January 23, 2002
http://www.aftonbladet.se/noje....._qtime.mov
Tror jag ska se den, verkar rätt cool enligt mig.
Någon som hört något om den?
August 12, 2003
http://www.gamespot.com/xbox/a.....index.html
Jäää, Wolverine.
September 11, 2002
med tanke på dess budget så tycker jag man kan förvänta sig en del av den.. men jag måste säga att trailern inte imponerar på mig, känns som uppföljaren till "the league" eller nåt.. konceptet e sjukt fint men man ska nog inte ha för höga förhoppningar.. vissa kommer ju älska den men personligen är jag ingen "effektsökare" utan kräver en bra story och bra manus av en film....
September 11, 2002
UndaC wrote: animen som filmen bygger på är ju lite småkul, betvivlar dock att denna spelfilm blir mycket att hänga i julgran
bygger den på en anime? vad heter den?
jag trodde den skulle vara en modernisering av äldre filmer, böcker, med samma figur. han e med i dracula t.ex (anthony hopkins spelar honom där)
November 29, 2001
fet_loa wrote: [quote=UndaC]animen som filmen bygger på är ju lite småkul, betvivlar dock att denna spelfilm blir mycket att hänga i julgran
jag trodde den skulle vara en modernisering av äldre filmer, böcker, med samma figur. han e med i dracula t.ex (anthony hopkins spelar honom där)
serien heter van helsing 🙂
September 13, 2002
UndaC wrote: [quote=fet_loa][quote=UndaC]animen som filmen bygger på är ju lite småkul, betvivlar dock att denna spelfilm blir mycket att hänga i julgran
serien heter van helsing 🙂
bygger den inte på "hellsing" då?
eller e de samma?
September 11, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=festisMER]Bara jag som tycker att den påminner om The League...
Inte så konstigt eftersom de hör ihop. Mina Harker, kvinnliga vampyren i The League, var nämligen gift med Jonathan Harker som arbetade ihop med Van Helsing och de tre kämpade mot Dracula.
tror mer han menar stuket på filmen, så menade iaf jag.. filmen ska ju utspela sig på 1800-talet men verkar full med högteknologiska grunkor liknande "The league" samt faktiskt ett annat stolpskott kallat "Wild wild west".. med de filmerna i åtanke så har man anledning att vara extremt tveksam..
återstår att se.. många filmer nu för tiden är alldeles för anpassade till yngre publik för att få upp biointäkterna, vilket är synd... hoppas åldersgränsen inte är för låg...
February 21, 2003
fet_loa wrote: [quote=Ogrebeast][quote=festisMER]Bara jag som tycker att den påminner om The League...
Inte så konstigt eftersom de hör ihop. Mina Harker, kvinnliga vampyren i The League, var nämligen gift med Jonathan Harker som arbetade ihop med Van Helsing och de tre kämpade mot Dracula.
tror mer han menar stuket på filmen, så menade iaf jag.. filmen ska ju utspela sig på 1800-talet men verkar full med högteknologiska grunkor liknande "The league" samt faktiskt ett annat stolpskott kallat "Wild wild west".. med de filmerna i åtanke så har man anledning att vara extremt tveksam...
Jaaaaa! Inte så konstigt att stuket på filmerna är detsamma eftersom det är "samma" historia. 🙄 :banghead:
September 11, 2002
Ogrebeast wrote: Jaaaaa! Inte så konstigt att stuket på filmerna är detsamma eftersom det är "samma" historia. 🙄 :banghead:
varför är det samma historia? för att bägge filmer har en anknytning till dracula?(en bok som för övrigt INTE innehåll några målsökande boomeranger vad jag vet, däremot vitlök, träpålar och krucifix)
jag vill faktiskt veta..
February 21, 2003
fet_loa wrote: [quote=Ogrebeast]Jaaaaa! Inte så konstigt att stuket på filmerna är detsamma eftersom det är "samma" historia. 🙄 :banghead:
varför är det samma historia? för att bägge filmer har en anknytning till dracula?(en bok som för övrigt INTE innehåll några målsökande boomeranger vad jag vet, däremot vitlök, träpålar och krucifix)
jag vill faktiskt veta..
De filmerna hör till samma värld liksom, det är bara att fokus ligger på olika håll i de två filmerna.
September 11, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=fet_loa][quote=Ogrebeast]Jaaaaa! Inte så konstigt att stuket på filmerna är detsamma eftersom det är "samma" historia. 🙄 :banghead:
jag vill faktiskt veta..
De filmerna hör till samma värld liksom, det är bara att fokus ligger på olika håll i de två filmerna.
håller faktiskt inte alls med, och tycker inte det rättfärdigar dessa löjliga manicker 🙂
the league är ett hopkok av flera författares litterära karaktärer från ungefär samma tidpunkt:
Mina harker från bram stokers bok, kapten nemo från jules vernes bok, alan quartemain från henry rider haggards böcker, dr jekyll och the invisible man från Robert Louis Stevensons böcker mfl.
van helsing må vara ett liknande hopkok men historierna verkar inte kunna knytas samman på något vis förutom att de till viss mån sammanknyts via karaktärerna.
ungefär som om ett hopkok av terminator, bamse och stålmannen skulle göra flygande robotar från framtiden naturligt i ett hopkok av bamse och braveheart 🙂
hursomhelst så tycker jag att sci fi kan bli rätt löjligt o inte alls verkar passa ihop med en så bra historia som van helsing bygger på.. antagligen är det därför jag vägrar hålla med 😀
fast egentligen borde man väl inte yttra sig förrän man sett filmen 🙄
1 Guest(s)