November 26, 2003
Läser just om en gruppvåldtäkt som begicks mot en tjej. Förövarna gick fria. Medges att det var flera år sedan den skett (av olika skäl hade hon inte anmält, och nej, kom nu inte dragandes med nåt "ja då får hon ju skylla sig själv", hon hade sina skäl och det accepterar jag). Om ett mord begås och det annmäls flera år senare så tas fallet ändå upp till rättegång (finns preskriberingstid men den är åtskilliga decennier, ironiskt nog inte för våldtäkt). Rättssystemet måste förändras i grunden. Det är tydligt att kvinnor är de som ska bevisa att ett fel begåtts, inte männen som ska bevisa sig oskyldiga. Detta är illa, men bara ytterligare ett tecken på att vi lever i ett manssamhälle.
Jag har en bra lösning. Häng ut de personernas namn som våldtar. Låt hela Sverige veta vilka de är. Sen tror jag män i framtiden tänker sig för innan de gör nåt så djävulskt grymt mot någon annan människa.
May 15, 2005
Våldtäkter är ju något som begås dagligen i vårat anlånga land. Jag tror inte personligen att ett uthängande i en tidning hjälper. Men en organiserad databas med pedofiler och våldtäktsmän (liknande den i USA) där man kan söka på postnummer och liknande för att få reda på var kräken bor.
Men som de flesta förstår (borde förstå) så hjälper inte detta för att de sjuka svinen skall sluta. De är sjuka i huvudet, och det finns ingen bot. De är djur.
Och vad gör man med obotligt sjuka djur?
April 18, 2003
conny_69 wrote: Det är tydligt att kvinnor är de som ska bevisa att ett fel begåtts, inte männen som ska bevisa sig oskyldiga. Detta är illa, men bara ytterligare ett tecken på att vi lever i ett manssamhälle.
För att inte bli missförstådd här så börjar jag med det uppenbara, även jag är emot allt vad våld innebär och skulle helst vilja se alla våldsverkare inlåsta på lång tid.
Saken är den att det är inte bara kvinnor som måste bevisa att dom blivit utsatta för våld, alla som anmäler ett brott måste bevisa det oavsett om dom är män eller kvinnor. Alla är ju oskyldiga tills dom bevisats skyldiga.
Appropå våldtäkt:
http://www.expressen.se/index......p?a=473310
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 22, 2002
Det är tydligt att kvinnor är de som ska bevisa att ett fel begåtts, inte männen som ska bevisa sig oskyldiga. Detta är illa, men bara ytterligare ett tecken på att vi lever i ett manssamhälle.
Vadå bara kvinnor? Jag vill fan inte bli misstänkt för något jag inte gjort och sedan försöka oskyldiggöra mig själv från något jag inte gjort.
Så länge det inte finns något bevis att vissa exakta män utförde en våldtäckt så är de oskylidiga. Man kan inte säga att en misstänkt ska försöka oskyldig göra sig själv, utan det är åklagarens jobb att hitta bevis på att dessa män är skyldiga.
Manssamhälle och manssamhälle, är vi åter på det där feminist sk*tsnacket? Allvarligt talat sverige är ett av de få länder i världen som ligger på TOPP när det gäller behandling av kvinnor, men ni kan inte håller er va? Måste klaga på allt och alla. Vad exakt kan en kvinna inte göra idag som en man kan göra?
Saken är den att det är inte bara kvinnor som måste bevisa att dom blivit utsatta för våld, alla som anmäler ett brott måste bevisa det oavsett om dom är män eller kvinnor. Alla är ju oskyldiga tills dom bevisats skyldiga.
^^^^^what he said
October 31, 2003
ilg@dd wrote: Appropå våldtäkt:
http://www.expressen.se/index......p?a=473310
Japp, kommer det nåt armband eller rosett mot dessa övergrepp.
Säger som Grissom, bevis ljuger aldrig. Men det kan vara svårt att bevisa att man inte har gjort något, omöjligt faktiskt.
-Jag satt hemma och kollade på tv
-Kan någon konfirmera detta?
-Ja, min kompis var där mellan 19 och 23.
-Jaha, då är det fullt möjligt att du åkte 35mil och utförde en våldtäkt på söder i Stockholm 0243. Sätt på honom handfängsel grabbar!
-Errrr?
March 5, 2005
CasO wrote:
Det är tydligt att kvinnor är de som ska bevisa att ett fel begåtts, inte männen som ska bevisa sig oskyldiga. Detta är illa, men bara ytterligare ett tecken på att vi lever i ett manssamhälle.
Vadå bara kvinnor? Jag vill fan inte bli misstänkt för något jag inte gjort och sedan försöka oskyldiggöra mig själv från något jag inte gjort.
Så länge det inte finns något bevis att vissa exakta män utförde en våldtäckt så är de oskylidiga. Man kan inte säga att en misstänkt ska försöka oskyldig göra sig själv, utan det är åklagarens jobb att hitta bevis på att dessa män är skyldiga.
Manssamhälle och manssamhälle, är vi åter på det där feminist sk*tsnacket? Allvarligt talat sverige är ett av de få länder i världen som ligger på TOPP när det gäller behandling av kvinnor, men ni kan inte håller er va? Måste klaga på allt och alla. Vad exakt kan en kvinna inte göra idag som en man kan göra?
^^^^^what he said
Håller med dig fullständigt !!! Och vad är det för j**la sk**snack om män ? Om någon våldtar så handlar det om en SJUK MÄNNISKA inte fan ska vi dra ALLA män över samma kam. Jag är man, jag våldtar INTE och jag VÄGRAR ta på mig nåt slags kollektiv skuld bara för att förövaren har samma KÖN som jag !!!! Om en kvinnna säg mördar ska vi män starta en aktion där vi delar ut armband mot "kvinliga mördarsläkte" ????
Jag undrar bara vad händer med män i detta avlånga land ? När ska vi säga ifrån ? Tycker det är dags nu....Fan vad arg man blir
March 7, 2004
conny_69 wrote: Jag har en bra lösning. Häng ut de personernas namn som våldtar. Låt hela Sverige veta vilka de är. Sen tror jag män i framtiden tänker sig för innan de gör nåt så djävulskt grymt mot någon annan människa.
Jovisst, sen så blir man oskyldigt anklagad och uthängd, och alla kommer titta snett på en för resten av livet..
September 28, 2005
conny_69 wrote: ...
Det är tydligt att kvinnor är de som ska bevisa att ett fel begåtts, inte männen som ska bevisa sig oskyldiga. Detta är illa, men bara ytterligare ett tecken på att vi lever i ett manssamhälle.Jag har en bra lösning. Häng ut de personernas namn som våldtar. Låt hela Sverige veta vilka de är. Sen tror jag män i framtiden tänker sig för innan de gör nåt så djävulskt grymt mot någon annan människa.
Du kanske ska lära dig lite om lag och rätt innan du uttalar dig, det du förordar är ett samhälle där alla är skyldiga tills motsatsen bevisas istället för tvärtom.
Hur bevisar man en sådan sak ? Att man INTE begick ett brott om någon annan påstår att du begått ett brott ? Tänk lite innan du säger något !!
Jag har förstått att kvinnor gärna vill ha ett samhälle där de ska kunna peka ut en man och sedan ska han slängas in i fängelse utan rättegång, det kommer aldrig att hända.
Ska sanningen fram så börjar jag och många andra män bli rätt trött på retoriken här i sverige, f-n man kan inte ens gå bakom en kvinna när man är ute och motionerar i skogen utan att man blir helt nedstirrad, ibland blir man f-n mörkrädd av blickarna man får.
Jag är jv trött på att bli beskylld för de mest horribla saker bara för att jag är man. Hade det handlat om en etnisk grupp så skulle folk sagt ifrån för länge sedan, men ge sig på män som grupp är helt ok tydligen.
May 17, 2004
för det första så är det skit att folk blir våldtagna men tänk efter lite, bara för att jag säger att något hämskt har hänt mig betyder det inte att det har hänt. Sen kan jag ha talat sanning men man ska inte direckt bara tro att jag gör det för att jag 1. är kvinna och 2. gråter.
sen för det andra så skulle fler än bara den som är fälld för våldtäck straffas om han skulle hängas ut, inte alltid men ibland så jag vet inte om det skulle vara en bra lösning.
för det tredje, varför allt kvinnor mot män och vise versa skit?
March 3, 2004
Du verkar redan ha fått tillräckligt på pälsen för ditt resonemang om att kvinnorna tvingas visa att ett brott begåtts det tar jag inte ens upp.
Det som däremot får mig att svara är:
conny_69 wrote: Medges att det var flera år sedan den skett (av olika skäl hade hon inte anmält, och nej, kom nu inte dragandes med nåt "ja då får hon ju skylla sig själv", hon hade sina skäl och det accepterar jag). Om ett mord begås och det annmäls flera år senare så tas fallet ändå upp till rättegång (finns preskriberingstid men den är åtskilliga decennier, ironiskt nog inte för våldtäkt).
Våldtäkten togs ju upp i domstol men det fanns inga bevis. (Lite svårt att visa upp blåmärken som man fick för tre år sedan). Detta gäller ju alla brott där skadan inte är beständig (sår som läker etc.).
Vid ett mord däremot är ju det ju relativt snabbt klarlagt att ett brott är begånget men att man inte kan bevisa vem som gjort det. Mycket enklare att bevisa att någon "var där just då" än att efter flera år påbörja en förundersökning.
May 17, 2004
Aelrik wrote: Vid ett mord däremot är ju det ju relativt snabbt klarlagt att ett brott är begånget...
:)R jag kan se det framför mig, framtidens Beck filmer;
- ja han värkar ju ha dött
- amen för fan han har ju blivit spettsad av (välj valfritt nummer över 40) spjut
- fast vi vet ju inte om det rör sig om ett mord. han kanske band fast sig själv mot väggen och sedan kastade in dem i sig själv.
offtopic, beck är skit. :arg:
May 15, 2005
Vitamin-C wrote: [quote=Aelrik]Vid ett mord däremot är ju det ju relativt snabbt klarlagt att ett brott är begånget...
:)R jag kan se det framför mig, framtidens Beck filmer;
- ja han värkar ju ha dött
- amen för fan han har ju blivit spettsad av (välj valfritt nummer över 40) spjut
- fast vi vet ju inte om det rör sig om ett mord. han kanske band fast sig själv mot väggen och sedan kastade in dem i sig själv.
offtopic, beck är skit. :arg:
Det värsta är ju att det är så på riktigt med.
Jag minns när polisen hittat en man i en plastsäck nedgrävd och nyheterna rapporterade att "polisen misstänker brott"
February 21, 2004
Redzo wrote: [quote=CasO]
^^^^^what he said
Håller med dig fullständigt !!! Och vad är det för j**la sk**snack om män ? Om någon våldtar så handlar det om en SJUK MÄNNISKA inte fan ska vi dra ALLA män över samma kam. Jag är man, jag våldtar INTE och jag VÄGRAR ta på mig nåt slags kollektiv skuld bara för att förövaren har samma KÖN som jag !!!! Om en kvinnna säg mördar ska vi män starta en aktion där vi delar ut armband mot "kvinliga mördarsläkte" ????
Jag undrar bara vad händer med män i detta avlånga land ? När ska vi säga ifrån ? Tycker det är dags nu....Fan vad arg man blir
Håller med dig till hundra där! Jag skulle bli så jävla äcklad om någon ens kom på tanken att ens misstänka mig för något sådant! 👿 Synd bara att Aftonbladet och liknande vinklar saker precis hur dom vill
June 17, 2005
tänk om man hänger ut våldtäkts männen:
1. alla dom skulel bli ihjälslagna efter bara någon timme!
2. TÄNK OM någon våldtäkts man ångrar sig bittert och tänker ägna resten av sitt liv med att hjälpa andra och bli och leva som en bra människa blir mördad, så kan man oxå se det
3. tänk vad polisen kommer vara upptagna med alla mord på våldtäkts män så att övriga brott ökar...
4. jag personligen skulle nog misshandla flera tills dom dog!
1 Guest(s)