Var är jobben? första maj? förbannad!|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Var är jobben? första maj? förbannad!
Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 629
sp_UserOfflineSmall Offline
1
April 30, 2008 - 8:18 pm
sp_Permalink sp_Print

SKRIVER AV MIG FÖR JA ÄR SÅ ARG FÖRBAND PÅ SVERIGE SAMHÄLLET
ÄMENT GÅ FRÅN HÄVA SJUKSKRVNING FÖR FÅ ETT JOBB

DÅ STAVAR JAG ÄNNUM SÄMRE RAKT FRÅN HJÄRT ,
ÄR INTE FEG VÅGAR TYCKA TILL .,

---------------
i dag bord man kräva jobb som rättighet Finns inte jobba til

Det finns inte jobb till all

Krånliga system fastna i bidrag

dags kräva att jobb skappas

de som blivt utan jobb får ställa sig sist i kö

dags skappa rättvis system

Dags skappa ny lag skydlighet , som förtgarae sklydig rapotera sina antal jobb plattser , när ett jobb bli ledigt ska det genom gå rätt viss system ut i från utblidninge samt hur länga man har varit utan jobb

Kan inte vara den medingen de som är utan jobb i masa år ska forsättta vara utan jobb,

Lått oss lägga skatt system där vi betelar rebhaltningen inte arbetsgivaren
Låt samhället ta ansvar för hälsa

Många blir inte godkända för häva sin sjuk skrivningen , som jag , får bara bråka för få rätt till partik som ska vara ut på företag rätt till få pröva joobba

är inte självklart

de som är sjuka ska vara sjuk skrivna
Men vi som blivit friska tvnings i dag vara sjuskrivingen

Många blir ut sorterad i sverige om du har varit för länge sjuk skriven
hopp på större arbetlöshet fler drabba fler jobb går till asien

först då som folk här hemma i sverige kanske börja hitta varandra ., att det måst bli sämre innan man inser vi har något gemsamt

att värna om Söker ärlig politik med ansvar tagen för skappa jobb .

sverige skyldighet skappa jobb åt alla

Det är inte medningen vissa grupper i sverige ska söka jobba hetida uppdrag
eller att vara arbetgivare ta hand om tuss tals ansökningar

Dags för skappa system hur man h anter jobb , Inte låt jobben gå genom socijal vänskapp nätverk.

i dag ser inte alls bra ut i sverige , Ingen som bry sig , inget vi kan gör , bara forsätter skapp socijal miss förhålland samhäls klasser

är inte själv klart alla har inte socijal nätverk

alla får inte respket
kvinnor löner skull man ha fixat för 50 årsen minst

fullt dra ut på samhälls problem ,

det tar inte masa år lösa problem

poltikern skyldighet deras eget fel när de oftas går emot varandra

sammarbeta styr sverige bättre försvar sverige skydd jobben gör inte till räckligt

tvning alla utlänksa arbeter till svenska löner , ska inte vara någon fördel jobba i sverige som jobba i fattigt land ta ut mer avgifter på de som tar inte låg inkomstager .

rädd svenska jobben

ingen som gör nåt åt detta,

behöver nya människor som inte är fega

kan hålla med om arbegivare vi som kräver jobb har många fler rättigheter mot arbetgivare som ska ta hänsyn

dags skappa balans poltik för arbetsgivare ska också ställa krav på skolan utbldingen system

Ta mer ansvar för många som gått en utbidningen som sen inte kan få jobbet inom det yrke

kräv antal lediga paltser ut efter behöv av jobben bättre planingen för rätt utbidlningar för nya jobba tjänster ,

mer syukolger behövs till skolan mot alla våld mobbningar sociajl utbrändhet i förtid för många ungdomar missbruk av språket ,

dags säga var jobben finns i sverige vart tionde år skulle man ha stor över syn bättre planerning med förtag med skolan

, se till att även svenska staten går in bygger upp fabrike som är miljö vänliga
Låt de anstälda äga fabriken .

Jag är förband på sverige sätt hantera jobben , hur folk ska få jobben

Ut i från min egen situtvation allt mer man får bråka , Bråka med rätten till seriös väl fungerad pratik inte på mednings lösa åtgåder .

ca 5 år stavar sämre när jag är förbande ,

ska vissa hur det är i sverige ,

funger inte ren bluf solidarten om hur man skappa jobb , hiur man tar hand om de som inte får ett jobb eller de som ha rätt till rebhaltning uppföljser

Annser man inte ska behöva slitta sig till få jobb ,

anser samhället skyldighet stöda hjälp de människor som har svårt för få betelat jobb med fackliga löner som avtal

själv har haft jobb utan tim lön

finns dåld verklighet som uppdrag granskning vissad om i sverige många håller tysta om de verkliga förhållande som nya okända männiksor som kommer till sverige är rädd träda fram.

Var är trygheten ,

fick avslag för bli ärnden för arbetsförmednliongen , för nå en pratik.
AV FÖRSÄKNING KASSAN . SOM ANSER MIG SJUK , 10 ÅRSEN , I DAG ÄR FRISK FÖR JOBBA , RÄCKER FAN INTE
nu får det fan vara nog

FACKET BYGGDS UPP I SVERIGE , DÄR FÖR VI HA FÖRSTA MAJ FÖR VÄRNA OM JOBBEN I SVWERIGE

RÄDDA SVENSKA JOBB SE TILL SKAPPA JOBB ,

HUR MYCKET SKA JAG BEHÖVA LIDA GNEOM GÅ , NÄR INTE SYSTEM FUNGERA FÖR FÅ RÄTT STÖD OM NÅ TRYGT JOBB SOM LÖN SOM KAN LEVA PÅ , SLIPPA BIDRAG REN FRUSTATION FÖR MÅNGA

HÄNDER INGET ,I SVERIGE FÖR FÖRBÄTTREA SITUVATION .

JAG SOM MÅNGA ANDRA RÅKAT UT FÖR TJÄNST FEL HUR MAN HANTERA BRISTER I VÅRDEN +

MASA FEL HAR GJORT MOT MIG , BLIVIT TVING TILL LÅNG VARIG SJUKSKRVNING .
ANNSER SAMHÄLLET FÖR HJÄLP TILL FÖRHANDLA FRAM JOBB ÅT OSS SOM HAR SVÅRT

SÖKT JOBB SJÄLV ,
MAN ANSTÄLLER HÄLLER NÅN ANNAN ÄN FÖREDETTA LÅNGTID SJUK SKRIVEN

TÄNKER FAN INTE HÅLLA TYST NÅT FEL I SVERIGE FAN INTE MITT FEL ., TA ERT ANSVAR DÄR UT MYNDIGHETER .

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1191032
April 30, 2008 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Helvete vad jobbig text att läsa.

Rätta allt i word eller någonting och försök skriv ihop det, helt hopplöst att läsa det här.

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
1191033
April 30, 2008 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

helt oläsbart.

macrus
Member
Medlem
1191034
April 30, 2008 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ZIre wrote: helt oläsbart.

Ja fan, helt sjukt hur man kan posta nåt sånt. laugh

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1191035
April 30, 2008 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Han är dyslektiker. Nog med kommentarer om språket,

//Andreas

Shikar
Member
Medlem
Forum Posts: 4468
1191036
April 30, 2008 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Han är dyslektiker. Nog med kommentarer om språket,

//Andreas

jag tror nog inte att dem visste om det, sen ska man hellre kolla på budskap än att kolla på själva texten ocs stavningen.

håller med till viss del gabor! wink

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
1191037
April 30, 2008 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

hallo pojkarna ja du

skönt bara skriva av sig ,

när man vill berätta så mycket blir det ännu sämre ,

delvis av man inte får det stöd rätt till pratik ,

märkligt , u nviker infomera om saker , börja rotta mer mer , får man inget stöd i sin sak fråga , sitter passiva låsa som de inte förstår vad handlar om .

rätten till att få hjälp med på börja pratik , samverkan . för ta sig ur sjukskrivningen

har inga a kassa bakom eller ålder pantion ,

måst få ha till pratik , få hjälp med hitta pratik som kan ge jobb ,

Dani
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1854
1191042
May 1, 2008 - 8:01 am
sp_Permalink sp_Print

Håller också med till viss del. Det som har hänt i Sverige är att de som hade det bra har fått det bättre och tvärtom. Jag trivs bra för jag har det bra och då klagar jag ju inte. För några år sedan var det inte riktigt bra heller, mycket bidrag, lite jobb (även för högutbildade) och hög skatt, vilket inte är fallet idag. Skulle önska att de som har det dåligt får det mycket bättre på bekostnad av de som har det för bra (lite som Robin Hood tänkte wink). Hoppas det löser sig med jobb för din del!

macrus
Member
Medlem
1191045
May 1, 2008 - 8:32 am
sp_Permalink sp_Print

Delph1 wrote: Han är dyslektiker. Nog med kommentarer om språket,

//Andreas

Jaja, dock bör man ju se skillnad på stora och små bokstäver, dvs. man behöver inte skriva så mycket med caps lock. Meningslöst.

Dessutom är det inte speciellt att få jobb om man bara anstränger sig lite, man kan ju inte räkna med ett vd-jobb eller liknande direkt.
Vet inte om jag fattat det rätt, men tror det handlar om jobb och att han inte får nåt? Eller.. 🙄

Tråden hade låsts direkt om det hade varit någon annan som skrev tråden med och topicen med CAPS LOCK.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1191052
May 1, 2008 - 10:01 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: Jaja, dock bör man ju se skillnad på stora och små bokstäver, dvs. man behöver inte skriva så mycket med caps lock. Meningslöst.

Det kan jag hålla med om.

Tråden hade låsts direkt om det hade varit någon annan som skrev tråden med och topicen med CAPS LOCK.

Den är ändrad nu, orkade helt enkelt inte ändra det igår.

//Andreas

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
1191057
May 1, 2008 - 11:24 am
sp_Permalink sp_Print

jag vill också på peka att man tittar åt det andra hållit i samhället,

Ni som har jobben . ni som inte har jobb sominte är sjuka till 100 %
Det bord också sätt krav press på hur man hantera .

exmpel . på svt , program såld spritt fram ögon på vuxna det var barn eller ungdomar

Folk bry sig inte regagera

När någon råkar ila ut i brott fysik handlnimgar -

Brott som gör av syklogiska handligar , uppmärksam inte
som exmpel , kostar för mycket ha väl fungerad verksamhet rebhalterning inriktar pratik på rikta jobb platser än bli in stoppade

Det finns regler skyldigheter att ge stöd för folk som vill häva sin sjuk skrivning

Samhället skydlighet skappa jobb

samhället skydighet gör rätt för medboragr som vill ha tim lön tryghet

Det finns ingen tydlig information fick använda en advokat för få svar på frågor av försäkning kassan

var för inte mitt läkar intyg räkt till .

försäkning kassan system är alls rättvis

Masa folk i sverige , vi som blir ut sorterad .

fan fega människor som inte våga krav att reglerna ska följa rebhalterning arbetsplatser pratik platser.

att bli nekad stöd i sak frågan !

detta har varit med om försäkning kassan vill inte ha tele samtal med läkare

läkare vill inte ha e mail kontakt , vill ha tele samtal

råka ut som många andra för mass jäva offer på bekostnad av min livs tid fast i system .

hur mycket jälva bråka ska man behöva

räker för ha utlänksa namn för bli ut sorterad i sverige

Nåt måst hända hur öänge skall det fort gå

sökkt kontakt med uppdrag granskning finns masa saker avslöja

sökt jobb , men har ingen säkerhet bakom mig om blir utan jobb , lätt som helst stoppa bidrag men får inte rätt till häva sjuk skrvning med följa lagar regler

just det som är problemet fixa jobb hur i fan ska folk få jobb när det i dag blir tussen tals sökand på jobb

nåt fel

kräver rätt viss kö system hur man tar utarbetlösa

de som blir utan jobb ställa sig sist i kö

dag vo som tvings av jävla system som ur hållar vården samhället

det finns ingen tryghet i sverige , rätt till hjälp för nå jobb från utanförskapp

poltik är för mig rena mafia , har ingen tro på partier. alla prata så finnt ,

en dag lär inte sverige ha råd om maninte har råd med hög löner för vården , dags man öppna nya sjukhus som blivit nedlagad,

vård skola polis ska k skall kosta
Det där för jag vill jobba betala skatt . inte vara fångenskapp i samhälls system . som sortera ut folk när ja själv kritsera , då skriver man inte det i exmpel i min handlningar som läkar skriver dina papper.

Ja som många andra råkar ut för oseriös , kast melan olika hanldera. ingen konkreta reslutat ,

annars har vi land i dag mer mer regler lagar går man för bi undviker . Att leva upp till regel verk

Det kostar för mycket leva upp till reglarna i vårst samhälle.
känsla av det finns mer pengar intress vid stora brott än mot enskilda , där man för summar förtonde respekt !

exmpel min tjej , hade tid satt hoss dag sjukvården , ringde man till sin dam på besök tid frågar var kalsongerna var ,

vi fick kretik vi hade för många saker frame när vi hade hem besök,

Några människor inom omsoregn vården , man får inte visa man är arg blir kränkt i sverige ,
skam skriver man mer av som nåt annat än skriver att samhället mynidgheter egna fel brister , är också påverkan orsak för många mår mycket dåligt ,

jätte problem få rätt till

har haft två utan time lön , gick inte leva på , vart tvungen ha bidrag ,

finns mycket mer till lägga , man bry sig , man struntar om folk hålls tillbaka mot sin vilja ,

som tur så fick bytta komun

tjejen blev av med allla bidragen hon har socijal forbi , i den nya komun på arbetsförmedlningen fick hjälp med pratik lönebridgen, tog sitt ansvar i den nya komun

med den gaml komun som vi bode i . så verkade man inte för skappa tryghet innan man förlora alla bidragen , samt hon hade läkare noga , papper , fick avslag ,

i dag kan du förlora på fel grunder hur lätt som helst tryghet inte rätt till socijal tjänts

överklade på viktigt punt tjejen blev instoppad inget val , gå folkhögskola gick inte där till 100 %
hennes arbetsförmåga är 75 inte 100 .

hjälp inte hända sig i överklagande i rätten , hon kund inte bevisa styrka , hon var gick 100 % eller var där på 75 % folk högskolan
När hon blev till frågade om vill ta lånen , sa hon nej , har ite råd med lån.

Nya komun arbetsförmedlningen flytta in
följd sitt ansvar uppdrag verka för få pratik som
Man har rätt få extra stöd vid förhandla fram jobb pratik avtal ut i från läkar papperna med i den gamla komun , bryde man sig inte , de hade ansvar , försäkning kassan i den gamla komun tog chans inte verka i den gamla komun rätten till rebhalterning föl följa reglerna , rätt till extra hjälp få pratik lönebidrag jobb , ringer runt för människor som har svårt få jobb , många förtagare anställe inte någon nyligen upp hävd sjuk skriven 25 %

heter så fint ta reda på din förmåga , utan att säkerhets ställe tryghet , hur ska man betala hyran när inte äns socijalen ser vart fel ligger.

medan försäkning kassan ansåg hon gick där 100 %

min tjej fick mer stöd hjälp än jag själv ,

mig själv 10 år varit sjuk skriven ,

genom gick ami . där jag vart utsatt för form ab socijal traksier mobbning fick sluta , det nämns inte i mina papper vara

när ja sa i från vart förband då
i sverige tar man inte åt tag mot människor som på eller annat sätt stör verksmaheten vuxna människor när någon brytter moralen, kalla exmpel klass rum , ska vara tyst , var ingen struktur med hög kompetens för bara stopp in någon verksamhet som inte var in driket med pratik få chans vissa en månad klar detta ska ha rätt till fort som mjöligt få hjälp jobb upp följserer det finns tydliga regler på hur det ska gå till ,

inte bli kallade som miss anpassa person , när man kritsera när man vet var fel rätt är

ja själv får inte skada andra pysikt ska inte själv råka ut för det , finns folk som har störa syklogsik problem offer för sin pappa mänen

man kan inte bland i hopp folk hur som helst är ingen vård metal platser som ska fomras

måst formas från person till person har du arbetsförmåga då ska du ha forst som mjöligt rätt till pratik på kort tid sen handläggare som hjälper de människor som inte alls får jobb , själv sökt , har tryghet bakom mig om jobbar i 3 måander har inga garantier inte rätt till a kassa är 32 år har aldrig betala a kassa avgifte har haft mine löner shitt jobb ,

hur det än är kräver alvar åtgande för landet , se till åtgärd detta för skappa pratik anställ utbilda väl kunniga människor hur man jobbar med sjuk skrivna arbets frågor , ge dem skydd stöd mot oserösa arbetgivare det är gott om dem , också gott om hederliga arbetigivare som i stället ska söka pratik på ,

dag man bok för svart lista på de som skadar sin personal syklogik kräver att man tar ut dem ersätt dåliga personal ansviga personer . där man kan bevisa , finns funnit längre problem

ren falskhet inte gör något folk när folk kränker andra -

inte bry sig om när andra först för andr apå jobbe

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
1191060
May 1, 2008 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

ja komer som många andra kommer få det svåra om man går hemma för länge , ja är verkligen överkörd , jobb häsla är vikt se fiolk jobba med folk , inte bli ut sparakde , inte få bevisa vi är lika värdiga

Balor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 516
1191074
May 1, 2008 - 2:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Gabor, har du funderat på att emigrera? Det låter som om du har fått nog av Sverige.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1191150
May 2, 2008 - 9:43 am
sp_Permalink sp_Print

Vad hade du väntat dej av en blå regering?
Det här är för övrigt bara början, när dom väl lyckats försvaga facken tillräckligt blir det än jävligare. Man har ju lyckats bra med de unga redan som det verkar, snart är det bara att stå där med mössan i hand och tacksamt ta emot jobb med 50:-/tim.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
1191157
May 2, 2008 - 11:48 am
sp_Permalink sp_Print

HADE SAMA JÄVLA PROBLEM MED DEN FÖR MAKTEN DE RÖDA ELLER DE BLÅ

HÅLLIT PÅ MED DETTA I CA 6 ÅR

sPELAR INGEN ROLL OM DET ÄR RÖD ELLER BLÅ SOM STYR SVERIGE FATTAR FOLK INTE DETTA

MAN INTE FÖLJER LAGARNA REGLER , FÖR ATT DET ÄR FRÅGA OM MAKT PENGAR RÄTT TILL VÄL FUNGERAD REBHALTERNING

ÄR FOLK SOM JÄVLA BLIDA HÖGER ELLER VÄNSTER

ALLA PARTIER I SVERIGE STATEN HAR VARIT MED ATT FÖRSTÖRA

INGEN GÅR UTAN SKULD

JAG VILL OM DET FINNS NÅGON SOM KÄNNER NÅGON SOM HAR MAKT ATT STYRA UPP DETTA

ATT SE TILL START UTREDNING LÅT OSS CHANS GE VÅR KRETIK FÅ LÄGGA FRAM MED BEVIS MED DOLD KAMRA

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
1191158
May 2, 2008 - 11:49 am
sp_Permalink sp_Print

I 10 år har jag bråkat om detta !

ska man skylla på röda eller blå ?

Är väl inte så intressant ?

var för kränker man medborgare

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
1191162
May 2, 2008 - 12:00 pm
sp_Permalink sp_Print

själv klart är det känsligt att bli kränkt när man stuntar inte ser att man gör fel

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
1191170
May 2, 2008 - 12:26 pm
sp_Permalink sp_Print

första gången gick in till arbetsförmedlningen

fick ut skällning för mer än 15 årsen . komm ur fosterhem system socijalen sa till mig gör detta.

de sa till mig gå tillbaka till dit jobb skrek högt ,

var första gången ja besökt arbetsförmedlningen
i sverige

blev så kränkt , har aldrig haft ett jobb när sökt hjälp i frågan.

det går efterlyssa vittnen i tidnig ange året , staden jönköpning

folk bry sig inte när folk gör fel som inte är fysika brott !

jag hade inget jobb gå tillbaka

så tysta det ner , ingen sa något .

flera människor i sverige som blivit mot arbetad för nå pratik jobb ?

nu är reglarna emot mig , ovlija ta till sig tro på oss

ovasätt vem som styr så hjälper det inte, makten från stockholm
Makten når inte ut alltid ,
till hela landet ,
de vet inte om hur det förhåller sig alltid verkligheten vardagen för många medborgare,
ovsätt vem som styr sverige ,

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
1191175
May 2, 2008 - 1:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns ingen tydlig information fick använda en advokat för att få svar på mina frågor av försäkning kassan. Hon vill inte ge mig svaren.

var för inte mitt läkar intyg räkt till .

försäkning kassan system är inte rättvis !

Masa folk i sverige , vi som blir ut sorterad .

att bli nekad stöd i sak frågan ! för att bli ett ärnden till aebtsförmedlningen

detta har varit med om försäkning kassan vill inte ha tele samtal med läkare

läkare vill inte ha e mail kontakt , vill ha tele samtal

Försäkning kassa vill bara ha e mail kontakt med läkare , inte några konkreta samtal per telefon

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 33
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL