October 16, 2003
Såg en film (http://www.imdb.com/title/tt0115725/)när jag var mindre... tyckte det var ett coolt namn bara, och har använt det sedan dess, men eftersom det är en och annan som heter likadant så la jag till ^...
sen att typ alla mina polare använder det som om det vore mitt namn tycker jag är helt ok :blink:
January 14, 2002
Slängde ihop några bokstäver och kände att z och q kan väll vara kul att ha med 😛 dock efter ett tag så dök det upp flera som hade detta nick också (fanns inga på altavista när jag skaffade det iaf)
Liknar väll Quartz en del också men tror inte att jag tänkte på det då.
November 23, 2001
Callister wrote: Vad hade det blivit för nick om ni gjorde ett idag?
Själv hade jag tagit något namn ur tolkiens mytologier, antagligen Ilúvatar. 😀
Mitt känns så självklart, men om jag ska skapa en WoW-karaktär, eller nått annat där "jarlen" inte passar (alltså där jag skapar en rollfigur och inte är "mig själv"), så blir det nått ur Tolkien eller Harry Potter 😉
March 7, 2004
L0rden wrote: [quote=ultima]Magin "Ultima" i final fantasy-serien, är en stor FF-fan 😉
Har absolut INGENTING att göra med ultima thule eller rasism....
På vilket sätt kan man ens associera "ultima" med rasism?
Fråga nazizten som kontaktade mig över msn med namnet "jag svär trohet inför Adolf....." :S
Ofta när man lirar nåt som folk undrar om de är från Ultima Thule som brukar associeras med sånt...
August 7, 2001
L0rden wrote: [quote=ultima]Magin "Ultima" i final fantasy-serien, är en stor FF-fan 😉
Har absolut INGENTING att göra med ultima thule eller rasism....
På vilket sätt kan man ens associera "ultima" med rasism?
Bra fråga. Lite långsökt men det är lätt att få det till Ultima Thule och Ultima thule har jag sett på en tidig hemfilmad video där dom "hajlar" på scen.
Så det långsökt men smygrasister och vänsteraktivister har nog lätt att få det till det.
December 5, 2001
Mean Machine wrote: Mean = Elak. Nånting jag brukade vara, dock lagt av mig lite på sistone.
Machine = bra skiva av ett visst band.
Mean Machine = Vinnie Jones, finns en film med samma namn han har huvudrollen i, och han var jäkligt elak. Så jag tänkte att det passar mig. 🙂
Jag ser dig fortfarande som AMD_RULEZ 😉
Callister wrote: Vad hade det blivit för nick om ni gjorde ett idag?
Själv hade jag tagit något namn ur tolkiens mytologier, antagligen Ilúvatar. 😀
Samma. Man kan ju inte byta hela tiden, då försvinner ju identiteten.
February 12, 2004
Min Pappas Nick är Ollebull Och där av Mitt Nick
Min bror har spelat CS sedan Beta 3.1 och pappa jobba då med en Robot som hadde ett Produktnamn Seaskimmer (Sjösnuddare)Och han tyckte att han var en som snuddare i kring dom andra Cs-spelarna *skratt* Så där av hans namn "Skimmer"
ilgadd=Retsticka, spjuver häromkring.
Det var min skiftbas på jobbet som började kalla mej det nån gång tidigt 90-tal.
Sedan, runt 93-94 tror jag det var, drog dom in data på jobbet och en av ynglingarna där surrade om att man skulle skaffa hotmailadress. Sagt och gjort, mailadress anskaffades och frågan om vad man skulle heta disskuterades. Yngligen hävdade att man absolut inte skulle heta som på riktigt, utan att man skulle ha ett "nickname".. Efter snabbt övervägande konstaterades att just "ilgadd" kunde vara lämpligt, och på den vägen är det.
För några år sen när jag började spela CS så skulle det även vara lite "krusidulligt, så då ändrades vanliga "a" till @.
Skulle jag skaffa nick idag, bleve det antagligen Christer rätt och slätt, det är ju mitt rätta namn.
*Edit*
Stavfel.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
November 5, 2002
För ett antal år se (när en p2 333MHz var het) var jag ganska intresserad av skön transmusik. Valde ut några favoriter och brände ut dem på cd. Var ju tvungen att döpa min kreation och jag gillade ju att bara ligga och lyssna på musiken. => Relax. Men jag kände att något mer krävdes. Därav Relaxia. Det var alltså namnet på skivan med låtarna. Gjorde även en Relaxia2.
Sen krävdes det ju ett nick till cs o så...
Saknar verkligen orginalet nu. Har kommit bort :'( Har inte ens lyckats hitta alla låtar.
Skulle jag hitta på något nick idag skulle det bli betydligt tråkigare.
Kanske Bananböj eller nåt?
4 Guest(s)