January 23, 2002
Annika Sörenstam vann Jerringpriset.
Var det rätt person som vann?
De tio finalisterna var:
1. Anja Pärson
2. Mathias Fredriksson
3. Peter Forsberg
4. Fotbollslandslaget - damer
5. Susanne Ljungskog
6. Martin Lidberg
7. Christian Olsson
8. Carolina Klüft
9. Anders Eriksson
10. Annika Sörenstam
July 22, 2003
Jag hoppades på att antingen Annika eller foppa skulle vinna. Så jag är väl nöjd med det. Sen tycker jag att Klüft är ganska överskattad, hur stort är sjukamp egentligen? Visst hon är totlat överlägsen i sin gren men det är först iom os när hon ska ställa upp i längd också som hon kan bli riktigt stor, om hon tar medalj vill säga 🙂
January 28, 2003
klart Annika skulle vinna det, så totalt överlägsen i en så stor sport, det ska belönas och credits till dom som delar ut priset för att en "överklassportare" äntligen får priset!!
har ni sett när Annika tränar? caddien sitter på en stol med en basebollhandske och fångar bollarna hon slår från 150 meters håll...
DET är ofattbart 😮
det med robert gustavsson kan man diskutera, men jag låg dubbel av skratt :bgrin:
(är själv golfare med...)
BTW; Avatar bytt 😀
January 23, 2002
Vaniljflickan, det är ju dock så att hon bor i USA så hon har ju inte riktigt samma koll på vad som händer här i Sverige som vi har, med andra ord har hon troligen inte så bra koll på att Robert Gustavsson gör sån satir av nästan alla. En liten miss av honom att bara göra det om Annika, hade varit bättre om det var som förra året då han drev med flera olika, inte lika personligt då. Men det var ju kul. 😀
OT: Vi har sett att du har bytt avatar MrWeizel men ingen bryr sig 😛
August 19, 2001
BearznaiL wrote: Klart det är rätt att hon vann. Hon slår fan lika långt som vissa herrar, längre till och med 🙂
damlandslaget tycker jag bara är väldigt överskattade.
Håller med totalt.. Tycker inte alls damlandslaget vad vära nått pris men men.. Och robert var ju fan suverän.. Finns ingen bättre.
June 1, 2003
tycker att dom ska börja koncentrera sig på sporter istället för hobbys såsom - fridrott och damfotboll. ingen boll ingen sport!
sen skulle jag egentligen vilja veta hur damfotbolls laget vann "årets lag". jag menar herr.hockeylaget har ju presterat mycket bättre (kanske inget bra exempel, det är ju inte ens samma sport, men ändå. herr.fotbollslaget var ju inte ens nominerade)
ja.iaf hocketlagets insats var ju bättre eftersom den var på högre nivå. alltså vann inte tjejerna för nivåns skull. men varför vann dom egentligen då?, då kunde ju lika gärna jag kunde vunnit prriset. jomenvisst, det har gått riktigt bra för mitt korpen lag i innebandy i år! vi är på väg mot divison 2 nu! ge mig jerringpriset! men jag var inte ens nominerad. men förstår ni vad jag menar. vann dom eftersom dom var brudar? för dom är verkligen inte årets lag (vad det nu innebär...)
July 13, 2002
smurfen- wrote: Jag hoppades på att antingen Annika eller foppa skulle vinna. Så jag är väl nöjd med det. Sen tycker jag att Klüft är ganska överskattad, hur stort är sjukamp egentligen? Visst hon är totlat överlägsen i sin gren men det är först iom os när hon ska ställa upp i längd också som hon kan bli riktigt stor, om hon tar medalj vill säga 🙂
MrWeizel wrote: klart Annika skulle vinna det, så totalt överlägsen i en så stor sport, det ska belönas och credits till dom som delar ut priset för att en "överklassportare" äntligen får priset!!
Ja kunde inte sagt det bättre själv. Men forsberg förtjänar också nått pris (mest för att han är från ö-vik, född där själv ;)). Han har iof fått det mesta i nhl väg, speciellt individuella priser
MrWeizel wrote:
har ni sett när Annika tränar? caddien sitter på en stol med en basebollhandske och fångar bollarna hon slår från 150 meters håll...
vart har du sett det? För jag tror inte det skulle bli många fångster där, golfbollen slår ned i ganska hög fart då den färdas så pass som 150m (ja jag vet att mkt avtar och så... men det är ändå en del kraft, kolla hur fina nedslagsmärken man får laga på gren efter sådana slag)
November 9, 2002
kran wrote: tycker att dom ska börja koncentrera sig på sporter istället för hobbys såsom - fridrott och damfotboll. ingen boll ingen sport!
sen skulle jag egentligen vilja veta hur damfotbolls laget vann "årets lag". jag menar herr.hockeylaget har ju presterat mycket bättre (kanske inget bra exempel, det är ju inte ens samma sport, men ändå. herr.fotbollslaget var ju inte ens nominerade)
ja.iaf hocketlagets insats var ju bättre eftersom den var på högre nivå. alltså vann inte tjejerna för nivåns skull. men varför vann dom egentligen då?, då kunde ju lika gärna jag kunde vunnit prriset. jomenvisst, det har gått riktigt bra för mitt korpen lag i innebandy i år! vi är på väg mot divison 2 nu! ge mig jerringpriset! men jag var inte ens nominerad. men förstår ni vad jag menar. vann dom eftersom dom var brudar? för dom är verkligen inte årets lag (vad det nu innebär...)
E du helt allvarlig eller?!!???
October 6, 2003
kran wrote: tycker att dom ska börja koncentrera sig på sporter istället för hobbys såsom - fridrott och damfotboll. ingen boll ingen sport!
Tja, de kom 2a i VM. Inte fy skam direkt. Det har Svenska fotbollslandslaget inte kyckats med på flera flera år.
November 26, 2002
ÄNTLIGEN!!!
1:a i penningligan flera år i rad
Har vunnit alla majors
Invald i Hall of Fame!!
osv osv
Om golfen fick samma TV-tid som friidrotten i svensk tv och vi fick vara med om den otroliga spänningen i US Open, US PGA, Brittish Open och även de andra stora golftävlingarna så skulle svenkarna förstå hur stor Annika är. Den som har varit i USA ett tag förstår hur stor hon är. Ni som minns hur sverige stannade när Stenmark skulle åka i VM eller OS, så stannade USA när Annika spelade i Texas. Och hon är inte ens Amerikan!
Carro, när du har världsrekord i alla 7 grenar, har haft VM-titeln i flera år på rad, då (kanske) du får min Jerringröst.
3 Guest(s)