Var du tvungen att dra visdomständerna?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Var du tvungen att dra visdomständerna?
Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
sp_UserOfflineSmall Offline
1108345
January 7, 2007 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Det enda jag är rädd för är priserna. 🙁

-=*ThE_cRoW*=-
Member
Medlem
Forum Posts: 4679
1108411
January 7, 2007 - 8:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Mina i nedrekäken drogs inte de spika de sönder mens de fortfarande var nere i käken. Såg lite svullen ut efteråt. Jag var iaf tvungen dra dem för har haft lite ovanlig tandväxt i min mun, har fått "mjölktänder" två gånger så har bytt tänder två gånger istället för en.

Sen några visdomständer i övrekäken hade jag inte, jag är to advance för det. 😛

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1108420
January 7, 2007 - 8:49 pm
sp_Permalink sp_Print

-=*ThE_cRoW*=- wrote: jag är to advance för det. 😛

Understatement of the century :worship:

//Andreas

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1108441
January 7, 2007 - 9:54 pm
sp_Permalink sp_Print

jag har inte dragit ut någon tand alls bara borrat lite, men alla som har dragit ut tycker inte att det gör ont det är rädslan som är jobbigast eftersom man är bedövad, sen kan man inte bara sluta vara rädd går tyvärr inte att styra!

tycker inte man borde vara rädd för tandläkaren igentligen men man kan inte hjälpa det helt enkelt. nått att minnas är att smärtan kommer sen!

Darakir
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 352
1108509
January 8, 2007 - 8:31 am
sp_Permalink sp_Print

Oj, jag råkade rösta innan jag läste första inlägget. Jag röstade "nej", men ajg har inte fått några visdomständer ännu (24 år gammal). Jag måste vara tillräckligt vis utan. 😀

Har heller aldrig borrat eller något, så tandläkarskräcken är obefintlig...

addeee
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 577
1108740
January 8, 2007 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

en tjej(tant) på jobbet fick sina när hon var runt 40år så visdomständer kan komma närsomhelst men vanligast är runt 20års åldern.

sen så andvänder dom inte metallborrar, dom diamanter på sig(diamntinfattade eller vad man skall säga). sen så har dom ett avancerat kylsystem med vatten(delvis därför dom har sug) som går i borren och kommer ut längst ned vid borning för att din tand inte skall brinna upp eftersom borrmaskinerna är extremt högvarviga.
så det är inga biltema borrar dom har precis och det kostar en slant, visst finns det laser o massa nytt, men ni som vill ha det kan ju alltid finansiera...eller hur?

aa32
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 220
1108751
January 8, 2007 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Tandläkarna få väl förnya sig precis som övriga vården, det behöver inte kosta mera, snarare att kostnaderna sjunker när det blir mindre plock med borrar och annat jox.

Jag får verkligen känslan att just tandläkaryrket är extremt konservativt, alternativt att ubildningen är för dålig men det får vi hoppas att den inte är.

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1108766
January 9, 2007 - 2:32 am
sp_Permalink sp_Print

addeee wrote: en tjej(tant) på jobbet fick sina när hon var runt 40år så visdomständer kan komma närsomhelst men vanligast är runt 20års åldern.

sen så andvänder dom inte metallborrar, dom diamanter på sig(diamntinfattade eller vad man skall säga). sen så har dom ett avancerat kylsystem med vatten(delvis därför dom har sug) som går i borren och kommer ut längst ned vid borning för att din tand inte skall brinna upp eftersom borrmaskinerna är extremt högvarviga.
så det är inga biltema borrar dom har precis och det kostar en slant, visst finns det laser o massa nytt, men ni som vill ha det kan ju alltid finansiera...eller hur?

Så länge laserborrning inte går på mer än 10papp kan jag droppa in vilken månad som helst. Annars hade man inte suttit på eniro och letat tandläkare i skåne som använder laser.
Varför tror du vi inte skulle kunna fixa det? Ogillar man verkligen något kan det väl vara värt att lägga extra för att slippa det?

aa32
Medlem
Forum Posts: 220
1108812
January 9, 2007 - 9:27 am
sp_Permalink sp_Print

beta wrote:
Så länge laserborrning inte går på mer än 10papp kan jag droppa in vilken månad som helst. Annars hade man inte suttit på eniro och letat tandläkare i skåne som använder laser.
Varför tror du vi inte skulle kunna fixa det? Ogillar man verkligen något kan det väl vara värt att lägga extra för att slippa det?

Denna lista skrevs för drygt ett år sedan så det borde finnas betydligt fler idag men det var den enda lista jag kunde hitta:
http://www.expressen.se/expres.....p?a=464064

beta
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1736
1108813
January 9, 2007 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

aa32 wrote: [quote=beta] Så länge laserborrning inte går på mer än 10papp kan jag droppa in vilken månad som helst. Annars hade man inte suttit på eniro och letat tandläkare i skåne som använder laser.

Denna lista skrevs för drygt ett år sedan så det borde finnas betydligt fler idag men det var den enda lista jag kunde hitta:
http://www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?a=464064

Kanon, då är där minst en i malmö iaf. Perfa för jag jobbar där. Det blir en bookmark på den listan så länge. Det tackar jag för. 🙂

Johan-
Medlem
Forum Posts: 210
1108868
January 9, 2007 - 1:12 pm
sp_Permalink sp_Print

jävlar vilket sammanträffande =/ har börjat få upp 2 visdomständer jag också nu.. det gör ont när jag tuggar i området med tanden på den vänsrta sidan, och min kind är också cp, för när jag biter ihop med tänderna hamnar en bit av kinden mellan tänderna på vänstra sidan.. :S

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
1109031
January 9, 2007 - 7:59 pm
sp_Permalink sp_Print

http://www.aftonbladet.se/vss/.....88,00.html 😮

Som sagt...det kan löna sig att dubbelkolla.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 336
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL