December 13, 2005
Har personligen haft olika namn som t ex DarkStorm, TheReaper osv. men blev tillslut trött på att mina sådana namn var upptagna på spel som Diablo 2 osv. Då började jag blanda ihop olika bokstäver o såg till att det blev unikt & inte betydde något på något språk och att ingen använde det. atm så finns det någon/några andra som använder Nezerv i SW: Galaxies och EvE online men det är spel jag inte spelar så rör mig inte i ryggen så värst. Det närmsta ordet till "Nezerv" är "Nezeril", vilket är ett Nässpray
July 18, 2003
Fick blitz från spelet KingPin: Life of crime, det stog blitz beer på väggarna någonstans.
Har iallafall för mig att det var därifrån 😀 Minnet är inte allt för bra, spelet kom ut 1999 så det är ju 7 år sedan nu ungefär.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
February 23, 2004
Ja mitt nick kommer ifrån eran då jag noga följde NHL. Var väl omkring 1992-1993, då var Philadelphias målis en av mina favoriter. Dvs Ron " Hexy " Hextall. Sedan då man skulle ut på nätet bidde det " Hexxy" pga att jag ville särskilja mig litet.
Är fortfarande ett relativt ovanligt nick
February 12, 2003
Hexxy wrote: Ja mitt nick kommer ifrån eran då jag noga följde NHL. Var väl omkring 1992-1993, då var Philadelphias målis en av mina favoriter. Dvs Ron " Hexy " Hextall. Sedan då man skulle ut på nätet bidde det " Hexxy" pga att jag ville särskilja mig litet.
Om jag får vara petig (vilket jag faktiskt får, dessutom gillar jag det), så har väl alltid hans nick varit "Hexe", iaf vad jag hört. 🙂
Mean Machine wrote: [quote=Hexxy]Ja mitt nick kommer ifrån eran då jag noga följde NHL. Var väl omkring 1992-1993, då var Philadelphias målis en av mina favoriter. Dvs Ron " Hexy " Hextall. Sedan då man skulle ut på nätet bidde det " Hexxy" pga att jag ville särskilja mig litet.
Om jag får vara petig (vilket jag faktiskt får, dessutom gillar jag det), så har väl alltid hans nick varit "Hexe", iaf vad jag hört. 🙂
Uttalades "Hexie"..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 20, 2005
Kom på mitt namn när jag skulle skriva smoothie, det va ett tag sen kunde inte stava så bra då :D, men jag trodde det stavades zmoshie eller något sånt. Sen bara ändrade jag lite bokstäver och så blev det som det blev, dock kallar jag mig carmis oftast nu för tiden som är någon konstig förvrängning av mitt efternamn.
Mean Machine wrote: [quote=ilg@dd]Uttalades "Hexie"..
Mycket, mycket möjligt faktiskt. Men det stod "Hexe" i stoppskylten han hade på hakan på masken. 🙂
Hmm, här Hexy.
[Image Can Not Be Found]
Antar att det är upp till den tilltalande hur det skall låta/skrivas.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
August 15, 2005
Mitt egentliga nick är Giwen men eftersom jag inte kan regristrera det på den här sidan (vet inte varför, kan någon fixa det? eftersom det verkar inte som om någon använder det). Jag heter Giv IRL och hade en kompis som var tysk. Han sa hela tiden "Giff" istället för Giv och så har jag utvecklat det till Giwen. Jag har inget smeknamn IRL vad jag vet och jag bryr mig inte så mycket. Behöver inget smeknamn vad jag vet.
June 26, 2005
January 21, 2006
July 14, 2003
BF2_BlackHawkPilot wrote: jaa...vad kan man säga om mitt nick? heter så pga mitt intresse om helikoptrar och det närmaste jag kan komma till att flyga en helikopter är BF2:D så därav mitt nick
No offence men det där är nog det sämsta nicket jag har sett på bra länge! :bgrin:
May 9, 2001
Mitt nick är det användarnamn jag hade när jag jobbade på Ericsson för att kunna logga in på datorn mm.
Det var mitt sk. signum. Användes rätt flitigt när man beställde behörigheter till olika program i systemet mm.
Hade även ett anställningsnummer men signumet användes mer.
Allt registrerades på det. Vilket rum jag satt i, vilket telefonnummer jag hade, vilken grupp jag jobbade i.
I Outlook räckte det med att skriva mitt signum i adressfältet så kom mailet till mig.
Mailadressen jag hade var knutet till mitt signum.
De tre första tecknen är den interna förkortningen för bolaget (Radio System Ab)
De två som kommer fter det är de två förtsa bokstäverna i mitt förnamn.
De två sista bokstäverna är första och sista bokstaven i mitt efternamn.
rsa = "bolagsförkortning"
st = två första bokstäverna i mitt förnamn
in = första och sista bokstaven i mitt efternamn
1 Guest(s)