July 20, 2001
Öwall wrote: [quote=Mortuuz]själv så hävdar ja bestämt att Sarek skulle ha vunnit 🙂 svenska folket har helt enkelt dålig musiksmak 🙂
Jag tyckte att den var bland de sämsta faktiskt.. fast det var bra att de sjöng på svenska..
jag är rätt så svag för fijoler i pop, det förklara kanske varför ja gilla den låten 🙂
November 26, 2002
boogey wrote: [quote=Öwall]3. Mark och Jonas ska inte leda tvprogram tillsammans mer.
varför inte???
börjar själv bli ganska trött på Jonas Gardell dock...
han har inte utvecklats mycket sedan "På besök i mellanmjölkens land" som då var bland det roligaste jag hade sett...
Det blir lite för fjantigt..
Fame vann
February 21, 2003
Såg nu melodifestivalen för första gången på sex år. Och nu kommer jag ihåg varför jag slutade titta: SKITMUSIK!!!
1. ”Give me your love” - Fame
SKANDAL!!! Ihålig låt som inte hade något speciellt förutom att sångarna var kända från dokusåpa, vilket säkert drog till sig några fjortisröster.
2. ”Crazy in love” - Jill Johnson
Brå låt, men varför var Jill tvungen att förstöra låten genom att sjunga countryinfluerat?
3. ”Maria” - Östen med resten
Två ord: ETT SKÄMT
4. ”Aqua Playa” - Afro-Dite
Mycket bra låt, men inte smashing. Kanske blev nerröstad för att folk tröttnat på Afro-Dite?
5. ”Hela världen för mig” - Sanna Nielsen
Även denna en ihålig låt utan någon identitet.
6. ”Bye, bye” - Barbados
Kommentarer överflödiga. Låtens titel säger allt redan.
7. ”Genom eld och vatten” - Sarek
De kommer x antal år för sent. Nordman-wannabes...
8. ”Let your spirit fly” - Pernilla Wahlgren, Jan Johansen
Mycket bra låt, men Pernilla och Jan sjöng lite för slött i refrängen. Mer tryck skulle behövts.
9. ”T.K.O. (Knock you out)” - Bubbles
Misslyckat försök att blanda tuffare sound med schlager.
10. ”Not a sinner, nor a saint” - Alcazar
Mitt personliga val!!! De hade fler och bättre beatsounds i låten och förstår faktiskt inte varför de inte vann...
Nu när vi ställer upp med Fame's låt utomlands skäms jag för att vara svensk. Hoppas det blir bättre om sex år då jag kanske vågar se på Melodifestivalen igen.
3 Guest(s)