Vänstern åker ur parlamentet nästa val?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Vänstern åker ur parlamentet nästa val?
Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
sp_UserOfflineSmall Offline
1142228
June 11, 2007 - 1:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jalle64 wrote: Annars finns ju risken att även flock..... ehh folkpartiet åker ut i nästa val, men de skall ju/ håller på att byta cirkelled.... ehh partiledare 😎

:)R

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1142233
June 11, 2007 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Fan vad underbart om de trillar ur.
Slippa pajsarna.

Vitamin-C
Member
Medlem
Forum Posts: 3083
1142236
June 11, 2007 - 1:44 pm
sp_Permalink sp_Print

min värdsbild kommer att gå i kras om det här händer!
dags att laga mat 🙂

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
1142239
June 11, 2007 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Vad skönt det vore.
Fast det är nog för bra för att vara sant.

Men att sossarna och vänstern skulle vinna nästa gång känns tveksamt om Sverige fortsätter som idag.

Johan Karlsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1947
1142243
June 11, 2007 - 2:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Vitamin-C wrote: min värdsbild kommer att gå i kras om det här händer!
dags att laga mat 🙂

vettigt skrivet 😉

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1142246
June 11, 2007 - 2:32 pm
sp_Permalink sp_Print

Exakt vad har VP ställt till med senaste 20 åren som gör att dom passar bra under 4%-spärren?
Skulle jag önska bort ett parti så vore det väl MP..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Kaleid
Member
Medlem
Forum Posts: 2377
1142248
June 11, 2007 - 2:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=Delph1] ...
//Andreas

Jag kan bara hålla med om Göran Hägglund.
Från att ha framstått som ganska principfast och trovärdig i valrörelsen så har även han halkat in på PK-spåret och ägnar sej numer mest åt att spotta på de kristna grundvärderingar som KD egentligen står för. Jag kommer att lägga min röst annorstädes nästa val om Göran Hägglund sitter kvar.

Tur som sjutton att KD väljer vad de vill ha från bibeln och ignorerar det mesta... (nu riskerar det att bli en debatt om religion, vilket jag inte vill ha...ville bara påpeka det)

Vitamin-C
Member
Medlem
1142249
June 11, 2007 - 3:06 pm
sp_Permalink sp_Print

ojdå wrote: [quote=Vitamin-C]min värdsbild kommer att gå i kras om det här händer!
dags att laga mat 🙂

vettigt skrivet 😉

alltid vättigt 😀

Ang
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 593
1142256
June 11, 2007 - 5:13 pm
sp_Permalink sp_Print

Josey Wales wrote: [quote=Delph1]Ohly och partiledaren för KD som jag aldrig kommer ihåg vad han heter eller hur han ser ut för han gör verkligen inget väsen av sig och ingen tar någon notis av han, måste vara de två sämre valen som skett i modern tid.
KD har rasat totalt och vänstern har förpassats tillbaka till kommunister från att faktiskt försökt tvätta bort den stämpeln och nästan lyckats.
Sahlin är nog betydligt mer lyckad då eftersom hon fortfarande är en SAPare i själen, men lyckats klanta till det lite för mycket i tidigare skeden för att alla ska köpa henne idag. Dock har hon skött sig hittills och det bådar ju gott, det kanske man inte kan säga om de andra två ...

//Andreas

Från att ha framstått som ganska principfast och trovärdig i valrörelsen så har även han halkat in på PK-spåret och ägnar sej numer mest åt att spotta på de kristna grundvärderingar som KD egentligen står för. Jag kommer att lägga min röst annorstädes nästa val om Göran Hägglund sitter kvar.

JAG ÄR LITE FULL

Ja nu när vi fått det oviktiga ur saken fortsätter jag med mina begåvade tankar. Även om politik är det sista jag vill diskutera i detta tillstånd.

Görran den gubben håller ganska hårt på familjepolitik. KD står hårt för familjepolitik, C för lantisarna, FP för akademikerna och M för ... ja de lite mer pengarkräsna.
jag har inte hört Göran eller någon ur KD snacka religiösa grejer man. Och det är man jävligt glad för.

Ilg@dd wrote: Din mardröm blir dessvärre en sanndröm nästa val, och att VP skulle halka ur?? Knappast..
Den där undersökningen ger jag för övrigt inte mycket för när alla andra undersökningar pekar på uppåt för SAP och nedåt för M..

Ja fan det vet man aldrig. Som sagt man hoppas.
Nej men jag hoppas inte folk röster på Ohly. har inte vänstern åkt ur förr? De hade helt ärligt mått bra av att åka ur och sen friska upp sig lite och komma tillbaka. De kan ju inte ha den jävla idioten för helvete som partiledare...

Och mohna... den jävlen som supportera henne här är för jävelen inte frisk...

Vitamin-C
Member
Medlem
1142292
June 11, 2007 - 7:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Ang wrote: den jävlen som supportera henne här är för jävelen inte frisk...

älskar den meningen 😀

Josey Wales
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 561
1142318
June 12, 2007 - 4:42 am
sp_Permalink sp_Print

Kaleid wrote: [quote=Josey Wales][quote=Delph1] ...
//Andreas

Tur som sjutton att KD väljer vad de vill ha från bibeln och ignorerar det mesta... (nu riskerar det att bli en debatt om religion, vilket jag inte vill ha...ville bara påpeka det)

Jag säjer inte att de skall ta allt från bibeln men att efterleva sitt partiprogram kan man väl begära i alla fall.

Olegh
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 148
1142536
June 13, 2007 - 6:41 am
sp_Permalink sp_Print

Lite tråkig utveckling men helt klart förståelig. Ohly gör inte Vänsterpartiet gott precis. Sen kan jag personligen tänka mig att många vänsterväljare har gått över till MP som har blivit lite av den "grönare vänstern".

Gorgeous-George
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 436
1142726
June 14, 2007 - 9:07 am
sp_Permalink sp_Print
Vajsman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 929
1142741
June 14, 2007 - 11:06 am
sp_Permalink sp_Print

Oj vad synd om bohemerna och de orakade kommunisterna åker ut..*snyft*

Kommer sakna dem djupt, gärna ut med trädkramarna oxå som envisas med attt skatta bilister och bensin sönder å samman.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
1142791
June 14, 2007 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Vad skönt det vore.

Men att sossarna och vänstern skulle vinna nästa gång känns tveksamt om Sverige fortsätter som idag.

Javisst det är jättebra när handikappade tvingas till jobb och blir av med sina assistenter så föräldrarna inte får tillräcklig avlastning...
Sätt en aspergare vid en maskin i en fabrik så får du se vad som händer.
Blir bara så förbannad på hur dom smyger bort stöd till handikappade...

Förövrigt tycker jag vänstern är en bra opposition. Dock vill jag inte ha dom vid makten direkt 🙂

Json_81
Member
Medlem
1143327
June 18, 2007 - 5:05 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Exakt vad har VP ställt till med senaste 20 åren som gör att dom passar bra under 4%-spärren?

Förutom en galen kommunist som partiledare?
Men visst du har helt rätt. MP borde oxå ur. Deras miljöideer e ganska korkade.

dree wrote: [quote=Json_81]Vad skönt det vore.

Javisst det är jättebra när handikappade tvingas till jobb och blir av med sina assistenter så föräldrarna inte får tillräcklig avlastning...
Sätt en aspergare vid en maskin i en fabrik så får du se vad som händer.
Blir bara så förbannad på hur dom smyger bort stöd till handikappade...

Förövrigt tycker jag vänstern är en bra opposition. Dock vill jag inte ha dom vid makten direkt 🙂

Ja, eller så har föräldrarna råd med att betala en assisten pga jobb, rimliga skattenivåer och avdrag för hushållsnära tjänster.

Jag är lite osäker på aspergers, men hade inte han basshunter det? Verkar ju iaf inte vara totalt beroende av assistenter.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1143330
June 18, 2007 - 5:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=ilg@dd]Exakt vad har VP ställt till med senaste 20 åren som gör att dom passar bra under 4%-spärren?

Nu har han emellertid inte varit partiledare så länge.
Men vad är det han åstadkommit som gör honom eller övriga VP galna?

*Edit*
"Pinsamt, Littorin"
"Ministern har examen vid bluffuniversitet."
Mer spik i kistan inför nästa val..?

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Json_81
Member
Medlem
1143373
June 19, 2007 - 4:09 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=Json_81][quote=ilg@dd]Exakt vad har VP ställt till med senaste 20 åren som gör att dom passar bra under 4%-spärren?

*Edit*
"Pinsamt, Littorin"

Jag återkommer om vad vänstern hittat på för dumheter.

Angående littorins examen så om man läser artikeln kommer man man fram till att det är ett mindre ansett universitet snarare än ett bluffuniversitet. Och det är ju så den röda sidan vill ha det, alla ska kunna utbilda sig, inte bara de som kommer in på chalmers/kth/lith eller liknande.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1143396
June 19, 2007 - 12:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Angående littorins examen så om man läser artikeln kommer man man fram till att det är ett mindre ansett universitet snarare än ett bluffuniversitet. Och det är ju så den röda sidan vill ha det, alla ska kunna utbilda sig, inte bara de som kommer in på chalmers/kth/lith eller liknande.

Att bara kalla det mindre ansett var att linda in det rejält. Det är ett riktigt skräpuniversitet och hans examen är fasen inte värd mycket i jämförelse med en person som faktiskt slavat sig genom riktiga universitetsstudier.

//Andreas

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
1143402
June 19, 2007 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=ilg@dd][quote=Json_81][quote=ilg@dd]Exakt vad har VP ställt till med senaste 20 åren som gör att dom passar bra under 4%-spärren?

*Edit*
"Pinsamt, Littorin"

Jag återkommer om vad vänstern hittat på för dumheter.

Angående littorins examen så om man läser artikeln kommer man man fram till att det är ett mindre ansett universitet snarare än ett bluffuniversitet. Och det är ju så den röda sidan vill ha det, alla ska kunna utbilda sig, inte bara de som kommer in på chalmers/kth/lith eller liknande.

:)R

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 361
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL