valencia-elfsborg|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
valencia-elfsborg
Johan-
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 210
sp_UserOfflineSmall Offline
1152388
August 18, 2007 - 10:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Allsvenskan suger. Men vårat landslag ska man iaf inte pissa på, vinner samt spelar lika mot några utav europas största fotbolls land är inte spec dåligt. Typ england som inte har vunnit över sverige i VM sedan typ 1983.

Hulto
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1662
1152389
August 18, 2007 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan- wrote: Allsvenskan suger. Men vårat landslag ska man iaf inte pissa på, vinner samt spelar lika mot några utav europas största fotbolls land är inte spec dåligt. Typ england som inte har vunnit över sverige i VM sedan typ 1983.

Jag tror faktiskt att det var 60-talet som England senast vann över Sverige. Men egentligen spelar inte det så stor roll då England inte är ett så vansinnigt bra lag, dessutom är det väldigt stor skillnad på att spela lika och att vinna 😉

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
1152531
August 19, 2007 - 7:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Johan- wrote: Allsvenskan suger. Men vårat landslag ska man iaf inte pissa på, vinner samt spelar lika mot några utav europas största fotbolls land är inte spec dåligt. Typ england som inte har vunnit över sverige i VM sedan typ 1983.

Trodde de spelade VM 82 i Spanien och VM 86 i Mexico. Vem vann egentligen 83?

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1152552
August 20, 2007 - 4:23 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Johan-]Allsvenskan suger. Men vårat landslag ska man iaf inte pissa på, vinner samt spelar lika mot några utav europas största fotbolls land är inte spec dåligt. Typ england som inte har vunnit över sverige i VM sedan typ 1983.

Han menade nog inkl. kval antar jag. Annars är jag lika förvirrad som du 🙂

//Andreas

Dehman
Member
Medlem
1152581
August 20, 2007 - 9:50 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: [quote=Dehman][quote=Johan-]Allsvenskan suger. Men vårat landslag ska man iaf inte pissa på, vinner samt spelar lika mot några utav europas största fotbolls land är inte spec dåligt. Typ england som inte har vunnit över sverige i VM sedan typ 1983.

//Andreas

Då är han fortfarande ute och cyklar, då det inte var något VM-kval 1983. ;P

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1152583
August 20, 2007 - 10:03 am
sp_Permalink sp_Print

"England har inte besegrat Sverige på de tio senaste matcherna lagen emellan. Senast något så ovanligt som en engelsk seger mot ett svensk landslag i fotboll kom, var den 22 maj 1968.

Men tittar vi längre bak i tiden så är det omvända förhållanden som gäller. På de tolv första landskamperna länderna emellan vann England åtta medan Sverige bara skrapade ihop två vinster. Totalt sett har länderna enligt SVFF spelat tjugotvå landskamper där Sverige gått segrande ur fem och förlorande ur nio matcher."

Källa: http://www.svenskafans.com/fot.....?id=115461

Om nu den krönikören (NAVEED M) är en tillförlitlig källa vet jag ej.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
1152587
August 20, 2007 - 10:23 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Delph1][quote=Dehman][quote=Johan-]Allsvenskan suger. Men vårat landslag ska man iaf inte pissa på, vinner samt spelar lika mot några utav europas största fotbolls land är inte spec dåligt. Typ england som inte har vunnit över sverige i VM sedan typ 1983.

//Andreas

Då är han fortfarande ute och cyklar, då det inte var något VM-kval 1983. ;P

Tyckte det stod någon om EM med, men det gjorde det inte 😛

//Andreas

Dehman
Member
Medlem
1152588
August 20, 2007 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Johan-]Allsvenskan suger. Men vårat landslag ska man iaf inte pissa på, vinner samt spelar lika mot några utav europas största fotbolls land är inte spec dåligt. Typ england som inte har vunnit över sverige i VM sedan typ 1983.

"England har inte besegrat Sverige på de tio senaste matcherna lagen emellan. Senast något så ovanligt som en engelsk seger mot ett svensk landslag i fotboll kom, var den 22 maj 1968.

Men tittar vi längre bak i tiden så är det omvända förhållanden som gäller. På de tolv första landskamperna länderna emellan vann England åtta medan Sverige bara skrapade ihop två vinster. Totalt sett har länderna enligt SVFF spelat tjugotvå landskamper där Sverige gått segrande ur fem och förlorande ur nio matcher."

Källa: http://www.svenskafans.com/fotboll/landslaget/artikel.asp?id=115461

Du vet uppenbarligen ingenting om fotboll, varför inte bara knipa käft och lämna denna tråd? Du måste verkligen diskutera allt? Saker du inte ens är insatt i för fem öre.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1152595
August 20, 2007 - 10:41 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=ilg@dd][quote=Johan-]Allsvenskan suger. Men vårat landslag ska man iaf inte pissa på, vinner samt spelar lika mot några utav europas största fotbolls land är inte spec dåligt. Typ england som inte har vunnit över sverige i VM sedan typ 1983.

Källa: http://www.svenskafans.com/fotboll/landslaget/artikel.asp?id=115461

Du vet uppenbarligen ingenting om fotboll, varför inte bara knipa käft och lämna denna tråd? Du måste verkligen diskutera allt? Saker du inte ens är insatt i för fem öre.

Är artikeln missvisande? Innehåller den sakfel?
Lade du öht märke till vilket inlägg jag citerade i det där inlägget?
Jag spelade själv fotboll som ung, och är ytligt bekant med mannen till vänster på bilden. Träffade honom så sent som ifjol sommar.

*Edit*
Behöver man förresten vara speciellt mycket insatt i fotboll för att konstatera att Svenska landslaget sällan eller aldrig vinner?

*Edit 2*
Hittade några andra sidor som bekräftar vad jag postade:
"England har ju ett väldigt bra lag men faktum är att Sverige inte förlorat mot England i internationella fotbollsmatcher på 38 år senaste gången England slog Sverige var i London 1968 då dom vann med 3-1."
"Sverige-England genom tiderna"
"Sverige har inte förlorat mot England sedan 1968"
"Sveriges 12-matcherssvit mot England"

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Andreas Galistel
Member
Medlem
1152602
August 20, 2007 - 11:54 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
*Edit*
Behöver man förresten vara speciellt mycket insatt i fotboll för att konstatera att Svenska landslaget sällan eller aldrig vinner?

Vi leder vår kvalgrupp och har världens bästa statistik inför större mästerskap. Något har du allt missat om du påstår att vi aldrig vinner...

//Andreas

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1152603
August 20, 2007 - 12:08 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote:
Är artikeln missvisande? Innehåller den sakfel?
Jag spelade själv fotboll som ung, och är ytligt bekant med mannen till vänster på bilden. Träffade honom så sent som ifjol sommar.

*Edit*

Han syftar nog på tidigare inlägg också, och när du påstår att Sveriges landslag sällan vinner matcher är det UPPENBART att du inte är insatt i fotboll för fem öre så jag håller med dehman att du borde knipa käft i den här tråden innan det blir ännu mer pinsamt.

Skippa att försöka diskutera sånt du inte förstår dig på.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1152608
August 20, 2007 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker ändå Sverige har gjort bra ifrån sig dom senaste åren. De går ju alltid vidare från gruppspelet i mästerskapen. Ingen skam på Lars-Tommy. Sverige klassas ju som ett av världens bästa kvallag, det är inte fy skam. Tror inte Spanien får det så lätt i sin hemmamatch, Nou Camp eller var det nu blir...

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1152614
August 20, 2007 - 12:42 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=ilg@dd] Är artikeln missvisande? Innehåller den sakfel?

*Edit*

Han syftar nog på tidigare inlägg också, och när du påstår att Sveriges landslag sällan vinner matcher är det UPPENBART att du inte är insatt i fotboll för fem öre så jag håller med dehman att du borde knipa käft i den här tråden innan det blir ännu mer pinsamt.

Hur dom spelar i kvalen är inte relevant, jag avser matcher i mästerskapen.
Fakta:
VM genom åren: 1 silver (1958) och 2 brons (1950, 1994)
OS genom åren: 1 guld (1948), 2 brons (1924, 1952)
EM genom åren: 1 delat brons (1992)
Inte speciellt imponerande i mina ögon.

Och istället för att ösa galla och spekulera i huruvida jag är insatt eller ej i fotboll gentemot andra på forumet kan ni lägga ner, kom med fakta som talar emot vad jag skriver istället.

Dehman
Member
Medlem
1152620
August 20, 2007 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=macrus][quote=ilg@dd] Är artikeln missvisande? Innehåller den sakfel?

*Edit*

Fakta:

Och istället för att ösa galla och spekulera i huruvida jag är insatt eller ej i fotboll gentemot andra på forumet kan ni lägga ner, kom med fakta som talar emot vad jag skriver istället.

http://sv.wikipedia.org/wiki/VM_i_fotboll Där har du lite fakta. 11 genom tiderna när i VM. 5:a när det gäller placeringar i turneringen. Fyfan vad dåligt. Lägg ner skiten säger jag, inte lönt att slösa pengar och TV-tid på ett landslag som aldrig vinner något.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1152622
August 20, 2007 - 1:01 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=macrus][quote=ilg@dd] Är artikeln missvisande? Innehåller den sakfel?

*Edit*

Fakta:

Det märks att du inte kan nånting och inte är så insatt det är lönlöst att diskutera med nån då som är så jävla enögd som dig.

Hur fan kan INTE kvalen vara relevant? Det är relevant i absolut högsta grad. Hur du avser matcher är fan totalt ointressant för du kan inget. Kvalmatcherna räknas till FIFA-rankingen så det är uppenbart att det är relevant. Vad du tycker är relevant spelar ingen som helst roll.

Polekatt
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1135
1152625
August 20, 2007 - 1:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Till skillnad från en hel del här så tycker jag sverige är grymt imponerande när det kommer till kval i stora mästerskap.

att mäta sig med så stora lag och spela bra mot dem med den smala truppen spelare vi har är stort.

sen att vi inte lyckas efter kvalet har väl sina förklaringar, dock inga jag orkar disskutera.

men sverige är ett litet land gentemot resten och att vi är så bra i så många sporter är för mig mkt imponerande.

sluta gnälla och var stolta över ert lands prestationer internationellt.

best regards, pole

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1152626
August 20, 2007 - 1:14 pm
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote:
Det märks att du inte kan nånting och inte är så insatt det är lönlöst att diskutera med nån då som är så j**la enögd som dig.

Hur fan kan INTE kvalen vara relevant? Det är relevant i absolut högsta grad. Hur du avser matcher är fan totalt ointressant för du kan inget. Kvalmatcherna räknas till FIFA-rankingen så det är uppenbart att det är relevant. Vad du tycker är relevant spelar ingen som helst roll.

Relevant vad det gäller att få deltaga i stora mästerskap, ja..
I övrigt hänvisar jag till slutet på mitt förra inlägg:
"Och istället för att ösa galla och spekulera i huruvida jag är insatt eller ej i fotboll gentemot andra på forumet kan ni lägga ner, kom med fakta som talar emot vad jag skriver istället"
Kan du specificera vad du menar med "dåligt insatt", "kan inget" och vad det har för relevans i en diskussion där någon (jag) tycker att nutidens fotboll är tråkig och ointressant p.g.a att Sverige inte vinner medaljer? Tycker nog att mina inlägg med bifogade länkar ger en hint om hur Svenska landslaget i fotboll (miss)lyckats under större arrangemang.

Hur är det med den egna "insattheten"? Tror du månne att det finns guld, silver och bronsmedaljer till dom som vinner kvalet?

bha*
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 676
1152640
August 20, 2007 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Totalt meningslös diskussion, landslaget i fotboll är bra (punkt). Plastlaget från postorderstan är skit (punkt).

Lås tråden.

Dehman
Member
Medlem
1152646
August 20, 2007 - 5:12 pm
sp_Permalink sp_Print

bha* wrote: Totalt meningslös diskussion, landslaget i fotboll är bra (punkt). Plastlaget från postorderstan är skit (punkt).

Lås tråden.

Håller med.

korvGTX
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 3
1153476
August 26, 2007 - 9:25 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Ellos gjorde sitt bästa men ändå...

Ehh, påstår du att ellos inte kan bättre än det där? okej att mr tacos o:c presterade långt ifrån ett godkänt resultat, men du menar att det var det bästa de kunde? haha. tvärtom du, kan bara gå bättre i returen spelmässigt, men kanske inte resultatmässigt.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 463
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL