April 9, 2002
Nu har jag beslutsångest över två jobb 😮
Just nu har jag praktik på ett ställe, där har jag varit i 2½ vecka nu.
Och igår fick jag ett telefonsamtal från en annan arbetsplats som tyckte att jag skulle komma på intervju, då åkte jag på den och det gick bra..
Men dagen efter när jag kom till praktiken så kom the boss och fråga mig och jag skulle kunna tänka mig att börja jobba där.
Praktik stället är ett företag som håller på med elektionik, som jag har praktik nu fick jag 2 månaders anställning som kan förlängas. Och då tjänar jag 14000kr och jobbar mellan 07:00 - 16:00 med lite flextid. 3,5mil enekl resa.
På det andra jobbet som gör fönster och dörrar så jobbar jag skift, varannan vecka. 05:30 - 13:30 eller 13:40 - 23:50. Och om jag jobbar kvälls skift så får jag ledigt på fredagen. Men har inte fått något svar på hur länge jag blir anställd i så fall. Och skulle tjäna 18000kr och 2 mil enkel resa. Men jag tycker att skift jobb drar ner på det sociala livet, om ni förstår.
Så nu är jag väldigt för "confused"
Men jag tror att jag get ett stort + till den högre lönen och att det är närmare än det andra jobbet. Jag skulle vara tacksam för era tankar och åsikter 🙄
March 10, 2002
Jag hade valt det andra jobbet, då de tiderna passar bäst för mig. =) Sen gött om man får "ledigt" på fredagen. Det är väl så att du börjar jobba på söndagen typ? Så det blir ändå fem dagar i veckan. Sen att det är bättre lön på jobb två väger upp ännu mer.
Kör på det andra. :>
October 22, 2002
Ta jobb nr 1.
Jag tror att skiftjobb förstör kroppen mer än att jobba samma tider jämnt.
Själv jobbar jag ständig natt och trivs med det. Där har jag tappat lite kontakt med vännerna, kan inte spela fotboll länge och lite andra saker. Jag trivs dock fint ändå. Får OK lön, umgås med en jobbarkompis ganska mycket vilket är schysst eftersom vi har samma tider.
/ Mikael - snart på väg till jobbet
April 9, 2002
Jag vet faktiskt inte hur det är om det är söndagar.. Orkar inte räkna heller 😛 Men på det andra jobbet så jobbar ja någon timme kortare än vanligt jobb också..
Jag vet inte om tiderna passar mig jätte bra, för ingen är ju vaken när man kommer hem efter kvälls skiftet eller? 😛
April 9, 2002
Arny wrote: Ta det jobbet som garanterar längst anställning och som du tror du kommer trivas bäst på.
Ja det tror jag också på. Men jag vet inte hur länge anställnings tiden är på det andra jobbet. Men jag tror att det är ett bra tag i alla fall, för att dom har bara dagtid på den "linen" som jag ska börja på, jag blev förfrågad för att dom ska starta skift där nu. Så jag tror att det är längre än det första jobbet i alla fall.
October 28, 2002
Har jobbat skift i ett halvår till 23:00. Fungerar utmärkt, är ledig fredagar (Har dock annat extra jobb då men iaf).
Grejjen är att man ändå inte hinner göra så mkt socialt en vardag, istället är du utvilad till helgen och har en lååång sådan vilket lämnar utrymme för diverse aktiviteter :).
Extra lönen och kortare att pendla är väl inte fel det heller. Kan du klara av att komma i säng innan 1-2 dagarna du jobbar kväll blir det inga vändningar på dygnet just heller.
April 18, 2003
En fördel med det andra jobbet är att det är väldigt soft att få sovmorgon en hel vecka, obetalbart om man är morgontrött. Jobba till midnatt är ju en baggis. Skiftjobb brukar vara kompenserade med kortare arbetstid.
Sen får du se till vilket jobb du tror verkar roligast i längden. Sen att du tjänar 4000 mer på det andra jobbet samt minskar utgifterna med åtminstone 600 kronor i månaden är ju värt en del.
1 Guest(s)