July 18, 2003
Ta lite reflextejp från Trafikspeglarna vetja...
eller
http://www.asmint.se/tejp/tejp.....html#refle
Det är i alla fall vad jag kan hitta 😀
April 18, 2003
Jag tror inte det är sån reflextejp han letar efter. Har jag inte helt fel så är det sån som gör att regnumret inte syns i fartkamerorna. Är det sån du letar efter så finns det mkt enklare, billigare och säkrare metoder... ja just ja, den metoden är även laglig... 🙂
February 21, 2003
Jekyll 3000 wrote: Jag tror inte det är sån reflextejp han letar efter. Har jag inte helt fel så är det sån som gör att regnumret inte syns i fartkamerorna. Är det sån du letar efter så finns det mkt enklare, billigare och säkrare metoder... ja just ja, den metoden är även laglig... 🙂
Finns två olika reflexmetoder att använda mot polisen.
1. Nummerplåtsreflex...
...är ju helt enkelt att nummerplåten har väldigt hög reflekterans som lurar kameror som fotar fartsyndare. Man kan t ex spraya skylten med nån genomskinlig lack.
2. Fasförskjutningsreflex...
...används mot polisens hastighetslasrar. Det som händer är att relfextejpen förskjuter laserns fas och polisens laserpistol visar då en helt annan hastighet. Du kanske åker i 10km/h eller 584km/h enligt lasern. Denna reflex kan man sätta i stort sett var som helst på framsidan av bilen, t ex reg-skylten.
February 1, 2002
Ogrebeast wrote: [quote=Jekyll 3000]Jag tror inte det är sån reflextejp han letar efter. Har jag inte helt fel så är det sån som gör att regnumret inte syns i fartkamerorna. Är det sån du letar efter så finns det mkt enklare, billigare och säkrare metoder... ja just ja, den metoden är även laglig... 🙂
1. Nummerplåtsreflex...
...är ju helt enkelt att nummerplåten har väldigt hög reflekterans som lurar kameror som fotar fartsyndare. Man kan t ex spraya skylten med nån genomskinlig lack.
flera lager klarlack... märker dom det så blir det inte roligt...
February 21, 2003
Starscream wrote: [quote=Ogrebeast][quote=Jekyll 3000]Jag tror inte det är sån reflextejp han letar efter. Har jag inte helt fel så är det sån som gör att regnumret inte syns i fartkamerorna. Är det sån du letar efter så finns det mkt enklare, billigare och säkrare metoder... ja just ja, den metoden är även laglig... 🙂
1. Nummerplåtsreflex...
flera lager klarlack... märker dom det så blir det inte roligt...
Det ju inte vara lack. Men visst, märker de det så lär de ju åtminstone försöka sätta dit en på nåt annat sätt.
September 30, 2003
February 12, 2002
BelGarath wrote: bygg en sån där reggplåt-växlarna som Nightridern har
bara tycka på en knapp så byter du 😮
Jo en sån skulle va bra å ha.. 😀
Jag menar sån där tejp man klistrar över rekskylten som reflekterar hastighetskamerornas blixtrar så att bilden blir överexponerad och man inte kan läsa regnummret.
Och de är inte olagliga. Ännu...
April 18, 2003
Ogrebeast wrote:
2. Fasförskjutningsreflex...
...används mot polisens hastighetslasrar. Det som händer är att relfextejpen förskjuter laserns fas och polisens laserpistol visar då en helt annan hastighet. Du kanske åker i 10km/h eller 584km/h enligt lasern. Denna reflex kan man sätta i stort sett var som helst på framsidan av bilen, t ex reg-skylten.
Är det inte så att du måste tejpa in nästan hela fronten för att det ska funka? Får dom ett konstigt värde när dom skjuter på dej så siktar dom väl bara på sidan om? Laserns mätområde är såvitt jag förstått det hela väldigt liten, en trakterna av en cm i fyrkant eller nått sånt. Det var iaf så dom sa ang. laserstörarna man monterade i fronten... jaja, är ingen expert på lasrar, det kanske märks? 🙂
-=*ThE_cRoW*=- wrote:
Jag menar sån där tejp man klistrar över rekskylten som reflekterar hastighetskamerornas blixtrar så att bilden blir överexponerad och man inte kan läsa regnummret.
Och de är inte olagliga. Ännu....
Dom är ju olaglig med tanke på att du får inte ändra nått på nummerplåten, den måste vara som den är när den är ny, dvs du får inte mixtra med den.
Läs däremot hur plåten( eller kanske man ska kalla den för nummerplasten numer?) ska sitta osv så hittar du ett sätt att komma runt kamerorna som är lagligt och gratis... 🙂
2 Guest(s)