April 29, 2004
denstore, jag anser också att de bör bli straffade. Men till skillnad från dig så tror jag inte att höjda straff leder till att folk beter sig som folk och inte som svin. Jag tror inte heller att du är en våldtäktsman i sinnet och det enda som avhåller dig från genomförande är det faktum att du kommer att straffas. Jag tycker att det är tråkigt att du verkar tro det om alla andra iofs.
Och ja, ansvaret för dåden tilfaller de som utförde det, men de som verkligen såg till att det som hände hände var föräldrarna/de som uppfostrade barnen. Tyvärr. Hade de haft vettiga föräldrar/folk som tog hand om de så skulel detta aldrig ha hänt även om det inte ens varit straffbart, just för att de hade lärt sig hur normala männiksor beter sig.
Det är inte samhällets jobb att uppfostra barn.
Edit: För att göra klart min ståndpunkt, jag skulle önska att våldtäkter inte förekom, inte för att förövarna är rädda för straff utan för att folk får den värderingen att så gör man bara inte. Hur man ska komma dit vet jag inte, men jag tror att det är ett bättre sätt än ökade straff.
December 20, 2001
det med spriten är intressant, jag minns inget i resonemanget kring skuldfrågan att det finns någon frågeställning alls kring var spriten kom ifrån, vem som bjöd på den ?
sedan är gärningen förövarnas ansvar, kan inte skyllas på någon eller något annat - likaså skall de som utför sådan gärning straffas
min uppfattning är att "samhället" skall skyddas från sådana individer som utför sådana här gärningar
hur är det om man gör något särdeles dumt och är berusad - klarar man sig från straff då - och kan skylla på att man var full ?
jag tror inte det fungerar .. .. ..
men om man blir utsatt för brott, och är full, så straffas inte förövaren ?
March 11, 2003
Ooklamook wrote: denstore, jag anser också att de bör bli straffade. Men till skillnad från dig så tror jag inte att höjda straff leder till att folk beter sig som folk och inte som svin. Jag tror inte heller att du är en våldtäktsman i sinnet och det enda som avhåller dig från genomförande är det faktum att du kommer att straffas. Jag tycker att det är tråkigt att du verkar tro det om alla andra iofs.
Och ja, ansvaret för dåden tilfaller de som utförde det, men de som verkligen såg till att det som hände hände var föräldrarna/de som uppfostrade barnen. Tyvärr. Hade de haft vettiga föräldrar/folk som tog hand om de så skulel detta aldrig ha hänt även om det inte ens varit straffbart, just för att de hade lärt sig hur normala männiksor beter sig.
Det är inte samhällets jobb att uppfostra barn.
Edit: För att göra klart min ståndpunkt, jag skulle önska att våldtäkter inte förekom, inte för att förövarna är rädda för straff utan för att folk får den värderingen att så gör man bara inte. Hur man ska komma dit vet jag inte, men jag tror att det är ett bättre sätt än ökade straff.
Hur naiv är du egentligen? Tror du verkligen att våldtäkter beror på dålig uppfostran? Bristande moral, vilket dålig uppfostran är en mycket bidragande orsak till, ja, men att skylla våldtäkten på föräldrarnas uppfostringsmetoder är bara ledsamt.
Alla har som barn varit i situationen att man har velat göra något man inte borde. Och det jag minns ur min barndom var inte farsans föreläsningar om vad som är rätt och fel som hindrade mig att sno kakor ur burken, utan snarare att morsan blev sur, och att brorsan och syrran antagligen skulle lappa till en om man gjorde det.
Att tro att man kan skapa en värld där folk skall gör rätt och riktigt bara p.g.a. att de har fått en fin och sund uppfostran, jämlikhet och påtvingat solidariskt tänkande och sedan avskaffa bestraffning, är just det experimentet som vi har utsatts för i 40 år. Det är nu vi verkligen får skörda frukten av fjånvänsterns naivitet. men va fan, det är ju inte Lars Ohlys eller Mona Sahlins barn som som våldtas. De har de gött där de är.
April 29, 2004
Jag vet inte om jag är naiv, kanske det. Å andra sidan så är det inte straffet som avhåller mig mig från att begå våldtäkt, det är väl det som skiljer mig från strafflösningsförespråkarna. För uppenbarligen så är straffet det enda som gör att de inte begår våldtäkter.
January 28, 2004
Skulle nån/några våldta min syster skulle första tanken vara:
Skicka ett gäng hårda killar att våldta och misshandla gärningsmännen, efter det skulle dom bli utkörda en bra bit ut till något av dom saltare ställena i havet hälla bensin över dom, skjuta sönder knäna med något grovkalibrigt därefter slänga i dom. Sen spendera några avkopplande minuter med att flärpa tändstickor åt deras håll varav förhoppningsvis ingen blir antänd. Sen lämna dom åt deras öde.
Sen kanske jag eventuellt skulle tänka efter.
Ursäkta grovheten men det kom från hjärtat.
November 4, 2002
Multiface wrote: Skulle nån/några våldta min syster skulle första tanken vara:
Skicka ett gäng hårda killar att våldta och misshandla gärningsmännen, efter det skulle dom bli utkörda en bra bit ut till något av dom saltare ställena i havet hälla bensin över dom, skjuta sönder knäna med något grovkalibrigt därefter slänga i dom. Sen spendera några avkopplande minuter med att flärpa tändstickor åt deras håll varav förhoppningsvis ingen blir antänd. Sen lämna dom åt deras öde.
Sen kanske jag eventuellt skulle tänka efter.
Ursäkta grovheten men det kom från hjärtat.
Punkt. Håller precis med.
Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)
1 Guest(s)