November 22, 2001
Öwall wrote:
Framför allt, vilka är det som räknas? studenter, pensionärer, handikappade?
eller bara socialbidragstagare?
Pensionärer lever inte på bidrag, de lever på pension.
I Metro hade de inte räknat med studenter.
Sjuka, socialbidrag, bostadsbidrag mm var inräknat.
September 12, 2001
Json_81 wrote: [quote=Öwall] Framför allt, vilka är det som räknas? studenter, pensionärer, handikappade?
Och glöm nu inte barnbidraget...
Är förövrigt galet att barnbidraget fortfarande delas ut till till folk med stora inkomster.
December 29, 2004
Json_81 wrote: Vad är elevens val? Typ frivilligt ämne?
Det fanns inte på min tid.
Låter som en bra ide om det är som jag gissade.
På våran skola kallas det "FAVO" (flexiblet arbete varje onsdag 😛 ), alltså varje onsdag börjar vi en timme senare, och så kommer alla lärare senare, samt 30% av eleverna till starten, lite droppin, så planerar vi vad vi ska göra (skolka) hela dagen på 5min, sen pratar våran sära lärare om hennes obefintliga privatliv eller om nått nytt provsvar (blodtjosanhosan problem, varit borta i 1.5 år) i en timme ~ sen får vi börja på lektionerna, där vi gör vad vi vill, och så går man till en lärare och får underskrift på att man gjort nått den dan. Sen i slutet av dan skriver man en hur det gått (mitt snitt ligger på ~3 ord, och då är jag en halv "pluggis") och så pratar hon lite mer om sitt kärlsystem.
Du kan ju gissa hur lätt det är att skolka, vill man vara riktigt MVG++ på det så kan man ändra schemat och lura nån lärare, eller gå till datasalen och spela unreal med data läraren och få underskrift av han sen
Ja åsså gör man sina läxor den dan.
Det är min personliga åsikt, totalt jävla meningslös dag, men skön som fan ;D igår slutade det med att vi sket i alla lektioner och gjorde en film hela den 😛
btw så slutade skolan för 2 veckor sen så nu sitter vi bara av tiden i skolan (har gjort två matte tal denna vecka 😛 ).
August 9, 2005
skiroy wrote: [quote=Json_81][quote=Öwall] Framför allt, vilka är det som räknas? studenter, pensionärer, handikappade?
Och glöm nu inte barnbidraget...
Är förövrigt galet att barnbidraget fortfarande delas ut till till folk med stora inkomster.
Barnbidraget var inte heller inräknat...
January 20, 2002
serdna wrote: [quote=Cezar]Bidragen kommer vi inte ifrån om vi inte röstar på Moderaterna men samtidigt så har Moderaterna en vrickad syn på sjukvård m.m.
Förklara vad som är vrickat med deras sjukvårdssyn.
Att sjukvården ska kosta pengar.
Inte möjligt att en ensamstående mamma ska kunna betala det som har massa barn.
Inte så kul om barnet blir allvarligt sjuk eller skadad och man inte har råd.
Det är fruktansvärt.
Så som i USA alltså.
1 Guest(s)