valencia-elfsborg|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
valencia-elfsborg
Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 14, 2007 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad tror ni? Tror ni elfsborg orkar med 1-0 tills slutet? eller blir det ännu värre? Eller kanske elfsborg gör en skräll och spelar lika, eller vem vet, kanske vinner? 😉

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1151715
August 14, 2007 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Det blir stor förlust, men med tanke på budgetskillnaden ser jag nog detta som en klar framgång för Elfsborg.

//Andreas

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1151718
August 14, 2007 - 9:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Ha! Svensk fotboll har än en gång visat vilken patetiskt standard det finns.
Allsvenskan och svenska spelare är grymt övervärderade.
Ellos gjorde sitt bästa men ändå...det var patetiskt att se och skulle ha varit lika patetiskt oavsett lag i Allsvenskan.
Det är dags att svenska fotbollsspelare satsar på allt annat än fotboll med tanke på deras kunnande!
Svensk fotboll...Pyttsan!
Jadå, jag känner till "guldkornen" men vadå. Många lag ute i europa har betydligt fler guldkorn i deras andraliga än vad som finns i allsvenskan.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1151743
August 15, 2007 - 7:25 am
sp_Permalink sp_Print

Det var pinsamt att se bara, blää.
Ellos hör inte hemma i CL-gruppspel, finns väl inget lag som gör det i Allsvenskan. Men absolut inte Ellos, det märktes.

skiddan, svensk fotboll är inte överskattad/övervärderad ute i Europa. De flesta som kan något om fotboll vet att Allsvenskan inte är speciellt bra. Det är väl inte speciellt många som övervärderar allsvenskan vad jag vet.. mer än Gnäll Hysén kanske.

Däremot att påstå att svenska fotbollsspelare ska satsa på allt annat än fotboll är väl bara ett rätt dumt uttalande. Finns flera svenska stjärnor ute i Europa. Dessutom är inte landslaget fy skam för ett sånt här litet land, det är snarare ganska bra.

Dhorum
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 423
1151751
August 15, 2007 - 8:30 am
sp_Permalink sp_Print

Ja det vore kul se vilken nivå det skulle varit om alla "stjärnor" stannade i sverige.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1151752
August 15, 2007 - 8:33 am
sp_Permalink sp_Print

Det var bara sååå kul å se Joaquin trolla upp träbenen på läktaren, gång efter gång. Blev som jag trodde, utklassning. Nåt annat hade varit pinsamt och sensationellt.

Ja vad är allsvenskan rankad i Europa, tror den är i klass med islands och färöarnas :P. Den är bland dom sämsta i Europa iaf.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1151786
August 15, 2007 - 12:30 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Dessutom är inte landslaget fy skam för ett sånt här litet land, det är snarare ganska bra.

Mmm, och när har Svenska landslaget i fotboll vunnit några större turneringar då?
🙄

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1151807
August 15, 2007 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=macrus] Dessutom är inte landslaget fy skam för ett sånt här litet land, det är snarare ganska bra.

Mmm, och när har Svenska landslaget i fotboll vunnit några större turneringar då?
🙄

Att ha pendlat mellan 2 och 16 i rankingen under 15år är inte illa pinkat.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1151808
August 15, 2007 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=macrus] Dessutom är inte landslaget fy skam för ett sånt här litet land, det är snarare ganska bra.

🙄

Det är en definitionsfråga. Sverige har två gånger lyckats bra i VM, har de senaste åren imponerat i mästerskapskval och brukar ha en världsranking mellan 15 och 10. Det är imponerande för ett litet land från norra Europa, även om det är BS när alla krönikörer tävlar om att hylla Sverige mest innan mästerskap.

Portugal är ju inte heller så stort, men det ligger längre söderut och då är det inte konstigt att spelarna är bättre (träna året om, fotboll är mera populärt osv).

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1151828
August 15, 2007 - 3:05 pm
sp_Permalink sp_Print

hULt0 wrote: [quote=ilg@dd][quote=macrus] Dessutom är inte landslaget fy skam för ett sånt här litet land, det är snarare ganska bra.

🙄

Det är en definitionsfråga. Sverige har två gånger lyckats bra i VM, har de senaste åren imponerat i mästerskapskval och brukar ha en världsranking mellan 15 och 10. Det är imponerande för ett litet land från norra Europa, även om det är BS när alla krönikörer tävlar om att hylla Sverige mest innan mästerskap.

Portugal är ju inte heller så stort, men det ligger längre söderut och då är det inte konstigt att spelarna är bättre (träna året om, fotboll är mera populärt osv).

Sverige är oerhört framstående inom många sporter, även vintersporter, något som Portugal inte behöver bry sig om.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1151836
August 15, 2007 - 3:40 pm
sp_Permalink sp_Print

dree wrote: [quote=ilg@dd][quote=macrus] Dessutom är inte landslaget fy skam för ett sånt här litet land, det är snarare ganska bra.

🙄

Att ha pendlat mellan 2 och 16 i rankingen under 15år är inte illa pinkat.

En andra plats visar bara på att man var först att komma sist..
Sverige är inte, och har aldrig varit bra i stora "fotbollstävlingar".
😛

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

macrus
Member
Medlem
1151839
August 15, 2007 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

🙄

Sa jag att Svenska landslaget var bäst eller vad?
Faktum är att Sverige har ett ganska bra landslag för att vara ett så pass litet land och fotbollskulturen är inte alls lika stor som i många andra länder i europa. Spanien, England, Italien osv.

I Sverige har vi även något som kallas vinter, det bidrar också en del.
Bara dumt att påstå att Sveriges landslag är dåligt om man ser till resuserna, man kan väl inte kräva guld. Men du ser bara till stora hela, var inte du dessutom ointresserad av fotboll?

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1151842
August 15, 2007 - 3:59 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=ilg@dd][quote=macrus] Dessutom är inte landslaget fy skam för ett sånt här litet land, det är snarare ganska bra.

🙄

-
Bara dumt att påstå att Sveriges landslag är dåligt om man ser till resuserna, man kan väl inte kräva guld. Men du ser bara till stora hela, var inte du dessutom ointresserad av fotboll?

Misstänker att Sveriges sk. "stjärnor" resonerar på ungefär samma sätt, har man inte som mål att vinna så gör man knappast det.
Jo, jag är tämligen ointresserad av sporter där Svenskarna inte gör bra ifrån sej.

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1151850
August 15, 2007 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej fyfan Elfsborg och Djurgårn kan gå och ta sig i Häcken. 🙂 Göterborg med.

macrus
Member
Medlem
1151851
August 15, 2007 - 4:32 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=macrus][quote=ilg@dd][quote=macrus] Dessutom är inte landslaget fy skam för ett sånt här litet land, det är snarare ganska bra.

🙄

-

Misstänker att Sveriges sk. "stjärnor" resonerar på ungefär samma sätt, har man inte som mål att vinna så gör man knappast det.
Jo, jag är tämligen ointresserad av sporter där Svenskarna inte gör bra ifrån sej.

Vad fan vet du om det?
Jag skulle tro att alla som spelar för landslaget går in för att vinna matchen. Det blir så automatiskt, tror inte de skulle blivit vad de är om de inte har en riktig vinnarskalle.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1151853
August 15, 2007 - 4:39 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=ilg@dd][quote=macrus][quote=ilg@dd][quote=macrus] Dessutom är inte landslaget fy skam för ett sånt här litet land, det är snarare ganska bra.

🙄

-

Vad fan vet du om det?
Jag skulle tro att alla som spelar för landslaget går in för att vinna matchen. Det blir så automatiskt, tror inte de skulle blivit vad de är om de inte har en riktig vinnarskalle.

Mmmm, och varför vinner dom inte något då?
I mina ögon är det mestadels bortskämda primadonnor som inte ids kämpa.. Iofs kan jag på sätt och vis förstå dom, det ligger inga pengar i att spela för landslaget..

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1151857
August 15, 2007 - 4:53 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Mmmm, och varför vinner dom inte något då?
I mina ögon är det mestadels bortskämda primadonnor som inte ids kämpa.. Iofs kan jag på sätt och vis förstå dom, det ligger inga pengar i att spela för landslaget..

Tja...förr så förelåg det så att fanns pengar att hämta via landslaget.
Kom man med och gjorde bra ifrån sig blev det ett skyltfönster till att bli proffs.
Så är det inte längre, nuförtiden kan någon halvfigur i allsvenskan som knappt kan springa toffla in en boll med tidernas tåfjutt och avgöra matchen.
I intervjuerna efter matchen så dillar killen om att han ska bli proffs.
Tjosan! Förr så kunde fotbollsspelarna säga så efter en lyckträff i en landskamp.
Och ja...många fotbollsspelare är bortskämda primadonnor som sätter sig själva på allt för höga hästar.

macrus wrote: skiddan, svensk fotboll är inte överskattad/övervärderad ute i Europa.

Nu missförstod du mig, jag menar att allsvenskan är grymt överskattad här i sverige. Det är helt otroligt att det kommer så pass mycket folk till matcherna när fotbollen ser så erbarmlig dålig ut.
Jag såg en allsvensk match för inte så länge sedan. Det skulle vara en "toppmatch" men det jag såg var långsamt spel och en fasligt massa tjongande på bollen. Där blev jag påmind om varför jag inte brukar se svensk fotboll.

macrus
Member
Medlem
1151859
August 15, 2007 - 4:56 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=macrus][quote=ilg@dd][quote=macrus][quote=ilg@dd][quote=macrus] Dessutom är inte landslaget fy skam för ett sånt här litet land, det är snarare ganska bra.

🙄

-

Vad fan vet du om det?

Mmmm, och varför vinner dom inte något då?

Bara för man vill vinner man inte? Vi har inte så bra proffs som tex, England, Italien eller Spanine te.x.

Så om du har viljan att vinna ett 100meters lopp mot världens bästa 100meterssprinter skulle du vinna för du har viljan?

skiroy wrote:
[quote=macrus]skiddan, svensk fotboll är inte överskattad/övervärderad ute i Europa.

Nu missförstod du mig, jag menar att allsvenskan är grymt överskattad här i sverige. Det är helt otroligt att det kommer så pass mycket folk till matcherna när fotbollen ser så erbarmlig dålig ut.
Jag såg en allsvensk match för inte så länge sedan. Det skulle vara en "toppmatch" men det jag såg var långsamt spel och en fasligt massa tjongande på bollen. Där blev jag påmind om varför jag inte brukar se svensk fotboll.

Mjo gjorde jag det.

Ser inget som helst fel på att kolla på allsvensk fotboll då det är den bästa vi har i Sverige. Men jag är trött på alla svenskar som överskattar den som påstår att vi har en chans ute i europa eller liknande.

Jag själv följer mitt AIK och ser inget fel med att se på matcher, det är stundvis underhållande fotboll trots att det inte är i närheten i klass med PL, Primera Division eller Serie A. Korpenfotboll kan tom. ha sina stunder. 😉

Jonas Klar
Member
Medlem
Forum Posts: 15897
1151894
August 15, 2007 - 6:56 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Ser inget som helst fel på att kolla på allsvensk fotboll då det är den bästa vi har i Sverige. Men jag är trött på alla svenskar som överskattar den som påstår att vi har en chans ute i europa eller liknande.

Hört talas om TV? 😉

Lamt skämt åsido, jag håller nog med dig till stor del. Något svenskt klubblag kommer knappast komma nånvart i europa på ett bra tag, men det är för mig obegripligt att svenska landslaget klarar sig såpass bra som det gör.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1151901
August 15, 2007 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: En andra plats visar bara på att man var först att komma sist..
Sverige är inte, och har aldrig varit bra i stora "fotbollstävlingar".
😛

In med "tysken" som förbundskapten så vinner vi mästerskap direkt 8-). För er som inte vet vem "tysken" är, så heter han Peter Antoine. Han är kompetent, temprament har han också.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 506
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL