Vann rätt person Jerringpriset?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vann rätt person Jerringpriset?
.doedels
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1972
sp_UserOfflineSmall Offline
515800
January 20, 2004 - 8:51 am
sp_Permalink sp_Print

Lätt rätt person som vann !

Znoddaz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 410
515818
January 20, 2004 - 9:18 am
sp_Permalink sp_Print

Helt klart att hon var värd priset..
Men Forsberg... att inte han fick något pris alls i de klasser han var nominerade i..
Där snackar vi prestation, för att inte tala om hans klassiska mål i vm mot finnarna från egen planhalva,
1:a i NHL:s poängliga, Harts Trophy, vad mer behöver man säga?
Peter regerar! Tycker han borde fått något av de priserna i alla fall.
Sen krossföraren Eriksson, 7(!!!) VM titlar, är inte det stort?
Vissa sporter kommer bara i skymundad tyvärr.
Fram med dem bara. Hur lätt är det att ta 7 vm på en skala?

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
515823
January 20, 2004 - 9:29 am
sp_Permalink sp_Print

smurfen- wrote: Jag hoppades på att antingen Annika eller foppa skulle vinna. Så jag är väl nöjd med det. Sen tycker jag att Klüft är ganska överskattad, hur stort är sjukamp egentligen? Visst hon är totlat överlägsen i sin gren men det är först iom os när hon ska ställa upp i längd också som hon kan bli riktigt stor, om hon tar medalj vill säga 🙂

Om någon är överlägsen i sin gren så är det fanimig Christian Olsson. 15/15 tävlingar vunna. Kan det bli bättre? Knappast!

Självklart vann rätt person, hoppades på Annika, Christian eller Anders.

Som många redan konstaterat Damlandslaget och Klüft är överskattade.
Tycker det är bra löjligt att kvinnor alltid vinner. Christian hade ett minst lika bra år. Foppa har haft ett grymt jobbigt år men gör en skit bra comeback.

Tre kvinnor/damlag i final. Varför var damlaget med? De tog förhelvete Silver. Lidberg tog guld! Så gjorde även Ljungskog!

Löjligt!

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1844
515834
January 20, 2004 - 9:45 am
sp_Permalink sp_Print

Jag tycker att det är viktigt att man ser prestationen i relation till svårighetsgraden att vara enastående i sin gren. Nu vill jag absolut inte att ngn tror att jag tycker att Christian har det för lätt i sin gren, han är suverän. Men om det fanns 500.000 personer bara i Sverige och 50.000.000 i hela världen som utövade tresteg så kanske konkurensen hade varit tuffare. Han hade förmodligen varit i världstoppen ändå men inte varit så överlägsen. Ungefär så många golfare finns det och det finns troligen fler golfare som satsar på att komma upp i toppen än det har funnits trestegshoppare totalt, inklusive på klubbnivå.

Den här jämförelsen håller även mot 7-kamp, enduro, höjdhopp och endel andra sporter. Jag tycker det visar hur otroligt hon och hennes satsning är.

Därför tycker jag Annika är väl värd allt denna uppskattning, och mycket mer.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
515836
January 20, 2004 - 9:51 am
sp_Permalink sp_Print

Jag vill ju på intet vis ta nått från Annika, hon är riktigt bra, men personligen tycker inte jag att golf är en sport utan en hobby, i stil med biljard pilkastning, minigolf osv. Blir man inte svettig när man håller på så är det inte en nån sport, då är det hobby 🙂

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
515839
January 20, 2004 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: Jag vill ju på intet vis ta nått från Annika, hon är riktigt bra, men personligen tycker inte jag att golf är en sport utan en hobby, i stil med biljard pilkastning, minigolf osv. Blir man inte svettig när man håller på så är det inte en nån sport, då är det hobby 🙂

Man förlorar cirka 3-4 liter vätska på en golfrunda. Hur mycket förlorar En trestegshoppare, höjdhoppare, kulstötare, tungdlyftare, spjutkastare, längdhoppare, stavhoppare, backhoppare, släggkastare, curlare, rodelåkare och många andra "hobbyutövare" under en tävling?

Kom igen nu! Bättre kan du! Jag har hört detta förut men med mycket bättre argument.

Znoddaz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 410
515846
January 20, 2004 - 10:12 am
sp_Permalink sp_Print

Jag kan förlora 3 liter vätska i en bastu.. Är det en sport då tro?
Ska annordna ett inofficiellt sm i bastubadande.
(Inga med finsk bakgrund är tillåtna att delta)

Men bastu för mig är ändå bara en hobby. :pidu:

Iskall
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 320
515854
January 20, 2004 - 10:20 am
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: [quote=MrWeizel] har ni sett när Annika tränar? caddien sitter på en stol med en basebollhandske och fångar bollarna hon slår från 150 meters håll...

vart har du sett det? För jag tror inte det skulle bli många fångster där, golfbollen slår ned i ganska hög fart då den färdas så pass som 150m (ja jag vet att mkt avtar och så... men det är ändå en del kraft, kolla hur fina nedslagsmärken man får laga på gren efter sådana slag)

Det var ett reportage på Sportnytt innan tävlingen på The Colonial förra året.. Dock så var det nog inte 150m utan snarare "bara" 75-100 meter - och caddien fångade faktiskt bollar där han satt, inte alla men en hel del av dem(!) 8) Mäkta imponerad men blev då (Försökte få med farsan ut på övningsfältet för att testa jag med, men han vägrade. Undrar fortfarande varför.. :bgrin: wink )

Marron
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
515884
January 20, 2004 - 10:53 am
sp_Permalink sp_Print

Robert aegde ju 😀

så jäkla grym!! Det är ju bara på skoj!
Men surpuppan Sörenstam fattar la inte det..

Dehman
Member
Medlem
515898
January 20, 2004 - 11:09 am
sp_Permalink sp_Print

Marron wrote: Robert aegde ju 😀

Robert bad faktiskt om ursäkt efteråt.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
515915
January 20, 2004 - 11:35 am
sp_Permalink sp_Print

John_lz wrote:
Man förlorar cirka 3-4 liter vätska på en golfrunda. Hur mycket förlorar En trestegshoppare, höjdhoppare, kulstötare, tungdlyftare, spjutkastare, längdhoppare, stavhoppare, backhoppare, släggkastare, curlare, rodelåkare och många andra "hobbyutövare" under en tävling?

Kom igen nu! Bättre kan du! Jag har hört detta förut men med mycket bättre argument.

Man tappar mkt vätska när man är ute och går med, det betyder inte att det är en sport bara för det... ditt argument är det enda som golfspelare har för att bevisa att det skulle vara en sport 🙂 Det är en hobby som ger bra motion, man går ju ändå närmare milen på en runda tror jag.

Som sagt jag vill inte ta nånting från tex Annika eller andra golfspelare, dom är grymt säkra på det dom gör, men det betyder inte att det skulle vara en sport bara för det 🙂

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
515969
January 20, 2004 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: [quote=John_lz] Man förlorar cirka 3-4 liter vätska på en golfrunda. Hur mycket förlorar En trestegshoppare, höjdhoppare, kulstötare, tungdlyftare, spjutkastare, längdhoppare, stavhoppare, backhoppare, släggkastare, curlare, rodelåkare och många andra "hobbyutövare" under en tävling?

Man tappar mkt vätska när man är ute och går med, det betyder inte att det är en sport bara för det... ditt argument är det enda som golfspelare har för att bevisa att det skulle vara en sport 🙂 Det är en hobby som ger bra motion, man går ju ändå närmare milen på en runda tror jag.

Som sagt jag vill inte ta nånting från tex Annika eller andra golfspelare, dom är grymt säkra på det dom gör, men det betyder inte att det skulle vara en sport bara för det 🙂

Jag har som hobby att spela innebandy på motionsnivå... Betyder det att det inte är en sport då? 😛

John_LZ
Kommer du hit ofta?
Medlem
515990
January 20, 2004 - 12:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: [quote=John_lz] Man förlorar cirka 3-4 liter vätska på en golfrunda. Hur mycket förlorar En trestegshoppare, höjdhoppare, kulstötare, tungdlyftare, spjutkastare, längdhoppare, stavhoppare, backhoppare, släggkastare, curlare, rodelåkare och många andra "hobbyutövare" under en tävling?

Jag hade inget argument alls, jag besvarade ditt: Du skrev:
"Blir man inte svettig när man håller på så är det inte en nån sport, då är det hobby."

Denna gång skriver du:
"Man tappar mkt vätska när man är ute och går med, det betyder inte att det är en sport bara för det..."

Så din slutsats är: "Man måste svettas för att det ska vara en sport, men det behöver inte vara en sport för att man svettas." Inte en solklar definition av dig, men det är ju din egen.

Jag visade bara att det finns väldigt många grenar som du kallar för hobby som de flesta kallar för sport. Så, om du vill kalla golf för hobby så varsågod. Jag var mest nyfiken på om du hade argument för det, och dom fick vi ju se.... 😀

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
516018
January 20, 2004 - 1:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: Jag vill ju på intet vis ta nått från Annika, hon är riktigt bra, men personligen tycker inte jag att golf är en sport utan en hobby, i stil med biljard pilkastning, minigolf osv. Blir man inte svettig när man håller på så är det inte en nån sport, då är det hobby 🙂

okej, så att annika sörenstam tränar STYRKA 3 timmar om dagen för att ha en chans att kunna spela som hon gör, betyder ingenting?

hon tränar ~10 timmar om dagen och har gjort det de senaste 10 åren, kallar du det HOBBY???

genomsnittsgolfaren på PGA-nivå har MINST lika bra kondition som den genomsnittlige hockeyspelaren i NHL, det är rena fakta..

när det nu ligger all den här träningen bakom, bara för att ha en chans att komma in på USA-touren överhuvudtaget, är det då en HOBBY?!

min klara definition är att det finns en JÄVLA bunke sporter som ska klassas som hobby innan man ens börjar nämna golf på elitnivå, men folk som inte spelar har aldrig begripit, och har knappast försökt, förstå hur mycket träning som ligger bakom för att man ska lyckas i denna "hobby", "överklassport" eller "moderatbandy" (vad ni nu vill kalla det...)

(för att nämna två sporter som är dyrare att utöva så är det hockey och hästsport :bok: )

Elias667 wrote: [quote=MrWeizel]har ni sett när Annika tränar? caddien sitter på en stol med en basebollhandske och fångar bollarna hon slår från 150 meters håll...

vart har du sett det? För jag tror inte det skulle bli många fångster där, golfbollen slår ned i ganska hög fart då den färdas så pass som 150m (ja jag vet att mkt avtar och så... men det är ändå en del kraft, kolla hur fina nedslagsmärken man får laga på gren efter sådana slag)

såg det med egna ögon när hon spela på barsebäck 😮

det borde vara farligare för caddien att fånga bollar på 100meters slag än 150meters slag då bollbanan är betydligt brantare på kortare slag..

Edit: försökte göra en fin modell som skulle visa detta, men det ´gillades inte av forumet så det blev bara punkter på en rad 😛

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
516036
January 20, 2004 - 1:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Synd bara at annika är så förbannat tråkig, annars tror jag hon hade varit ännu större speciellt i Sverige. Som det är nu så håkker jag på att somna så fort jag ser henne tala. Visst är hon en grymt duktig golfare, kanske vår bästa genom tiderna, men så länge hon inte blir bättre med pressen kommer hon aldrig bli så stor som hon kan och borde bli.

Coalan
Member
Medlem
Forum Posts: 4409
516043
January 20, 2004 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag ska inte börja säga vad jag har emot folk som tjänar alldeles för mkt pengar mot vad de förtjänar.
Ja det var ju svenska folkets vilja, inte min. *grr*

Golf=sport, inte idrott. Men om en golfare vinnare året idrottsliga person då veti fan vadjag gör 😉

Btw när ska Niclas Lidström få årets manliga?

kran
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1022
516152
January 20, 2004 - 3:43 pm
sp_Permalink sp_Print

det ser ut som om annika snusar =)

Marron
Member
Medlem
516156
January 20, 2004 - 3:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Marron]Robert aegde ju 😀

läste det på aftonbladet nu.. tror ändå inte riktigt hon tyckte det hon sa till aftonbladet..

whatever.. Robert var det enda trevliga på hela galan..

Dehman
Member
Medlem
516505
January 20, 2004 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Marron wrote: [quote=Dehman][quote=Marron]Robert aegde ju 😀

läste det på aftonbladet nu.. tror ändå inte riktigt hon tyckte det hon sa till aftonbladet..

Är man en offentlig person så får man tåla lite.

Marron
Member
Medlem
516514
January 20, 2004 - 7:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote: [quote=Marron][quote=Dehman][quote=Marron]Robert aegde ju 😀

Är man en offentlig person så får man tåla lite.

Precis!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 289
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL