Våldtäkten i Motala: Uppdatering|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Våldtäkten i Motala: Uppdatering
Ooklamook
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 401
sp_UserOfflineSmall Offline
839876
February 10, 2005 - 8:50 pm
sp_Permalink sp_Print

denstore, jag anser också att de bör bli straffade. Men till skillnad från dig så tror jag inte att höjda straff leder till att folk beter sig som folk och inte som svin. Jag tror inte heller att du är en våldtäktsman i sinnet och det enda som avhåller dig från genomförande är det faktum att du kommer att straffas. Jag tycker att det är tråkigt att du verkar tro det om alla andra iofs.

Och ja, ansvaret för dåden tilfaller de som utförde det, men de som verkligen såg till att det som hände hände var föräldrarna/de som uppfostrade barnen. Tyvärr. Hade de haft vettiga föräldrar/folk som tog hand om de så skulel detta aldrig ha hänt även om det inte ens varit straffbart, just för att de hade lärt sig hur normala männiksor beter sig.

Det är inte samhällets jobb att uppfostra barn.

Edit: För att göra klart min ståndpunkt, jag skulle önska att våldtäkter inte förekom, inte för att förövarna är rädda för straff utan för att folk får den värderingen att så gör man bara inte. Hur man ska komma dit vet jag inte, men jag tror att det är ett bättre sätt än ökade straff.

tom491
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 194
840062
February 11, 2005 - 8:37 am
sp_Permalink sp_Print

det med spriten är intressant, jag minns inget i resonemanget kring skuldfrågan att det finns någon frågeställning alls kring var spriten kom ifrån, vem som bjöd på den ?

sedan är gärningen förövarnas ansvar, kan inte skyllas på någon eller något annat - likaså skall de som utför sådan gärning straffas

min uppfattning är att "samhället" skall skyddas från sådana individer som utför sådana här gärningar

hur är det om man gör något särdeles dumt och är berusad - klarar man sig från straff då - och kan skylla på att man var full ?
jag tror inte det fungerar .. .. ..

men om man blir utsatt för brott, och är full, så straffas inte förövaren ?

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
840086
February 11, 2005 - 10:09 am
sp_Permalink sp_Print

Voodoo wrote:
Får väll se om det kan hända något när annhöriga får reda på personuppgifterna av dom som gjordet det som ligger ute på nätet 😛

På en viss sida ligger deras förnamn + efternamn + adress ute.
Man vet aldrig vad som skulle kunna hända.

denstore
Member
Medlem
Forum Posts: 7128
840095
February 11, 2005 - 10:44 am
sp_Permalink sp_Print

Ooklamook wrote: denstore, jag anser också att de bör bli straffade. Men till skillnad från dig så tror jag inte att höjda straff leder till att folk beter sig som folk och inte som svin. Jag tror inte heller att du är en våldtäktsman i sinnet och det enda som avhåller dig från genomförande är det faktum att du kommer att straffas. Jag tycker att det är tråkigt att du verkar tro det om alla andra iofs.

Och ja, ansvaret för dåden tilfaller de som utförde det, men de som verkligen såg till att det som hände hände var föräldrarna/de som uppfostrade barnen. Tyvärr. Hade de haft vettiga föräldrar/folk som tog hand om de så skulel detta aldrig ha hänt även om det inte ens varit straffbart, just för att de hade lärt sig hur normala männiksor beter sig.

Det är inte samhällets jobb att uppfostra barn.

Edit: För att göra klart min ståndpunkt, jag skulle önska att våldtäkter inte förekom, inte för att förövarna är rädda för straff utan för att folk får den värderingen att så gör man bara inte. Hur man ska komma dit vet jag inte, men jag tror att det är ett bättre sätt än ökade straff.

Hur naiv är du egentligen? Tror du verkligen att våldtäkter beror på dålig uppfostran? Bristande moral, vilket dålig uppfostran är en mycket bidragande orsak till, ja, men att skylla våldtäkten på föräldrarnas uppfostringsmetoder är bara ledsamt.
Alla har som barn varit i situationen att man har velat göra något man inte borde. Och det jag minns ur min barndom var inte farsans föreläsningar om vad som är rätt och fel som hindrade mig att sno kakor ur burken, utan snarare att morsan blev sur, och att brorsan och syrran antagligen skulle lappa till en om man gjorde det.
Att tro att man kan skapa en värld där folk skall gör rätt och riktigt bara p.g.a. att de har fått en fin och sund uppfostran, jämlikhet och påtvingat solidariskt tänkande och sedan avskaffa bestraffning, är just det experimentet som vi har utsatts för i 40 år. Det är nu vi verkligen får skörda frukten av fjånvänsterns naivitet. men va fan, det är ju inte Lars Ohlys eller Mona Sahlins barn som som våldtas. De har de gött där de är.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
840206
February 11, 2005 - 2:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker att dom borde göra som något parti ville i USA. Nämligen en statlig hemsida där dom lägger ut Namn, Personummer, och bild på pedofiler. Då kan offren göra tillvaron lite jobbig för pedofilen/pedofilerna.

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
840250
February 11, 2005 - 4:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag håller fulständigt med denstore i denna diskution.
Och allt jag kan göra är att hopppas att dom dör en utdragen pågosam död.

Ooklamook
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 401
840318
February 11, 2005 - 5:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte om jag är naiv, kanske det. Å andra sidan så är det inte straffet som avhåller mig mig från att begå våldtäkt, det är väl det som skiljer mig från strafflösningsförespråkarna. För uppenbarligen så är straffet det enda som gör att de inte begår våldtäkter.

skinner
Member
Medlem
Forum Posts: 2394
840326
February 11, 2005 - 5:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Klipp kuken av alla pedofiler. Det borde väll avskräcka nog? Offren borde få göra det om dom vill, med en stor rostig häcksax!

Multiface
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 247
840341
February 11, 2005 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle nån/några våldta min syster skulle första tanken vara:

Skicka ett gäng hårda killar att våldta och misshandla gärningsmännen, efter det skulle dom bli utkörda en bra bit ut till något av dom saltare ställena i havet hälla bensin över dom, skjuta sönder knäna med något grovkalibrigt därefter slänga i dom. Sen spendera några avkopplande minuter med att flärpa tändstickor åt deras håll varav förhoppningsvis ingen blir antänd. Sen lämna dom åt deras öde.

Sen kanske jag eventuellt skulle tänka efter.

Ursäkta grovheten men det kom från hjärtat.

GeneSiS
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 943
840444
February 11, 2005 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Multiface wrote: Skulle nån/några våldta min syster skulle första tanken vara:

Skicka ett gäng hårda killar att våldta och misshandla gärningsmännen, efter det skulle dom bli utkörda en bra bit ut till något av dom saltare ställena i havet hälla bensin över dom, skjuta sönder knäna med något grovkalibrigt därefter slänga i dom. Sen spendera några avkopplande minuter med att flärpa tändstickor åt deras håll varav förhoppningsvis ingen blir antänd. Sen lämna dom åt deras öde.

Sen kanske jag eventuellt skulle tänka efter.

Ursäkta grovheten men det kom från hjärtat.

Punkt. Håller precis med.

Prescott 3.4GHz @ 3.83GHz 4x225 FSB- ASUS AX800 XT PE - 2 GB DDR 400 - S-ATA RAID-0 500GB - Thermaltake Xaser Damier Series V5000A - Asus P4C800 Deluxe - NEC 8x -/+ RW DVD Dual Layer - Antec 550w TruePower - Samsung Floppy (svart) ;)

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 68
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL