorungar hem på nätet :cy:

Noli
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
561616
March 6, 2004 - 2:06 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: Från USA har vi fått höra allt från att Doom skulle förvandla våra ungdomar till satanister till att Counter-Strike lär folk att sikta med automatvapen. säger Anton.. Ja men det finns det ju bevis på ? Folk i USA som beställer vapen och köper skott på K-mark sedan gör cs taktiker och går till skolan och dödar ~15 personer..

kolla vad du själv skriver, "sedan gör cs taktiker och går till skolan och dödar ~15 personer".. Då borde ju militär o hela kittet försvinna för nån sorts taktik kör nog dom med oxå, eller hur?

Jävla skitsnack att spelen gör folk till mördare, kanske dom som redan är grovt störda i huvudet får lite fina ideer från spel, men ingen normal människa går ut med en glock o kör en eco-runda på stan, eller hur?

Det e ju bara att kolla tillbaka i tiden, förr var det böcker som gjorde att folk gick och dödade, sen var det musik(mestadels hårdrock) och nu har det kommit till filmspel..vad kommer härnest?

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1468
561617
March 6, 2004 - 2:11 am
sp_Permalink sp_Print

Rökning dödar, nån som bryr sig, näää. Så varför ska vi bry oss? Eller nåt. 🙂

Cezar
Member
Medlem
561618
March 6, 2004 - 2:11 am
sp_Permalink sp_Print

Noli wrote: [quote=Cezar]Från USA har vi fått höra allt från att Doom skulle förvandla våra ungdomar till satanister till att Counter-Strike lär folk att sikta med automatvapen. säger Anton.. Ja men det finns det ju bevis på ? Folk i USA som beställer vapen och köper skott på K-mark sedan gör cs taktiker och går till skolan och dödar ~15 personer..

kolla vad du själv skriver, "sedan gör cs taktiker och går till skolan och dödar ~15 personer".. Då borde ju militär o hela kittet försvinna för nån sorts taktik kör nog dom med oxå, eller hur?

j**la skitsnack att spelen gör folk till mördare, kanske dom som redan är grovt störda i huvudet får lite fina ideer från spel, men ingen normal människa går ut med en glock o kör en eco-runda på stan, eller hur?

Det e ju bara att kolla tillbaka i tiden, förr var det böcker som gjorde att folk gick och dödade, sen var det musik(mestadels hårdrock) och nu har det kommit till filmspel..vad kommer härnest?

För det första kan du väll ha en sansad debatt och för det andra så påvärkar spelen barn ganska mycket och de flesta som spelar har inte åldern inne. Klart det finns andra saker som också påvärkar men spel är nog en del av boven i dramat och det kan vara något att försöka förebygga på ett eller annat sätt ?

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
561619
March 6, 2004 - 2:13 am
sp_Permalink sp_Print

Skulle datorspel bli förbjudet så skulle jag döda alla som är emot dataspel, sen skulle jag skuta mig själv. 8)

Cezar
Member
Medlem
561620
March 6, 2004 - 2:14 am
sp_Permalink sp_Print

ruski2 wrote: Rökning dödar, nån som bryr sig, näää. Så varför ska vi bry oss? Eller nåt. 🙂

Nej dem smarta personerna kan ju ta död på sig själva men lite skillnad om man dödar andra...

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
561621
March 6, 2004 - 2:15 am
sp_Permalink sp_Print

Du anar inte hur mycket jag lider då en person står bredvid mig och röker, eller luktar rök. 👿

Keffing
Member
Medlem
561622
March 6, 2004 - 2:16 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: [quote=keffing]asså de e fan våldtäkt o sen ban på ditt inlägg.. ne men jag tycker det är helt rätt, dokumentären var ju fett vinklad...

Förstår varför folk som dig blir upprörda.. Gör något vettigt än att säga så mogna saker som våldtäkt m.m på internet ? Kan tänka mig att man blir helt knäpp av att sitta och spela dem så "intressanta" shut em up' spel som verkligen får ens fantasi i spel. Man får säkert ut något av det. 😮

eh får jag bara fråga hur gammal du är? o vadå, vad lirar du för spel då? byggare bob eller?

edit: okej du e 86a...
edit2: hörrö kom inte o snacka om moget... sen när du skiljer på de och dem o får hår på pitten så kan du komma med det

Noli
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 59
561624
March 6, 2004 - 2:18 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote:
För det första kan du väll ha en sansad debatt och för det andra så påvärkar spelen barn ganska mycket och de flesta som spelar har inte åldern inne. Klart det finns andra saker som också påvärkar men spel är nog en del av boven i dramat och det kan vara något att försöka förebygga på ett eller annat sätt ?

Ja asså visst e det inte bra att för små barn spelar sådana spel, men asså då pratar vi om åldrar där föräldrarna bör ha koll på vad ungarna gör..skulle jag haft en unge på vi säger 10:år, så skulle jag nog se till att han inte hade nå våldsamma spel på datorn, lika som att inte låta han se på motorsågsmasakern. Det jag vill påpeka är att dom flesta får den uppfattningen att det bara är spelens fel när det ända informationen dom får är igenom debatterdokumentärer där såkallade "experter" sitter o säger hur farligt det är..

Keffing
Member
Medlem
561625
March 6, 2004 - 2:20 am
sp_Permalink sp_Print

ehh förstår inte riktigt var du vill få ut med denna tråd... först så kritiserar du NH för att försöka få en öppen och opartisk debatt, sen så vill du debbatera... har ju redan funnits en tråd här i allmänt där du har kunnat debattera...

Cezar wrote: Folk som inte har någe liv sitter hemma och spelar datorspel och blir sedan helt knäppa..... Varför inte insê, vad tjänar ni på att protestera och varför så nödvändigt att spela ? Rädda era "liv" ?...

ehh sure... ursäkta om jag säger det men du är fan då inte lite patetisk... vi spelar för att DET ÄR KUL! om det vore fritt fram att göra saker i verkligheten som man kan göra i spel så skulle ju det inte bara nå kul... man vill kunna göra saker som man inte kan göra i verkligheten... vill du spela spel där du går o jobbar varje dag o betalar räkningar o lagar mat till familjen? eller vill du spela som anti-terrorist eller galen snubbe som springer omkring på gatan o gör en massa olagliga saker? jag väljer nog det senare...

o vadå blir knäppa? du tror inte att våldsfilmer o grejer påverkar alls dårå? och om du nu inte spelar sådana spel, hur vet du då att de påverkar? folk är inte så knäppa att man går o gör saker som man gjort i spel... om man gör det så är man så jävla sjuk i huvet att man ändå skulle gjort nåt galet...

sen "vad tjänar ni på att prostestera?"... tjaa, inget egentligen... spel kommer ju ändå inte att förbjudas så vi skulle ju kunna låta bli, men när media går ut o slänger rena lögner i ansiktet på oss så känns det ändå bättre att protestera...

ska vi "rädda våra liv"? aja... whatever du är ju bara för konstig

edit: kan ju påpeka att det finns åldersrekommendationer på alla spel, och visst, många spel är för råa för yngre barn, men va fan tror du att en normal svensk tioåring blir knäpp av att lira datorspel?

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
561631
March 6, 2004 - 2:36 am
sp_Permalink sp_Print

Kunde inte sagt det bättre själv.

Keffing
Member
Medlem
561632
March 6, 2004 - 2:37 am
sp_Permalink sp_Print

Cezar wrote: [quote=keffing][quote=Cezar]Från USA har vi fått höra allt från att Doom skulle förvandla våra ungdomar till satanister till att Counter-Strike lär folk att sikta med automatvapen. säger Anton.. Ja men det finns det ju bevis på ? Folk i USA som beställer vapen och köper skott på K-mark sedan gör cs taktiker och går till skolan och dödar ~15 personer..

