vann rätt låt?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
vann rätt låt?
the_best_bear86
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 208
sp_UserOfflineSmall Offline
895308
May 22, 2005 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

Black_light wrote: Dessutom så var det nog playback på de flesta artister.

Det är playback på alla artister. Från början hade de live-band, men det ändrades för ett ganska bra tag sedan har jag för mig.

Tycker för övrigt att det var ganska bra låtar med i år, mycket rock-aktigt. Norge skulle lätt ha vunnit :P.

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
895310
May 22, 2005 - 12:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Rätt låt vann.
Sveriges bidrag var så jäfla apdåligt att den rätta platsen skulle vart sist.
Hur kan man rösta på något så dåligt?

Edit:
Tjejen från tyskland.. jävla mage hon hade. =P~
Å tjejen från Ungern... [Image Can Not Be Found]

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
895324
May 22, 2005 - 12:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Gueno wrote:
[Image Can Not Be Found]

Stackars Gueono, mer än så blir det aldrig va? 🙄

Gueno
Member
Medlem
Forum Posts: 9881
895327
May 22, 2005 - 12:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Ehhh... nä. laugh

DasDjungelmeister
Medlem
Forum Posts: 227
895350
May 22, 2005 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Såg verkligen hon från Ungern så jkla bra ut? Det måste jag ha missat 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
895363
May 22, 2005 - 2:09 pm
sp_Permalink sp_Print

Hmm, var det någon som vann då??

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Sardaukar
Member
Medlem
Forum Posts: 4818
895447
May 22, 2005 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

agh39 wrote: Läs Fredrik Virtanens utmärkta artikel: http://www.aftonbladet.se/vss/.....61,00.html

Synd bara att Stenmark blev så knäckt, det är folket i "stugorna" som röstade fram den här bedrövliga låten som borde skämmas.

Öhhh...det var ju våra jurry som lyckades rösta fram skiten. Svenska folket hade ju Nanne Grönwall som favorit. Iofs kan jag hålla med om att man borde haft jurry i delfinalerna också, eftersom de bästa låtarna enligt mig inte ens var med i finalen.
Förresten det har ju gått bra tidigare år när folket fått bestämma, och nu när det går dåligt så skyller man just på folket. Så j*vla dålig stil!

Öwall wrote: norge, schweiz, moldavien eller tyskland borde vunnit.

Tyskland? :cy:

Akatosh wrote: Ja..själv råkade jag lyssna lite på slutet av vinnarlåten (satt och spelade WoW med hörlurar medan kärringen tittade på skiten) , dock så det lilla jag såg när jag hämtade kaffe och bytade ut snuset så var det att omröstningen tog minst ett par timmar vilket verkar skumt. Det verkar också enligt min lekmannaåsikt att det är alldeles för många länder som tävlar.

Dock så blev jag tvungen att lyssna på den svenske killen som sjöng, tyckte det var mög men flickorna som var bredvid var snygga men det kunde jag inte säga till kärringen när hon frågade mig vad jag tyckte..;)

Nejdå, omröstningen tog lite över en timme bara. Men jag tycker man kan skippa alla 1,2,3-poängare och bara dela ut typ 6,8,10,12 poäng.
I finalen tävlar 24 bidrag, men det är också de som var med i semifinalen i torsdags som ska vara med och rösta. Därför tar det lite längre tid.

Json_81 wrote: Jag såg inte det hela, men har svårt att tro att nå't land lyckats få fram än sämre låt än sveriges bidrag.
Sämsta svenska bidrag nånsin?

Näst sämsta under min levnadstid. Den sämsta är Christer Björkmans "I morgon är en annan dag" från -92. Då var man verkligen knäckt. Vi kom också näst sist....före Finland.

Black_light wrote: Tror hela skiten var uppgjord...
Dessutom så var det nog playback på de flesta artister.

Jupp det har varit playback sedan mitten på 90-talet typ. Lite tråkigt faktiskt.

Gueno wrote: Å tjejen från Ungern... [Image Can Not Be Found]

Hon var schysst...men Estniskan som sjöng för Schweiz var ännu bättre 😀

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
895460
May 22, 2005 - 5:40 pm
sp_Permalink sp_Print

agh39 wrote: Läs Fredrik Virtanens utmärkta artikel: http://www.aftonbladet.se/vss/.....61,00.html

Synd bara att Stenmark blev så knäckt, det är folket i "stugorna" som röstade fram den här bedrövliga låten som borde skämmas.

Men sicken sopa.
Det va ju juryn som valde den där tomten.

Jonas H
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 64
895613
May 22, 2005 - 9:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Fel låt vann.
Norge var både fulast och coolast på samma gång, de borde vunnit 🙂

nXsty
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1926
895701
May 23, 2005 - 7:51 am
sp_Permalink sp_Print

Alla som gillar den här skiten borde vara nöjda med att vi hamnar på kvalplats. Då blir det ju eventuellt dubbel spänning nästa år.

IMO fuskade grekland. Dom hade satsat stenhårt på att marknadsföra sin låt och skickat runt Helena Paparizou i hela Europa för att sjunga den om och om igen. Därför hade alla redan hört den och kände igen den till skillnad från många andra låtar som blev ganska anonyma. Egentligen borde det vara förbjudet för deltagarna att marknadsföra låten utanför det egna landet innan tävlingen.

DasDjungelmeister
Medlem
895740
May 23, 2005 - 8:52 am
sp_Permalink sp_Print

Det bästa vore att man inte får veta vilket land låtarna kommer ifrån när dom genomförs. På så sätt kan man minska grannsämjan o folk kanske röstar efter hur bra låten är istället!

Sardaukar
Member
Medlem
895833
May 23, 2005 - 11:45 am
sp_Permalink sp_Print

DasDjungelmeister wrote: Det bästa vore att man inte får veta vilket land låtarna kommer ifrån när dom genomförs. På så sätt kan man minska grannsämjan o folk kanske röstar efter hur bra låten är istället!

Utmärkt idé!

Fast det skulle inte funka i praktiken.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
895838
May 23, 2005 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

ja, men norge var favoriten.

Gueno wrote: ...[Image Can Not Be Found]

DasDjungelmeister
Medlem
895843
May 23, 2005 - 12:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Sardaukar wrote: [quote=DasDjungelmeister]Det bästa vore att man inte får veta vilket land låtarna kommer ifrån när dom genomförs. På så sätt kan man minska grannsämjan o folk kanske röstar efter hur bra låten är istället!

Utmärkt idé!

Nej det tror inte jag heller men jag blir ändå irreterad på att Grekland ger cypern 10 poäng och vice versa så något smart system borde genomföras. Annars en mycket underhållande tävling. Mycket trummor det här året. Tror att Nanne hade passat bättre i Kiev men så säger väll alla i efterhand.

Sardaukar
Member
Medlem
895865
May 23, 2005 - 12:23 pm
sp_Permalink sp_Print

DasDjungelmeister wrote: [quote=Sardaukar][quote=DasDjungelmeister]Det bästa vore att man inte får veta vilket land låtarna kommer ifrån när dom genomförs. På så sätt kan man minska grannsämjan o folk kanske röstar efter hur bra låten är istället!

Utmärkt idé!

Nej det tror inte jag heller men jag blir ändå irreterad på att Grekland ger cypern 10 poäng och vice versa så något smart system borde genomföras. Annars en mycket underhållande tävling. Mycket trummor det här året. Tror att Nanne hade passat bättre i Kiev men så säger väll alla i efterhand.

12 wink

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 246
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL