Var du tvungen att dra visdomständerna?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Var du tvungen att dra visdomständerna?
optimuz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1248
sp_UserOfflineSmall Offline
1108000
January 6, 2007 - 3:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har dragit ut alla, minns inte riktigt men minst 1 av dom var snea och skavde så då drog jag ut alla av bara farten 🙂

Gelica
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 109
1108020
January 6, 2007 - 4:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har en som kommit ut helt, en som är halvt ute och jag tror en till är på väg.
Tror dock inte jag kommer behöva dra ut dom eftersom jag aldrig i hela mitt liv har haft problem med mina tänder, inte ens ett hål. 😀
Jag har problem att borsta den som kommit ut helt och kanske får man hål i den och måste dra ut/laga den för det.

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
1108022
January 6, 2007 - 4:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Alla mina 4 visdomständer har växt ut utan några som helst problem. OKej, de är inte helt utväxta, men jag kommer förhoppningsvis att slippa dra ut dem. 🙂

lindén
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 400
1108042
January 6, 2007 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har mina kvar, har hål i en. bävar för att gå till tandläkaren, har för övrigt inte varit hos tandläkaren sen 1997 (tandläkar-skräck är inget att leka med) men måste nog gå dit snart :cy:

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 513
1108043
January 6, 2007 - 6:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Fick dra ut alla fyra på samma gång.
I förebyggande syfte. För att jag inte skulle få en infektion under/efter en transplantantion.

Den smärtan! Har gjort saker som gör ondare, men just tänderna är läskigt jobbigt på ett annat vis.
Som tur va fick jag vara sövd. Men direkt när jag vaknade fick dom pumpa i mig 4ggr mer smärtstillande än vad dom normalt ger. Antagligen för att jag är ganska van med starka smärtstillande medel.
Men ack så ont jag hade några dagar. Såg ut som en hamster i en vecka 😛

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1108069
January 6, 2007 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle egentligen svarat både ja och nej, eftersom jag egentligen skulle behöva dra ut dom i övre käken.. Tycker inte jag har råd med det, så man får dras med tandvärk lite då och då..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
1108079
January 6, 2007 - 7:04 pm
sp_Permalink sp_Print

har inte fått några än, men på sensate röntgenbilderna såg de ut att komma upp snett som fan

Kenny McCormick
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 223
1108084
January 6, 2007 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

De fick operera bort 2 st på mig eftersom de växte horisontellt mot alla andra tänder och tryckte på dem.
En fick de ta ut i 4 delar och den andra i 3.
Som tur var operera de bort dem strax innan jag behövde betala.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1108088
January 6, 2007 - 7:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Ungefär vilka summor handlar det om att dra ut en tand? Behövs det göras på mig ska jag minsan vara så nedsövd och väck jag bara kan vara.

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
1108106
January 6, 2007 - 8:59 pm
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: Ungefär vilka summor handlar det om att dra ut en tand? Behövs det göras på mig ska jag minsan vara så nedsövd och väck jag bara kan vara.

Se till att boka i tid då, kan ta lång tid att få tid för narkos. Och dom gör det oftast inte jätte järna.

ultima
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 319
1108141
January 6, 2007 - 11:14 pm
sp_Permalink sp_Print

har inte behövt dra ut något än iaf, men dom har nog inte kommit upp helt än. Hoppas verkligen inte jag behöver det då jag verkligen vill undvika tandläkaren så mycket det går..

EDIT: bara för att jag var nyfiken så kände jag lite i munnen och 3st verkar vara nästan helt ute, men den sista verkar nästan växa snett inåt munnen, har inte gjort nåt ont iaf så hoppas de inte behövs göras nåt..

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
1108149
January 6, 2007 - 11:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Öööh, brukar man inte få dom typ i högstadiet?? Fick iaf jag.

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

[-Pale-]
Kommer du hit ofta?
Medlem
1108160
January 7, 2007 - 12:42 am
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: Öööh, brukar man inte få dom typ i högstadiet?? Fick iaf jag.

Är väl ganska olika. Fick någon i slutet av gymnasiet, men dom drog ur dom i 22års ålder.

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1108176
January 7, 2007 - 1:11 am
sp_Permalink sp_Print

beta wrote: Ungefär vilka summor handlar det om att dra ut en tand? Behövs det göras på mig ska jag minsan vara så nedsövd och väck jag bara kan vara.

Om jag nu minns rätt...ganska så mycket. Så spara pengar och skippa dina rökverk för ett tag. :bgrin:
Det kostar att gå till tandläkaren och nu kommer vi in på en annan sak.
om vissa får bestämma fullt ut så kommer själva sjukvården att bli på ett ungefär samma.
Då kan vi snacka om att det kommer att kosta !

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1108183
January 7, 2007 - 2:27 am
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=beta]Ungefär vilka summor handlar det om att dra ut en tand? Behövs det göras på mig ska jag minsan vara så nedsövd och väck jag bara kan vara.

Om jag nu minns rätt...ganska så mycket. Så spara pengar och skippa dina rökverk för ett tag. :bgrin:
Det kostar att gå till tandläkaren och nu kommer vi in på en annan sak.
om vissa får bestämma fullt ut så kommer själva sjukvården att bli på ett ungefär samma.
Då kan vi snacka om att det kommer att kosta !

Cash är lungt, snorvalpen drar in rätt ok, men ville mest bara ha en humm så man inte går och slänger iväg allt på vardagsrummet. (har ifs inte rökat på ett tag iheller, så kul är det inte)
Bara att jag har vrålhatat tandläkaren så länge jag kan minnas. Även som 16-17 åring kunde man ligga där och böla i stolen.
Tack vare det så har man inte varit hos tandläkaren sen dom slutade kalla in en.

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
1108205
January 7, 2007 - 10:19 am
sp_Permalink sp_Print

Det är inte alltid möjligt att vara nersövd när de ska göra vissa ingrepp, då det kan vara farligt vad jag förstått.

Dry_Ice
Member
Medlem
Forum Posts: 2611
1108207
January 7, 2007 - 10:27 am
sp_Permalink sp_Print

Mina visdmomständer har kommit nu senaste året och jag har inte haft ett dugg problem med dem, inte känt av dem alls. Lite glad för det 🙂

aa32
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 220
1108255
January 7, 2007 - 1:11 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag är inte direkt rädd för tandläkaren, mer att jag tycker att de är så otroligt primitiva så man storknar och undviker att gå dit på grund av det. Det finns massor av modern teknik som kan användas som nästan inte ger någon smärta alls, visdoms tänder kan man spräcka med ultraljud, borra kan man göra med laser för att nämna två saker.

Det finns typ tio tandläkare i hela sverige som har laserborrar, det borde finnas överallt på varenda mottagning tycker man, ganska primitivt att köra med en metallborr i tänderna, är det konstigt om folk är rädda för det ??

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1108274
January 7, 2007 - 2:08 pm
sp_Permalink sp_Print

aa32 wrote: Jag är inte direkt rädd för tandläkaren, mer att jag tycker att de är så otroligt primitiva så man storknar och undviker att gå dit på grund av det. Det finns massor av modern teknik som kan användas som nästan inte ger någon smärta alls, visdoms tänder kan man spräcka med ultraljud, borra kan man göra med laser för att nämna två saker.

Det finns typ tio tandläkare i hela sverige som har laserborrar, det borde finnas överallt på varenda mottagning tycker man, ganska primitivt att köra med en metallborr i tänderna, är det konstigt om folk är rädda för det ??

Primitiva ?
Nja...det är hantverksskicklighet också. Gissa hur pass dyr den utrustningen är som du förespråkar.
Gissa om det slår igenom på räkningen också.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
1108277
January 7, 2007 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: [quote=aa32]Jag är inte direkt rädd för tandläkaren, mer att jag tycker att de är så otroligt primitiva så man storknar och undviker att gå dit på grund av det. Det finns massor av modern teknik som kan användas som nästan inte ger någon smärta alls, visdoms tänder kan man spräcka med ultraljud, borra kan man göra med laser för att nämna två saker.

Primitiva ?
Nja...det är hantverksskicklighet också. Gissa hur pass dyr den utrustningen är som du förespråkar.
Gissa om det slår igenom på räkningen också.

http://www.chalmers.se/HyperText/AlumniNytt/Alumni-Nytt982/carisolv.html
Ett annat sätt med för att undvika borren.
Håller med aa32, använder man samma utrustning som på 1800talet så är man primitiva, speciellt inom vård.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 308
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL