Välj inte bussgods.|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Välj inte bussgods.
oztin
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 12
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 11, 2006 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

Tjena, är tvungen att säga detta till er så att ni inte råkar ut för samma sak.

En här på nordichardware köpte en dator av mig, jag skicka givetvis iväg den med en gång med bussgods (stort paket). Jag skicka datorn den 27/7 och den befanns sig i Malmö 2/8. Idag har det visat sig att paketet är spårlöst försvunnet och ingen vet vart den befinner sig. Både jag och köparen har ringt och dom vet inte vart den befinner sig.

Antagligen bör jag få ersättning för detta och en köpare utan dator. Jag kan inte förstå hur bussgods lyckas tappa bort ett såpass stort paket.

Köparen har råkat ut för samma sak och de dröjde över 2månader innan han fick sitt paket pga att den försvann ett tag.

Skulle vilja säga till er att bussgods är INGET att rekomendera.

Skicka via posten istället. Ja det är dyrare men paketet kommer iallafall fram via posten!

😡

csm101
Member
Medlem
Forum Posts: 2672
1067691
August 11, 2006 - 11:52 am
sp_Permalink sp_Print

får man inte nåt likt ett koll-id eller så när man skickar bussgods?

oztin
Medlem
1067692
August 11, 2006 - 11:53 am
sp_Permalink sp_Print

Jo det får man, dock står den still på "2/8 Malmö Vidaresänt"

När jag ringde första gången och fråga dom ifall paketet har rört sig och kommer fram så svara dom följande "Paketet bör vara i Karlshamn (där den skulle) men dom har kanske glömt registrera den."

Men han som skall ta emot paketet har varit hos bussgods varje dag nu och inget paket syntes till.

csm101
Member
Medlem
1067701
August 11, 2006 - 12:24 pm
sp_Permalink sp_Print

oztin wrote: Jo det får man, dock står den still på "2/8 Malmö Vidaresänt"

När jag ringde första gången och fråga dom ifall paketet har rört sig och kommer fram så svara dom följande "Paketet bör vara i Karlshamn (där den skulle) men dom har kanske glömt registrera den."

Men han som skall ta emot paketet har varit hos bussgods varje dag nu och inget paket syntes till.

Men då är det bara att stå på sig och _kräva_ att de tar reda på var paketet tagit vägen.

Det är ju precis som om posten skulle slarva med en sån sak, inte låtar man det vara tills paketet dyker upp ju.

oztin
Medlem
1067702
August 11, 2006 - 12:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo jag har rätt till att kräva ersättning för detta, dom sa ju själv att dom inte vet vart paketet är. Skall ner till bussgods lite senare idag och ta ett allvarligt snack med dom.
'
Skall kräva att dom tar reda på vart paketet är först av allt 🙂

csm101
Member
Medlem
1067706
August 11, 2006 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

oztin wrote: Jo jag har rätt till att kräva ersättning för detta, dom sa ju själv att dom inte vet vart paketet är. Skall ner till bussgods lite senare idag och ta ett allvarligt snack med dom.
'
Skall kräva att dom tar reda på vart paketet är först av allt 🙂

Gör det. Och var konsekvent och vägra ge upp. Att svara jag vet inte pådina frågor duger inte, du har betalat för en tjänst som de msslyckats med utöver att ha slarvat bort ditt paket.

oztin
Medlem
1067707
August 11, 2006 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jadå skall bli, återkommer med information hur det gick.

abishai
Member
Medlem
Forum Posts: 3989
1067744
August 11, 2006 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har skickat och tagit emot ett par dussin paket med bussgods och har inte haft några liknande problem, torde vara några stationer nere i söder som suger isf för även då jag bor uppe i lappland brukar paket komma fram dagen efter om man lämnar in det på förmiddagen.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1067800
August 11, 2006 - 5:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Aldrig upplevt några problem med bussgods heller, och då bor jag inte i norr utan Småland. 😉

//Andreas

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1067816
August 11, 2006 - 5:45 pm
sp_Permalink sp_Print

Skickade en dator.

Köparen ångrade sig och skickade tebax den.

GFX + Cpu (och flänsen då) hade lyckats separera från moderkortet.

Aldrig mer bussgods.

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1067829
August 11, 2006 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

csm101 wrote: [quote=oztin]Jo det får man, dock står den still på "2/8 Malmö Vidaresänt"

Men då är det bara att stå på sig och _kräva_ att de tar reda på var paketet tagit vägen.

Det är ju precis som om posten skulle slarva med en sån sak, inte låtar man det vara tills paketet dyker upp ju.

Låter som det är en anställd som har snott paketet :P. Det är ju ett stort problem som firman borde vara intresserade av att lösa. Stå på dig och ge inte med dig. Du har all rätt att få ersättning för den.

Vet du om det gick att urskilja vad som fanns i paketet, dvs att det var en dator? Om så är fallet är det inte omöjligt att nån snott den.

/Dani

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
1067831
August 11, 2006 - 7:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har skickat och tagit emot massvis med saker via bussgods, inga problem där inte.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 290
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL