Vänd er inte till FOLKSAM...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vänd er inte till FOLKSAM...
Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 6, 2001 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom är ju inte riktigt kloka på Folkskam. :bur:

Jag har haft ett källar inbrott där dom snodde lite datordelar (Chassi, moderkort, processor) och 2 st innebandyklubbor och 4st BMW M5 Fälgar.
Så jag Polisanmälde detta och vände mig till mitt FD försäkringsbolag. Efter en vecka så fick jag beskedet "Men får inte ha stöldbegärligt gods i källarföråd" (Datordelarna) och nu fick jag ett nytt besked att om jag står ägare till den bil som fälgarna tillhör så ska jag vända mig till den försäkringen. Vissa av er har sett bilder på min bil (Har postat den kvaddade Beemern tidigare) Eftersom min bil är nästintill totalskrot så har jag givetvis ingen försäkring på den.
Vad i hela h*****e ska man få ha i källarförådet då? Jag har en litet "etta" på 26kvadrat. Jag har inte plats med ett "extra" chassi här. Och vad det beträffar mina innebandyklubbor så överstiger dom inte självrisken. Så med andra ord så kan jag ta och hoppa vad det beträffar min ca 20000-25000kr fastän jag har den dyraste hemförsäkringen som inkluderar allt. Drulle, lösöre, bla bla, mm.

Så vill ni ha en ordentlig (HEM)försäkring så ska ni nog tänka er noga för innan ni väljer folksam

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
97358
November 6, 2001 - 9:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Nästan 20 som har läst detta inlägg nu, men ingen komenterar detta laugh
Är jag såååå dryg med mina privata klagomål eller? laugh

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

RoTe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1510
97366
November 6, 2001 - 9:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har ingen koll på försäkringar och försäkrningsbolag men visst, det suger.

Ajjdiis
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 771
97373
November 6, 2001 - 9:10 pm
sp_Permalink sp_Print

nu blir jag rädd här, jag har Folksam som fritidsförsäkring. Och helgen före "halloween" så slog jag ut en framtand.
12 000 kr ska det kosta enligt folktandvården.
Självrisken är kring 1000 kr.
Och jag har inte skickat in försäkringspapprena ännu.
Hoppas försäkringen gäller när man har ~5000 i inkomst per månad, för då är 12 000 jävligt mycke peninga.

Quaero
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 779
97381
November 6, 2001 - 9:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Du har mina djupaste sympatier för det som hänt, att bli av med saker är ju aldrig roligt. Anledningen till att jag inte svarat var att jag inte har något konkret att skriva. Jag tycker helt enkelt att det verkar mycket dåligt av folksam, fast jag har ju inte läst försäkringspapperen så jag vet ju inte vad det står där heller.

Förresten, varför stjäl man 2 innebandyklubbor?

[ Detta Inlägg ändrades av: Quaero den 2001-11-06 22:15 ]

fiskpinnen
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1040
97386
November 6, 2001 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja folkskam, jag menar folksam, kanske inte är det bästa bolaget, med finns det bättre??
Jag trodde alla var ganska lika när det gåller krav och sådant.

Kloppe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 277
97388
November 6, 2001 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

I behov av motion kanske? laugh

Edit: konstigt... jag såg bara Wiggers och Quareos inlägg... det där var riktat till Quaeros.
Btw så har du mina sympatier också Wigger 🙁

"Light a fire for a man and keep him warm for a day.
Light a man on fire and keep him warm for the rest of his life"

[ Detta Inlägg ändrades av: Kloppe 02 den 2001-11-06 22:19 ]

warzone
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 266
97444
November 6, 2001 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo folksam suger så in åt h*****e. Blev påkörd bakifrån förra året och har helfärsäkring på bilen hos Folksam. Fick direkt efteråt problem med nacke och rygg och fick börja gå hos sjukgymnast. Att jobba på sommaren var inte att tänka på då det var så j-la jobbigt att ens sitta upp och problemen har inte blivit bättre precis utan det är fortfarande värktabletter, sjukgymnast och huvudvärk som gäller. Vad Folksam har hjälpt mig med är att betala mina läkarkostnader fram till frikort (600) och sen har jag fått 200:- för sveda och värk. Någon kompensation för förlorad arbetsinkomst kunde jag inte få då jag inte kan vara sjukskriven (således inte få pengar från försäkringskassan) då jag studerade vid tillfället för olyckan. Det som är så j-la tragiskt är att man fastslagit att tanten som körde in i mig var skylldig för hela förseelsen och att det då innebär att hennes försäkringsbolag (Länsf.) står för kostnaderna, trots detta så förmår inte Folksam att göra ett skit. Jag menar 200:- fär sveda och verk när man ett halvår efter inte kan leva normalt utan tvingas gå på behandling 3 gånger i veckan kan ju inte annat än ses som ett enda stort skämt. Att premien kostar över 4000:- per år garanterar dessvärre ingen som hälst garanti att det är en bra försäkring. Till råga på allt så fick jag pröjsa för hyrbil medan min var på reperation vilket gick på 2000 så netto har man ju dessutom förlorat ett antal tusenlappar på att stanna för rött ljus.....Så nu var det sagt undvik Folksam!

Edit:stavfel

[ Detta Inlägg ändrades av: warzone den 2001-11-06 23:06 ]

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
97452
November 6, 2001 - 10:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja att Folksam kan vara osmidiga vet jag..har dock inte drabbats av deras osmidighet(fått 2 st dyyyra mtb:s stulna)utan haft en bra dialog med dem..

Men idag är i stort sett alla försäkringsbolag riktiga krämare så om ni ska teckna en försäkring så läs noga det finstilta innan ni bestämmer er o vad som kan passa bäst..se upp med detta när det gäller datorer för där finns det rejäla luckor som gör att dom kan blåneka en ersättning.

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
97512
November 7, 2001 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Kan man mer än och skratta åt detta?

Dom kan inte betala ut mina sketna fälgar och däck och inte ge Warzone lite stålar när galna pantertanter tror att dom är räjserförare, och har en "Getaway" och bränner honom i häcken så stackaren får ont som f*n. Detta hittade jag på deras hemsida... laugh

"Folksam har 3 500 anställda och är ett av Sveriges största försäkringsbolag. År 2000 var premieinkomsten 17,7 miljarder kronor. Folksams vision är att bidra till ett långsiktigt hållbart samhälle där individen känner trygghet. Vi tillgodoser kundens behov av försäkring och sparande och utnyttjar vår kunskap till att driva förändring."

/FD. Crew ffs

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
97530
November 7, 2001 - 12:30 am
sp_Permalink sp_Print

Haha..det var några intressanta formuleringar det där.. laugh
Med andra ord tycker dom att om det händer dej nåt så skyll dej själv..rena rånet när man betalat sina premier..men alla försäkringsbolag är likadana..ena jäkla krämare..:burn:

[ Detta Inlägg ändrades av: skiroy den 2001-11-07 01:55 ]

warzone
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 266
97539
November 7, 2001 - 12:52 am
sp_Permalink sp_Print

Humm.....hållbart sammhälle.....

interfact
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
97551
November 7, 2001 - 3:01 am
sp_Permalink sp_Print

Kan säga att Länsförsäkringar har jag haft SVINBRA kontakt med.

Jag körde o kvaddade min moppe (när man hadde sån).
Då fick jag ut 2000:- mer på försäkringen än vad gett för den, de krävde att få ge mig en ny hjälm
Till råga på allt.
En månad efter att allt var avklarat fick jag ett brev till där det stod:

"Du skrev i ditt brev att du hadde fått ont i knät, men eftersom du inte insänt några läkarintyg eller räkningar så betalar vi ut vårt minimum standardbelopp på 500:- för sveda och värk".

Andra gången:

På ett LAN typ 99.
En kille råkade slå till en enliters Juicebringare som ramlade rakt över min laptop...
Ojojoj,,, 1 liter apelsinjuice rakt i en laptop.
Jag fick ut exxakt samma (från länsförsäkringar) som jag hadde gett för den trots att den var ett år gammal + att jag fick 1000:- extra för att det satt en orginal win98 skiva i den just då.

TACK LÄNSFÖRSÄKRINGAR!!!!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 369
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL