January 17, 2002
Jag tänkte ställa mig i bostadskö i Göteborg i lagom tid (Flyttar om 1-1½ år). Kan ni vänliga göteborgare ge en tips om var man ska bo? Pengar är inga vidare problem, men jag vill ha humana hyror och en stor 2a helst.
Var är det tex minst tjafs? Vill inte gärna ha min bil stulen efter ett par dagar.
Var är det nära till saker och ting?
etc etc
Komigen, få höra lite nu!
Och lätt inflyttningsfest för alla gbg NHare 😉
November 22, 2001
Finns ingen bostadskö i Göteborg.
Om det inte är studentlägenhet du ska ha?
Eller är det bostadsrätt du söker?
Majorna e schysst om du vill ha ett bra område med vettiga priser.
Undvik hisingen (förutom eriksberg o sannegårdshamnen men där är det riktigt dyrt), angered, bergsjön, kortedala.
December 15, 2002
Har en trevlig berättelse från en kusin som bor i bergsjön.
Han hade precis flyttat in, och hans farsa skulle lämna lite grejer till honom. Han var lite osäker på exakt vart just Bergsjön låg, så han stannade bilen och frågade några förbipasserande om vägen.
- Ursäka, vart ligger Bergsjön?
- Varfor du undrar? Bor bara massa jävla invandrare där.
Det roliga var att personen han frågade var långt ifrån vad man kan kalla svensk, och han bröt rätt grovt på nåt utländskt språk också 😉
November 5, 2001
Blev tipsad av en släkting om http://www.m2.nu när jag berättade att jag sökte lägenhet i Göteborg. Har tydligen inga hyresrätter men ett gäng riktigt fräscha bostadsrätter både i och utanför stan. Så har du över en miljon på kontot är det bara att slå till 😉
November 5, 2001
http://www.sgsbostader.com och http://www.chalmersstudentbostader.se är dom jag känner till.
Vettigt att ställa sig i kö tidigt. Underlättar mycket. Egentligen ska man ställa sig i kö i massa olika studentstäder redan när man börjar gymnasiet om inte ännu tidigare.
January 17, 2002
Bogus^ wrote: min mammas bästa kompis har en hyfsat stor fastghets firma (min syrra fixxade lägenhet genom dem) så om du vill kan jag ju kolla med dem? :bok:
Det här är inte aktuellt på 1-1½ år ännu, men då tiden är inne så skulle jag vara dig evigt tacksam om du ville göra mig den tjänsten 🙂
July 14, 2004
Json_81 wrote: Finns ingen bostadskö i Göteborg.
Eller är det bostadsrätt du söker?Majorna e schysst om du vill ha ett bra område med vettiga priser.
Undvik hisingen (förutom eriksberg o sannegårdshamnen men där är det riktigt dyrt), angered, bergsjön, kortedala.
haha, okej, Undvik hisingen? För där bor alla invandrare? är det det du menar?... jag bor på hisingen, och här i Tuve (invandrartätt) Så är brottsligheten LÄGRE, än vad den är i majorna... get your facts straight =/
O.T: Om du ska plugga chalmer ska du väl bo därefter också =), Centrum, definitivt, Vasastan, fast där är det lite klöver i påsen som krävs såklart
November 22, 2001
Nomic wrote: haha, okej, Undvik hisingen? För där bor alla invandrare? är det det du menar?... jag bor på hisingen, och här i Tuve (invandrartätt) Så är brottsligheten LÄGRE, än vad den är i majorna... get your facts straight =/
Invandrare, alkoholister, knarkare, osv.
Sen är det inte speciellt trevligt någonstans på hisingen.
Och man begår väl inte brott på sin egen bakgård eller?
July 14, 2004
Json_81 wrote: [quote=Nomic]haha, okej, Undvik hisingen? För där bor alla invandrare? är det det du menar?... jag bor på hisingen, och här i Tuve (invandrartätt) Så är brottsligheten LÄGRE, än vad den är i majorna... get your facts straight =/
Invandrare, alkoholister, knarkare, osv.
Sen är det inte speciellt trevligt någonstans på hisingen.
Och man begår väl inte brott på sin egen bakgård eller?
haha, du suger ju :/, knarkare? alkoholister? ... jag ser då inga, däremot massa långinkomsttagare 😉 ... det är inte en direktkoppling till alkoholism, knarkning, och brott. Du är idiot om du säger att hisingen inte är trevligt, själv bodde jag ute i Torslanda innan Tuve, Hisingen är trevligare än Majorna på alla sätt och vis, jag har då aldrig blivit personrånad på hisingen, däremot har jävligt många jag känner blivit rånade i majorna. Och om du får för dig att kolla upp mina historier så : max pentez wirén, [email]Rocky_pw@hotmail.com[/email], eller Simon Wikström, [email]simonw_90@hotmail.com[/email]
Och har du faktiskt några underlag för vad du säger? har du bott här? Har du varit här längre än under en kvällsghettofest eller dylikt? Nej ?. Okej, då har vi ju löst det. Prata då inte om sånt du inte vet om.
Sen att dina feta fördomar Kopplar invandrare till Alkoholism + brott + knarkare, så har du feta problem.
Get your facts straight.
January 20, 2003
Nomic wrote: [quote=Json_81]Finns ingen bostadskö i Göteborg.
Eller är det bostadsrätt du söker?Majorna e schysst om du vill ha ett bra område med vettiga priser.
haha, okej, Undvik hisingen? För där bor alla invandrare? är det det du menar?... jag bor på hisingen, och här i Tuve (invandrartätt) Så är brottsligheten LÄGRE, än vad den är i majorna... get your facts straight =/
Usch för majorna... *ryser* rena jävla alkoholistkvarteren.
2 Guest(s)