August 20, 2004
Tjena, är tvungen att säga detta till er så att ni inte råkar ut för samma sak.
En här på nordichardware köpte en dator av mig, jag skicka givetvis iväg den med en gång med bussgods (stort paket). Jag skicka datorn den 27/7 och den befanns sig i Malmö 2/8. Idag har det visat sig att paketet är spårlöst försvunnet och ingen vet vart den befinner sig. Både jag och köparen har ringt och dom vet inte vart den befinner sig.
Antagligen bör jag få ersättning för detta och en köpare utan dator. Jag kan inte förstå hur bussgods lyckas tappa bort ett såpass stort paket.
Köparen har råkat ut för samma sak och de dröjde över 2månader innan han fick sitt paket pga att den försvann ett tag.
Skulle vilja säga till er att bussgods är INGET att rekomendera.
Skicka via posten istället. Ja det är dyrare men paketet kommer iallafall fram via posten!
😡
August 20, 2004
Jo det får man, dock står den still på "2/8 Malmö Vidaresänt"
När jag ringde första gången och fråga dom ifall paketet har rört sig och kommer fram så svara dom följande "Paketet bör vara i Karlshamn (där den skulle) men dom har kanske glömt registrera den."
Men han som skall ta emot paketet har varit hos bussgods varje dag nu och inget paket syntes till.
August 11, 2005
oztin wrote: Jo det får man, dock står den still på "2/8 Malmö Vidaresänt"
När jag ringde första gången och fråga dom ifall paketet har rört sig och kommer fram så svara dom följande "Paketet bör vara i Karlshamn (där den skulle) men dom har kanske glömt registrera den."
Men han som skall ta emot paketet har varit hos bussgods varje dag nu och inget paket syntes till.
Men då är det bara att stå på sig och _kräva_ att de tar reda på var paketet tagit vägen.
Det är ju precis som om posten skulle slarva med en sån sak, inte låtar man det vara tills paketet dyker upp ju.
August 11, 2005
oztin wrote: Jo jag har rätt till att kräva ersättning för detta, dom sa ju själv att dom inte vet vart paketet är. Skall ner till bussgods lite senare idag och ta ett allvarligt snack med dom.
'
Skall kräva att dom tar reda på vart paketet är först av allt 🙂
Gör det. Och var konsekvent och vägra ge upp. Att svara jag vet inte pådina frågor duger inte, du har betalat för en tjänst som de msslyckats med utöver att ha slarvat bort ditt paket.
May 10, 2002
Jag har skickat och tagit emot ett par dussin paket med bussgods och har inte haft några liknande problem, torde vara några stationer nere i söder som suger isf för även då jag bor uppe i lappland brukar paket komma fram dagen efter om man lämnar in det på förmiddagen.
February 17, 2004
csm101 wrote: [quote=oztin]Jo det får man, dock står den still på "2/8 Malmö Vidaresänt"
Men då är det bara att stå på sig och _kräva_ att de tar reda på var paketet tagit vägen.
Det är ju precis som om posten skulle slarva med en sån sak, inte låtar man det vara tills paketet dyker upp ju.
Låter som det är en anställd som har snott paketet :P. Det är ju ett stort problem som firman borde vara intresserade av att lösa. Stå på dig och ge inte med dig. Du har all rätt att få ersättning för den.
Vet du om det gick att urskilja vad som fanns i paketet, dvs att det var en dator? Om så är fallet är det inte omöjligt att nån snott den.
/Dani
1 Guest(s)