-"fejka b1, planta b2!"

Var du ironisk eller försökte du ha kul på riktigt ? Det är ju riktigt tragiskt. Det borde bli strängare med åldersgräns, dock så laddar snorungar hem på nätet :cy:

jag håller med om att det borde vara strängare med åldersgräns, och ja, jag hade kul åt ditt dumma inlägg... får jag fråga vilken undersökning du baserar följande påstående:

Cezar wrote: Det är ju på tok för mycket våld och till mesta dels av folket som spelar spelen kan inte hantera det

jag känner iaf inte att jag måste gå ut och mörda nån efter att jag spelat... det finns säkert 100 miljoner personer (ett grovt antagande) som spelar "vålds-spel" på internet, och ändå så sker de flesta morden i världen i länder som inte har teknologin för datorspel

Cezar
Member
Medlem
561633
March 6, 2004 - 2:38 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: ehh förstår inte riktigt var du vill få ut med denna tråd... först så kritiserar du NH för att försöka få en öppen och opartisk debatt, sen så vill du debbatera... har ju redan funnits en tråd här i allmänt där du har kunnat debattera...

[quote=Cezar] Folk som inte har någe liv sitter hemma och spelar datorspel och blir sedan helt knäppa..... Varför inte insê, vad tjänar ni på att protestera och varför så nödvändigt att spela ? Rädda era "liv" ?...

ehh sure... ursäkta om jag säger det men du är fan då inte lite patetisk... vi spelar för att DET ÄR KUL! om det vore fritt fram att göra saker i verkligheten som man kan göra i spel så skulle ju det inte bara nå kul... man vill kunna göra saker som man inte kan göra i verkligheten... vill du spela spel där du går o jobbar varje dag o betalar räkningar o lagar mat till familjen? eller vill du spela som anti-terrorist eller galen snubbe som springer omkring på gatan o gör en massa olagliga saker? jag väljer nog det senare...

o vadå blir knäppa? du tror inte att våldsfilmer o grejer påverkar alls dårå? och om du nu inte spelar sådana spel, hur vet du då att de påverkar? folk är inte så knäppa att man går o gör saker som man gjort i spel... om man gör det så är man så j**la sjuk i huvet att man ändå skulle gjort nåt galet...

sen "vad tjänar ni på att prostestera?"... tjaa, inget egentligen... spel kommer ju ändå inte att förbjudas så vi skulle ju kunna låta bli, men när media går ut o slänger rena lögner i ansiktet på oss så känns det ändå bättre att protestera...

ska vi "rädda våra liv"? aja... whatever du är ju bara för konstig

edit: kan ju påpeka att det finns åldersrekommendationer på alla spel, och visst, många spel är för råa för yngre barn, men va fan tror du att en normal svensk tioåring blir knäpp av att lira datorspel?

Ja det tror jag helt klart. Du är knappast mogen för att ens kunna skriva inlägg.. Torka din mun lite och kom sedan med några vettiga teorier.. ditt inlägg där uppe vill man inte ens kommentera, har en känsla av att du bara säger lite saker. Man behöver inte bara spela spel heller...

ruski2
Kommer du hit ofta?
Medlem
561635
March 6, 2004 - 2:40 am
sp_Permalink sp_Print

Jag erkäner, jag har inget liv och spelar en hel del eftersom jag inte har nåt bättre för mig. :eye:
Men jag blir inte våldsam av det.

Keffing
Member
Medlem
561637
March 6, 2004 - 2:42 am
sp_Permalink sp_Print

heh... angående inlägget där uppe så är "våldtäkt och ban" uttryck för ett inlägg som inte precis uppskattas på det forum det skrivs på...

knappast mogen att skriva inlägg
laugh laugh laugh laugh laugh

och nej, jag gör mycket andra saker än att spela spel

edit: aja orkar inte argumentera med en person som du... nån annan får ta över... hur går ordspråket nu igen... "arguing with an idiot makes you one" eller nåt...

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 116
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL